Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Atstāj spēkā KP lēmumu par "Kia Auto" pārkāpumu saistībā ar ierobežojumiem veikt tehnisko apkopi neatkarīgajos servisos 13

 

KIA Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 18.marts 2017 9:53

Administratīvā apgabaltiesa atstājusi spēkā Konkurences padomes (KP) lēmumu sodīt AS "Kia Auto" par KP konstatēto pārkāpumu, liecina KP mājaslapā publicētais paziņojums.

Administratīvā apgabaltiesa 10.martā nolēma noraidīt "Kia Auto" māteskompānijas AS "Tallina Kaubamaja" un "Kia Auto" pārsūdzības pieteikumu par KP 2014.gadā pieņemto lēmumu. Noraidot pieteikumu, tiesa ir atzinusi KP pieņemto lēmumu par pamatotu un atstājusi to spēkā, uzsver KP pārstāvji.

Iepriekš jau vēstīts, ka KP lēmumā konstatēja, ka "Kia Auto" vairāk nekā desmit gadu garumā nepamatoti ierobežojusi auto īpašnieku iespējas garantijas laikā veikt ārpusgarantijas remontus un tehnisko apkopi neatkarīgos servisos, kā arī iespēju uzstādīt citu ražotāju rezerves daļas.

KP uzņēmumam solidāri ar tā māteskompāniju "Tallinna Kaubamaja'' piemēroja sodu 134 514,43 eiro apmērā.

"Tallinna Kaubamaja'' pārstāvji aģentūrai LETA norādīja, ka ''KIA Auto'' un ''Tallinna Kaubamaja Grupp'' nepiekrīt KP lēmumam, pamatojoties uz to, ka visa lieta balstīta uz vienu gadījumu, kurā trešā puse atteica garantijas remontu un tiesā atzina, ka ''KIA Auto'' nav bijis iesaistīts lēmuma pieņemšanā par noraidījumu, lēmums ir viņu pašu pieņemts, ņemot vērā lietas objektīvos apstākļus.

''Saskaņā ar ''Kia'' garantijas noteikumiem, kas bija spēkā laika periodā no 2004. līdz 2009. gadam, ''Kia'' pasažieru automašīnas varēja tikt apkalpotas neatkarīgos servisa centros, taču, lai nodrošinātu remontdarbu kvalitāti un pasažieru drošību, ražotājs prasīja, lai remontdarbi, kas veikti neatkarīgos servisa centros, pēc tam tiktu bez maksas pārbaudīti pilnvarotajos centros, lai tādējādi pārliecinātos par atbilstību ražotāja standartiem, kas bija priekšnoteikums garantijas derīgumam. Tomēr KP rūpīgi neanalizēja minētos garantijas apstākļus un interpretēja kopējos garantijas noteikumus kā remontdarbu ierobežojumu neatkarīgos servisa centros. Papildu tam KP padomei nav likumīga pamata atzīt ''Tallinna Kaubamaja'' kā solidāri atbildīgu, tā kā ''Tallinna Kaubamaja'' ir holdings un nav bijis iesaistīts ''KIA Auto'' lēmumos, kas attiecas uz garantijas apstākļiem,'' pauda kompānijā.

Tajā arī norādīja, ka Administratīvās apgabaltiesa atstāja spēkā KP lēmumu, ignorējot uzņēmumu skaidrojumus un iesniegumus, tāpat nav ņemti vērā liecinieku paziņojumi un klientu aptaujas.

Uzņēmumi grasās iesniegt kasācijas sūdzību par attiecīgo tiesas lēmumu.

Administratīvās apgabaltiesas lēmums ir pārsūdzams viena mēneša laikā.

 
Visi komentāri
 
dročeris 18.marts 2017 9:57
0 3 Atbildēt

Nu ta problēma! Amurikāņu auto visas detaļas ir savstarpēji savietojamas. Es savu čārdžeri varu remontēt gan pie čruslera, gan bucka, pat meksu vaboles detaļas der.

iAuto 18.marts 2017 10:00
12 0 Atbildēt

Varbūt neesi pamanījis, bet Latvijā TOP 3 ne jaunos, ne lietotos auto nav amerikāņu auto būve. Var jau skatīties tikai caur savu prizmu :)

dročeris 18.marts 2017 11:40
0 2 Atbildēt

Es atvainojos, vairs netraucēšu jūs ar savu čārdžera problēmu. Iešu uz krievu forumiem, tur joprojām ir aktuāla karburatoru regulēšana un var dabūt 76-to benzīnu.

iAuto 18.marts 2017 12:28
0 0 Atbildēt

Ir tādā lieta kā attiecīgā tēma un diskusija par šo. Piemēram šis ir ļoti svarīgs lēmums, lai autovadītāji varētu labot savus auto ne dīleru servisos un garantija saglabātos!

Vaņka 18.marts 2017 13:34
0 1 Atbildēt

Tā nu gan nav problēma. Uzliekot čārdžerim Chevrolet Niva karburatoru un braucot uz 76-to benzīnu var dabūt patēriņu zem 10 galoniem uz 100 km. Dinamiku tas īpaši neietekmē, 315-to bmw izkož kā līdz šim.

viencexperc 18.marts 2017 12:19
4 2 Atbildēt

Kāpēc konkurences padome neko nedara, kad VAG grupa ar saviem mēsliem piesārņo Eiropu? Bāž lētticīgiem cilvēkiem vienādus kropļus.

Kas negrib 10 gadus pirkt oriģinālās ķīniešu ( t.i. korejiešu) detaļas, tas var nepirkt kia. Kur problēma?

rt 18.marts 2017 12:21
0 0 Atbildēt

amerikāņu kia baidās, ka ja pamainīs kia pret ķīniešu detaļām, tas uzreiz izmainīsies, kļūs labāks. Tāpēc amerikāņi negrib, ka apkalpojas kaut kur citur.

dročeris 18.marts 2017 12:23
0 0 Atbildēt

KIA ražo korejieši, nevis amerikāni. Mans čārdžeris ir amerikosu auto.

rt 18.marts 2017 12:25
0 0 Atbildēt

Bet pa RTR teica, ka Kia brauca pa Ameriku. tur tikai tādi mēsli i braukā.

mekss 18.marts 2017 12:50
1 1 Atbildēt

Čārdžeri tagad ražo Kubā, mēs tik slikti vairs nespējam strādāt.

viencexperc 18.marts 2017 14:26
2 1 Atbildēt

Aizej paraudi. Tāpēc ka čārdžeri un čelendžeri ražo kanādā.( Brampton, Ontario, Canada).

Pārējos ražo asv. Meksi taisa tikai jorney.

viencexperc 18.marts 2017 14:28
0 0 Atbildēt

Tas tev ne audi, kurus ražo krievijā, slovākijā, slovēnijā un indijā.

GB12 18.marts 2017 14:23
0 0 Atbildēt

Viss jau ir forši līdz vienam brīdim - kas notiek, ja kaut kas nobeidzas, piemēram, kārba lādu gadu pēc garantijas beigām? Daudziem ražotājiem ir t.s. "brīvās gribas" programmas (piemēram, kad pirms apm. 3 gadiem 2.0 TDI motoriem VW mainīja Siemens sprauslas pret Bosch). Tur jau neviena konkurences padome vairs nevar piespiest tās mainīt tad, ja auto ir apkopts ārpus dīlera redzesloka. Līdz ar to, jāskatās kontekstā - kāda starpība ir starp dīleri un to neatkarīgo servisu.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Sabiedrība ceļ trauksmi par OCTA grozījumiem: ManaBalss iniciatīva savāc jau gandrīz 2000 parakstu trīs stundu laikā 16

Jaunās prasības par obligātu OCTA polises iegādi visiem reģistrētajiem transportlīdzekļiem, neatkarīgi no to izmantošanas, ir izraisījušas plašu sabiedrības neapmierinātību. Saskaņā ar likuma grozījumiem, kas stāsies spēkā 23.decembrī, OCTA būs jāiegādājas pat tiem transportlīdzekļiem, kas netiek izmantoti un stāv garāžās vai pagalmos. Lasīt vairāk

 

Kā pasargāt dzinēju no priekšlaicīgas aizdegšanās? 12

Tiekšanās pēc energoefektivitātes un izmešu mazināšanas mudina automašīnu ražotājus izstrādāt arvien mazākus dzinējus. Turbokompresora tehnoloģija nodrošina, ka mazāka tilpuma dzinējs var būt tikpat jaudīgs. Tomēr mazam dzinējam bez pareizās apkopes draud liela problēma – priekšlaicīga aizdegšanās. Lasīt vairāk

 

Škoda katapultējas uz pretējo joslu (+ VIDEO) 8

Komentārā teikts, ka Škoda vadītājs saduras ar priekšā braucošo Audi, novirzās no kursa un uzbraucot zaļajai zonai, kas nostrādā kā tramplīns, pārlido apstādījumam un nonāk uz ielas, kur kustība virzās uz pretējo pusi. Lasīt vairāk

 

Pētījumā atklāts: palielinoties spēkrata nobraukumam, pieaug odometra "attīšanas" un bojājumu skaits 8

Nobraukums ir viens no galvenajiem transportlīdzekļa nolietojuma rādītājiem, tādēļ daudzi šoferi uz to paļaujas, pērkot automašīnu. Taču ne vienmēr šis skaitlis ir precīzs - it īpaši vecākiem automobiļiem. Spēkrata kalpošanas mūža gaitā veiktais kilometru skaits tiek fiksēts odometrā. Krāpnieki bieži cenšas manipulēt ar tā datiem, lai maldinātu pircējus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti