"airBaltic" zaudējumi pērn sasnieguši 118 miljonus eiro - iAuto

"airBaltic" zaudējumi pērn sasnieguši 118 miljonus eiro 9

 

Foto: Ekrānbilde no Youtube.com

Nozare.lv | 12.marts 2025 16:24

Latvijas nacionālās aviokompānijas "airBaltic" koncerns pagājušajā gadā strādāja ar auditētajiem zaudējumiem 118,159 miljonu eiro apmērā pretstatā peļņai gadu iepriekš, savukārt koncerna apgrozījums, salīdzinot ar 2023.gadu, palielinājās par 11,9%, sasniedzot 747,572 miljonus eiro, liecina kompānijas publiskotā informācija.

Vienlaikus pašas "airBaltic" apgrozījums pagājušajā gadā bija 743,733 miljonu eiro apmērā, kas ir par 12% vairāk nekā 2023.gadā, bet kompānijas zaudējumi sasniedza 118,803 miljonus eiro pretstatā peļņai gadu iepriekš.

Gada pārskata vadības ziņojumā minēts, ka zaudējumus 2024.gadā noteica vairāki faktori.

Tostarp, tāpat kā 2022.gadā un 2023.gadā, joprojām bija būtisks lidmašīnu rezerves dzinēju trūkums, kas liedza "airBaltic" veikt lidojumus ar pilnu jaudu. Tāpēc aviokompānija, lai nodrošinātu darbību, aktīvajos vasaras mēnešos nomāja lidmašīnas ar apkalpi no citiem operatoriem. Turklāt dzinēju ražotāja "Pratt & Whitney" komerciālais atbalsts 2024.gadā bija būtiski mazāks nekā 2023.gadā.

Zaudējumus noteica arī 40,4 miljonu eiro nesaimnieciskās darbības papildu izmaksas, kas saistītas ar paātrinātu dzinēju detaļu nolietojumu, jo "Pratt & Whitney" dzinējiem pirms sākotnēji plānotā termiņa ir noteiktas tehniskās apkopes, ko daļēji ir radījusi pulverveida metāla problēma.

Tāpat finanšu rezultātus noteica 32 miljonu eiro zaudējumi, ko radīja eiro kursa kritums attiecībā pret ASV dolāru un ASV dolāru saistību pārvērtēšana.

Papildu pamatdarbības izaicinājumiem un kapacitātes ierobežojumiem, kas saistīti ar "Pratt & Whitney" dzinēju trūkumu, aviokompāniju gada otrajā pusē ietekmēja arī makroekonomikas lejupslīde tās galvenajos tirgos, kā rezultātā samazinājās ienesīgums, teikts vadības ziņojumā.

Jau vēstīts, ka "airBaltic" koncerns 2023.gadā strādāja ar auditēto peļņu 33,652 miljonu eiro apmērā pretstatā zaudējumiem gadu iepriekš, savukārt koncerna apgrozījums, salīdzinot ar 2022.gadu, palielinājās par 33,5%, sasniedzot 667,982 miljonus eiro.

Vienlaikus "airBaltic" auditētais apgrozījums 2023.gadā bija 664,289 miljonu eiro apmērā, kas ir par 33,2% vairāk nekā 2022.gadā, kā arī kompānija guva peļņu 33,852 miljonu eiro apmērā pretstatā zaudējumiem gadu iepriekš.

Latvijas valstij pieder 97,97% "airBaltic" akciju, bet finanšu investoram, Dānijas uzņēmējam Larsam Tūsenam piederošajam "Aircraft Leasing 1" - 2,03%.

 
9 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
masteryx 12.marts 2025 20:06
2 2 Atbildēt

Un kur tad bija gaišā galva Gausis , ja tādus zaudējumus pielaida ?

ak 13.marts 2025 7:19
2 1 Atbildēt

Veiksmes stāsts. Gausam vajag piešķirt vēl prēmiju.

:-) 13.marts 2025 12:11
2 0 Atbildēt

Lai kā vēlētos, EBIDAR airBaltic gadījumā nozīme ir "0", konti tukši, nav apgrozāmo līdzekļu, un MK jau ir iesniegts lūgums par 300 milj "piešprici". Šis gads, pēc prognozēme, nebūs īpaši labāks par iepriekšējo, pastāv iespēja, bet ievērojami zaudējumi būs jebkurā gadījumā, ja nu vienīgi tos atkal pērnesīs uz 26. gadu un mākslīgi radīs peļņu.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 19

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

TV Auto ziņas dosies ziemas labdarības reisā (+ VIDEO)

TV Autoziņu ziemas testos esam devušies gan ar pikapiem, gan elektromobiļiem, taču mikroautobusu un minivenu reiss gan notiks pirmo reizi. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 31

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Lai samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem, EK plāno sākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu (+ VIDEO)

Cik mēs nākotnē maksāsim par elektrību? Kāpēc tā vienā valstī ir dārgāka nekā pie kaimiņiem? Uz šiem jautājumiem cer atbildēt jaunais Eiropas Komisijas plāns – uzsākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu, lai paātrinātu dažādu savienojumu izveidi, kas samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem. Ko tas nozīmē un kas jauns gaidāms Baltijas valstīs? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti