Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Saeimā mēģinās lūkot, kā izlabot pašiem nesaprastus OCTA likuma grozījumus; savākti jau 14 000 parakstu 18

 

Foto: Ekrānbilde no Youtube.com

Nozare.lv | 28.novembris 2024 8:52

Saeimas sēdē šodien vērtēs opozīcijas iesniegtos grozījumus Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas (OCTA) likumā, kas labo pieņemto normu, kas paredz, ka OCTA polise turpmāk būs obligāti jāiegādājas visiem transportlīdzekļiem, ja vien nav pārtraukta to reģistrācija uz laiku.

"Jaunās vienotības" (JV) Saeimas frakcijas vadītājs Edmunds Jurēvics aģentūrai LETA pastāstījis, ka par likumprojektu nobalsoja visi Saeimas deputāti un lai paātrinātu jautājuma risināšanu, ceturtdienas, 28.novembra, sēdē paredzēts atbalstīt vairāku opozīcijā esošo politisko spēku lūgumu veikt grozījumus OCTA likumā, atceļot pieņemtās izmaiņas.

Jurēvics paskaidroja, ka šis nav tāds "pozīcijas, opozīcijas jautājums", kas ir iemesls, lai opozīcijas sagatavoto likumprojektu nodotu skatīšanai komisijā.

Jau ziņots, ka Saeimas šā gada 14.novembrī pieņemtie un Valsts prezidenta izsludinātie grozījumi OCTA likumā pardz, ka OCTA apdrošināšanas polise turpmāk būs obligāti jāiegādājas visiem transportlīdzekļiem, ja vien nav pārtraukta to reģistrācija uz laiku. Grozījumi likumā stāsies spēkā šogad 10.decembrī.

Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) pārstāvji skaidro, ka līdz šim spēkā esošais regulējums paredzēja, ka transportlīdzeklim, ja tas netika izmantots ceļu satiksmē, un vienlaikus nebija pārtraukta tā reģistrācija, OCTA polises iegāde nebija obligāta.

Saeimas pieņemtie grozījumi likumā paredz, ka turpmāk OCTA polise būs jāiegādājas visiem transportlīdzekļiem, neatkarīgi no tā vai transportlīdzeklis piedalās ceļu satiksmē, ja vien uz laiku nav pārtraukta tā reģistrācija valsts vai pašvaldību transportlīdzekļu reģistrā.

Minētie grozījumi veikti atbilstoši Eiropas Savienības (ES) direktīvas prasībām, un tie paplašina cietušo personu aizsardzību. LTAB valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins skaidro, ka tādējādi arī transportlīdzekļa īpašniekam samazinās risks, ka ar tā īpašumā vai valdījumā esošo neapdrošināto spēkratu apzināti vai netīši tiks nodarīti zaudējumi citas personas mantai vai veselībai, par kuru regresa kārtībā nāksies maksāt no savas kabatas.

Abāšins piebilst, ka šāda kārtība jau darbojas dažās kaimiņvalstīs, piemēram, Igaunijā. Šīs direktīvas prasība būs jāievēro arī pārējām ES dalībvalstīm, kas to vēl nav ieviesušas.

Abāšins aicina visus transportlīdzekļu īpašniekus pārliecināties, vai to īpašumā vai valdījumā esošajiem spēkratiem ir derīga OCTA. Ja transportlīdzeklis netiek ikdienā aktīvi izmantots, vai paredzēts, ka tas netiks ilgstoši lietots, Abāšins rekomendē tā īpašniekam apsvērt iespēju uz laiku pārtraukt spēkrata reģistrāciju, piebilstot, ka šobrīd noris diskusija par esošo normatīvu izmaiņām, lai ļautu pārtraukt transportlīdzekļa reģistrāciju uz laiku, neveicot numurzīmju nodošanu.

Neapdrošināto transportlīdzekļu kontrole šobrīd tiek veikta ar Valsts policijas ekipāžu vai tehnisko palīglīdzekļu uzraudzību - tas nozīmē, ka kontrolēti tiek tikai tie spēkrati, kas piedalās ceļu satiksmē.

Līdz ar grozījumu spēkā stāšanos Valsts policijas ekipāžas varēs pārbaudīt arī ceļmalās vai citur ilgstoši stāvošus transportlīdzekļus, skaidro Abāšins, norādot - ja šādam spēkratam nebūs derīga OCTA, un nebūs pārtraukta tā reģistrācija, var tikt sodīts šī transportlīdzekļa īpašnieks. Tāpat tiek diskutēts arī par citiem neapdrošināto transportlīdzekļu kontroles mehānismiem nākotnē, tomēr tie prasīs atbilstošas izmaiņas normatīvos, piebilst Abāšins.

Paraksties šeit https://manabalss.lv/octa-polise-tikai-transportlidzekla-izmantosanas-laika/show

 
Visi komentāri
 
Onsis 28.novembris 2024 9:37
2 0 Atbildēt

Vai tad tas nav pretlikumīgi, prasīt naudu par pakalpojumu ko nesaņem? 

Ja piemēram auto (kabrioletu) lieto tikai vasarā, tad kapēc OCTA vajadzīga visu gadu? 

Tad jau var vēl pieņemt likumu ka jānopērk arī ziemas riepas, kuras pie apskates jāatrāda!!!!!

Bradypus 28.novembris 2024 9:46
0 2 Atbildēt

Kas tieši ir nesaņemtais pakalpojums? Prasība ir tikai to nelietošanu oficiāli noformēt - mehānisms tam jau sen eksistē, tikai ar stulbu apgrūtinājumu - numurzīmju nodošanu - varbūt tomēr vajag fokusēties uz patieso problēmu?

Original Nja 28.novembris 2024 9:52
3 0 Atbildēt

Šī vairākkārtējā noņemt/uzlikt uzskaitē katru gadu ir maksas pakalpojums, kā arī jau samaksātā gada nodokļa atgriešana ir vesels process caur VID, kas nozīmē, ka tas uzliek absolūti nevajadzīgu slogu uz CSDD un VID sistēmām un darbiniekiem. Vienīgais bonuss - papildus peļņa CSDD un, potenciāli, arī valstij, jo daļai būtu slinkums rakstīt iesniegumus VID nodokļa atgriešanai. VIss šis likuma izmaiņu farss ir tikai un vienīgi mēģinājums nokāst piķi no valsts, LTAB lobijs, un, iespējams, mēģināt atbrīvot ielas no ilgstoši stāvošām lamatām.

Labākais risinājums, kas tiešām dotu kādu labumu gan tautai, gan valstij, būtu, ņemot piemēru no Vācijas, ieviest numurzīmes, kuras drīkst izmantot/apdrošināt tikai noteiktos mēnešos. Nodokli maksā tikai par šiem mēnešiem, tāpat arī apdrošināšanu. Šāds risinājums derētu lielākajai daļai motociklistu un auto entuziastu, kuri savus spēkratus izmanto tikai vasarā.

0pis 28.novembris 2024 10:02
1 0 Atbildēt

"absolūti nevajadzīgu slogu uz CSDD un VID sistēmām un darbiniekiem" - nea, rada iespēju paaugstināt atalgojumu, jo darba kļūst vairāk!

GB12 28.novembris 2024 10:29
1 0 Atbildēt

Jā un nē. Jo, ja mēs skatāmies mērķi, un, cik saprotu, tas bija izrietējis no ES sprieduma tajā vienā lietā, kur čalis privātā teritorijā, dzenot piekabi garāžā, uzbrauca stalažām vai kaut kam tml., no kurām nogāzās strādnieks, gūstot ievainojumus, tur nav nekādas starpības - ir tam TL numuri vai nav, ir noņemts no uzskaites vai nē. Numuru neesamība nepalīdzēs izvairīties no situācijas, kad privātā sētā TL ir kaut kur jāpārdzen... nu, vai tas var, piemēram, aizdegties, paraujot līdzi kāda ciemiņa mašīnu.

Original Nja 28.novembris 2024 9:46
9 0 Atbildēt

Smieklīgi, ka LTAB piesauc Igaunijas piemēru, ka tur esot tāpat, lai gan Igaunijā ir skaidri nodefinēts, ka, ja automašīna ir nolikta "ziemas guļā" garāžā, angārā, vai privātā teritorijā, OCTA nav jāpērk, taču, ja tā stāv uz ielas vai publiskā stāvvietā, tad ir. Bet protams, ka LTAB nebija izdevīgi šo pieminēt

0pis 28.novembris 2024 9:57
0 3 Atbildēt

Te ir interesanti. Ja lohs ieziemo mašīnu pie daudzstāvu mājas uz privātas zemes (mājas zemesgabalam piekrītošas), tad teorētiski OCTA nevajag. Bet tā nav ne garāža, ne angārs. Un nekas netraucē izbraukt šad un tad, gandrīz nekad, bet nu tā mazliet. Un tad veikli nolikt vietā. Uz privātā zemes pleķīša. Jā 😊

uupis 28.novembris 2024 9:57
1 1 Atbildēt

Abāšins nez kāpēc neuztraucas par to ka Igaunijā SODS par ātrumu ir jau no +1, bet Latvijā nē - kas ir tiešā cēloniskā sakarā ar apdrošināšanas prēmiju IZMAKSĀM! Sen jau pierādīts AR STATISTIKU ka avāriju cēlonis vairumā ir PĀRSNIEGTS ĀTRUMS - tātad loģiski ka tie ir ZAUDĒJUMI apdirsinātājiem!

Nja 28.novembris 2024 10:09
2 1 Atbildēt

Nosacīti, Igaunijā ir sods par katru 1km/h virss atļautā, bet ne pats esmu kādreiz norāvis, ne dzirdējis, ka tur ņem pa 2km/h. Bet tas ir smieklīgi, ka tie kas LV pusē lidzo, Igaunijā knapi 90 spēj izspiest.

GB12 28.novembris 2024 10:34
0 0 Atbildēt

Es esmu norāvis sodu no fotoradara EE par +3 km/h. Bet Igaunijā tāpat mēdz lidot, īpaši uz mazākas nozīmes ceļiem.

mnde 28.novembris 2024 10:53
0 0 Atbildēt

par +3km/h pēc atrēķinātās FR kļūdas

GB12 28.novembris 2024 10:31
2 1 Atbildēt

Parādi man statistiku, kurā "ir pierādīts", ka avāriju cēlonis vairumā ir pārniegts ātrums par 1 km/h.

uupis 28.novembris 2024 11:05
0 0 Atbildēt

Ko tu gribi pateikt ar šo matu skaldīšanu?

To ka Igauņi un Somi ir tupi un viņiem ir sods no +1?

Vai arī ir kāds cits vēstījums, kurš saka ka PĀRKĀPT ir LABI?

Nja 28.novembris 2024 10:06
4 0 Atbildēt

Ar ko tie daži cilvēku vārdi bildē ir tik īpaši ka vajag pasvītrot?

Ābols 28.novembris 2024 10:20
1 4 Atbildēt

Kur var parakstīties PRET tieši šo parakstu vaksanas iniciatīvu?

😅 Besī tas bezsmadzeņu 'viss ir slikti' haips.

Tikmēr parakstīt iniciatīvu lai pārskata ātrumu sodu sistēmu ieviešot to 'no 1kilometra', lai saviem bērniem būtu drošāks solis uz skolu utml - NĒ, jo tad paši nevarēs hroniski lidot ar +15/20, tāpēc ka pieraduši....

Vai palielināt alkohola tirdziencības ierobežojumus un šo sadaļu padarīt neiekārojamu(gluži kā cigaretēm) - ARĪ NĒ!!!! Labāk lai pašu bērni sāk malkot šos dzērienus jau pamatskolas vecumā un rūdās!!!!! 😉

GB12 28.novembris 2024 10:32
3 1 Atbildēt

Protams, viss šai pasaulē ir jāaizliedz, jo daži īpaši apdāvinātie nejēdz audzināt savus bērnus.

uupis 28.novembris 2024 11:07
0 0 Atbildēt

Bet tu tak atbalsti likumu PARKĀPŠANU - kādas tev pretenzijas?

Ābols 28.novembris 2024 11:12
0 0 Atbildēt

Apdāvinātajiem, kuri katru rītu un vakaru brauc 5m distancē, agresīvi nepamierinati apdzen, kaut es pilsetā braucu uz 55km/h pēc speedo(50 pēc gps)

 Ne tikai tiesības būtu jaatņem, bet arī jāpeispriež kāds sabiedriskais darbs - lai tīra ielas!

❗️Gan ielas būtu tīras, gan indivīdi padomātu divreiz vai savu psihiski nestabilo neapmeirinātību rādīt uz publiska ceļa. ❗️

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Saeimā mēģinās lūkot, kā izlabot pašiem nesaprastus OCTA likuma grozījumus; savākti jau 14 000 parakstu 18

Saeimas sēdē šodien vērtēs opozīcijas iesniegtos grozījumus Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas (OCTA) likumā, kas labo pieņemto normu, kas paredz, ka OCTA polise turpmāk būs obligāti jāiegādājas visiem transportlīdzekļiem, ja vien nav pārtraukta to reģistrācija uz laiku. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām Huyndai Tucson lādējamo hibrīdu (+ VIDEO)

Jaunākais Hyundai Tucson ārēji izskatās tāpat kā iepriekš. Kas mainījies? Šī ir ceturtās paaudzes Tucson modeļa modernizētā versija. Eiropas tirgum to vēl arvien ražo Čehijā, un tirdzniecībā tā nonāca vien gada vidū. Lasīt vairāk

 

No 1.decembra ceļu satiksmē tikai ar atbilstošām ziemas riepām 9

Tuvojoties Ceļu satiksmes noteikumos noteiktajam ziemas periodam, VAS "Ceļu satiksmes drošības direkcija" (CSDD) sadarbībā ar Valsts policiju pēdējo dienu laikā visā Latvijas teritorijā veikusi tehniskās kontroles uz ceļiem, lai pārbaudītu transportlīdzekļa tehnisko stāvokli un riepu atbilstību ziemas prasībām. Lasīt vairāk

 

"RB Rail" šogad atalgojumam tērē ap 17 miljoniem eiro 2

Baltijas valstu kopuzņēmums AS "RB Rail" šogad atalgojumam tērē ap 17 miljoniem eiro, liecina Latvijas Televīzijas raidījuma "Kas notiek Latvijā?" apkopotā informācija. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti