Izaicinošākais autosporta piedzīvojums “Pekina - Parīze 2019” svētdien piestās Rīgas Motormuzejā

Foto: Publicitātes attēls

Motormuzejs | 27.jūnijs 2019 11:00

14 000 kilometri - tas būtu izaicinājums pat moderniem automobiļiem. Tomēr leģendārajā izturības braucienā no Pekinas līdz Parīzei, kas pirmo reizi tika pievarēts 1907. gadā, atļauts startēt tikai vēsturiskajiem spēkratiem, kas būvēti līdz 1976. gadam.

Šis auto piedzīvojums pamatoti tiek saukts par visizaicinošāko “Vintage” un “Classic” spēkratu ralliju pasaulē.

Rīgu brauciena dalībnieki šogad sasniegs svētdien, 30. jūnijā, kad pievarēti būs jau 11 000 kilometri. Par Rīgas “check-point” jeb kontrolpunktu ir izvēlēts Rīgas Motormuzejs un Biķernieku trase, tādēļ sagaidāms, ka laika posmā no plkst. 16:00 līdz 19:00 izturībnieki piestās pie muzeja un dosies izmēģināt Biķernieku trases līkločus.

Rallijā šogad piedalās vairāk nekā 100 ekipāžas. Vidēji dienā automobiļiem jāpievar aptuveni 400 kilometri, bet atsevišķās dienās brauciena garums ir pat 650 km, kas vēsturiskajiem spēkratiem ir pamatīgs pārbaudījums.

Rīgas Motormuzeja speciālisti ir izveidojuši savu dalībnieku topu, kurus šogad noteikti vajadzētu apskatīt:

1.                     Eksotisks rallija veterāns – 20. gadsimta sākuma “Contal Mototri” tricikls, kurš tālajā 1907. gadā startēja arī pirmajā Pekina - Parīze rallijā. Rīgu apciemos šī spēkrata atdarinājums.

2.                     Rallija senākais autentiskais spēkrats – ap 1910. gadu ASV ražotais automobilis “White MM Pullman”. Šādi auto 20. gadsimta sākumā bija pazīstami arī Latvijas teritorijā.

3.                     Īstenu rallija garu pārstāv ekskluzīvie britu 1920. un 1930. gadu mijas “Bentley” sporta automobiļi.

4.                     Youngtimeru grupā bez jau Latvijā labi atpazīstamajiem “Porsche”, “Mercedes-Benz”, “Jaguar”, “Datsun” un “Volvo” marku automobiļiem rallijā startē “Ferrari” 208 GT4 (1973. - 1980. g.) un eksotiskie 1970. gadu vidus “Leyland” P76 un “Holden EH” automobiļi, kuru ražošanas dzimtene ir tālā Austrālija.

Jāpiemin, ka pirmo reizi Pekina – Parīze rallijs Rīgas Motormuzejā viesojās 2007. gada Jāņos, kad šis slavenais autosporta piedzīvojums svinēja 100. jubileju.

 

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ:Škoda Octavia RS-vairāk komforta, nezaudējot sportisko tvērienu (+VIDEO) 4

Jaunā Škoda Octavia RS būs īsts atradums tiem, kam nepatika iepriekšējā modeļa pārlieku cietā balstiekārta. Šeit saglabāts sportiskais tvēriens, bet piekare ir blīva, nevis cieta. Tā ir atšķirība. Lasīt vairāk

 

Interesants eksperiments – seši e-auto brauc līdz galam 10

Lielbritānijā veikts eksperiments, kura gaitā seši elektroautomobiļi ar pilnībā uzlādētiem akumulatoriem „brauc līdz galam”. Puse no šiem auto zināmi arī kā Latvijas Gada auto 2021 konkursa dalībnieki. Lasīt vairāk

 

No šodienas automašīnām jābūt obligāti aprīkotām ar ziemas riepām

No šodienas līdz 2021.gada 1.martam visiem automobiļiem vai autobusiem, kura pilna masa nepārsniedz 3,5 tonnas, jābūt aprīkotiem ar riepām, kas paredzētas braukšanai ziemas apstākļos, aģentūru LETA iepriekš informēja Valsts policijā. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅU "Atmiņu klade": Muzejā, kurā ar eksponātiem drīkstēja izbraukt (+VIDEO)

Kad autoindustrija raušas ārā no kārtējās bedres, tā labprāt atceras aizgājušo gadu spozmi. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti