Eksperti: Automašīnas Eiropā rada lielāku CO2 apjomu nekā reklamēts 4

Pārvietošanās līdzeklis Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 20.novembris 2016 11:44

Automašīnas uz Eiropas ceļiem rada krietni lielāku oglekļa dioksīda (CO2) apjomu, nekā norādīts reklāmās, ceturtdien paziņoja Starptautiskā Tīrā transporta padome (ICCT), kas atklāja Vācijas autobūves koncerna "Volkswagen" izmešu falsificēšanas skandālu.

ICCT ekspertu veiktajā pētījumā aplūkoti dati no aptuveni viena miljona automobiļu sešās valstīs un konstatēts, ka atšķirība starp solīto CO2 apjomu un patieso ir apmēram 42%.

Saskaņā ar iepriekš publiskotiem datiem, 2001.gadā šī atšķirība bija vien 9%.

Tas nozīmē, ka klienti, kuriem rūp vides piesārņojums, var iegādāties automašīnas, kas rada lielāku oglekļa dioksīda apjomu, nekā gaidīts. Turklāt automašīnu īpašnieki ik gadu var arī maksāt līdz pat 450 eiro vairāk degvielas izdevumos, nekā gaidīts, balstoties uz degvielas ekonomijas solījumiem.

"Aptuveni trīs ceturtdaļas no atšķirībām starp laboratorijas testu rezultātiem un braukšanu reālā vidē ir skaidrojamas ar to, ka automašīnu ražotāji izmanto novirzes pašreizējos noteikumos," norāda ICCT izpilddirektors Eiropā Pīters Moks.

Padome ierosina noteikt starptautiski standartizētus testēšanas standartus, kas liktu autoražotājiem testēt automašīnas reālās vides apstākļos.

ICCT norāda, ka autobūves uzņēmumi pārliecinās, ka pirms testu veikšanas akumulatori un riepas ir ideālā stāvoklī, kas ne vienmēr ir tā ikdienas situācijās. Tikmēr citas kompānijas laboratorijās izmanto tehnoloģijas, kas samazina izmešus, ko būtu neiespējami izmantot noteikto standartu gadījumā.

ICCT pērn radīja ažiotāžu, kad tās īstenotās "Volkswagen" dīzeļdzinēju automašīnu pārbaudes atklāja, ka uzņēmums izmanto tehnoloģiju, lai falsificēti izmešu datus, padarot automobiļus videi draudzīgākus, nekā tie ir patiesībā.

 

 

 
4 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Palaidniex 20.novembris 2016 12:31
3 0 Atbildēt

Ta nu gan atklājums! Interesanti, kādam tas bija patiesi neapjaušams noslēpums?

Tiem ekspertiem, kas to atklāja, neškita diez absurdi standartos noteiktie un atļautie testēšanas paņēmieni?

imzz 20.novembris 2016 13:53
1 0 Atbildēt

kāpēc tie eksperti ķēpājas šādā veidā ? Ņemot vērā, ka no degvielas cītīgi iekasē nodokļus, katrā valstī ir precīzi zināms pārdotās degvielas apjoms laika periodā. Zinot degvielas sastāvu, var aprēķināt sadedzinātā oglekļa daudzumu. Tas būs daudz precīzāk, nekā mēģināt aptuveni aplēst CO2 pēc auto parametriem, jo auto nobraukumi tāpat nav zināmi.

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Kas krustojumā ir nepareizi ar jauno satiksmes organizāciju Jūrmalā? (+ VIDEO) 2

Skatieties, vērtējiet un izsakiet savu viedokli par video redzamo satiksmes organizācijas risinājumu Jūrmalā. Lasīt vairāk

 

Indija nosaka 24 stundu laika "Volkswagen" samaksāt 12,3 miljonu eiro "dīzeļgeitas" lietas naudassodu 3

Indijas vides lietu tiesa ceturtdien izdeva rīkojumu Vācijas autobūves uzņēmumam "Volkswagen" samaksāt viena miljarda rūpiju (12,3 miljonu eiro) naudassodu saistībā ar tā dēvēto dīzeļgeitas skandālu, pretējā gadījumā kompānijas vadītājiem draud apcietinājums. Lasīt vairāk

 

Tā saimnieko Jūrmalā - gājēju pāreja atduras kupenā no Jūrmalas domes auto stāvvietas (+ VIDEO) 5

Simboliski, ka pie Jūrmalas domes sniegs no auto stāvvietas tiek sagāzts tur, kur beidzas gājēju pāreja uz ietves. Lasīt vairāk

 

Leģenda ir atgriezusies - Toyota Supra svin pirmizrādi Detroitas autoizstādē (+ VIDEO) 2

Pilnīgi jaunā Toyota GR Supra, Toyota leģendārā sporta automobiļa piektā paaudze un pirmais globālais GR modelis, ko radījuši TOYOTA GAZOO Racing, 2019. gada 14. janvārī Ziemeļamerikas Starptautiskajā autoizstādē Detroitā piedzīvo pasaules debiju. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti