Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Arī turpmāk OCTA nebūs jāiegādājas gadījumos, ja automašīna netiek izmantota 24

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 4.oktobris 2017 13:32

Latvijā arī turpmāk transportlīdzekļu īpašnieku obligātā civiltiesiskās atbildības (OCTA) apdrošināšana nebūs jāiegādājas gadījumos, ja automašīna netiek izmantota, aģentūrai LETA uzsvēra Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojā (LTAB), atsaucoties uz publiskajā telpā izskanējušo informāciju par valdības akceptētajiem grozījumiem OCTA likumā.

LTAB norādīja, ka otrdien, 3.oktobrī, valdība atbalstīja grozījumus OCTA likumā, kas nosaka, ka turpmāk OCTA jāiegādājas transportlīdzekļiem arī tad, ja tas netiek izmantots ceļu satiksmē, bet tiek lietots vietā, kur iespējama transportlīdzekļa braukšana. "Finanšu ministrijas vakar medijiem izplatītā ziņa par minētajiem OCTA likuma grozījumiem acīmredzami interpretēta nepareizi, kā rezultātā daudzi mediji ziņu virsrakstos publicējuši maldinošu informāciju, ka OCTA būs jāiegādājas pat tad, ja auto netiek izmantos ceļu satiksmē," sacīja LTAB valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins.

Viņš uzsvēra, ka izmaiņas attieksies nevis uz transportlīdzekļiem, piemēram, motocikliem, kas laika apstākļu dēļ ziemā tiek nolikti garāžā, bet gan uz tehniku, kas tiek izmantota darbam slēgtās teritorijās, pagalmos, pļavās, tīrumos, mežos, piemēram, lauksaimniecības tehnika, piekabes u.c. transportlīdzekļi.

"Ja ģimenes auto vai motocikls ziemā tiek novietots garāžā vai pagalmā un netiek lietots braukšanai, tad, līdzīgi kā iepriekš, OCTA nav jāiegādājas," sacīja Abāšins.

Viņš norādīja, ka attiecīgie grozījumi OCTA likumā veikti, pamatojoties uz Eiropas Savienības (ES) direktīvu prasībām un ir saistoši visās ES valstīs. "Ļoti bieži dzirdam argumentu, ka, piemēram, specializētā lauksaimniecības tehnika praktiski nepiedalās ceļu satiksmē un tiek izmantota vienīgi lauku darbos. Tomēr arī lauku darbos vai pārvietojoties pa piemājas pagalmu, iespējams nodarīt bojājumus trešās personas mantai vai, vēl ļaunāk, cilvēkiem. Tādēļ, pamatojoties uz ES Tiesas spriedumu, bija nepieciešams precizēt konkrēto OCTA likuma pantu," skaidroja Abāšins.

Finanšu ministrijā (FM) aģentūrai LETA skaidroja, ka atbilstoši 2014.gada 4.septembra ES Tiesa spriedumam direktīvā minētais jēdziens "transportlīdzekļu lietošana" aptver jebkādu transportlīdzekļa izmantošanu, kas atbilst šī transportlīdzekļa parastajai funkcijai, tādējādi šis jēdziens var attiekties arī uz traktora manevru saimniecības pagalmā, lai šķūnī novietotu piekabi, ar kuru šis traktors ir aprīkots.

ES Tiesa secināja, ka OCTA apdrošināšanai ir jāsedz zaudējumi, kurus ir izraisījis transportlīdzeklis, to lietojot, ciktāl tā lietošana atbilst transportlīdzekļa dabiskajai funkcijai.

Ņemot vērā ES spriedumu, FM izstrādāja atbilstošus grozījumus likumā, paredzot, ka OCTA apdrošināšana turpmāk būs nepieciešama katram transportlīdzeklim, izņemot velosipēdus. Tajā pašā laikā, ja transportlīdzeklis netiks lietots, piemēram, tas stāv garāžā vai nav lietošanas kārtībā, OCTA šim transportlīdzeklim nebūs nepieciešama.

OCTA likums arī paredz, ka, apdrošinot traktortehniku vai tās piekabi, kas reģistrēta Valsts tehniskās uzraudzības aģentūrā, apdrošinātāja noteiktās apdrošināšanas prēmijas maksājums par 30% tiek samazināts, noslēdzot apdrošināšanas līgumu ar transportlīdzekļa īpašnieku - zemnieku vai zvejnieku saimniecību un lauksaimniecības pakalpojumu kooperatīvo sabiedrību. Šajā panta daļā noteiktais apdrošināšanas prēmijas maksājuma samazinājums piešķirams arī lauksaimniecības produkcijas ražotājam - komersantam un fiziskajai personai, ja apdrošinātājam ir iesniegta pašvaldības izziņa par attiecīgajā kalendāra gadā īpašumā, pastāvīgā lietošanā vai nomā esošo zemes platību, kas tiek izmantota lauksaimniecības produkcijas ražošanai.

FM piebilda, ka grozījumi OCTA likumā arī atbilst Ceļu satiksmes likumā ietvertajai ceļu satiksmes negadījuma (CSNg) definīcijai, kas paredz, ka CSNg var būt noticis jebkurā vietā, kur iespējama transportlīdzekļa braukšana, ja tajā iesaistīts transportlīdzeklis. OCTA apdrošināšanas sistēma ir izveidota, lai nodrošinātu cietušo personu zaudējumu atlīdzību, un šajā gadījumā ir būtiski, lai cietušo personu zaudējumi tiek atlīdzināti neatkarīgi no tā, kur noticis negadījums.

Likumprojekts pirms tā virzības sākšanas izskatīts OCTA konsultatīvajā padomē, kuras sastāvā ir pārstāvji no FM, Finanšu un kapitāla tirgus komisijas, Valsts policijas, Ceļu satiksmes drošības direkcijas, Satiksmes ministrijas, Zemkopības ministrijas, Latvijas Automoto biedrības, starptautisko autopārvadātāju asociācijas "Latvijas auto", Latvijas Pasažieru autopārvadātāju asociācijas, Latvijas Pilnvaroto autotirgotāju asociācijas, Valsts tehniskās uzraudzības aģentūras, Latvijas Apdrošināšanas brokeru asociācijas un Latvijas Nacionālo kravas ekspeditoru asociācijas, kā arī LTAB pilnvaroti apdrošinātāji, kas saņēmuši atļauju nodarboties ar OCTA apdrošināšanu, un LTAB valdes priekšsēdētājs.

LTAB nodrošina OCTA apdrošināšanas sekmīgu darbību valstī. OCTA Latvijā tika ieviesta 1997.gadā, lai nodrošinātu ceļu satiksmes negadījumā cietušo trešo personu interešu aizsardzību. Sākotnēji birojs darbojās Finanšu ministrijas pakļautībā, bet kopš 2004.gada tā ir neatkarīga institūcija.

 
24 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Pāķis 4.oktobris 2017 15:46
10 0 Atbildēt

Sanāk lai es tagad atvestu kartupeļus no piemājas dārza uz pagrabu man jāpērk octa ? OK.

Bet piekabīte man ir paštaisīta, ko darīt ar to?

Pēc viņu loģikas sanāk ka man tagad tā piekabe ir janodod tolmetam jāpērk jauna un jāreģistrē vtua un jāapdrošina lai es varētu aizbraukt pēc kartupeļiem 200metrus pa savu pagalmu?

Palaidniex 4.oktobris 2017 17:56
10 0 Atbildēt

Drīzāk jautājums - mauriņa traktoram ar OCTA jāpērk?

Petja 4.oktobris 2017 16:10
6 0 Atbildēt

Vot, vot. Laipni lūgti Eiropā.. :-D

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Kas īsti ir UAZ “Buhanka” – automobilis, pašgājējs transportlīdzeklis vai traktors? 4

UAZ furgoniņa “Buhanka” kvalitāte un atpalikušās tehnoloģijas nokaitinājušas pircējus tiktāl, ka tiek piedāvāts to ieskaitīt pašgājēju transportlīdzekļu vai pat traktoru kategorijā. Lasīt vairāk

 

Autoavārijā traģiski gājis bojā autosporta entuziasts un starptautisku sacensību rīkotājs Edgars Maišelis 2

Cetutdien, 21.novembrī autoavārijā Igaunijā pie Pērnavas traģiski gājis bojā autosporta entuziasts, starptautisku sacensību un sporta projektu rīkotājs Edgars Maišelis Lasīt vairāk

 

Problēmas ar programmnodrošinājumu - Fiat Grande Panda aizkavēsies 1

Fiat pārceļ jaunā modeļa Grande Panda piegādes startu no 2025. gada sākuma uz nenoteiktu laiku. Lasīt vairāk

 

Lietuva: Sākotnējā informācija neliecina par ārēju faktoru ietekmi lidmašīnas avārijā Viļņā ( VIDEO) 23

Turpinās darbs aviokatastrofas vietā Viļņā, kur kādas mājas pagalmā šorīt nogāzās kravas lidmašīna un gāja bojā viens no pilotiem. Par avāriju izskan dažādas versijas – tiek pieļauta tehniska vai cilvēciska kļūme, taču netiek izslēgts arī terorakts. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti