Eiropas auto tirgus – pieprasījums pēc dīzeļiem zemākais pēdējo 10 gadu laikā - iAuto

Eiropas auto tirgus – pieprasījums pēc dīzeļiem zemākais pēdējo 10 gadu laikā 50

 

Foto: Ilustratīvs attēls

iAuto | 13.decembris 2017 11:05

Statistikas dati liecina, ka oktobrī pieprasījums pēc mašīnām, kas aprīkotas ar dīzeļdzinējiem, nokrities par 9,9 procentiem, sasniedzot zemāko līmeni pēdējo 10 gadu laikā.

Saskaņā ar Jato Dynamics apkopoto automobiļu pārdošanas statistiku šā gada oktobrī Eiropas tirgū realizēti 1 miljons 202 877 automobiļu, kas ir par 5,6% vairāk nekā pērnā gada oktobrī  un veiksmīgākais oktobris kopš 2009.gada, kad tika reģistrēti 1,26 miljoni auto. Savukārt 2017.gada pirmajos 10 mēnešos realizēti 13,18 miljoni automobiļu – par 3,6% vairāk nekā pērn un labākais rādītājs kopš 2007.gada, kad tika pārdoti 13,62 miljoni eksemplāru.

Tirgus pētnieki šo situāciju skaidro ar strauji pieaugušo pieprasījumu pēc benzīna, elektro un hibrīda automobiļiem, kā arī nerimstošo SUV popularitāti.

Labi realizācijas rādītāji ir visiem svarīgākajiem tirgiem, ieskaitot Franciju, Itāliju, Spāniju, Poliju un Nīderlandi, tādēļ pozitīvās tendences nespēj ietekmēt ne pieprasījuma kritums Lielbritānijā (-12,2%), ne „nežēlastībā kritušie” dīzeļi (-9,9%).

Statistikas dati par oktobri liecina, ka ar benzīna dzinējiem aprīkoto automobiļu tirgus daļa sasniedz 51,5% (619 300), atstājot dīzeļauto 41,4% (498 500), bet elektro un hibrīda automobiļi savu tirgus daļu palielinājuši līdz 5,5% (66 000). 

 
50 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
kasinsh79 14.decembris 2017 11:43
9 2 Atbildēt

Baltijā vispār prasītos pēc rūpīgas visu dīzeļu pārbaudes. Var uz ceļiem, var citādāk. Visi, kuriem vairs nav (dārgā) kvēpu filtra, ātri paliek bez sava ūberdārgā tīseļaauto ātri vien, un tad sāktos joki

Torkijs 13.decembris 2017 13:24
8 3 Atbildēt

Vai tiešām sāk apjēgt, ka automašīnas uzturēšanas izmaksas nav tikai degvielas patēriņš/cena?!

GTD2 13.decembris 2017 14:01
8 2 Atbildēt

Tas vairāk liekās,ka modes lieta, otrs faktors varētu būt tas,ka bendzīnieki kļuvuši drusku ekonomiskāki, un degvielas starpība vairs nav divas reizes ,kā agrāk. Uzturēšanas izmaksas moderniem bendzīniekiemnekasstipri lētāks nav.Toties labam dizeļdzinējam gandrīz divreiz lielāks resurs, piemēram tiem pašiem kritiizētiem Wag dizeļiem apt 700 tūkst.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 24

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

Pāris, kas nav pāris. Kas kopīgs Lynk & Co modeļiem 02 un 08? (+ VIDEO)

Šoreiz TV Autoziņās salīdzinām divus it kā nesalīdzināmus Lynk & Co modeļus - elektromobili 02 un lādējāmā hibrīda 08. 02 kļuva par pirmo Lynk elektromobili Eiropas tirgū, un tas simboliski sekoja hibrīdautomobilim 01. Lynk & Co 08 turpretim ir tehniski identisks Volvo XC40. Lasīt vairāk

 

Vai Cupra sportiskais gars joprojām ir dzīvs? Atbildi meklē Jānis Vanks (+ VIDEO) 1

Cupra zīmols savulaik bija SEAT automašīnu sporta divīzija. Kopš tas kļuvis neatkarīgs, nebūt ne visas Cupra automašīnas aprīkotas ar 300 zirgspēku motoriem, un ražošanas apjomi tikko pārsnieguši miljonu. Vai tikai Cupra nav pārāk iegājusi "meinstrīmā"? Lai to noskaidrotu, paņemsim jaunāko Formentor VZ ar nu jau 333 ZS, un noskaidrosim, vai Cupra joprojām ir ātri un vienlaikus droši? Lasīt vairāk

 

351 211 eiro: Porsche gatavo kolekciju modeli par godu Ferdinandam Aleksandram Porše (+ FOTO) 2

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs Porsche paziņojis par jaunu īpašo modeli, kas tiks saražots 90 vienībās un piedāvāts kolekcionāriem par nedaudz vairāk kā 350 000 eiro. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti