Medijs: Vācijas autoražotāji slepeni gadiem ilgi vienojušies par dažādiem jautājumiem - iAuto

Medijs: Vācijas autoražotāji slepeni gadiem ilgi vienojušies par dažādiem jautājumiem 13

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 22.jūlijs 2017 10:31

Vācijas autoražotāji "Volkswagen", "Audi", "Porsche", "BMW" un "Daimler" kopš pagājušā gadsimta 90.gadiem slepeni sadarbojušies dažādos jautājumos, tostarp saistībā ar piesārņojumu izraisošajiem izmešiem automašīnās ar dīzeļdegvielas dzinēju, piektdien vēstīja laikraksts "Der Spiegel".

"Volkswagen", kam draud miljardiem eiro vērti sodi un kompensāciju izmaksa pēc tam, kad kompānija 2015.gadāatzinās, ka ir manipulējusi ar izmešu mērījumiem, par karteli informējusi Vācijas varasiestādes vēstulē, kas nonākusi izdevuma rīcībā. Informāciju par karteli varasiestādēm sniedzis arī "Mercedes-Benz" ražotājs "Daimler".

"Vācijas autobūves rūpnieki slepenās darba grupās vienojās par tehnoloģijām savos transportlīdzekļos, izmaksām, piegādātājiem, tirgiem, stratēģijām un pat par izmešiem automašīnās ar dīzeļdzinēju," vēstīja "Der Spiegel".

Tāda visu Vācijas lielāko autoražotāju saziņa varētu nozīmēt "rīcību, ar kuru tiek pārkāpti antitrestu likumi", teikts "Volkswagen" vēstulē.

"Audi" un "Porsche" īpašnieka "Volkswagen" preses pārstāvis piektdien paziņoja, ka grupa nekomentēs "spekulācijas un pieņēmumus".

BMW un "Daimler" arī atteicās sniegt komentārus.

Vairāk nekā 200 darbinieku no šiem autoražotājiem veidoja 60 darba grupas, kas risināja "visas automašīnu, benzīna un dīzeļdegvielas dzinēju, bremžu, transmisijas un pārnesuma kārbu izstrādes jomas.., kā arī piegādātāju izvēli un detaļu cenas", liecina medija iegūtā informācija.

Kopš 2006.gada bijušas arī "neskaitāmas tikšanās" par dīzeļdzinēju izmešu sistēmas izstrādi, lai samazinātu kaitīgo slāpekļa oksīdu izmešus.

Autoražotāji arī vienojušies, ka tiks izmantotas tikai mazas tvertnes šķidrumam "AdBlue", kas tiek izmantots, lai pārvērstu gāzes nekaitīgā ūdenī un slāpeklī, jo lielākas tvertnes sadārdzinātu sistēmu.

"AdBlue" tvertņu izmērs, par kuru slepeni vienojās autoražotāji, bija pārāk mazs, lai attīrītu izplūdes gāzes daudzumā, par kādu bija panākta vienošanās, tādējādi "radās pamats dīzeļa dzinēju skandālam", vēstīja "Der Spiegel".

2015.gadā "Volkswagen" atzina, ka 11 miljoni automašīnu ar dīzeļdzinēju ir aprīkotas ar slēptām ierīcēm, kas ļauj manipulēt ar izmešu rādījumiem. Lai gan testos šādi aprīkotas automašīnas uzrādīja normām atbilstošu izmešu līmeni, reālas braukšanas apstākļos kaitīgo izmešu līmenis daudzas reizes varēja pārsniegt normu.

Nesen aizdomas par līdzīgu rīcību tika vērstas pret "Mercedes-Benz" un "Smart" ražotāju "Daimler". Maija beigās izmeklētāji veica kratīšanas šīs kompānijas ražotnēs.

Štutgartē bāzētā kompānija šonedēļ brīvprātīgi atsauca vairāk nekā trīs miljonus Eiropā pārdotu automašīnu ar dīzeļdegvielas dzinēju, lai atjauninātu programmatūru, kas paredzēta izmešu samazināšanai.

Savukārt piektdien "Volkswagen" meitasuzņēmums "Audi" informēja, ka brīvprātīgi atsaucis līdz 850 tūkstošiem automašīnu, paziņojot, ka tas palīdzēs samazināt dzinēja izmešus. Atsaukums attiecas uz automašīnām ar sešu un astoņu cilindru dīzeļdegvielas dzinējiem, kas atbilst izmešu standartiem "Euro 5" un "Euro 6", informēja kompānijā, tostarp dažas automašīnas ir māteskompānijas "Volkswagen" un māsaskompānijas "Porsche" ražojumi, kas aprīkoti ar "Audi" dzinējiem.

 
13 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
viencexperc 22.jūlijs 2017 12:04
6 1 Atbildēt

Es varu pateikt arī vēl vairāk. Pēc n tiem gadiem atzīs, ka viss tas CO marasms bija izdomājums, uz kura rēķina tika kāsta nauda no vientiešiem.

raitis 22.jūlijs 2017 18:51
5 8 Atbildēt

Vispār jau co2 ir kaitīgāks par no. Dīzeļdzinējs no inženieru viedokļa ir visefektīvākais no šobrīd esošajiem dzinējiem. Man ir aizdomas, ka visa šī ņemšanās ap dīzeļa atgāzēm tiešām ir lohatrons. Vienkārši tiek gremdēta nozare, kura neienes tik daudz naudas.

viencexperc 22.jūlijs 2017 12:03
4 0 Atbildēt

Kad es to jau 10 gadus rakstīju, neviens neklausījās. Kad es to rakstīju gadu atpakaļ šeit, iauto, tad visi mani saukāja par neizglītotu. Ko tagad teiks?

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 21

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

Vai Cupra sportiskais gars joprojām ir dzīvs? Atbildi meklē Jānis Vanks (+ VIDEO) 1

Cupra zīmols savulaik bija SEAT automašīnu sporta divīzija. Kopš tas kļuvis neatkarīgs, nebūt ne visas Cupra automašīnas aprīkotas ar 300 zirgspēku motoriem, un ražošanas apjomi tikko pārsnieguši miljonu. Vai tikai Cupra nav pārāk iegājusi "meinstrīmā"? Lai to noskaidrotu, paņemsim jaunāko Formentor VZ ar nu jau 333 ZS, un noskaidrosim, vai Cupra joprojām ir ātri un vienlaikus droši? Lasīt vairāk

 

351 211 eiro: Porsche gatavo kolekciju modeli par godu Ferdinandam Aleksandram Porše (+ FOTO) 1

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs Porsche paziņojis par jaunu īpašo modeli, kas tiks saražots 90 vienībās un piedāvāts kolekcionāriem par nedaudz vairāk kā 350 000 eiro. Lasīt vairāk

 

Audi EX7 – otrais Audi bez četru riņķu logotipa; šoreiz arī Eiropai? (+ FOTO) 10

Audi atklājis jaunā zīmola AUDI otrā modeļa nosaukumu – tas ir krosovers EX7, kas, iespējams, kļūs pieejams arī Eiropas tirgū. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti