Visi komentāri - "airBaltic" zaudējumi pērn sasnieguši 118 miljonus eiro

"airBaltic" zaudējumi pērn sasnieguši 118 miljonus eiro 9

 

Foto: Ekrānbilde no Youtube.com

Nozare.lv | 12.marts 2025 16:24

Latvijas nacionālās aviokompānijas "airBaltic" koncerns pagājušajā gadā strādāja ar auditētajiem zaudējumiem 118,159 miljonu eiro apmērā pretstatā peļņai gadu iepriekš, savukārt koncerna apgrozījums, salīdzinot ar 2023.gadu, palielinājās par 11,9%, sasniedzot 747,572 miljonus eiro, liecina kompānijas publiskotā informācija.

Vienlaikus pašas "airBaltic" apgrozījums pagājušajā gadā bija 743,733 miljonu eiro apmērā, kas ir par 12% vairāk nekā 2023.gadā, bet kompānijas zaudējumi sasniedza 118,803 miljonus eiro pretstatā peļņai gadu iepriekš.

Gada pārskata vadības ziņojumā minēts, ka zaudējumus 2024.gadā noteica vairāki faktori.

Tostarp, tāpat kā 2022.gadā un 2023.gadā, joprojām bija būtisks lidmašīnu rezerves dzinēju trūkums, kas liedza "airBaltic" veikt lidojumus ar pilnu jaudu. Tāpēc aviokompānija, lai nodrošinātu darbību, aktīvajos vasaras mēnešos nomāja lidmašīnas ar apkalpi no citiem operatoriem. Turklāt dzinēju ražotāja "Pratt & Whitney" komerciālais atbalsts 2024.gadā bija būtiski mazāks nekā 2023.gadā.

Zaudējumus noteica arī 40,4 miljonu eiro nesaimnieciskās darbības papildu izmaksas, kas saistītas ar paātrinātu dzinēju detaļu nolietojumu, jo "Pratt & Whitney" dzinējiem pirms sākotnēji plānotā termiņa ir noteiktas tehniskās apkopes, ko daļēji ir radījusi pulverveida metāla problēma.

Tāpat finanšu rezultātus noteica 32 miljonu eiro zaudējumi, ko radīja eiro kursa kritums attiecībā pret ASV dolāru un ASV dolāru saistību pārvērtēšana.

Papildu pamatdarbības izaicinājumiem un kapacitātes ierobežojumiem, kas saistīti ar "Pratt & Whitney" dzinēju trūkumu, aviokompāniju gada otrajā pusē ietekmēja arī makroekonomikas lejupslīde tās galvenajos tirgos, kā rezultātā samazinājās ienesīgums, teikts vadības ziņojumā.

Jau vēstīts, ka "airBaltic" koncerns 2023.gadā strādāja ar auditēto peļņu 33,652 miljonu eiro apmērā pretstatā zaudējumiem gadu iepriekš, savukārt koncerna apgrozījums, salīdzinot ar 2022.gadu, palielinājās par 33,5%, sasniedzot 667,982 miljonus eiro.

Vienlaikus "airBaltic" auditētais apgrozījums 2023.gadā bija 664,289 miljonu eiro apmērā, kas ir par 33,2% vairāk nekā 2022.gadā, kā arī kompānija guva peļņu 33,852 miljonu eiro apmērā pretstatā zaudējumiem gadu iepriekš.

Latvijas valstij pieder 97,97% "airBaltic" akciju, bet finanšu investoram, Dānijas uzņēmējam Larsam Tūsenam piederošajam "Aircraft Leasing 1" - 2,03%.

 
Visi komentāri
 
masteryx 12.marts 2025 20:06
2 2 Atbildēt

Un kur tad bija gaišā galva Gausis , ja tādus zaudējumus pielaida ?

aizejošais 12.marts 2025 20:24
0 0 Atbildēt

15 eiro klāt pie katras biļetes, ja plāno 8 milj pasažierus 2025. gadā.

rhbtrjy 12.marts 2025 21:36
0 1 Atbildēt

Un jēga no šitā visa pasākuma? Cik no pasažieriem ir ar Latvijas pilsonību? Un cik ārvalstu? Tieši cik AB ir pienesums Latvijas ekonomikai? Cik cilvēki atbrauca uz LV, lai te atstātu naudu?

Vai te vispār ir business case?

ak 13.marts 2025 7:19
2 1 Atbildēt

Veiksmes stāsts. Gausam vajag piešķirt vēl prēmiju.

0pis 13.marts 2025 9:13
0 0 Atbildēt

Oi, perkele!

:-) 13.marts 2025 10:02
1 1 Atbildēt

23. gada zaudējumus pārcēla uz 24., lai kaut cik sakarīgi izskatītos Luftahansas priekšā. Šis cipars nav brīnums, septembrī jau bija - 80 miljoni. Žēl protams, bet plašas informācijas sniedzējiem, tika "palūgts" neizplatīt zinošu, profesionālu ekonomistu viedokli par situāciju iekš airBaltic. Līdz akciju kotēšanai biržā "IPO" šogad ar\i netiks, maza iespēja, bet a tiks, būs 100 % izgāsanās. Gausa attaisnojumi neiztur kritiku, te eiro kurs vainīgs, ;sis bija koriģējams laicīgi, lidmašīnu trūkums, kurš tad viņas iznomāja un paša airBaltik rīcībā atstāja tikai 1/2 no flotes. Faktiskā maksātnespēja uzņēmuma iestājās jau 23, gadā, šobrīd tā ir 100%, divas iespēja, klapēt bodīti ciet un Lufthansa, kā plānojusi, tiks pie laba aktīva, vai atkal prasīt LV, minimāli 400 miljonus, lai varētu turpināt radīt zaudējumu.

aigi 13.marts 2025 11:22
1 3 Atbildēt

Šis apgalvojums nav īsti patiess - lidmašīnu trūkums, kurš tad viņas iznomāja un paša airBaltik rīcībā atstāja tikai 1/2 no flotes.

Ja nebūtu iznomāts, tad zaudējumu būtu vēl lielāki. Teorētiski varētu visu iznomāt, bet tas būtu pretrunā ar uzņēmuma darbības veidu.

Bodi vēl pāragri klapēt ciet - EBITDAR ir pozitīvs un pat ļoti pozitīvs, kas nozīmē, ka saistības spēj segt. Cash ir kontos.

IPO: visu izšķirs šā gada pirmā 1/2 dati.

:-) 13.marts 2025 12:11
2 0 Atbildēt

Lai kā vēlētos, EBIDAR airBaltic gadījumā nozīme ir "0", konti tukši, nav apgrozāmo līdzekļu, un MK jau ir iesniegts lūgums par 300 milj "piešprici". Šis gads, pēc prognozēme, nebūs īpaši labāks par iepriekšējo, pastāv iespēja, bet ievērojami zaudējumi būs jebkurā gadījumā, ja nu vienīgi tos atkal pērnesīs uz 26. gadu un mākslīgi radīs peļņu.

650 14.marts 2025 17:55
0 0 Atbildēt

Zaudējumi ir tikais Lohiem.Jo tie (lohi) skaudīgāki, jo (viņiem) tie (zaudējumi) lielāki.Lielāk ir mazāk (vai otrādāk). Jā. Oi,nee, nejā. Ne *ujā ;p www.moscowtimes.ru/2025/03/13/kr...nktsii-a157964

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Citi raksti
 

 

Izceltie raksti

Līdz 429 km - Opel Corsa Electric brauks tālāk par to pašu naudu (+ FOTO)

Opel veicis Corsa Electric modernizāciju, kas vācu mazauto ļaus aizbraukt tālāk bez papildu uzlādes. Patīkami, ka šādu bonusu ražotājs sniedz nepaaugstinot cenu. Lasīt vairāk

 

Dacia Bigster 2025 gada modelis ar aprīkojumu kempingošanai - 1 500 eur par redeli, viss 2 000 eur (+ VIDEO) 12

iAuto apskata Dacia Bigster ar speciālo aprīkojumu, kas šo transportlīdzekli padara piemērotu izbraucieniem pie dabas, neatsakoties arī no pārnakšņošanas. Lasīt vairāk

 

VW Tayron ierodas ar agresīvu cenas piedāvājumu PHEV versijai (+ VIDEO)

Volfsburgā ražotais Volkswagen Tayron aizstāj savulaik no Meksikas importēto Tiguan Allspace. Modeļa nosaukums aizgūts no vēl 2018. gadā Ķīnas tirgū ieviesta Volkswagen krosovera. Jaunais Tayron ir 25 centimetrus garāks par Tiguan, un apmēram puse ieguvuma ir pagarināta riteņu bāze. Lasīt vairāk

 

Tanki ar elektrību nebrauks – vācu zinātnieki brīdina savu valdību par zaļā kursa bīstamību 36

Aptuveni 70 vācu zinātnieku parakstījuši vēstuli, kurā tie brīdina Vācijas valdību par zaļā kursa bīstamību, kas var izpausties arī veidā, ko šķietami līdz šim ignorējām. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti