Satiksmes drošības fonda (AAA Foundation for Traffic Safety) eksperti veikuši pētījumu, kurā noskaidrotas automobiļa funkcijas, kas novērš vadītāja uzmanību un sliktākajā gadījumā var novest pie avārijas.
Eksperti pārbaudīja 30 automobiļus, ieskaitot tādus pazīstamus modeļus, kā Audi Q7, Cadillac XT5, Ford F-250, Infiniti Q50, Mazda3, Honda Civic u.c. Piedalījās 24 vadītāji, kas braucot ar ātrumu 40 km/h, izmēģināja dažādas multimediju sistēmas funkcijas.
Visnekaitīgākā izrādījās audio sistēmas regulēšana – skaļuma maiņa un radio stacijas atrašana vadītājam ir tik ierastas lietas, ka neprasa daudz laika un uzmanības, praktiski neietekmējot automobiļa vadīšanas procesu. Otrajā vietā ir telefona zvani un SMS, bet visbīstamākā multimediju sistēmas funkcija ir navigācija, jo tās izmantošana, it īpaši adreses ievadīšana, prasa maksimālu koncentrēšanos.
Pētījuma gaitā tika vērtēta arī multimediju sistēmas funkcionalitāte un vadības pogu/sensoru izvietojums. Visērtāk vadāmas izrādījās tās iekārtas, kuru ekrāni izvietoti priekšējā paneļa centrā, visneparocīgākās – tās, kas vadāmas ar centrālajā konsolē novietotām grozāmpogām.
Noskaidrots, ka visvairāk uzmanības prasa Honda Ridgeline, Audi Q7, Volvo XC60, Honda Civic un Dodge Durango multimediju sistēmas.
Agrāk šī pati organizācija izpētīja, ka arī multimediju kompleksi ar balss vadību novērš vadītāja uzmanību un līdz ar to arī negarantē drošību, turklāt par visnedrošāko risinājumu tika atzīts Apple izstrādātais Siri Eyes Free risinājums.
AAA eksperti ir idioti!
Tikpat labi var pateikt, ka riepu mainīšana braucot ar ātrumu 40 km/h ir bīstama, tāpēc tāda iespēja ir jāaizliedz (manīt drīkstēs tikai pret jaunu auto)
Galamērķis navigācijā ir jāievada pirms braukšanas uzsākšanas, tad nevajadzēt navigāciju saukt par bīstamāko funkciju.
Un navigācija ir 10x drošāka par papīra kartēm, kuras tika izmantotas pirms sāka ražot navigācijas.
Zini kā ir jādara ar papīra kartēm?Pirms braukšanas apskati karti,viss tāpat kā ar navigāciju un dodies ceļā.Bet,bet ja tev smadzenes kā vistai tad ieslēdz vēl navigāciju.
ezis71 - tu esi totaals losis
Taisnība acīs kož?
Ezi, tu vēl neesi sapratis elementāru lietu - spēja orientēties telpā ir dāvana, kas visiem nav dota. Reku skotiņam tāda nav, toties ir jauns bembijs ar navigāciju.
Gribētos redzēto to Profesoru, kurš bez liekas čakarēšanās un ar "atļauto" ātrumu un koncentrējoties uz ceļa apstākļiem ir spējīgs nobraukt kādu 2k garu ceļu ar papīra karti. Es tāda bizdabola vadītajā hlamā vnk atturētos kāpt. Varētu vēl saturīgi padiskutēt par algoritmu kā "pareizi" sagatavoties tālākam ceļam un kā ir labāk ievadīt datus- vai pa starpposmiem vai visu uzreiz un kādas katram variantam ir īpatnības.Vai kurš navi labāks- vai 5g vecs nekad neapdeitots oem vai tomēr veikalā pirkts 2017g versijas tomtomgarminbekers par 100eur. Bet te jau kā parasti tā diskusija orientēta tikai vienā virzienā...