Aizliegs kravas automobiļu priekšējo asi aprīkot ar atjaunotām riepām 8

 

Foto: Ekrānbilde

Nozare.lv | 26.jūlijs 2019 15:45

Jāaizliedz kravas automobiļus aprīkot ar atjaunotām riepām uz priekšējās ass, šodien Ceļu satiksmes drošības padomes domnīcā vienojās tās locekļi.

Satiksmes ministrijas (SM) Autosatiksmes departamenta direktors Tālivaldis Vectirāns norādīja, ka kopš 2015.gada 1.janvāra, kopumā reģistrēti 23 ceļu satiksmes negadījumi, kad kravas automašīnām vai tās piekabēm fiksēts riepas plīsums. Turklāt 2018.gadā uz ceļiem savāktas 134 tonnas nolietotu riepu.

Valsts policijas pārstāvis Andris Locs pauda, ka pašreiz statistika ir nepilnīga, jo tā līdz šim nav apzināti ievākta. Ir precīzi zināms, ka vairāki cilvēki ir gājuši bojā negadījumos, kad kravas automašīnām ir sprāgušas priekšējās riepas. Policijas darbs rāda, ka sprāgušās riepas bieži ir vecas un nolietotas, tomēr nav statistikas, vai sprāgušās riepas bijušas atjaunotas vai vienkārši vecas. Viņš teica, ka policija redz nepieciešamību ierobežot lietojamo riepu vecumu atbilstoši tam, cik gadu lietošanu nosaka ražotājs.

Arī Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) tehniskās apskates uzraudzības daļas vadītājs Aldis Adiņš norādīja, ka ir ļoti bīstami, ja plīst priekšējās ass riepa, tomēr nav apkopota atsevišķa statistika, lai izkontrolētu, vai ceļu satiksmes negadījums ir tieši saistīts ar priekšējo riepu.

Savukārt autopārvadātāju asociācijas "Latvijas auto" valdes priekšsēdētājs Andris Lubāns teica, ka bija izbrīnīts par šādu diskusiju, jo, runājot ar Latvijas pārvadātājiem, viņi neliekot atjaunotas riepas uz priekšējās kravas automašīnu ass. Turklāt arī oficiālie riepu ražotāji, kuri atjauno riepas, tās neatjauno lietošanai uz priekšējās ass.

Lubāns uzsvēra, ka no starptautisko pārvadātāju viedokļa šāds ierobežojums nekādas problēmas neradītu, bet gan būtu apsveicams. Viņš minēja, ka būtiski, lai šis ierobežojums attiektos arī uz citu valstu pārvadātājiem, kas brauc Latvijā.

Latvijas riepu apsaimniekošanas asociācijas pārstāvis Aivars Balandiņš norādīja, ka bieži ceļu satiksmes negadījumi uz ceļiem notiek nevis tāpēc, ka riepas būtu atjaunotas, bet gan bijušas pārkarsušas. Viņš skaidroja, ka šāda situācija rodas vai nu nepietiekama spiediena riepās vai neatbilstošu riepu lietošanas dēļ. Ir gadījumi, kad riepas paredzētas pilsētas autobusiem, bet tās lieto baļķvedējiem, tāpēc tās ir bīstamas, jo nav paredzētas braukšanai tik ātri, ilgi un ar lielu slodzi.

Savukārt Latvijas autoceļu uzturētāja pārstāvis Uldis Krūmiņš stāstīja, ka priekšējās riepas nav līdz galam drošas, kad to nodilums sasniedzis piecus milimetrus.

Tāpat sēdē tika diskutēts, ka bieži kravas automašīnu riepās ir pārāk zems spiediens, kas var apdraudēt drošību uz ceļa.

Sēdē tika spriests par iespējām organizēt kādas kampaņas, lai informētu sabiedrību par atbildīgu riepu lietošanu - izmantojot tās transportlīdzekļiem, kuriem tās ir piemērotas, nelietojot pārlieku nodilušas riepas un ievērojot paredzēto spiedienu.

Sēdes noslēgumā domnīcas dalībnieki vienojās, ka jāaizliedz kravas automobiļiem priekšējo asi aprīkot ar atjaunotām riepām, bet jāturpina spriest par kādām citām darbībām saistībā ar riepām ceļu satiksmes drošības uzlabošanai.

 
8 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Janis 27.jūlijs 2019 11:26
9 0 Atbildēt

Bieži esmu redzējis kā kravinieki brauc ar vienu izjukušu riepu un ceļa malas pilnas ar norautiem atjaunotajiem apvalkiem. Manuprāt šis ir visu drošības labā. Nav vajadzīgas īpašas zināšanas lai saprastu, ka ja plīst priekšējais rats, tad tiek ļoti ietekmēta vadāmība.

Aivis 28.jūlijs 2019 8:36
2 1 Atbildēt

Latvija neviens neliek atjaunotas riepas prieksa,no kurienes jus to esat izzidusi.uz velkosam asim ja,un tad ja ir parkrauts ,tad gan gadas ka izsauj.nemalejiet to visu atkal tik biezu. Kaut ko apgrapstijusi un kladzinat,klauni.

Vernons 26.jūlijs 2019 23:20
1 2 Atbildēt

Varbūt vecāku kordu par četriem gadiem aizliegsim likt uz prikšējās ass! Šķiet ka spriedējiem nav atbilstošas zināšanas... .

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Volkswagen ID.3 saņem vēl vienu uzlabojumu paketi 9

Elektriskais Volkswagen modernizāciju piedzīvoja jau pērn, taču ražotājs pie tā nav apstājies un atradis veidu, kā elektrisko hečbeku uzlabot arī šogad. Lasīt vairāk

 

Jaunais CUPRA Leon - vēl viens trumpis spāņu ražotāja piedāvājumā (+ FOTO)

29. aprīlī Madridē notika jaunā CUPRA Leon pasaules pirmizrāde, iezīmējot nozīmīgu pagrieziena punktu zīmola attīstībā. Iespaidīgajā pasākumā tika prezentēts gan CUPRA Leon piecdurvju hečbeks, gan Sportstourer. Lasīt vairāk

 

Ar tehniskajiem līdzekļiem konstatētas braukšanas bez OCTA gadījumā sodīs ne biežāk kā reizi diennaktī 13

Saeima šodien galīgajā lasījumā pieņēma grozījumus Ceļu satiksmes likumā nosakot, ka par ar tehniskajām ierīcēm konstatētu braukšanu bez apdrošināšanas vai valsts tehniskās apskates sodu piemēros ne biežāk kā reizi 24 stundu laikā. Lasīt vairāk

 

Volkswagen ID. Code – vācu markas dizaina nākotne (+ FOTO) 6

Pekinas autoizstādē Volkswagen izlicis apskatei konceptu ID. Code, kas liek noprast kādā virzienā stūrē vācu autobūves uzņēmuma dizaina komanda. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti