Tests: Audi e-tron prototips apliecina unikālu aerodinamiku - iAuto

Tests: Audi e-tron prototips apliecina unikālu aerodinamiku 2

 

Foto: Publicitātes attēls

Audi | 30.maijs 2018 12:58

Jo labāka ir elektroautomobiļa aerodinamika, jo tālāku ceļu tas spēj veikt ar vienu uzlādi: aerodinamiskās pretestības koeficients 0,28 ļauj Audi e-tron prototipam sasniegt augstāko rezultātu SUV segmentā.

Šis rādītājs ir viens no svarīgajiem nosacījumiem, kas ikdienas lietošanā ļauj nobraukt vairāk nekā 400 kilometrus ar vienu uzlādi WLTP ciklā. Savukārt virtuālie sānu spoguļi ir viens no pilnībā elektriskā Premium klases modeļa aerodinamikas koncepcijas izcilākajiem risinājumiem. Audi e-tron sērijveida modeļa pasaules pirmizrāde ir gaidāma 30. augustā Briselē ikgadējā Audi samita ietvaros.

Audi mītnes vietā Ingolštatē, visklusākajā automobiļu vēja tunelī pasaulē, Audi inženieri izmanto aeroakustikas stendu, lai optimizētu gaisa pretestību un troksni ekstremālos apstākļos. Abi šie kritēriji ir ļoti svarīgi automobiļa ekonomijai un komfortam. Ventilators ar 2,6 megavatu jaudu attīsta gaisa plūsmas ātrumu līdz 300 km/h, testējot Audi e-tron vairāk nekā 1000 stundu.

Rezultāts: aerodinamiskās pretestības koeficients 0,28. Zemais rādītājs sniedz priekšrocības autovadītājam, jo gaisa pretestība ir viens no kritērijiem, kas ļauj sasniegt vairāk nekā 400 km autonomiju WLTP ciklā. Gaisa pretestības koeficienta pazemināšana par vienu simtdaļu ļauj nobraukt par aptuveni pieciem kilometriem lielāku attālumu ikdienas braucienos.

Tālākos braucienos gaisa pretestība ir galvenais spēks, kas ir daudz svarīgāks nekā rites pretestība vai inerce. Automobilis patērē daudz enerģijas, lai pārvarētu šo pretestību, tāpēc ir svarīga laba aerodinamika. Lai panāktu 0,28 aerodinamiskās pretestības koeficientu, Audi inženieri ir izstrādājuši plašu aerodinamisko risinājumu klāstu visās virsbūves daļās. Tie nodrošina Audi e-tron prototipa aerodinamiskās pretestības koeficientu par gandrīz 0,07 vienībām mazāku nekā līdzīgam automobilim ar tradicionālu dzinēju. Standarta lietošanas apstākļos šādi sagatavota automobiļa autonomija ar vienu uzlādi WLTP ciklā paaugstinās par aptuveni 35 kilometriem.

Papildaprīkojumā pieejamie virtuālie sānu spoguļi būs iekļauti Audi e-tron prototipa sērijveida versijā. Tie ir daudz šaurāki par standarta spoguļiem un samazina automobiļa platumu par 15 centimetriem. Jaunās formas dēļ ne tikai tiek pazemināta gaisa pretestība, bet arī ievērojami samazina jau tā zemo vēja izraisīto troksni. Katrā no spoguļa balstiem ir iebūvēta neliela kamera. Tās attēls tiek demonstrēts OLED displejos durvīs. Virtuālos sānu spoguļus var pielāgot dažādām braukšanas situācijām, tādējādi uzlabojot drošības līmeni. Savukārt MMI sistēma piedāvā trīs dažādus skatījuma veidus: braukšanai pa šoseju, pagriezienu redzamību un skatījumu stāvvietām.

Vēl viens svarīgs faktors ir standarta aprīkojumā iekļautā adaptīvā balstiekārta. Kad braukšanas ātrums pārsniedz 120 km/h, tā pazemina virsbūvi par 26 milimetriem salīdzinājumā ar standarta stāvokli, samazinot gaisa pretestību.

Kontrolējamās vēsā gaisa ieplūdes atveres aiz auto priekšējās restes ar diviem elektriski vadāmiem aizvariem arī palīdz pazemināt gaisa pretestību. Tam esot aizvērtā stāvoklī, gaiss šajā zonā plūst netraucēti. Kad piedziņas komponentiem vai gaisa kondensatoram ir nepieciešama dzesēšana, vispirms atveras augšējais aizvars un pēc tam apakšējais. Ja hidrauliskās bremzes darbojas ar lielu slodzi, atveras regulējamā aukstā gaisa ieplūdes atvere, novirzot gaisu pa diviem kanāliem uz priekšējo riteņu arkām, lai dzesētu bremžu sistēmu.

Audi e-tron prototipa sānos esošajās gaisa ieplūdes atverēs ir papildu kanāli uz riteņu arkām, kas virza gaisa plūsmu tā, lai tā plūstu pa standarta aprīkojumā ietilpstošo aerodinamiski optimizēto 19 collu disku ārpusi. Tiem ir plakanāks dizains nekā tradicionālajiem diskiem. 255/55 izmēra riepām ir īpaši zema rites pretestība. Par aerodinamiku ir padomāts, pat veidojot riepu sānus – uz tām esošie uzraksti ir padziļināti, nevis izcelti.

 

 
Visi komentāri
 
viencexperc 30.maijs 2018 19:51
0 0 Atbildēt

"Savukārt virtuālie sānu spoguļi ..."

Kā tad ar Eiropas sertifikāciju?

msh 1.jūnijs 2018 12:51
0 0 Atbildēt

Pirmkārt, ar Cd jau nav diži ko lepoties - gaisa pretestība ir Cd ["formas pareizība"] kopā ar Cx [virsmas laukums], problēma ir tā ka Cd jau var dabūt smuku, bet diemžēl mašīnas ir ar noslieci ārēji palikt lielākas un tāpēc Cx tikai aug...

Otrkārt - "labākā aerodinamika SUV segmentā" - a kur te ir tas SUV? Bildīte ir maziņa, bet man tajā izdodas ieraudzīt kaut ko, kas izskatās pēc A6 Avant.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 24

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

Pāris, kas nav pāris. Kas kopīgs Lynk & Co modeļiem 02 un 08? (+ VIDEO)

Šoreiz TV Autoziņās salīdzinām divus it kā nesalīdzināmus Lynk & Co modeļus - elektromobili 02 un lādējāmā hibrīda 08. 02 kļuva par pirmo Lynk elektromobili Eiropas tirgū, un tas simboliski sekoja hibrīdautomobilim 01. Lynk & Co 08 turpretim ir tehniski identisks Volvo XC40. Lasīt vairāk

 

Vai Cupra sportiskais gars joprojām ir dzīvs? Atbildi meklē Jānis Vanks (+ VIDEO) 1

Cupra zīmols savulaik bija SEAT automašīnu sporta divīzija. Kopš tas kļuvis neatkarīgs, nebūt ne visas Cupra automašīnas aprīkotas ar 300 zirgspēku motoriem, un ražošanas apjomi tikko pārsnieguši miljonu. Vai tikai Cupra nav pārāk iegājusi "meinstrīmā"? Lai to noskaidrotu, paņemsim jaunāko Formentor VZ ar nu jau 333 ZS, un noskaidrosim, vai Cupra joprojām ir ātri un vienlaikus droši? Lasīt vairāk

 

351 211 eiro: Porsche gatavo kolekciju modeli par godu Ferdinandam Aleksandram Porše (+ FOTO) 2

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs Porsche paziņojis par jaunu īpašo modeli, kas tiks saražots 90 vienībās un piedāvāts kolekcionāriem par nedaudz vairāk kā 350 000 eiro. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti