Autovadītāji reaģē tikai uz brīdinājumiem, bet aizmirst sekot līdzi auto stāvoklim ikdienā 3

 

Foto: Ekrānbilde no Youtube.com

Gjensidige | 16.jūlijs 2020 13:06

Regulāra automašīnas tehniskā stāvokļa pārbaude var atrisināt daudz nepatīkamu pārsteigumu, tostarp atklāt problēmas ar transportlīdzekli vēl pirms tam nepieciešams dārgs remonts vai pat novērst negadījuma situācijas uz ceļa.

Gjensidige Latvija sadarbībā ar sporta kompleksu “333” iesaka kā ikdienā parūpēties par savu automašīnu, lai tā kalpotu nevainojami un būtu drošs satiksmes dalībnieks.  

Gjensidige Latvija veiktā pētījuma* dati liecina, ka Latvijas iedzīvotāji visbiežāk pārbauda tikai  transportlīdzekļa vienkāršākos aspektus - vairāk kā puse pārbauda degvielas līmeni (55%), vairāk par trešdaļu bremžu stāvokli (37%), arī motoreļļas līmeni (34%), aptuveni trešdaļa (31%) riepu stāvokli, taču liela daļa iedzīvotāju nepievērš uzmanību citām tehniskajām niansēm. Lai automašīna kalpotu ilgi un labi, par to ir jārūpējas  un regulāri jāpārbauda visi būtiskie tehniskie elementi.

Sporta kompleksa “333” drošas braukšanas instruktors Aleksandrs Voļskis aicina ikvienu autovadītāju primāri veikt transportlīdzekļa vizuālu apskati pirms braukšanas uzsākšanas. Eksperts aicina pārbaudīt, vai no automašīnas nav iztecējis kāds tehniskais šķidrums vai arī kāda no riepām nav nolaidusi gaisu. Ja vizuāli auto ir labā tehniskā stāvoklī un panelī neparādās brīdinājums signāls, autovadītājs droši var uzsākt braucienu.

Automašīnas tehniskie šķidrumi

Viens no vienkāršākajiem uzdevumiem, ko spēs izdarīt jebkurš autovadītājs, ir regulāra šķidrumu līmeņu pārbaude automašīnai, lai nodrošinātu, ka tā ripo uz priekšu bez aizķeršanās. “Motoreļļas pārbaude ir jāveic regulāri. Pārbaudot eļļas līmeni, automašīnai jāatrodas uz līdzenas ceļa virsmas un dzinējam jābūt izslēgtam. Eļļas līmeni vienkārši var pārbaudīt ar mērstieņa palīdzību - tam ir jābūt starp minimālo un maksimālo atzīmi uz mērstieņa. Ja līmenis ir mazāks, tad nepieciešams eļlu papildināt,” informē sporta kompleksa “333” drošas braukšanas instruktors Aleksandrs Voļskis.

Īpaši vasarā būtiski ir pārbaudīt dzesēšanas šķidruma līmeni. Eksperts uzsver, ka dzesēšanas šķidrums pasargā automašīnu no pārkaršanas, tāpēc tā līmenim nekad nevajadzētu būt par zemu. Arī bremžu šķidruma pārbaude ir nepieciešama. Tikpat būtiska ir regulāra logu šķidrumu papildināšana. “Vasaras laikā gaisā vairāk atrodas putekļi un kukaiņi, līdz ar to, daudz aktīvāk ir jārūpējas par vējstikla tīrību. Tīrs vējstikls uzlabo arī brauciena kvalitāti un autovadītājs daudz ātrāk un plašākā diapazonā spēj redzēt notiekošo uz ceļa,” stāsta Aleksandrs Voļskis. Riepu spiediens un nodilums

Transportlīdzekļu riepas ir jāpārbauda pēc iespējas biežāk. Riepu pārbaudi var veikt, izmantojot manometru. Sporta kompleksa “333” instruktors iesaka riepas pārbaudīt pirms brauciena, kamēr tās nav uzkarsušas, jo siltās riepās gaiss izplešas, kā rezultātā spiediena rādījums var būt kļūdains. “Pirmais solis ir noskrūvēt riepas ventiļa vāciņu un novietot manometru virs ventiļa. Pēc tam manometra uzgalis ir jāspiež uz riepas uzgaļa, līdz dzirdama šņācoša skaņa un novērojamas izmaiņas manometra radījumā. Tad ir jānolasa ierīces rādījumus un jāpārbauda, vai tas atbilst auto ražotāja ieteiktajam normālajam riepu spiedienam. Visbiežāk riepu spiedienam ir jābūt starp 2 - 2,5 bar. Šādi ir jāpārbauda visas četras riepas,” informē A. Voļskis.

Eksperts atzīmē, ka katram transportlīdzeklim atbilstošais gaisa spiediens riepās var atšķirties. Lai to noskaidrotu, ir jāņem vērā auto ražotāja norādījumi. Tos vari atrast vairākās vietās, tai skaitā, automašīnas apkopes grāmatā, mašīnas priekšējās durvīs vai to ailē, kā arī degvielas vāciņa iekšpusē. Atsevišķiem auto modeļiem šī informācija redzama arī uz bagāžnieka durvīm.

Regulāri jāseko līdzi arī riepu nodilumam. Braukšanas laikā riepas nodilst un protektora dziļums samazinās, līdz ar to samazinās arī riepas saķeres un vadāmības īpašības. Minimālais riepu protektora dziļums ir 1,6 mm vasaras riepām un 4 mm ziemas riepām. Instruktors iesaka reizi divās nedēļās vizuāli novērtēt riepu kvalitāti. Ja ir manās nevienmērīgs vai straujš nodilums, ir jādodas uz servisu.

Apgaismes ierīču darbība

Ja kāda no automašīnas gaismām nedarbojas pareizi, uz ceļa var rasties ļoti bīstamas situācijas. Regulāri ir jāpārbauda pagrieziena signāli, bremžu lukturi, atpakaļgaitas lukturi, tuvās un tālās gaismas, kā arī būtiski ir pārbaudīt, vai funkcionē avārijas gaismas. Pareizi noregulētas auto gaismas ir būtisks elements, kas rūpējas gan par autovadītāja, gan citu personu drošību – īpaši svarīgi tas ir diennakts tumšajā laikā.

Drošības jostas pārbaude

Sporta kompleksa “333” drošas braukšanas instruktors Aleksandrs Voļskis uzver, ka autovadītāji nereti aizmirst pārbaudīt drošības jostas kvalitāti. “Iesaku reizi divos mēnešos pārbaudīt kā strādā drošības josta - vai, to piesprādzējot un atsprādzējot nav novērojamas kādas problēmas, kā arī sekot līdzi, vai pati josta nav nodilusi. Drošības josta negadījuma brīdī var būt vienīgais dzīvības glābšanas rīks, tāpēc ir ļoti svarīgi to regulāri pārbaudīt,” informē Aleksandrs Voļskis.

Gjensidige Latvija sadarbībā ar sporta kompleksu “333” veica eksperimentu, kurā seši drosmīgi dalībnieki kopā ar “333” drošas braukšanas instruktoru Aleksandru Voļski, pārbaudīja zināšanas par automašīnas tehnisko stāvokli.

Paralēli automašīnas pārbaudei un uzturēšanai pārliecinieties, ka ir noformēta arī atbilstoša OCTA polise. Tā ir obligāta ikvienam motorizētam transporta līdzeklim, kas piedalās ceļu satiksmē.

*Reprezentatīvu viedokļu pētījumu 2020.gada februārī veica tirgus pētījumu kompānija "Nielsen". Pētījuma laikā aptaujāti 1600 Latvijas iedzīvotāji.

 

 
Visi komentāri
 
viencexperc 16.jūlijs 2020 14:51
4 2 Atbildēt

Viss jau labi, bet to ievu, beigās, gan es neliktu. Viņai vajag sēdēt mājās, un ēst tur. Nav ko pa ielām staigāt, un vēl vairāk, - filmētos kaut kādos video.

Kam svarīgs cilvēka, kurš pat nevar savest kārtībā savu dzīvi ( ķermeni), viedoklis?

KK 16.jūlijs 2020 20:31
0 0 Atbildēt

Tas tavs pēdējais teikums pilnīga taisnība, tikai es nesaprotu, kādēļ tad tu šeit komentē?

650 16.jūlijs 2020 15:55
1 0 Atbildēt

Jā.Šitas ir.Viedoklis reizi nedēļā noteikt būt Jāaptausta.Mazums tur kas.Vismaz reizi mēnesī vēlams ielūkoties arī izspūtjā un/vai apmeklēt Skursteņslauķi.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Pa ceļam uz Marbelja 95 benzīns 1.799 un dīzelis 1.649 EUR. Paskaties iAuto iepriekšējo video no LV (+ VIDEO) 6

Attēlos un video var redzēt, kādas šobrīd ir degvielas cenas Spānijā, Latvijā un Lietuvā. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 

2,8 sekundes līdz simtam - Mercedes-AMG prezentē 816 Zs jaudīgu kupeju (+ FOTO) 7

Vācijas Mercedes-AMG Šanhajā, Formula-1 sacensību pasākuma laikā nodemonstrējis savu GT saimes flagmani, kupeju Mercedes - AMG GT 63 S E-Performance, kas nodrošināta ar 816 Zs jaudīgu hibrīdiekārtu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti