Vācu kompānija Bosch izstrādājusi risinājumu, kas izglābs šobrīd nežēlastībā kritušo dīzeļdzinēju, ko dažas valstis un pilsētas jau bija paguvušas pilnībā izslēgt no saviem nākotnes plāniem.
Bosch izstrādājis jaunu tehnoloģiju, kas būtiski samazina dīzeļauto slāpekļa oksīdu (NOx) izmešu daudzumu, ļaujot viegli izpildīt ne tikai šodienas normatīvus, bet arī stingrākos ierobežojumus, kas stāsies spēkā 2020.gadā.
EGR tehnoloģijas pamatā ir pareizs temperatūras režīms izplūdes gāzu recirkulācijas sistēmā. Agrāk optimālo režīmu, kas visefektīvāk strādā 200 grādos pēc Celsija, bija grūti vai pat neiespējami sasniegt darbinot motoru ar zemiem apgriezieniem vai, piemēram, pilsētas satiksmē. Lai uzlabotu sistēmas darbību un minimizētu siltuma zudumus, Bosch pārcēlis EGR tuvāk motoram, kā arī pārstrādājis izplūdes gāzu kustības virziena regulēšanas sistēmu. Rezultāts ir pārsteidzošs – Nox izmešu daudzumu iespējams samazināt līdz 13 miligramiem uz kilometru, kas ir daudz mazāk par pašlaik noteikto normu – 168 miligrami uz vienu kilometru. Sistēma strādā lieliski pat īpaši prasīgajā pilsētas režīmā vai strauji paātrinoties – šajā gadījumā NOx rādītājs ar jauno sistēmu aprīkotā VW Golf TDI izplūdes gāzēs nepārsniedza 40 miligramus uz vienu kilometru.
Bosch nebaida arī jaunie normatīvi, kas stājas spēkā 2020.gadā (120 miligrami uz kilometru).
Kompānija uzsver, ka jaunā tehnoloģija izstrādāta un jau esošo risinājumu bāzes, bet tas nozīmē, ka papildu komponentes, kas palielinātu izmaksas, nav vajadzīgas.
Agrāk par pilnīgu atteikšanos no dīzeļdzinējiem dažos pasaules tirgos paziņoja tādi ražotāji kā Fiat Chrysler Automobiles, Toyota un Volvo, bet šā gada februārī Vācijas augstākā administratīvā tiesa Leipcigā nolēma, ka pašvaldībām un pilsētām ir tiesības aizliegt savā teritorijā automobiļus ar dīzeļdzinējiem.
EGR? Tas , kurš piesērē un ir jāmaina, vai jāamputē, jo no tīrīšanas maza jēga?
Nekas tur nepiesērē ja vien motors jau eļļu nerij. Aizsērē tiem 160tk nobraukums, kur reāli jau notīts no 350tk.