Jūlijā Eiropas tirgū kļūs pieejams jaunākais hibrīdauto vidējās klases segmentā - "Kia Optima Sportswagon Plug-in", kas pēc ražotāja datiem uz 100 km patērēs vidēji 1,4 litrus degvielas.
"Kia Optima Sportswagon Plug-in" hibrīdsistēma ar 205 ZS kopējo jaudu ietver 2,0 litru 156 Zs tiešās iesmidzināšanas benzīna motoru, sešu pakāpju automātisko pārnesumkārbu, 68 Zs elektromotoru un kompaktu, bagāžas nodalījuma grīdā iebūvētu litija jonu polimēru akumulatoru bateriju.
11,3 kWh akumulators glabā strāvas krājumus aptuveni 62 kilometriem, kas ir labākais rādītājs starp visiem šobrīd tirgū piedāvātajiem vidējās klases sedaniem un universāliem, bet "Plug-i tehnoloģija ļaus to uzlādēt arī mājas apstākļos.
Automobilis ir ne tikai videi draudzīgs (īpaši elektriskajā režīmā) un dinamisks, ko garantē jau no starta pieejamais 375 Nm griezes moments, bet arī funkcionāls, pateicoties proporcijās 40:20:40 dalāmajai aizmugures sēdekļu atzveltnei un ietilpīgs, ko nodrošina 440 -1574 litru kravas telpa.
Vācijā korejiešu hibrīdauto cena bāzes versijā "Attract" ir 41 940 eiro, kas ņemot vērā valsts atbalstu videi draudzīgo transportlīodzekļu iegādei sarūk līdz 38 940 eiro.
Pirms bubināt, precizējiet - hibrīds PLUG IN nozīmē braukt 100% tikai uz akumulatora (KIA sola ~60km, kas ir visai daudz), kad tas savu darbu paveicis un izlādējies, ieslēdzas parasts benzīna dzinējs, ar kuru braukt var iecienītos garos gabalus utt.
Nejaukt ar parastu hibrīdu, kas pastāvīgi miksē gan akumulatora, gan dzinēja enerģiju, piemēram, bremzējot vai lēni ripinoties - tikai uz akumulatora. Straujāk braucot - jau ar dzinēju. Bremzējot - atkal tikai akumulators utt.