Dīzeļdzinējs glābts – Bosch atradis risinājumu 63

 

Ilustratīvs attēls Foto: Publicitātes attēls

iAuto | 27.aprīlis 2018 6:34

Vācu kompānija Bosch izstrādājusi risinājumu, kas izglābs šobrīd nežēlastībā kritušo dīzeļdzinēju, ko dažas valstis un pilsētas jau bija paguvušas pilnībā izslēgt no saviem nākotnes plāniem.

Bosch izstrādājis jaunu tehnoloģiju, kas būtiski samazina dīzeļauto slāpekļa oksīdu (NOx) izmešu daudzumu, ļaujot viegli izpildīt ne tikai šodienas normatīvus, bet arī stingrākos ierobežojumus, kas stāsies spēkā 2020.gadā.  

EGR tehnoloģijas pamatā ir pareizs temperatūras režīms izplūdes gāzu recirkulācijas sistēmā. Agrāk optimālo režīmu, kas visefektīvāk strādā 200 grādos pēc Celsija, bija grūti vai pat neiespējami sasniegt darbinot motoru ar zemiem apgriezieniem vai, piemēram, pilsētas satiksmē. Lai uzlabotu sistēmas darbību un minimizētu siltuma zudumus, Bosch pārcēlis EGR tuvāk motoram, kā arī pārstrādājis izplūdes gāzu kustības virziena regulēšanas sistēmu. Rezultāts ir pārsteidzošs – Nox izmešu daudzumu iespējams samazināt līdz 13 miligramiem uz kilometru, kas ir daudz mazāk par pašlaik noteikto normu – 168 miligrami uz vienu kilometru. Sistēma strādā lieliski pat īpaši prasīgajā pilsētas režīmā vai strauji paātrinoties – šajā gadījumā NOx rādītājs ar jauno sistēmu aprīkotā VW Golf TDI izplūdes gāzēs nepārsniedza 40 miligramus uz vienu kilometru.

Bosch nebaida arī jaunie normatīvi, kas stājas spēkā 2020.gadā (120 miligrami uz kilometru).

Kompānija uzsver, ka jaunā tehnoloģija izstrādāta un jau esošo risinājumu bāzes, bet tas nozīmē, ka papildu komponentes, kas palielinātu izmaksas, nav vajadzīgas.     

Agrāk par pilnīgu atteikšanos no dīzeļdzinējiem dažos pasaules tirgos paziņoja tādi ražotāji kā Fiat Chrysler Automobiles, Toyota un Volvo, bet šā gada februārī  Vācijas augstākā administratīvā tiesa Leipcigā nolēma, ka pašvaldībām un pilsētām ir tiesības aizliegt savā teritorijā automobiļus ar dīzeļdzinējiem.

 

 
63 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
viencexperc 27.aprīlis 2018 8:06
42 37 Atbildēt

Tas atgādina azartspēļu atkarīgo. Pakāsis jau 1000 eiro, bāž automātā vēl naudu, jo varbūt atspēlēsies.

Te tas pats. Vācieši tik miljardus notērēja, bet bāž tik vēl - varbūt sanāks...

taaneko 27.aprīlis 2018 9:36
38 11 Atbildēt

Ja augstāk rakstijušajim komehntētajiem būtu intelekts un spēja domāt un analizēt, kā arī elementāras zinības nez vai rakstītu tik guļus komentārus.

Jo

Sadegot dīzeļdegvielai sadegšanas produkti satur daudz mazāk tieši dzīvībai bīstamo vielu, kā sadegot benzīnam. Kas netic- lai ieslēdzas garāžā uz 10 min. ar ieslēgtu benzīna dzinēju pēc tam par dīzeļa dzinēju. Kārtību manis pēc var arī mainīt. Ne jau pa velti pastāv aizliegums slēgtās telpās ekspluatēt tehniku ar benzīna dzinējiem. Pat industriālie gaisa sildītāji iekštelpām ir ar dīzeli. Iekrāvēj tehnika, transporttehnika noliktavās, neatradīsies benzīnu nekur. Gāze, elektrība, dīzelis.

Jo vairāk būs tādi kā jūs, jo labāk dzīvos tādi kā es...

Jānis 27.aprīlis 2018 10:21
35 3 Atbildēt

Te tev nav tasnība.

Atcerēsimies, kāda bija vēsture benzīna dzinējiem līdz 1970.gadam.

Tie "lietoja" degvielu ar svinu, no kuras izplūdes gāzēm slimoja ļoti daudz cilvēku (un mira arī).

Vai tādēļ aizliedza benzīna dzinējus pilsētās??

Nē. Attīstīja dzinējus (jo svins bija nepieciešams detonācijas mazināšanai).Tas pats ar tagad ar dīzeli. Attīsta dzinēju (izplūdes sistēmu šajā gadījumā) un tas nav nekāds azartspēļu atkarīgais, bet attīstība.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Geparda – 110 km/h ātrs un jau no 16 gadiem (+ FOTO) 6

Ar pārbūvēto Volkswagen Up Vācijā drīkst braukt A1 kategorijas vadītāju tiesību īpašnieki, kas pie tādām var tikt jau no 16 gadu vecuma. Lasīt vairāk

 

Izmaiņas koplietojamo elektroskrejriteņu satiksmē Rīgā (+ VIDEO) 1

Rīgas dome šodien lēma, ka no maija koplietojamie elektriskie skrejriteņi pa Rīgas centru nebrauks ātrāk par 20 kilometriem stundā, kā arī pakāpeniski tiks ieviestas speciālas to novietošanas zonas un tos nedrīkstēs atstāt kur pagadās, kā tas nereti bijis līdz šim. Skrejriteņu operatori izmaiņas vērtē neviennozīmīgi. Lasīt vairāk

 

KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 18

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji. Lasīt vairāk

 

Nepilni 18 000 eiro - jaunais Dacia Duster arī Latvijā 24

Piedāvājumā pilnais hibrīds HYBRID 140, jaunais benzīna dzinējs TCe 130 Mild Hybrid, pilnpiedziņas versijas, benzīna/LPG divdegvielu dzinējs ECO-G 100 un klientu iecienītās augstākā līmeņa Extreme un Journey aprīkojuma versijas, kas papildina viena otru. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti