Vāc parakstus par valsts atbalstu elektrotransporta iegādei 28

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 23.marts 2019 8:55

Sabiedrības iniciatīvu portālā "Manabalss.lv" sākta parakstu vākšana par valsts atbalstu elektrotransporta iegādes veicināšanai.

Kā iniciatīvas pārstāvis norādīts Jānis Millers. Viņš uzsvēris, ka pasaule virzās uz atteikšanos no fosilās degvielas izmantošanas, taču Latvijā 2018.gadā pirmo reizi reģistrēti tikai 152 elektrotransportlīdzekļi (ETL), kopējam skaitam sasniedzot 558, kas nav pat 0,1% no valstī reģistrētajiem transporta līdzekļiem. Millers zinājis teikt, ka tikmēr Norvēģijā katrs otrais no jauna reģistrētais transporta līdzeklis ETL.

"Auto ražotāji turpina ieviest arvien jaunus ETL modeļus, taču Latvijā pieejamais modeļu klāsts ir ļoti ierobežots, salīdzinot ar citām Eiropas un pasaules valstīm. Latvijā ir nepieciešams veicināt videi draudzīga transporta iegādi un lietošanu," pauda Millers, piebilstot, ka tiek investēti līdzekļi, lai attīstītu uzlādes tīklu visā valsts teritorijā, taču šī tīkla attīstība apsteidz tā izmantošanas potenciālu.

Tādēļ viņš rosina ieviest atbalsta programmu ETL iegādei, piešķirot valsts subsīdiju vismaz 5000 eiro apmērā par katru jauno auto. Pat dubultojot jaunu reģistrēto ETL skaitu līdz 300 vienībām, būtu nepieciešami tikai 1,5 miljoni eiro, saskaitījis Millers. Viņš uzskata, ka šo summu varētu iegūt, pārdalot ienākumus, kas gūti no akcīzes nodokļa par naftas produktiem.

Pateicoties šādam atbalsta mehānismam, sabiedrība virzītos uz dzīvi tīrākā vidē, pārliecināts Millers. Viņaprāt, tas dotu signālu pasaulei, ka Latvija tiešām grib un var būt zaļākā valsts pasaulē.

 
Visi komentāri
 
felix65 23.marts 2019 9:47
27 5 Atbildēt

Jāsāk pretēju parakstu vākšanu. Par manu naudu pamuļķiem pirks el.auto? Tikai pār manu līķi. Visur tiek zvanīts par tirgus kropļošanas nepieļaušanu, bet te vistīrākā kropļošana. Ja esi daunis un pakļāvies viltusteorijām, tad apmaksā to ar savu maku vai arī ej dirst.

msh 23.marts 2019 11:20
4 0 Atbildēt

Tas ir "progresīvais", ko tu gribi?

felix65 24.marts 2019 6:49
11 3 Atbildēt

Īsti nesapratu, ko Tu domā ar progresu? Netīro e-auto ražošanu, izniekojot ierobežotā apjomā esošos retzemju metālus, kuru iegūšanai tiek izķēzīta daba, utilizācijas problēmas, no oglēm ražoto elektrību un e-auto nesamērīgo cenu, kuras dēļ no dabas jāpaņem trīsreiz vairāk, kā pērkot auto ar iekšdedzes dzinēju. Zini, draugs, na...j man vajag tādu ekoloģiju! Pašreizējā koncepcijā e-auto ir strupceļš.

anonimikis 24.marts 2019 11:12
3 2 Atbildēt

Kādus tieši retzemju metālus tik traki iznieko šo auto ražošanā?

imzz 24.marts 2019 18:55
0 0 Atbildēt

Viņš domā kobaltu, tikai tas nav retzemju, retzemju ir lantāns u.c. cik atceros. Bet notiek intensīvs darbs pie bezkobalta bateriju izstrādes arī.

Guzis 24.marts 2019 20:12
1 0 Atbildēt

Neodīmu ļoti daudz. Motoru magnētiem.

anonimikis 25.marts 2019 8:03
0 0 Atbildēt

No motoriem viss metāls ir pēc tam pilnībā atgūstams bez lielām pūlēm. Nekas tur nav izniekots.

Pļurkt 25.marts 2019 19:10
2 0 Atbildēt

Aha un cik daudz būs jāizrok, lai sastādītu vidējo daudzumu, kas ripos, ja nonāksim līdz 100% elektrotransportam!

Nevajag aizmirst, ka nosaukums ir cēlies no tā ka metāls ir reti sastopams uz Zemes (vai zemē)!!

GB12 23.marts 2019 17:41
2 0 Atbildēt

Tad jau tev jābūt nosacīti beigtam jau... 2013.gadā bija jau viena atbalsta programma.

felix65 24.marts 2019 6:55
4 0 Atbildēt

Kas bijis, bijis, bet te jau runa iet par plašu atbalsta programmu, kuru piedāvā apmaksāt no degvielas akcīzes nodokļa, atstājot ceļus ar vēl mazāku finansējumu, bet tas nodoklis pirmsākumos tika domāts 100% ceļiem. Esi ar mieru lauzt savu auto bezceļos, lai kaut kādi liberastu apjāti pamuļķi vizinātos e-auto un katru reizi beidzoties 'zaļajai" enerģijai sauktu evakuatoru?

Maksis 23.marts 2019 10:18
11 0 Atbildēt

varbūt, tomēr, vispirms visu naudu ieguldīsim ceļos, lai pa tiem droši varētu pārvietoties gan e-mobiļi, dīz-mobiļi, velo-mobiļi un, noteikti - ari invalīdu ratiņkrēsli. Es ieteiktu piešķirt dotācijas a/m ritošās daļas remontiem.

Conqueror 23.marts 2019 10:54
2 0 Atbildēt

nuja, un tad Rīgas centrs būs pilns ar elektromobiļiem, un tāpat milzīgi sastrēgumi un nebūs vietas ielu malās autostāvvietās un visur vadi traucēs, jo no ietves malas uz auto ies kabelis, iedomājieties, visas ietves pilnas ar uzlādes kabeļiem no kastēm uz auto, viena vienīga klupšana un sapīšanās, ne ar riteni ne ar ratiem pabraukt normāli nevarēs

msh 23.marts 2019 11:35
8 2 Atbildēt

www.facebook.com/JanisMillersProgresivie/ nu reku te viņš ir, liberastu politiķis, tā ka nekas sevišķs. Es atļāvos viņa postam par viņa iniciatīvu uzrakstīt komentāru, kurā pārtulkoju viņa iniciatīvas tekstu patiesā valodā

Walacc 23.marts 2019 21:49
2 1 Atbildēt

nezin kapec butu jastute industrija kas principa ir viens liels burbulis, kad cenas saks normalizeties elektro auto tad ari vates domat, sobrid mana skatijuma ta ir tikai pseido -ekologiska stelle, jo elektriba tapat jarazo, akumalatori tapat jautilize utml. un pat lielie elektribas razotaji joprojam nav pietiekami ekologiski. Teiksim ta - man sobrid loti trukst ticibas sim visam.

Kanibaals 24.marts 2019 12:33
1 0 Atbildēt

Labāk nevajag, jo mazāk populāri elektroauto jo ilgāk būs atbalsts. Tas būtu kā LPG/CNG iedot valsts atbalstu, rezultātā nodokļi un degviela maksā tikpat cik pārējās. Elektro jau ir lētāk tā kā ko tur raudāt.

iciks 24.marts 2019 15:30
6 0 Atbildēt

Ierosinu atbalstīt makšķerniekus, reizi pusgadā piešķirot finansējumu aprīkojuma iegādei/uzlabošanai. Kā zināms, makšķerēšana ir ekoloģisks pasākums, tuvu dabai, daudz svaiga gaisa, reizumis kāda zivtiņa, kas, kā zināms, dod visādas omegas u.tml.

Domāju, mēs katrs varētu nosaukt ne vienu vien hobiju, kas šādu "tas ir labi" iemeslu dēļ būtu pabalstāms. Kamdēļ lai makšķernieks būtu zemāk liekams par elektrohipsteru?

Kanibaals 24.marts 2019 19:10
0 3 Atbildēt

Makšķernieki pēc tam smirdīgi braukā sabiedriskajā transportā. Nē vajag citus atbalstīt.

iciks 24.marts 2019 21:26
4 0 Atbildēt

Tas tāds no padomju laikiem iesakņojies stereotips, ka visi makšķernieki tādi (saprotams, daļa ir gan).

Bet nu tas domu nemaina. Var atbalstīt filatēlistus, daiļdārzniekus vai adītājus, viss viens. Ar ko šie hobiji sliktāki?

msh 24.marts 2019 22:51
1 0 Atbildēt

Nu paga, makšķernieks var jau arī amatu apvienojuma kārtā būt elektromobīļu fans

kasinsh79 25.marts 2019 8:52
3 0 Atbildēt

Es saskatītu jēgu, ja valsts līdzfinansējums sastādītu ap 30-50%, nevis kaut kādi smieklīgi 5k eur (ko katrs tāpat var dīlerim nokaulēt).

GB12 25.marts 2019 14:37
0 0 Atbildēt

Nerunāsim par to, cik manābalsī el vē vispār kaut kas iziet cauri...

spriidiic 25.marts 2019 19:35
2 1 Atbildēt

Kā felix65 teica , tirgus kropļošana . Jau tagad tiem ,,auto,, atļauts braukt pa sabiedrisko tr. līdzekļu joslām , bezmaksas stāvvietas , ceļu remontam paredzēto akcīzes nodokli tie nemaksā. Pat šie ekspluatācijas atvieglojumi tiem nepalīdz kļūt konkurētspējīgiem , pat piepilsētas braucienos. Litija krājumi izsīkst daudz ātrāk , salīdzinot ar naftu. Ekoloģiskais ieguvums ir tīrās pasakas , tie gan nedūmo pilsētas centrā , toties tie dūmo TECā (+el. pārvades zudumi un pārveidošana par līdzstrāvu zudumi_. Kad akumulators ir tukšs , ir jāsauc evakuators (nu , ļoti neelektrisks) , ar mazu elektrības kanniņu bagažniekā tikai sapņos to eauto var uzmundrināt braucienam līdz 8 stundas ilgam uzpildes pasākumam.

spriidiic 25.marts 2019 21:16
0 0 Atbildēt

Ai jai , jai... . Jau nopelnīju pirmo mīnusu.

spriidiic 26.marts 2019 1:53
0 0 Atbildēt

Reku zaļajiem ekoloģijas mīlētājiem būs jocīgs uzdevums. Vai bezjēdzīga gaismu lietošana diennakts gaišajā laikā rada vai nerada papildus degvielas patēriņu. Protams , pilsētās tas ir absolūti nepieciešams , tāpat uz Jūrmalas šosejas , jo trešajā joslā visbiežāk stāv , nevis brauc. Tāpēc braucošie , saskaņā ar likumu , ieslēdz gaismas .Vēl jau ir blakusefekts - šobrid jau ir izaugusi vesela stūrētāju paaudze , kas domā , ka auto bez gaismām ir stāvošs , tātad nebrauc.

Pļurkt 26.marts 2019 8:01
0 0 Atbildēt

Protams ka patērē un pietiekami daudz!!

Ja ir tikai gaitas lukturi teiksi pa 50 W katrs.

0.05 x 2 / 0.9 (ģeneratora lietderības koeficients / 0.86 dzensisksnas lietderības koeficients / 0.4 vidējā iekšdedzes dzinēja lietderības koeficients = 0.323 kW vai 0.033 litri stundā no KATRA auto.

Jeb 0,4 kapeiki stundā ja lej degvielu vai 0,2 kapeiki stundā ja pildās caur vadu.

Pļurkt 26.marts 2019 8:03
0 0 Atbildēt

Pardon...

Jeb 0,04 Eiriki stundā ja lej degvielu vai 0,02 Eiriki stundā ja pildās caur vadu.

msh 26.marts 2019 19:01
0 0 Atbildēt

Tas tavs aprēķins ir pārāk vienkāršots. Vismaz netiešās iesmidzes benzīnnieka gadījumā papildus patēriņš visdrīzāk ir jūtami mazāks kā tavs aprēķins rāda, jo daļa no elektrības ražošanā izmantotās degvielas pārnāk no "sūknēšanas zudumi" ailītes.

Pļurkt 27.marts 2019 9:36
0 0 Atbildēt

Aprēķins ir pilnīgi pietiekams = dzinēja lietderības koeficienta vietā ir jāieliek reālais, nojātas siksnas gadījumā lietderības koeficients pārvadam ir vēl mazāks, jāieliek reāli saslēgto lampu kopējā un reālā jauda.

Aprēķins ir vidējs pa jebkuru vieglo auto aprīkots ar dienas gaitas lukturiem, neslēdzot visādus gabarītus un salona apgaismojumus!

Bet kā redzu i to nav spējīgi sagremot.

Vistīrākā fizika skolas līmenī!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Uz Dienvidu gaisa pārvada jau vairākas nedēļas atjautots 70 km/h, Rīgas-Jūrmalas šoseja vēl 90 km/h (+ VIDEO)

km.hiAuto.lv ir neizpratnē par to, kādēļ labos laika apstākļos uz Rīgas-Jūrmalas šosejas maksimālais atļautais ātrums joprojām ir tikai 90 kilometri stundā. Lasīt vairāk

 

Elektrokabeļu zagļu dēļ traucēta vilcienu satiksme Vācijas rietumos 1

Elektrokabeļu zagļi aizvadītajā naktī paralizēja vilcienu satiksmi Vācijas rietumos. Lasīt vairāk

 

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 11

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kā izskatījās iepriekšējie visu paaudžu Dacia Duster... un tagad jaunais trešās paaudzes modelis (+ VIDEO) 1

iAuto.lv iepazīst jaunās paaudzes Dacia Duster, pie viena parādot visas Duster modeļu paaudzes evolūciju vairāk nekā desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti