"Volkswagen": Apgalvojumi par oglekļa dioksīda izmešu neatbilstību nav pamatoti 2

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 9.decembris 2015 14:45

Apgalvojumi, ka Vācijas autobūves koncerns "Volkswagen" melojis par oglekļa dioksīda izmešu apjomu aptuveni 800 000 automašīnu, izrādījušies lielā mērā nepamatoti, trešdien paziņoja uzņēmums.

"Tikai mēnesi pēc tam, kad radās jautājumi par oglekļa dioksīda apjomu atsevišķos grupas modeļos, "Volkswagen" lielā mērā pabeidzis šīs situācijas izskaidrošanu," norāda kompānija.

"Pēc apjomīgas iekšējās izmeklēšanas un pasākumu pārbaudēm tagad ir skaidrs, ka gandrīz visas šo modeļu versijas atbilst oglekļa dioksīda datiem, kas tika sākotnēji noteikti," vēsta autoražotājs. "Tas nozīmē, ka šīs automašīnas drīkst pārdot bez jebkādiem ierobežojumiem. Aizdomas, ka šobrīd ražošanā esošu automobiļu degvielas patēriņa dati tikuši pretlikumīgi izmainīti, nav apstiprinātas."

"Volkswagen" septembra beigās izraisīja globālu skandālu, kad uzņēmums atzina, ka pasaulē līdz pat 11 miljoniem automašīnu aprīkoti ar konkrētu dīzeļdzinēju tipu, kuriem uzstādīta kaitīgo izmešu falsificēšanas programmatūra.

Šī programmatūra ieslēdz izmešu kontroli, kad tā konstatē, ka automašīnai tiek veiktas pārbaudes. Kontrole tiek izslēgta, kad automašīna piedalās satiksmē, tādējādi ļaujot tai radīt palielinātu izmešu apjomu.

Līdz šim šis izmešu skandāls koncentrējies ap programmatūru, kas uzstādīta dīzeļdzinējos, lai falsificētu slāpekļa oksīda izmešu pārbaužu rezultātus.

Taču novembra sākumā "Volkswagen" paziņoja, ka iekšējā izmeklēšana atklājusi "neatbilstību" arī oglekļa dioksīda izmešu rādītājos. Tādējādi šis skandāls varētu ietekmēt ne tikai dīzeļdzinējus, bet arī benzīna dzinējus.

Tajā laikā kompānijā norādīja, ka ietekmēti "Volkswagen", "Škoda", "Audi" un "Seat" automašīnu 1.4, 1.6 un 2.0 litru dzinēji, un atklāts, ka tie emitē lielāku oglekļa dioksīda apjomu, nekā uzrādīts iepriekšējās pārbaudēs.

Sākotnēji tika vēstīts, ka ietekmēti aptuveni 800 000 automašīnu, taču trešdien "Volkswagen" paziņoja, ka patiesībā šo automobiļu skaits ir vien aptuveni 36 000.

Tādējādi šī situācija sekas klientiem neradīs, uzsver uzņēmums.

 
Visi komentāri
 
Kanibaals 10.decembris 2015 11:10
0 0 Atbildēt

Loģiski, ka CO₂ iekļaujas normā, jo mazāks patēriņš dēļ krāpšanās ar izmešu kontroli nozīmē arī mazākus CO₂ izmešus.

KillerMiller 10.decembris 2015 13:27
0 0 Atbildēt

Kad izlabos NOx, tad CO2 būs augšā.

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Normunds brauc: Toyota C-HR Hybrid 2.0 (+ FOTO)

Japāņu lifestyle pilsētas džips beidzot ticis pie atbilstoša motora. Lasīt vairāk

 

Tikai 12 000 eiro - BMW Isetta atgriezīsies kā mazcenas elektromobilis 12

Leģendārais 50.-60.gadu mikroautomobilis atgriezīsīsies kā elektriskās piedziņas modelis par visai pievilcīgu cenu – aptuveni 12 000 eiro. Lasīt vairāk

 

Volkswagen ID.3 starts var aizkavēties – 10 000 tehniķu cenšas novērst problēmas 3

Volkswagen pirmā plašām masām paredzētā elektromobiļa starts var aizkavēties, kas vācu koncernam var draudēt ar milzu izmaksām un nopietnām soda naudām. Lasīt vairāk

 

Par šo manevru vadītājs saņēma cietumsodu (+ VIDEO) 10

Par šo bīstamu manevru kravas auto vadītāju Lielbritānijā notiesāja, piespriežot cietumsodu uz sešiem mēnešiem un atņemot tiesības uz 15 mēnešiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti