"Tesla" elektromobiļa īpašnieks šķērso ASV bez maksas (+ foto) 24

 

Foto: Publicitātes foto

iAuto | 30.janvāris 2014 12:30

Amerikānis Džons Glinijs kļuvis par pirmo cilvēku, kuram, izmantojot sev piederošo elektromobili "Tesla Model S" un "Tesla Motors" bezmaksas uzlādes stacijas tīklu izdevies šķērsot ASV teritoriju, nemaksājot par 5400 km garo ceļojumu ne centa.

Foto: Publicitātes foto

Glinija ceļojums sākās Ņujorkā, kur viņš ieradās no Kentuki, lai paņemtu savu meitu. No Austrumkrasta megapoles ceļotāji devās uz Losandželosu, šķērsojot 16 štatus. Rietumkrasta lielākajā pilsētā viņi ieradās pēc piecām dienām, izmantojot 28 Supercharger uzlādes stacijas.

Foto: Publicitātes foto

Pārbrauciena laikā Glinijs sastapās ar divām problēmām: Ņujorkā automobilim vajadzēja nomainīt riepu, ko Tesla servisa speciālisti piegādāja un samainīja divu stundu laikā un ceļa posmu no Ņuarkas uz Somersetu (468 km) ceļotāji veica ar zināmām bažām, tā kā šāds attālums ir tuvu Model S galējo iespēju robežāi (500 km). Viss beidzās laimīgi un brīdī, kad Glinijs ieradās Somersetas Supercharger stacijā, Tesla kompjūters rādīja strāvas atlikumu 17 kilometriem.

Foto: Publicitātes foto

Agrāk tika ziņots, ka Tesla Motors uzsāk bezmaksas uzlādes staciju izvietošanu ASV, plānojot līdz 2013.gada beigām pārklāt galveno metropoļu reģionus. 2014.gada vidū 80% iedzīvotāju tuvumā būs kāda no Tesla ātrās uzlādēšanas stacijām, bet 2015.gadā bezmaksas staciju tīkls kļūs pieejams 98% ASV iedzīvotāju.

Tesla Motors bezmaksas uzpildes staciju tīkls ASV Foto: Publicitātes foto

 

 

 
Visi komentāri
 
Brīnums 30.janvāris 2014 13:22
8 1 Atbildēt

Bezmaksas uzlādes stacijas? Latvijā šāds brīnums nemūžam nebūtu iespējams.

iAuto 30.janvāris 2014 14:11
2 0 Atbildēt

Latvijā ir jau dažas bezmaksas rozetes pie Latvenergo birojiem!

aansis 30.janvāris 2014 14:16
2 0 Atbildēt

Kāpēc ne? Bezmaksas produktu degustācijas taču arī mums ir pieejamas, lai pievilinātu pircējus. Tikai nevajag iedomāties, ka kāds par degvielu (elektrību) maksās mūžīgi.

Un tām bezmaksas uzpildes stacijām ir arī trūkumi - pieejamas tikai dārgās komplektācijas teslām un tāpat jālādē 1/2h. Piedevām - pats ražotājs nerekomendē aizrauties ar šo staciju izmantošanu, jo tās saīsina akumulatoru mūžu.

seaman 30.janvāris 2014 13:23
0 0 Atbildēt

kruta!

interesanti cik izmaksā braucot ar parasto auto, un cik dienas var ietapīt?

Kanibaals 13.jūlijs 2015 16:50
0 0 Atbildēt

Tāpat ir jāatpūšas. Ok, nevar braukt uz maiņām, bet nu un kas? Nav jau elektroauto universāli.

220V 30.janvāris 2014 13:31
0 0 Atbildēt

par ASV nezinu, bet kaut ko līdzīgu Tesla mēģina darīt arī Eiropā - gada beigās vācu Autobild 12 stundās atbrauca no Amsterdamas līdz Minhenei ar Model S, protams, tas ir vairāk nekā 900 km. Par uzpildīšanos netika maksāts, bet ar parasto autiņu, pēc Autobild aprēķiniem, šāds pārbrauciens izmaksātu 130 eiro.

Juris 30.janvāris 2014 14:52
0 1 Atbildēt

Jaqutājums cik pēc tam izmaksā apkopes un šāda autiņa uzturēšana kopumā. Turklāt mūsu "banānu republikā" necerot saņemt nekādas atlaides par zaļo domāšanu... Grūti teikt kas ir izdevīgāk kopumā.

andersons 30.janvāris 2014 20:12
2 0 Atbildēt

teorētiski apkopei elektroauto būtu jāizmaksā lētāk, jo elektrodzinējs nav tik sarežģīts kā iekšdedzes dzinējs un tur nav tik daudz lietu, kas var nojukt čupā. Reāli tas ir visnotaļ vienkāršs un, ja kas nojūkt, tad arī detaļu nomainīt nevajadzētu būt grūti (protams tam, kas zina ko dara).

Akumulatori ir lielākais jautājums tehniskā ziņā...

ak 30.janvāris 2014 14:50
0 0 Atbildēt

nabadziņš, nopirkt auto 100.000 naudiņas ir, bet pēc tam jālīferē pa bezmaksas uzlādēm...

Lūk 30.janvāris 2014 15:02
0 0 Atbildēt

kur vēl brīvs lauciņš "amerikas" atklājējiem - vīriņš sevi vēsturē ierakstījis "kā pirmais"

Nekad 30.janvāris 2014 15:53
0 0 Atbildēt

Nekad nesaki nekad ;)

IkdienasViesis 30.janvāris 2014 16:26
4 0 Atbildēt

Viennozīmīgi, ka nākotne piederēs elektroauto. Mūsu paaudze gan to izbaudīs epizodiski - varbūt, atsevišķi biezie, kuri kļūs par Teslu īpašniekiem.Pētniekiem nākotnē nopietnāk jāstrādā pie jaunām tehnoloģiski modernām AKB iekārtām. Fizikas likumus izmainīt būs grūti, uzlades procesu vienkāršot arī būs problematiski. Realakais variants - DUS stacijās iespēja operatīvi nomainīt tukšos AKB blokus pret jau uzlādētiem - tas aizņemtu tik pat laiku, cik ielet degvielu. Gaidīt DUSā 1,5h ,kamēr aķis lādējas, tas arī nav risinājums.

andersons 30.janvāris 2014 20:19
0 0 Atbildēt

max 10 gadi līdz elektriskie auto būs nopērkami visiem (nē nu ok, Latvijā tam vēl kādi 10 jāpiepluso, jo retais šeit pat mazcenas jaunu auto varēs nopirkt). Ķīnā varbūt pat ātrāk, jo tur reāli sākta cīņa pret piesārņojumu, visur ir saules baterijas sākuši likt un pirmie ''car sharing'' centri lielpilsētās parādās, kur var braukt ar elektromobiļiem.

Un tad plus vēl pie tā visa automatizētā braukšana, kas ir interesants koncepts.... kaut kas no zinātniskās fantastikas, bet nu lieli autobūves vārdi ir izteikušies, ka līdz 2020. gadam auto spēs braukt paši, bez cilvēkiem pie stūres

aansis 31.janvāris 2014 11:43
0 0 Atbildēt

Nezinu, kādēļ nekur publiski nerunā par kodolsintēzes reaktoru attīstību, lai gan informācija interesentiem ir publiski pieejama, ja to meklē. Palasot šīs nozares zinātnieku nākotnes vīzijas, iekšdedzes dzinēji vieglajiem auto nebūt tik drīz nepazudīs tieši tādēļ, ka būs piejama lēta elektroenerģija, lai vai cik tas neizklausītos absurdi.

Isā izklāstā (man nav viedokļa, cik tā ir fantastika, cik ne) - jau 2016. gadā plānots startēt pirmo komerciālo kodolsintēzes (ūdeņraža pārvēršana hēlijā) AES. Pārskatāmā nākotnē prognozē "portatīvo" kodolsintēzes reaktoru radīšanu, sasniedzot izmērus, kas būtu izmantojami līdz pat kravas auto un autobusiem - kas faktiski nozīmē, ka vieglie auto paliktu vienīgie fosilās degvielas izmantotāji un attiecīgi to pāreja uz elektropiedziņu būtu visnotaļ nebūtiska gan no ekoloģijas, gan nepieciešamo tehnoloģisko risinājumu izpētes viedokļa. Visu pārējo - sākot no rūpniecības, kuģiem un lidmašīnām, kosmosa kuģiem un beidzot ar fūrēm darbinātu ūdens, izplūdes gāzēm sastāvot no skābekļa un hēlija.

Ja kādam interesē vairāk "zinātniskā fantastika", var sākt šeit: www.iter.org/ un turpināt meklēt tīmeklī pēc atslēgvārdiem tokamak, nuclear fission u.t.t.

P.S. Intersants fakts - neskatoties uz to, ka ASV ir izstājusies no ITER projekta, tur joprojām piedalās NASA, kurus interesē plazmas dzinēji kosmosa kuģiem :)

aansis 31.janvāris 2014 11:52
0 0 Atbildēt

P.P.S. Lūk mūsu (t.i. Eiropas savienības) viedoklis par kodolsintēzes enerģiju:

fusionforenergy.europa.eu/understandingfusion/merits.aspx

aansis 31.janvāris 2014 11:57
0 0 Atbildēt

P.P.S. 2 :)

fusionforenergy.europa.eu/understanding...echnology.aspx

Aplūkojiet šajā rakstā redzamo karti! Arī Latvijā tur ir redzams karodziņš... Kā jums liekas, cik Latvijas iedzīvotāji par šo vispār zina?

etransport 16.februāris 2015 23:15
0 0 Atbildēt

kad var apceļot par velti visu ameriku, var ari 1.5 st pagaidīt. bet nakotnē , uzlādēt nebūs vajadzības. Ja tic zinātniekam Tesla, kurš jau 1oo gadu atpakaļ pateica, ka būs iespēja pa gaisu sūtīt bildītes, vinu nosauca par ķerto profesoru. Arī viņš ir tas , kurš atklāja, ka fizika pieļauj elektrības pārvietošanu bez vadiem, pa gaisu. Tā kā brauksi ar Tesla bez uzlādes. Bet tikai drošivien, ka izdomās kādu nodokli. Kurš mums mazajiem zemes tārpiem, atkal liks aizvērt acis un tikai sapņot.

Lasam 30.janvāris 2014 16:45
0 0 Atbildēt
youman 30.janvāris 2014 17:38
0 0 Atbildēt

gaidīja 2. stundas kamēr specālisti atvedīs riepu un nomainīs? viņi tur ASV muļķi? nemāk ne riepu nomainīt, pat nezina, ka ir tāda zapaska.

andersons 30.janvāris 2014 20:16
3 0 Atbildēt

Viņi nevis nemāk, viņi vnk ar tādu h**ņu nenodarbojas... Te tikai padomijā bija ierasts ''dari pats'' visur- i santehniku mājās, i auto remontē u.t.t. ASV mož tas vēl saglabājies tik pie tiem, kas 50tajos jauni bija.

Attīstītajā kapitālismā viss ir pakārtots tam, lai cilvēks lieki nečakarētos ar lietām, kurās viņš nav 100% specs. Tāpēc vecāki iet uz pansionātiem, auto uz servisiem un trubas santehniķiem. Protams, arī lielās algas tur palīdz. Bet līdz ar to tas rezultējas laimīgākos cilvēkos, jo viņiem brīvajā laikā pēc darba nav jāčakarējas ar k-kādu hui**, bet viņi var aiziet kaut kur ar ģimeni vai tāpat atpūsties.

youman 31.janvāris 2014 1:30
0 0 Atbildēt

Un lampiņas mājās viņiem arī maina specālisti? dzīvo tumsā visu vakaru kamēr no rīta atnaks sertificēts lampiņu mainītajs :D ( ja man alga būtu kā tam amerikānim... es laikam to riepu nomainītu 5min nevis gaidītu 120min)

Kanibaals 13.jūlijs 2015 16:52
0 0 Atbildēt

Es domāju tas pieder pie eksperimenta, čalis pārbaudīja kā ir ar Tesla palīdzību uz ceļa. Gan jau varēja iepūst baloniņu riepā, bet tad tāpat jāmeklē tuvākais serviss.

Crankshaft 31.janvāris 2014 8:06
4 0 Atbildēt

ak

nabadziņš, nopirkt auto 100.000 naudiņas ir, bet pēc tam jālīferē pa bezmaksas uzlādēm...

====================

Nja, tev acīmredzami nav nojausmas, ka eksistē pasaulē

ļaudis, kurus sauc par "entuziastiem" :-) Arī elektroauto

vidē tādi ir, ir veseli klubi un apvienības, kas cenšas izdarīt ar elektroauto visu to pašu, ko var izdarīt ar "ogļūdeņražu" auto :-) Žēl, izglītojies! :-)

Lūk

kur vēl brīvs lauciņš "amerikas" atklājējiem - vīriņš sevi vēsturē ierakstījis "kā pirmais"

========================

Vienmēr un jebkurā jomā atradīsies kaut kas, ko kāds spēs izdarīt pirmais, un vienmēr būs ļaudis, kuri meklēs, ko gan tādu varētu paveikt kā pirmais, vienalga, ciemā, valstī vai pasaulē :-)

youman

gaidīja 2. stundas kamēr specālisti atvedīs riepu un nomainīs? viņi tur ASV muļķi? nemāk ne riepu nomainīt, pat nezina, ka ir tāda zapaska.

=====================

:-) Nu ja, šeit Latvijā, izrādās, ir tādi erudīti, kuri pat nenojauš, ka, kā daudziem šodien ražotiem auto NAV rezerves riteņa, attiecīgi nav ne riteņatslēgas, ne domkrata :-) Tikai ātrās palīdzības komplekts - mazs kompresoriņš un baloniņš ar "lāpāmajām putām" :-))))))))

Bet ... izrādās, ka ne vienmēr tas nostrādā, pēc Rietumu

autoklubu statistikas, ap 20% gadījumu "ātrā palīdzība" ir bezspēcīga, turklāt profi - riepu remontētāji vairumā gadījumu pēc tam atsakās kārtīgi remontēt šādas "putotas"

riepas, respektīvi, sadurto riepu ir jāizsviež...

youman

Un lampiņas mājās viņiem arī maina specālisti? dzīvo tumsā visu vakaru kamēr no rīta atnaks sertificēts lampiņu mainītajs :D

====================

Tā gluži nav, bet ir lērums ļaužu pasaulē, kuri pat šādos gadījumos lūgs palīdzību kaimiņam, namzinim vai citam. :-)

Tas, ka tu esi lampiņskrūvēšanas korifejs, nenozīmē, ka tev

kaimiņos dzīvojoši pensionāri obligāti ir tādi paši :-)

( ja man alga būtu kā tam amerikānim... es laikam to riepu nomainītu 5min nevis gaidītu 120min)

=========================

Kā iepriekš rakstīju - neko tu tur nenomainītu! Pat , ja mācētu iepūst putas un pievienot kompresoriņu, tas līdz normālam spiedienam pumpētu riepu vismaz minūtes 15. Teslas tiek komplektētas ar "lētajiem", mazjaudīgiem, toties ļoti kompaktiem, kompresoriņiem, kuri pumpē vismaz 30 minūtes (pēc lietotāju rakstītā), protams, gadījumos, ja putas nostrādā, resp. riepas bojājums / dūrums / griezums ļauj tām nosprostot bojājumu :-)

aizejošais 31.janvāris 2014 11:55
0 0 Atbildēt

Līdzīgs maršruts ar V8 Ford kemperi - degvielas patēriņš 2 tonnas:)

Ar modernu dīzeli tās būtu ap 500 litri, jeb ap 500 dolāri. Ar viduvēju benzīna kapsētu - ap 1000 dolāri.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Pa ceļam uz Marbelja 95 benzīns 1.799 un dīzelis 1.649 EUR. Paskaties iAuto iepriekšējo video no LV (+ VIDEO) 6

Attēlos un video var redzēt, kādas šobrīd ir degvielas cenas Spānijā, Latvijā un Lietuvā. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 

2,8 sekundes līdz simtam - Mercedes-AMG prezentē 816 Zs jaudīgu kupeju (+ FOTO) 7

Vācijas Mercedes-AMG Šanhajā, Formula-1 sacensību pasākuma laikā nodemonstrējis savu GT saimes flagmani, kupeju Mercedes - AMG GT 63 S E-Performance, kas nodrošināta ar 816 Zs jaudīgu hibrīdiekārtu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti