Satiksmes drošības fonda (AAA Foundation for Traffic Safety) eksperti veikuši pētījumu, kurā noskaidrotas automobiļa funkcijas, kas novērš vadītāja uzmanību un sliktākajā gadījumā var novest pie avārijas.
Eksperti pārbaudīja 30 automobiļus, ieskaitot tādus pazīstamus modeļus, kā Audi Q7, Cadillac XT5, Ford F-250, Infiniti Q50, Mazda3, Honda Civic u.c. Piedalījās 24 vadītāji, kas braucot ar ātrumu 40 km/h, izmēģināja dažādas multimediju sistēmas funkcijas.
Visnekaitīgākā izrādījās audio sistēmas regulēšana – skaļuma maiņa un radio stacijas atrašana vadītājam ir tik ierastas lietas, ka neprasa daudz laika un uzmanības, praktiski neietekmējot automobiļa vadīšanas procesu. Otrajā vietā ir telefona zvani un SMS, bet visbīstamākā multimediju sistēmas funkcija ir navigācija, jo tās izmantošana, it īpaši adreses ievadīšana, prasa maksimālu koncentrēšanos.
Pētījuma gaitā tika vērtēta arī multimediju sistēmas funkcionalitāte un vadības pogu/sensoru izvietojums. Visērtāk vadāmas izrādījās tās iekārtas, kuru ekrāni izvietoti priekšējā paneļa centrā, visneparocīgākās – tās, kas vadāmas ar centrālajā konsolē novietotām grozāmpogām.
Noskaidrots, ka visvairāk uzmanības prasa Honda Ridgeline, Audi Q7, Volvo XC60, Honda Civic un Dodge Durango multimediju sistēmas.
Agrāk šī pati organizācija izpētīja, ka arī multimediju kompleksi ar balss vadību novērš vadītāja uzmanību un līdz ar to arī negarantē drošību, turklāt par visnedrošāko risinājumu tika atzīts Apple izstrādātais Siri Eyes Free risinājums.
AAA eksperti ir idioti!
Tikpat labi var pateikt, ka riepu mainīšana braucot ar ātrumu 40 km/h ir bīstama, tāpēc tāda iespēja ir jāaizliedz (manīt drīkstēs tikai pret jaunu auto)
Galamērķis navigācijā ir jāievada pirms braukšanas uzsākšanas, tad nevajadzēt navigāciju saukt par bīstamāko funkciju.
Un navigācija ir 10x drošāka par papīra kartēm, kuras tika izmantotas pirms sāka ražot navigācijas.