Izmaiņas ārvalstīs reģistrētu vieglo automobiļu izmantošanai Latvijā - iAuto

Izmaiņas ārvalstīs reģistrētu vieglo automobiļu izmantošanai Latvijā 22

 

Foto: ekrānšāviņš

Nozare.lv | 27.decembris 2016 12:43

2017.gada 1.janvārī stāsies spēka izmaiņas kārtībā, kādā izmantojami ārvalstīs reģistrēti vieglie automobiļi Latvijā.

Izmaiņu galvenā būtība - turpmāk persona, kuras deklarētā dzīvesvieta ir Latvijā, Latvijas teritorijā vadīt ārvalstī reģistrētu M1* vai N1** kategorijas automobili varēs, ja būs samaksāts transportlīdzekļa ekspluatācijas nodoklis.

To paredz grozījumi Ceļu satiksmes likumā un Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa un uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokļa likumā.

Šim nodoklim ir noteiktas šādas likmes:
1) par dienu – 10 euro;
2) par mēnesi – 250 euro;
3) par sešiem mēnešiem – 600 euro;
4) par gadu – 1000 euro.

Nodokļa samaksu varēs veikt:
- ar bankas norēķinu karti, izmantojot elektronisko norēķinu sistēmu e-CSDD https://e.csdd.lv/arvtlizmnod/ (pakalpojumu varēs izmantot arī personas, kuras nav reģistrētas CSDD e-pakalpojumu izmantošanai);
- CSDD nodaļās skaidrā naudā vai ar bankas norēķinu karti.

Vēršam uzmanību, ka no 01.01.2017. zaudēs spēku līdz šim piešķirtās atļaujas dalībai ceļu satiksmē ar ārvalstī pastāvīgi reģistrētu vieglo automobili! Tāpat vēršam uzmanību, ka jaunā kārtība attiecas gan uz ārvalstī pastāvīgi reģistrētu transportlīdzekļu vadīšanu, gan arī uz tādu transportlīdzekļu vadīšanu, kas ārvalstī reģistrēti uz laiku vai saņēmuši tranzīta numura zīmes.

Informējam, ka ārvalstī reģistrētu transportlīdzekli ir iespējams reģistrēt Latvijā gan pastāvīgi, gan uz laiku. Reģistrējot transportlīdzekli Latvijā uz laiku, ārvalsts reģistrācijas dokumentus un numura zīmes uzglabā CSDD un tos atdod iesniedzējam, kad transportlīdzekli noņem no uzskaites izvešanai no Latvijas. Sīkāku informāciju skatīt CSDD mājas lapas sadaļā "Transportlīdzekļa reģistrācija uz laiku".

*M1 kategorija - mehāniskie transportlīdzekļi, kas projektēti un būvēti galvenokārt cilvēku un viņu bagāžas pārvadāšanai un kuros papildus transportlīdzekļa vadītāja sēdvietai ir ne vairāk kā astoņas sēdvietas.

**N1 kategorija - mehāniskie transportlīdzekļi, kas projektēti un būvēti galvenokārt kravu pārvadāšanai un kuru maksimālā masa nepārsniedz 3,5 tonnas.

 
22 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Tralala 28.decembris 2016 10:01
23 1 Atbildēt

Muļķu zeme!!!Gandrīz visiem kas braukā ar LT,EST nummuriem ir ari tās valsts dzīvesvietas pieraksts.

ZzZ 28.decembris 2016 11:03
22 1 Atbildēt

Taa vietaa, lai max pieliidzinaatu nodoklus, nodevas starp visaam 3 baltijas valstiim un taadejaadi stiprinaatu ßaltijas Valstu attiistiibu. Muuseejie tik skruuvee nodoklus un nodevas peec pilnas programmas. Kad cilveeki saak izveerteet un meegina paarlekt uz citu valsti, tad LV nelabo kluudas nodoklos un nodevaas, bet uzliek par pienaakumu, uzlieks sodus un veel pacel klaushas. Mans paregojums, ka burbulis vienreiz pliisiis.

GB12 28.decembris 2016 9:27
15 3 Atbildēt

Dashēmojāties, nodokļu optimizētāji?!

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 19

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

TV Auto ziņas dosies ziemas labdarības reisā (+ VIDEO)

TV Autoziņu ziemas testos esam devušies gan ar pikapiem, gan elektromobiļiem, taču mikroautobusu un minivenu reiss gan notiks pirmo reizi. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 31

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Lai samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem, EK plāno sākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu (+ VIDEO)

Cik mēs nākotnē maksāsim par elektrību? Kāpēc tā vienā valstī ir dārgāka nekā pie kaimiņiem? Uz šiem jautājumiem cer atbildēt jaunais Eiropas Komisijas plāns – uzsākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu, lai paātrinātu dažādu savienojumu izveidi, kas samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem. Ko tas nozīmē un kas jauns gaidāms Baltijas valstīs? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti