Aizliegs kravas automobiļu priekšējo asi aprīkot ar atjaunotām riepām 8

 

Foto: Ekrānbilde

Nozare.lv | 26.jūlijs 2019 15:45

Jāaizliedz kravas automobiļus aprīkot ar atjaunotām riepām uz priekšējās ass, šodien Ceļu satiksmes drošības padomes domnīcā vienojās tās locekļi.

Satiksmes ministrijas (SM) Autosatiksmes departamenta direktors Tālivaldis Vectirāns norādīja, ka kopš 2015.gada 1.janvāra, kopumā reģistrēti 23 ceļu satiksmes negadījumi, kad kravas automašīnām vai tās piekabēm fiksēts riepas plīsums. Turklāt 2018.gadā uz ceļiem savāktas 134 tonnas nolietotu riepu.

Valsts policijas pārstāvis Andris Locs pauda, ka pašreiz statistika ir nepilnīga, jo tā līdz šim nav apzināti ievākta. Ir precīzi zināms, ka vairāki cilvēki ir gājuši bojā negadījumos, kad kravas automašīnām ir sprāgušas priekšējās riepas. Policijas darbs rāda, ka sprāgušās riepas bieži ir vecas un nolietotas, tomēr nav statistikas, vai sprāgušās riepas bijušas atjaunotas vai vienkārši vecas. Viņš teica, ka policija redz nepieciešamību ierobežot lietojamo riepu vecumu atbilstoši tam, cik gadu lietošanu nosaka ražotājs.

Arī Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) tehniskās apskates uzraudzības daļas vadītājs Aldis Adiņš norādīja, ka ir ļoti bīstami, ja plīst priekšējās ass riepa, tomēr nav apkopota atsevišķa statistika, lai izkontrolētu, vai ceļu satiksmes negadījums ir tieši saistīts ar priekšējo riepu.

Savukārt autopārvadātāju asociācijas "Latvijas auto" valdes priekšsēdētājs Andris Lubāns teica, ka bija izbrīnīts par šādu diskusiju, jo, runājot ar Latvijas pārvadātājiem, viņi neliekot atjaunotas riepas uz priekšējās kravas automašīnu ass. Turklāt arī oficiālie riepu ražotāji, kuri atjauno riepas, tās neatjauno lietošanai uz priekšējās ass.

Lubāns uzsvēra, ka no starptautisko pārvadātāju viedokļa šāds ierobežojums nekādas problēmas neradītu, bet gan būtu apsveicams. Viņš minēja, ka būtiski, lai šis ierobežojums attiektos arī uz citu valstu pārvadātājiem, kas brauc Latvijā.

Latvijas riepu apsaimniekošanas asociācijas pārstāvis Aivars Balandiņš norādīja, ka bieži ceļu satiksmes negadījumi uz ceļiem notiek nevis tāpēc, ka riepas būtu atjaunotas, bet gan bijušas pārkarsušas. Viņš skaidroja, ka šāda situācija rodas vai nu nepietiekama spiediena riepās vai neatbilstošu riepu lietošanas dēļ. Ir gadījumi, kad riepas paredzētas pilsētas autobusiem, bet tās lieto baļķvedējiem, tāpēc tās ir bīstamas, jo nav paredzētas braukšanai tik ātri, ilgi un ar lielu slodzi.

Savukārt Latvijas autoceļu uzturētāja pārstāvis Uldis Krūmiņš stāstīja, ka priekšējās riepas nav līdz galam drošas, kad to nodilums sasniedzis piecus milimetrus.

Tāpat sēdē tika diskutēts, ka bieži kravas automašīnu riepās ir pārāk zems spiediens, kas var apdraudēt drošību uz ceļa.

Sēdē tika spriests par iespējām organizēt kādas kampaņas, lai informētu sabiedrību par atbildīgu riepu lietošanu - izmantojot tās transportlīdzekļiem, kuriem tās ir piemērotas, nelietojot pārlieku nodilušas riepas un ievērojot paredzēto spiedienu.

Sēdes noslēgumā domnīcas dalībnieki vienojās, ka jāaizliedz kravas automobiļiem priekšējo asi aprīkot ar atjaunotām riepām, bet jāturpina spriest par kādām citām darbībām saistībā ar riepām ceļu satiksmes drošības uzlabošanai.

 
Visi komentāri
 
vaaks 26.jūlijs 2019 23:09
0 0 Atbildēt

Protams!

Par kravu nostiprināšanas standarta LVS EN 12195 un atbilstošo standartu ieviešanu Ceļu satiksmes likuma, Autopārvadājuma likuma un Satiksmes noteikumu atbilstošajos tekstos!

Un kravu nostiprināšanu iekšzemes un starptautiskajos pārvadājumos!

Vernons 26.jūlijs 2019 23:20
1 2 Atbildēt

Varbūt vecāku kordu par četriem gadiem aizliegsim likt uz prikšējās ass! Šķiet ka spriedējiem nav atbilstošas zināšanas... .

Janis 27.jūlijs 2019 11:26
9 0 Atbildēt

Bieži esmu redzējis kā kravinieki brauc ar vienu izjukušu riepu un ceļa malas pilnas ar norautiem atjaunotajiem apvalkiem. Manuprāt šis ir visu drošības labā. Nav vajadzīgas īpašas zināšanas lai saprastu, ka ja plīst priekšējais rats, tad tiek ļoti ietekmēta vadāmība.

Experc 29.jūlijs 2019 15:36
0 0 Atbildēt

Tu gribi teikt ka neatjaunotas riepas neplīst?

Kā ar tiem lietoto riepu tirgoiņiem, kas tirgo saplaisājušas, sakaltušas, vecas riepas ar pumpām?

Man ir aizgājusi lupatās arī jauna riepa, jo bija ražošanas brāķis!

Aivis 28.jūlijs 2019 8:36
2 1 Atbildēt

Latvija neviens neliek atjaunotas riepas prieksa,no kurienes jus to esat izzidusi.uz velkosam asim ja,un tad ja ir parkrauts ,tad gan gadas ka izsauj.nemalejiet to visu atkal tik biezu. Kaut ko apgrapstijusi un kladzinat,klauni.

6810 28.jūlijs 2019 12:15
0 0 Atbildēt

ta izskataas GUDRU viiru spriedums!!!Kas vispaar liek prieksa atjaunotaas!Ir cita lieta,ka brauc ar vecaam un bojatam,bet tam ir CP,kas seez elegantos auto.Vajadzeetu pakusteet,ne tikai aatrumu meeriit...

Šoferis 29.jūlijs 2019 15:31
0 0 Atbildēt

Ne jau atjonotās riepas vainīgas, bet gan tas, ka riepas tiek nobrauktas līdz klinķim. Daudziem kraviniekiem pat vispār nav palicis protektors, un ar tādām riepām šamie brauc pat ziemā!

Vajag bargi sodīt arī par braukšanu līdz pēdējam ar nodilušām riepām.

REXX 29.jūlijs 2019 23:25
0 0 Atbildēt

Premium ražotāju (Michelin, GoodYear, Bridgestone) riepas iztur līdz kritiskajam ( pēc teh.apskates noteikumiem) dilumam. Ķīniešu u.taml. ražotas sprāgst at 4-5mm atlikumu protektoram.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Mazda 6 pēctecis: Mazda ar diviem jaunumiem Auto China 2024 izstādē (+ FOTO)

Pekinas autoizstādē Japānas autobūves uzņēmums Mazda nodemonstrējis divus jaunumus: sedanu EZ-6 un krosoveru Arata. Lasīt vairāk

 

Unikālais 48 cilindru motocikls pārdots par 107 000 eiro 1

Noslēgusies Bonhams izsole, kurā tika pārdots pasaulē vienīgais 48 cilindru motocikls. Lasīt vairāk

 

Sestdien, 27.aprīlī, Rīgā ar motociklu parādi atklās motosezonu. 8

27.aprīlī pie t/c „Mols” Krasta iela 46. sākot no plkst. 10.00 pulcēsies ap Latvijas motobraucēji, lai kopīgi atklātu ikgadējo motosezonu. Pulcēšanās laiks no plkst. 10.00-12.59. Lasīt vairāk

 

Pa ceļam uz Marbelja 95 benzīns 1.799 un dīzelis 1.649 EUR. Paskaties iAuto iepriekšējo video no LV (+ VIDEO) 16

Attēlos un video var redzēt, kādas šobrīd ir degvielas cenas Spānijā, Latvijā un Lietuvā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti