Plāno ieviest iespēju norakstīt iznīcinātu transportlīdzekli, samaksājot 165 eiro nodevu - iAuto

Plāno ieviest iespēju norakstīt iznīcinātu transportlīdzekli, samaksājot 165 eiro nodevu 22

 

Ilustratīvs attēls Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 26.februāris 2019 17:21

Iedzīvotājiem plānots paredzēt iespēju norakstīt iznīcinātus, piemēram, pašu izjauktus, transportlīdzekļus, samaksājot Dabas resursa nodokļa nodevu 165 eiro apmērā, paredz valdības atbalstītās izmaiņas Dabas resursu nodokļu likumā.

Par izmaiņām vēl jālemj Saeimai.

Izvērtējot Dabas resursu nodokļa piemērošanas efektivitāti, Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (VARAM) secinājusi, ka nodokļa piemērošana kopumā veicina dabas resursu efektīvāku izmantošanu, tomēr atsevišķās pozīcijās nodokļa piemērošanu nepieciešams pārskatīt un aktualizēt.

Proti, praksē ir identificēta problēma saistībā ar transportlīdzekļu norakstīšanu, jo pašreizējos Ministru kabineta noteikumos nav paredzēta iespēja transportlīdzekli norakstīt, ja tas ir iznīcināts vai gājis bojā pēc 2009.gada 31.decembra, izņemot transportlīdzekļa nodošanu apstrādei.

Kā norāda VARAM, Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) regulāri saņemot lūgumu ieteikt iespējamos risinājumus attiecībā uz šāda neeksistējoša transportlīdzekļa norakstīšanas iespējām. Sadarbojoties ar Valsts vides dienestu, VARAM un CSDD konstatējuši, ka situācijās, kad transportlīdzeklis ir, piemēram, pašrocīgi izjaukts, īpašniekam tomēr būtu jādod iespēja šādu transportlīdzekli norakstīt, pie nosacījuma, ka tiks samaksāts dabas resursa nodoklis 165 eiro apmērā.

Tādējādi tiktu nodrošināts "piesārņotājs maksā" princips, norāda ministrijā. VARAM pieejamie dati liecina, ka 2018.gadā norakstīti 25 000 transportlīdzekļu un potenciālais "problemātisko" automašīnu skaits bijis 1500. Tas nozīmē, ja šāda nodeva būtu ieviesta, valsts pērn būtu iekasējusi papildu 247 500 eiro.

165 eiro likmi par transportlīdzekli par samērīgu atzinuši arī CSDD pārstāvji.

 
22 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
msh 26.februāris 2019 17:55
29 2 Atbildēt

Un 165 eiras = samērīga likme - nu jā, nebrīnos ja karakteri kas mēnesī par neko saņem štukas uzskata to par samērīgu ciparu. Reāli jau dvacārs būtu diezgan kosmisks cipars, bet nu to vēl vismaz maksātu, kamēr pie šī "samērīgā" cipara norakstītāju skaits būs mazs.

he 26.februāris 2019 17:43
24 0 Atbildēt

Potenciālais "problemātisko" automašīnu skaits bijis 1500. Tas nozīmē, ja šāda nodeva būtu ieviesta, valsts pērn būtu iekasējusi papildu 247 500 eiro.

Kā tad! Visi nu skries maksāt nodokli, lai tik varētu atbrīvoties no ieraksta

Cik zinu, nekādas problēmas tāds "gaisā esošs" auto nekādas problēmas īpašniekam nerada.

msh 26.februāris 2019 17:53
17 4 Atbildēt

"piesārņotājs maksā" ? Ko tad šis "piesārņotājs" piesārņo, ja drīkst zināt? Uz savas personīgās zemes iztukšo trubās esošos šķidrumus?

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 19

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

TV Auto ziņas dosies ziemas labdarības reisā (+ VIDEO)

TV Autoziņu ziemas testos esam devušies gan ar pikapiem, gan elektromobiļiem, taču mikroautobusu un minivenu reiss gan notiks pirmo reizi. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 31

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Lai samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem, EK plāno sākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu (+ VIDEO)

Cik mēs nākotnē maksāsim par elektrību? Kāpēc tā vienā valstī ir dārgāka nekā pie kaimiņiem? Uz šiem jautājumiem cer atbildēt jaunais Eiropas Komisijas plāns – uzsākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu, lai paātrinātu dažādu savienojumu izveidi, kas samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem. Ko tas nozīmē un kas jauns gaidāms Baltijas valstīs? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti