Policija: Iespējams, būtu pieņemami samazināt soda piemērošanas slieksni līdz 5 km/h virs atļautā ātruma - iAuto

Policija: Iespējams, būtu pieņemami samazināt soda piemērošanas slieksni līdz 5 km/h virs atļautā ātruma 74

 

Foto: iAutolv

Nozare.lv | 9.janvāris 2025 8:58

Iespējams, Latvijā būtu pieņemami samazināt soda piemērošanas slieksni līdz pieciem kilometriem stundā (km/h) virs atļautā braukšanas ātruma, aģentūrai LETA norādīja Valsts policijas Sabiedrisko attiecību nodaļā.

Smago avāriju cēlonis reti ir atkarīgs no tā, vai autovadītājs brauc ar 90 vai 100 kilometriem stundā. Letāls iznākums visbiežāk mēdz būt frontālās sadursmēs pie neapdomīgas apdzīšanas, kur ātrums ir daudz lielāks, tāpat smago avāriju cēloņi ir neuzmanība, telefona lietošana pie stūres un agresīva braukšanas kultūra kopumā, norāda policijā.

Tādēļ Valsts policijas ieskatā naudas soda piemērošana autovadītājiem no pirmā pārsniegtā kilometra neatrisinās problēmu, bet, iespējams, būtu pieņemami samazināt soda piemērošanas slieksni līdz 5 km/h virs atļautā braukšanas ātruma.

Kā ziņots, SM ir sagatavojusi informatīvo ziņojumu "Ceļu satiksmes drošības plāna 2021.- 2027.gadam starpposma ietekmes izvērtējums," kurā ietverti aptuveni 30 jauni pasākumi ceļu satiksmes drošības uzlabošanai, tostarp kā augstas prioritātes plāni izdalīta iecere īstenot "nulles tolerances politiku" pret atļautā braukšanas ātruma pārsniegšanu līdz 10 km/h.

Vienlaikus ministrijas skatījumā jāvērtē iespēja atļauto braukšanas ātrumu samazināt pilsētvidē, piemēram, līdz 30 km/h blīvi apdzīvotās zonās vai zonās ar lielu gājēju un mikromobilitātes rīku plūsmu, kā arī jāpasver atļautā braukšanas ātruma samazināšana ārpus apdzīvotām vietām atsevišķos ceļu posmos, kur ir paaugstināta bīstamība, piemēram, nepārsniedzot 80 km/h atļauto ātruma ierobežojumu.

Kā citas augstas prioritātes ieceres SM izceļ piedāvājumu ieviest sistemātisku smago avāriju izpēti un paplašināt ceļu satiksmes dalībnieku kontroli - uzstādīt vismaz 16 jaunas vidējā ātruma kontroles iekārtas, kā arī citas iekārtas pārkāpumu kontrolei, piemēram, luksofora signālu ievērošanas un sabiedriskā transporta joslu pārkāpumu kontrolei.

Līdz šim ieviestas 16 vidējā ātruma kontroles iekārtas. SM piedāvā īstenot pilotprojektu pasažieru sabiedrisko autobusu un kravas transportlīdzekļu autovadītāju noguruma novērtēšanai, veikt izvērtējumu mikromobilitātes pakalpojumu drošības uzlabošanai, nosakot pienākumu mikromobilitātes pakalpojumu sniedzējiem ieviest reakcijas testus visām transportlīdzekļu nomām brīvdienu naktīs.

Plānā kā prioritāra tiek piedāvāta ceļu satiksmes dalībnieku kontroles pilnveidošana, īstenojot par pārkāpumiem ceļu satiksmē piešķirto pārkāpumu sodu politikas maiņu, kā arī ceļu satiksmes dalībnieku apmācības pilnveidošana, paaugstinot jauno transportlīdzekļu vadītāju apmācības prasības.

SM uzsver, ka plāna mērķis ir līdz 2027.gadam par 35%, salīdzinot ar 2020.gadu, samazināt ceļu satiksmes negadījumos smagi ievainoto un bojāgājušo skaitu. Plānā izvirzītie mērķi ar līdz šim plānotajiem pasākumiem varētu netikt sasniegti, tādēļ nepieciešami jauni papildu pasākumi ceļu satiksmes drošības uzlabošana.

 
74 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Teslists 9.janvāris 2025 9:29
25 2 Atbildēt

Šeit atsijājas noderīgie idioti. Opis. Anonimiķis utt. Dalbajobi.

Šīs izmaiņas nekādi neietekmes drošību uz ceļiem.

Tikai un vienīgi, lai iekasētu naudu un pildītu valsts budžetu. Tagad musari (citadi nenosauksi) pat neizkāpjot no mašīnas štancēs lemumus un sodīs. Par +5? Mums sen jau ārpus apdzīvotām vietām visur vija jābūt 100kmh un uz divu joslu šosejam 120 kā minimums. Tā vietā SM sēdošie dīkdieņi cenšas problēmas risināt ar metodēm, kuras nestrādās. Idioti. 

Ps. Nebrīnos ka musari šos murgus atbalsta. Lielaks budžets nozime lielaku atalgojumu jebkuram ierednim.

Fords 9.janvāris 2025 9:51
21 4 Atbildēt

Beidz muldēt cirvi. Jābūt ir pilnīgam loham, lai nesaprastu uz ko šīs izmainas tēmē. Tās atbalstīs tikai tie, kuri barojas no valsts budžeta.

Cilvēks ar veselo saprātu apzinas, ka +10, pat ja tas tiek pārkāpts vienalga, apzināti vai neapzināti, nav nekas tāds, par ko būtu jāpiemēro sods, jo tas realitātē nekādu ļaunumu nenodara, iznemot tiem, kuri redz garām brwucošas banknotes.

... 9.janvāris 2025 10:24
19 6 Atbildēt

Šobrīd, visvairāk drošību izprovicē tieši lēni braucošie auto, tur kur var braukt uz 90, brauc uz 70-80... Bieži aiz tādiem braucējiem jau veidojas pat kilometru garas rindas (maršrutnieki mēdz tā darīt). Tad kāds mēģina sākt apdzīt un rodas daudz bīstamākas situācijas, nekā visi brauktu uz 90. Bez tam, tie kas skries, tie arī skries, bet tie sodi tikai palielina stresu un riebumu pret visu! Arī ierēdņiem, ja nespēj sakārtot ceļu infrastruktūru, vieglāk atrunāties ar pilnīgi ar cēloņiem nesaistītiem faktiem! Domāju, ka lielākā daļa avāriju ir nevis par ātruma pārsniegšanu (tie ir tikai par ko izdevīgāk skaļāk runāt), bet par neatbilstoši izvēlētu ātrumu. Tas atkal nozīmē, ka vaina ir tajā, ka ceļi ir nepiemēroti drošai braukšanai. Protams, nauda nav tik daudz lai savestu kārtībā ceļus, bet kā vācieši teica, par tām summām, kādas naudas iegulda Latvijas ceļos, ar pareizu projektu vadības un tieši laikā un vietā principu varētu izbūvēt 10 reizes vairāk ceļu, pat pie Vāciešu algām. Pie mums ir viens liels deguna caurums, kur visa nauda sasūcas un nav nepieciešamība darīt ne kvalitatīvāk, ne efektīvāk vai ekonomiskāk, jeb vienkārši, pareizāk. piemēram, bija konkurss uz pievadceļu - pēc dokumentiem 2 gadu garantija izmaksāja 50000, 4 gadu garantija 100000, tehnoloģiski nekas nemainās, tikai jau no pašā sākuma summā jau ielikta pasūtītāja nauda par to, ka būvniekam ne par ko nav jāuzņemas atbilldība.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ferrari F40 saslīd un nopļauj apgaismes stabu (+ VIDEO) 2

Zināms, ka avārija notikusi Lielbritānijā, iespējams, izmēģinot automašīnu pēc veiktās tehniskās apkopes. Lasīt vairāk

 

Pēc ilgiem gadiem Latvijas Premium auto tirgū Audi apsteidz BMW 2024. gadā 3

Latvijas premium automobiļu pircēji priekšroku devuši Audi un BMW, kas ar gandrīz vienādu reģistrāciju skaitu ieņem pirmās divas vietas. Lasīt vairāk

 

Volkswagen grupas automobiļu tirdzniecība 2024. gadā sarukusi par 2,3%, Ķīnā - par 10% 2

Vācijas autobūves grupa "Volkswagen" pērn pasaulē pārdevusi 9,027 miljonus automobiļu, kas ir par 2,3% mazāk nekā gadu iepriekš, teikts koncerna otrdien publiskotajā paziņojumā. Lasīt vairāk

 

Teju piektā daļa autovadītāju mēdz nelietot pagrieziena rādītāju 26

Pagrieziena rādītāja izmantošana, veicot nogriešanās vai joslas maiņas manevru, ir svarīga satiksmes drošībai, taču teju piektā daļa jeb 18% autovadītāju mēdz to nelietot, liecina “Carlsberg 0.0 atbildīgas braukšanas indeksa” dati. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti