Saistībā ar izmešu skandālu "Volkswagen" pārbauda vairākus citus dīzeļdzinējus - iAuto

Saistībā ar izmešu skandālu "Volkswagen" pārbauda vairākus citus dīzeļdzinējus 3

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 23.oktobris 2015 14:36

Vācijas autobūves koncerns "Volkswagen" ceturtdien paziņoja, ka veic pārbaudes vairākiem citiem dīzeļdzinējiem, lai noskaidrotu, vai arī tie nav aprīkoti ar programmatūru, kas falsificē kaitīgo izmešu datus.

Ja šajos dzinējos šīs programmatūras tiks atklātas, tad uzņēmums varētu būt spiests palielināt atsaukšanai paredzēto automašīnu skaitu.

"Volkswagen" septembra beigās izraisīja globālu skandālu, kad uzņēmums atzina, ka pasaulē līdz pat 11 miljoniem automašīnu aprīkoti ar konkrētu dīzeļdzinēju tipu, kuriem uzstādīta kaitīgo izmešu falsificēšanas programmatūra.

Šis skandāls ietekmējis EA 189 dzinējus, kas izstrādāti saskaņā ar "Euro 5" izmešu standartu.

Programmatūra ieslēdz izmešu kontroli, kad tā konstatē, ka automašīnai tiek veiktas pārbaudes. Kontrole tiek izslēgta, kad automašīna piedalās satiksmē, tādējādi ļaujot tai radīt palielinātu izmešu apjomu.

"Volkswagen" norāda, ka uzņēmums sācis pārbaudīt arī EA 288 dzinēju vecākas versijas, taču Eiropā pārdotās versijas nav ietekmētas.

 
3 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Aģents x 23.oktobris 2015 22:55
3 0 Atbildēt

Es neesmu pārliecināts, bet, manuprāt. ja jau šāda programmatūra ir pieejama, vai gala beigās nevajadzētu krist krāgā visiem zīmoliem? A to liekas, ka ir atrasts viens grēkāzis un pārējie ir svēti. Neaizstāvu tagad šo zīmolu, bet nu kaut vai principa pēc... Kaut kā liekas, ka to ''ļaundaru'' ir krietni vairāk, kā tikai ''Volkswagen''...

ak 26.oktobris 2015 10:41
3 0 Atbildēt

Es šeit domāju, ka pie šādas neatbilstības nevis daži citi dzinēji ir jāpārbauda, bet gan visu ražotņu pilns audits. Viņiem visiem ir sertifikāti, un ir kompānijas, kuras uzrauga, lai tiktu ražots saskaņā ar tehnoloģiju. Ja līdzīga situācija atklātos, piemēram, ar kuģi, sertifikācijas kompānijas izraktos cauri visai ražošanai, līdz pat materiālu piegādātājiem. Un turpmākā ražošana nebūtu iespējama, kamēr atkal no jauna veiktu testus, un pierādītu produkta atbilstību tehnoloģijai.

Kanibaals 26.oktobris 2015 19:25
1 0 Atbildēt

Programmatūru piegādāja BOSCH tā kā pasūtītāju netrūkst, ja jau tāda tika izstrādāta.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Labais piemērs – Jūrmalā atjauno maksimālo ātruma ierobežojumu 70 km/h uz Dzintaru gaisa pārvada (+ VIDEO) 1

Kāpēc daži par šiem Ceļu satiksmes noteikumiem aizmirst — īpaši tie, kas ierobežo ātrumu no pašvaldības vai Latvijas Valsts ceļu puses? Lasīt vairāk

 

Sanfrancisko pazūd elektrība: Waymo robotakši stāv krustojumos, Tesla brauc tālāk 6

Elektrības padeves traucējumi, ko nedēļas nogalē piedzīvoja ASV lielpilsēta Sanfrancisko, atklāja atšķirības starp divām pašbraucošo auto pasaules filozofijām. Lasīt vairāk

 

Kur ir mana laiva? Braucam ar KGM elektrisko pikapu (+ VIDEO) 4

Pilnībā elektriski pikapi Eiropā pagaidām ir eksotika. Vai nu tādu nav vispār vai tie ir ļoti dārgi. Šajā brīdī uz skatuves parādās korejiešu KGM jeb bijušais Ssangyong ar 100% elektrisku pikapu par mazāk nekā 50 000 eiro. Lasīt vairāk

 

“Latvijas Gada auto” konkursā uzvarējusi iepriekš laurus neplūkusi auto marka 29

Jaunāko automobiļu konkursā "Latvijas Gada auto 2026" galveno titulu ieguvis automobilis, kā marka konkursa 27 gadu vēsturē uzvarējusi pirmo reizi – tas ir spāņu apvidus automobilis “Cupra Terramar”. Tāpat svinīgajā ceremonijā tika paziņoti uzvarētāji vēl 11 atsevišķajās nominācijās. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti