Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Medijs: Vācijas autoražotāji slepeni gadiem ilgi vienojušies par dažādiem jautājumiem 13

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 22.jūlijs 2017 10:31

Vācijas autoražotāji "Volkswagen", "Audi", "Porsche", "BMW" un "Daimler" kopš pagājušā gadsimta 90.gadiem slepeni sadarbojušies dažādos jautājumos, tostarp saistībā ar piesārņojumu izraisošajiem izmešiem automašīnās ar dīzeļdegvielas dzinēju, piektdien vēstīja laikraksts "Der Spiegel".

"Volkswagen", kam draud miljardiem eiro vērti sodi un kompensāciju izmaksa pēc tam, kad kompānija 2015.gadāatzinās, ka ir manipulējusi ar izmešu mērījumiem, par karteli informējusi Vācijas varasiestādes vēstulē, kas nonākusi izdevuma rīcībā. Informāciju par karteli varasiestādēm sniedzis arī "Mercedes-Benz" ražotājs "Daimler".

"Vācijas autobūves rūpnieki slepenās darba grupās vienojās par tehnoloģijām savos transportlīdzekļos, izmaksām, piegādātājiem, tirgiem, stratēģijām un pat par izmešiem automašīnās ar dīzeļdzinēju," vēstīja "Der Spiegel".

Tāda visu Vācijas lielāko autoražotāju saziņa varētu nozīmēt "rīcību, ar kuru tiek pārkāpti antitrestu likumi", teikts "Volkswagen" vēstulē.

"Audi" un "Porsche" īpašnieka "Volkswagen" preses pārstāvis piektdien paziņoja, ka grupa nekomentēs "spekulācijas un pieņēmumus".

BMW un "Daimler" arī atteicās sniegt komentārus.

Vairāk nekā 200 darbinieku no šiem autoražotājiem veidoja 60 darba grupas, kas risināja "visas automašīnu, benzīna un dīzeļdegvielas dzinēju, bremžu, transmisijas un pārnesuma kārbu izstrādes jomas.., kā arī piegādātāju izvēli un detaļu cenas", liecina medija iegūtā informācija.

Kopš 2006.gada bijušas arī "neskaitāmas tikšanās" par dīzeļdzinēju izmešu sistēmas izstrādi, lai samazinātu kaitīgo slāpekļa oksīdu izmešus.

Autoražotāji arī vienojušies, ka tiks izmantotas tikai mazas tvertnes šķidrumam "AdBlue", kas tiek izmantots, lai pārvērstu gāzes nekaitīgā ūdenī un slāpeklī, jo lielākas tvertnes sadārdzinātu sistēmu.

"AdBlue" tvertņu izmērs, par kuru slepeni vienojās autoražotāji, bija pārāk mazs, lai attīrītu izplūdes gāzes daudzumā, par kādu bija panākta vienošanās, tādējādi "radās pamats dīzeļa dzinēju skandālam", vēstīja "Der Spiegel".

2015.gadā "Volkswagen" atzina, ka 11 miljoni automašīnu ar dīzeļdzinēju ir aprīkotas ar slēptām ierīcēm, kas ļauj manipulēt ar izmešu rādījumiem. Lai gan testos šādi aprīkotas automašīnas uzrādīja normām atbilstošu izmešu līmeni, reālas braukšanas apstākļos kaitīgo izmešu līmenis daudzas reizes varēja pārsniegt normu.

Nesen aizdomas par līdzīgu rīcību tika vērstas pret "Mercedes-Benz" un "Smart" ražotāju "Daimler". Maija beigās izmeklētāji veica kratīšanas šīs kompānijas ražotnēs.

Štutgartē bāzētā kompānija šonedēļ brīvprātīgi atsauca vairāk nekā trīs miljonus Eiropā pārdotu automašīnu ar dīzeļdegvielas dzinēju, lai atjauninātu programmatūru, kas paredzēta izmešu samazināšanai.

Savukārt piektdien "Volkswagen" meitasuzņēmums "Audi" informēja, ka brīvprātīgi atsaucis līdz 850 tūkstošiem automašīnu, paziņojot, ka tas palīdzēs samazināt dzinēja izmešus. Atsaukums attiecas uz automašīnām ar sešu un astoņu cilindru dīzeļdegvielas dzinējiem, kas atbilst izmešu standartiem "Euro 5" un "Euro 6", informēja kompānijā, tostarp dažas automašīnas ir māteskompānijas "Volkswagen" un māsaskompānijas "Porsche" ražojumi, kas aprīkoti ar "Audi" dzinējiem.

 
Visi komentāri
 
viencexperc 22.jūlijs 2017 12:03
4 0 Atbildēt

Kad es to jau 10 gadus rakstīju, neviens neklausījās. Kad es to rakstīju gadu atpakaļ šeit, iauto, tad visi mani saukāja par neizglītotu. Ko tagad teiks?

iAuto 22.jūlijs 2017 12:21
0 0 Atbildēt

Iemet linku, kur tā bija komentāros par šo tēmu

ezis71 23.jūlijs 2017 7:47
0 0 Atbildēt

Tev jau arī derētu uzlikt kādu sodu par VAG grupas popularizēšanu un par slikto attieksmi pret citiem auto ražotājiem.

viencexperc 22.jūlijs 2017 12:04
6 1 Atbildēt

Es varu pateikt arī vēl vairāk. Pēc n tiem gadiem atzīs, ka viss tas CO marasms bija izdomājums, uz kura rēķina tika kāsta nauda no vientiešiem.

rudens68 22.jūlijs 2017 12:51
0 0 Atbildēt

par co piekrītu

papinrapijs 22.jūlijs 2017 15:31
1 1 Atbildēt

a kāds CO sakars ar dīzeļdzinēju atgāzēm? :D

Kanibaals 28.jūlijs 2017 0:10
0 0 Atbildēt

CO ir tvana gāze, šķiet esi to saostījies.

ŽIKS 22.jūlijs 2017 16:41
3 0 Atbildēt

Tas ir mīts par vācu kvalitāti un godīgumu.Blēži neafišējas.

raitis 22.jūlijs 2017 18:51
5 8 Atbildēt

Vispār jau co2 ir kaitīgāks par no. Dīzeļdzinējs no inženieru viedokļa ir visefektīvākais no šobrīd esošajiem dzinējiem. Man ir aizdomas, ka visa šī ņemšanās ap dīzeļa atgāzēm tiešām ir lohatrons. Vienkārši tiek gremdēta nozare, kura neienes tik daudz naudas.

papinrapijs 23.jūlijs 2017 14:43
3 0 Atbildēt

filtrē, vai? co2 ir dabīgs produkts, ko ražo gan cilvēki, gan dzīvnieki, gan ugunskuri. NO taisa skābos lietus un indē pasauli.

ezis71 23.jūlijs 2017 7:33
4 0 Atbildēt

Bija man savā laikā Seat Ibiza 1,4 l 8 V benzīns,pirku lietotu ar 270000 km noskrējienu un bija Škoda Fabia 1,4 l 16 V kuru pirku jaunu.Bet cik atšķirīgi aukstie starti,no Seat izpūtēja nāca patīkami saldena smarža toties no Fabijas pēc acetona smirdēja,varēja plaušas izklepot.Rodas jautājums, kāpēc tāda atšķirība atgāzēs?

Kanibaals 28.jūlijs 2017 0:12
0 0 Atbildēt

Kādi ir ražošanas gadi?

Es arī vēl atminos laikus, kad dīzeļi smirdēja pēc dīzeļiem nevis cirta elpu ciet kā tagad ar visām eko normām.

ER 23.jūlijs 2017 20:11
0 0 Atbildēt

Lai ko šeit komentetu, auto ražotāja ir bizness, autoražotāja pie pakaļas pircēju intereses, ar to vien manipulē lai uzņemtos vairāk vientieši-auto fani.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Sabiedrība ceļ trauksmi par OCTA grozījumiem: ManaBalss iniciatīva savāc jau gandrīz 2000 parakstu trīs stundu laikā 9

Jaunās prasības par obligātu OCTA polises iegādi visiem reģistrētajiem transportlīdzekļiem, neatkarīgi no to izmantošanas, ir izraisījušas plašu sabiedrības neapmierinātību. Saskaņā ar likuma grozījumiem, kas stāsies spēkā 23.decembrī, OCTA būs jāiegādājas pat tiem transportlīdzekļiem, kas netiek izmantoti un stāv garāžās vai pagalmos. Lasīt vairāk

 

Kā pasargāt dzinēju no priekšlaicīgas aizdegšanās? 12

Tiekšanās pēc energoefektivitātes un izmešu mazināšanas mudina automašīnu ražotājus izstrādāt arvien mazākus dzinējus. Turbokompresora tehnoloģija nodrošina, ka mazāka tilpuma dzinējs var būt tikpat jaudīgs. Tomēr mazam dzinējam bez pareizās apkopes draud liela problēma – priekšlaicīga aizdegšanās. Lasīt vairāk

 

Škoda katapultējas uz pretējo joslu (+ VIDEO) 8

Komentārā teikts, ka Škoda vadītājs saduras ar priekšā braucošo Audi, novirzās no kursa un uzbraucot zaļajai zonai, kas nostrādā kā tramplīns, pārlido apstādījumam un nonāk uz ielas, kur kustība virzās uz pretējo pusi. Lasīt vairāk

 

Pētījumā atklāts: palielinoties spēkrata nobraukumam, pieaug odometra "attīšanas" un bojājumu skaits 8

Nobraukums ir viens no galvenajiem transportlīdzekļa nolietojuma rādītājiem, tādēļ daudzi šoferi uz to paļaujas, pērkot automašīnu. Taču ne vienmēr šis skaitlis ir precīzs - it īpaši vecākiem automobiļiem. Spēkrata kalpošanas mūža gaitā veiktais kilometru skaits tiek fiksēts odometrā. Krāpnieki bieži cenšas manipulēt ar tā datiem, lai maldinātu pircējus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti