Vāc parakstus par valsts atbalstu elektrotransporta iegādei - iAuto

Vāc parakstus par valsts atbalstu elektrotransporta iegādei 28

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 23.marts 2019 8:55

Sabiedrības iniciatīvu portālā "Manabalss.lv" sākta parakstu vākšana par valsts atbalstu elektrotransporta iegādes veicināšanai.

Kā iniciatīvas pārstāvis norādīts Jānis Millers. Viņš uzsvēris, ka pasaule virzās uz atteikšanos no fosilās degvielas izmantošanas, taču Latvijā 2018.gadā pirmo reizi reģistrēti tikai 152 elektrotransportlīdzekļi (ETL), kopējam skaitam sasniedzot 558, kas nav pat 0,1% no valstī reģistrētajiem transporta līdzekļiem. Millers zinājis teikt, ka tikmēr Norvēģijā katrs otrais no jauna reģistrētais transporta līdzeklis ETL.

"Auto ražotāji turpina ieviest arvien jaunus ETL modeļus, taču Latvijā pieejamais modeļu klāsts ir ļoti ierobežots, salīdzinot ar citām Eiropas un pasaules valstīm. Latvijā ir nepieciešams veicināt videi draudzīga transporta iegādi un lietošanu," pauda Millers, piebilstot, ka tiek investēti līdzekļi, lai attīstītu uzlādes tīklu visā valsts teritorijā, taču šī tīkla attīstība apsteidz tā izmantošanas potenciālu.

Tādēļ viņš rosina ieviest atbalsta programmu ETL iegādei, piešķirot valsts subsīdiju vismaz 5000 eiro apmērā par katru jauno auto. Pat dubultojot jaunu reģistrēto ETL skaitu līdz 300 vienībām, būtu nepieciešami tikai 1,5 miljoni eiro, saskaitījis Millers. Viņš uzskata, ka šo summu varētu iegūt, pārdalot ienākumus, kas gūti no akcīzes nodokļa par naftas produktiem.

Pateicoties šādam atbalsta mehānismam, sabiedrība virzītos uz dzīvi tīrākā vidē, pārliecināts Millers. Viņaprāt, tas dotu signālu pasaulei, ka Latvija tiešām grib un var būt zaļākā valsts pasaulē.

 
28 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
felix65 23.marts 2019 9:47
27 5 Atbildēt

Jāsāk pretēju parakstu vākšanu. Par manu naudu pamuļķiem pirks el.auto? Tikai pār manu līķi. Visur tiek zvanīts par tirgus kropļošanas nepieļaušanu, bet te vistīrākā kropļošana. Ja esi daunis un pakļāvies viltusteorijām, tad apmaksā to ar savu maku vai arī ej dirst.

Maksis 23.marts 2019 10:18
11 0 Atbildēt

varbūt, tomēr, vispirms visu naudu ieguldīsim ceļos, lai pa tiem droši varētu pārvietoties gan e-mobiļi, dīz-mobiļi, velo-mobiļi un, noteikti - ari invalīdu ratiņkrēsli. Es ieteiktu piešķirt dotācijas a/m ritošās daļas remontiem.

felix65 24.marts 2019 6:49
11 3 Atbildēt

Īsti nesapratu, ko Tu domā ar progresu? Netīro e-auto ražošanu, izniekojot ierobežotā apjomā esošos retzemju metālus, kuru iegūšanai tiek izķēzīta daba, utilizācijas problēmas, no oglēm ražoto elektrību un e-auto nesamērīgo cenu, kuras dēļ no dabas jāpaņem trīsreiz vairāk, kā pērkot auto ar iekšdedzes dzinēju. Zini, draugs, na...j man vajag tādu ekoloģiju! Pašreizējā koncepcijā e-auto ir strupceļš.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 19

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

TV Auto ziņas dosies ziemas labdarības reisā (+ VIDEO)

TV Autoziņu ziemas testos esam devušies gan ar pikapiem, gan elektromobiļiem, taču mikroautobusu un minivenu reiss gan notiks pirmo reizi. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 31

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Lai samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem, EK plāno sākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu (+ VIDEO)

Cik mēs nākotnē maksāsim par elektrību? Kāpēc tā vienā valstī ir dārgāka nekā pie kaimiņiem? Uz šiem jautājumiem cer atbildēt jaunais Eiropas Komisijas plāns – uzsākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu, lai paātrinātu dažādu savienojumu izveidi, kas samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem. Ko tas nozīmē un kas jauns gaidāms Baltijas valstīs? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti