No 19 990 eiro - atjaunotais “Fiat 500X” ar vēl modernākām tehnoloģijām un vēl ekonomiskākiem dzinējiem (+ FOTO) 7

Foto: Publicitātes attēls

Fiat | 18.septembris 2018 15:38

Uz Latviju ceļo atjaunotais “Fiat 500X” – Eiropā iecienīts kompaktās klases krosovers, kas savā segmentā iekļūst piecu vislabāk pārdodamo modeļu starpā visā kontinentā.

Atjaunotā automašīnas ārpuse un interjers tagad vēl vairāk akcentē krosovera nosaukumā fiksēto identitāti – leģendāro 500 modeli. Pilnīgi jaunā triju un četru cilindru turbo dzinēju ģimene ļauj par 20 procentiem palielināt ekonomiju un samazināt troksni, bet automašīnas iekārtas saraksts papildināts ar jaunām komforta un drošības sistēmām.

“Kompakto krosoveru tirgus ir vissparīgāk augošais Eiropā un “Fiat 500X” ir viena no galvenajām šī segmenta automašīnām. Leģendārā 500 gēni nosaka, ka ikvienai automašīnai jābūt vizuāli elegantām, kvalitatīvām un pievilcīgām ģimenēm, un pirmais 500X šiem kritērijiem lieliski atbilda – Itālijā tā ir pērkamākais segmenta modelis. Atjaunotais krosovers vēl vairāk akcentē īpašo 500 identitāti, bet jaunākās tehnoloģijas un modernie dzinēji ļauj būt par segmenta novatoru un vēl vairāk nostiprināt līdera pozīcijas”,  - apgalvo “Fiat” pārdošanas vadītājs Arnolds Ardzevičus (Arnoldas Ardzvičius).

Vairāk 500 stila

Galvenais un vislabāk redzamais “Fiat” ārējais atjauninājums – lukturi. Jaunie ovālās formas dienas gaismas un galējie LED lukturi izskatās moderni un īpaši, bet papildu iekārtas sarakstā ir kopā ar “Magnetti Marelli” veidoto tuvo un tālo gaismu LED lukturu sistēmu. Tā apgaismo ceļu par 20 procentiem spilgtāk, nekā iepriekšējā modelī izmantotā “Xenon” tehnoloģija, tāpat tā patērē piecreiz mazāk enerģijas.

LED lukturu tehnoloģija samazina autovadītāja acu nogurumu, jo apgaismo ceļu kā dienas laikā, vienlaikus ievērojami palielina drošību. Pateicoties spilgtākam apgaismojumam, autovadītājs šķēršļus uz ielas, braucot ar 90 km/h ātrumu, ierauga aptuveni par 4 sekundēm agrāk, nekā automašīnā ar halogēna lukturiem. Tā ir 100 metru atšķirība.

Papildus iespējams pasūtīt “Adaptive-High Beam” sistēmu, kas automātiski pārslēdz tuvās gaismas, tiklīdz kā tiek fiksēta no priekšpuses braucoša automašīna, vai tiek panākta cita, kurai draud apžilbināšanas risks, un atkal ieslēdz tālās gaismas, kad citu satiksmes dalībnieku vairs nav.

Atjaunots ir arī “Fiat 500X” interjers un visvairāk uzmanības ir veltīts autovadītājam. Automašīnā iemontēts pilnīgi jauns iekārtu panelis, kura skaidros grafiskos elementus iespējams saprast acumirklī. Visa informācija tradicionāli sadalīta trīs apļos: divos sānu ir tahometrs un spidometrs, bet vidējā  - 3,5 collu diametra TFT ekrāns, kurā tiek rādīta galvenā ceļojuma un automašīnas informācija.

Pilnīgi jaunā un ar ādu klātā stūre – tagad to turēt ir vēl ērtāk, bet iemontētās podziņas ļauj pārslēgt radio kanālu un veikt citas funkcijas, neatlaižot rokas.

Atjaunotā “Fiat 500X” konsole: tās vidū iemontējams 7 collu jutienskārīgs ekrāns, bet vairumu automašīnas funkciju iespējams pārvaldīt ar “UconnectTM” sistēmu. Tā ir “Bluetooth” savienojamība, balss kontrole, ziņu lasīšana un daudz citu funkciju. Ar automašīnu lietojot “Apple CarPlay” un “Android Auto” sistēmu, iespējams pieslēgt viedtālruņus un “Fiat” ekrānā redzēt tajos ieviestās “Google Maps”, “Spotify” un citas programmas.

Inženieru prioritāte – komforts un ekoloģija

“500X” ir pirmais “Fiat” modelis, kurā tiks iemontēta jaunākā ražotāja uzlabotu turbo dzinēju gamma. Atjaunotie dīzeļdzinēji ir par 20 procentiem klusāki, nekā iepriekšējie, bet benzīna – par 20 procentiem ekonomiskāki.

Visi jaunie dzinēji atbilst visstingrākajām “Euro 6/D-TEMP” ekoloģijas prasībām. Ražotājs īpašu uzmanību velta dzinēju uzticamībai, tādēļ tie tika 75 tūkst. stundu testēti virtuāli, 60 tūkst. – laboratorijā, kā arī pieveica 5 miljonus kilometru reālos apstākļos.

“Fiat 500X” gammā ir divi benzīna un trīs dīzeļa dzinēji. 1 litra darba tilpuma, 3 cilindru benzīna dzinējs sasniedz 120 ZS un 190 Nm jaudu, bet 4 cilindru 1,3 l – 150 ZS un 270 Nm. Abi dzinēji tiek montēti modeļos, kas tiek dzīti ar priekšējiem dzinējratiem,  3 cilindru agregāts tiks sapārots ar 6 grādu mehānisko pārnesumkārbu, bet 4 cilindru – ar sešu grādu automātisko divu sajūgu DCT transmisiju.

Visiem dīzeļa “MultiJet II” dzinējiem ir jaunākie SCR filtri, kuri lielāko daļu oglekļa dioksīda daļiņu padara par nekaitīgām. Mazākais 1,3 l darba tilpuma dzinējs sasniedz 95 ZS un 300 Nm, vidējais 1,6 l – 120 ZS un 320 Nm, bet jaudīgākais 2,0 l – 150 ZS un 350 Nm. Šie dzinēji izceļas ne vien ar iespaidīgu ekoloģiju, bet arī ar elastīgumu – 1,3 un 2,0 l vislielāko apgriezienu momentu sasniedz dzinējam sasniedzot vien 1 500 apgriezienus minūtē.

Automašīnas ar dzinējiem, kas sasniedz 95 un 120 ZS, tiek dzīti ar priekšējiem riteņiem, bet 150 ZS – ar visiem četriem. 95 ZS dīzeļa dzinēju iespējams sapārot ar mehānisko 6 grādu pārnesumkārbu, 120 ZS – ar 6 grādu mehānisko vai automātisko, bet 150 ZS – ar modernāko koncerna deviņu grādu automātisko transmisiju.

Drošības tehnoloģijas – standarta iekārtā

Ne viens vien atjauninājums redzams “Fiat 500X” ārienē un interjerā, dzinēju gamma, taču visvairāk to – komforta un drošības iekārtā. Šis saraksts sevišķi bagātīgi papildināts ar jaunām sistēmām.

Ikviena “Fiat 500X” standarta iekārtā – satiksmes joslu un zīmju atpazīšanas sistēma, kas autovadītāja ierīču panelī paziņo par dažādiem ierobežojumiem, aizlieguma un citām zīmēm, liedzot ceļu negaidītai braukšanai ātrāk, nekā atļauts. Šī funkcija ir sevišķi pievilcīga piepilsētās, kad bieži nākas šķērsot apdzīvotas vietas vai pamanīt ātruma ierobežojumus. Sistēma vēro ātrumu ierobežojošās zīmes un brīdina, kad tiek braukts ātrāk, nekā atļauts. Autovadītājam pietiek piespiest vienu pogu, lai sistēma samazinātu ātrumu līdz tajā posmā atļautajam.

Satiksmes joslu viedasistents darbojas automašīnai braucot ar ātrumu no 60 līdz 180 km/h. Speciāls optiskais sensors vēro satiksmes joslas un, automašīnai šķērsojot vienu no līnijām, sistēma maigi pagriezīs stūri pretējā virzienā un atgriezīs “Fiat 500X” satiksmes joslas vidū. Ja tiek rādīts pagrieziena signāls, sistēma saprot, ka pārkārtošanās manevrs ir saplānots un tādā gadījumā paliek dežurrežīmā.

“Fiat” tiek montēts speciāls droša attāluma sensors, kas darbojas ieslēdzot kruīza kontroli. Strauji tuvojoties citai automašīnai, sistēma automātiski samazina ātrumu, bet, tai automašīnai pabraucot sānis no ceļa vai attālinoties, ātrums atkal tiek palielināts.

Kompaktais krosovers vēro ceļu un redz dažādus šķēršļus uz tā. Ja autovadītājs nereaģē uz pēkšņi parādījušos šķērsli un skaņas brīdinājumiem, “Fiat 500X” var apstāties pats un tā izvairīties no sadursmes vai samazināt tās sekas. “Brake Assist” sistēma, fiksējot bīstamu situāciju, automātiski palielina spiedienu bremžu sistēmā – tā saīsinās automašīnas bremzēšanas ceļš.

Latvijā automašīnas cena būs sākot no 16 990 eiro, pirmos pircējus tā sasniegs rudens beigās.

 

 
7 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
msh 18.septembris 2018 20:02
2 0 Atbildēt

Kad redaktors vienreiz sāks lasīt rakstus, pirms tos publicē? Lūk, viena no pērlēm:

Visiem dīzeļa “MultiJet II” dzinējiem ir jaunākie SCR filtri, kuri lielāko daļu oglekļa dioksīda daļiņu padara par nekaitīgām.

Kā filtri oglekļa dioksīdu padara nekaitīgu? Vai tomēr slāpekļa oksīdu?

Vēl viens prikols - šitentā brīnuma mešalkām ir nevis pārnesumi, bet "grādi"...

msh 18.septembris 2018 20:10
2 0 Atbildēt

Ja neskaita redaktora pērles, tad man šitentajā rakstā patīk šitentā frāze: "Kompakto krosoveru tirgus ir vissparīgāk augošais Eiropā un “Fiat 500X” ir viena no galvenajām šī segmenta automašīnām." , konkrētāk pirmā daļa. Mūsdienu mode - lai kaut ko iesmērētu, to vajag nosaukt par "krosoveru". Tāpēc arī šis tirgus aug - ražotāji golfa klases hečbeku jaunos modeļus paceļ par pieciem centimetriem, saliek neglītas plastmasas uzlikas uz spārniem, un nosauc par "kompaktajiem krosoveriem", realitātē - atgriežas astoņdesmitajos gados, kas principā ir laba lieta. Ar ko, teiksim, šitentais "kompaktais krosovers" atšķiras no kāda otrā vai trešā golfa? Pa lielam ar mazāku motoru darba tilpumu un neizturīgākiem buferiem, un varbūt pāris trīs centimetru lielāku klīrensu - savādāk viss tāds pats, un arī plastmasas arku uzlikas augstākos aprīkojuma līmeņis mk2 un mk3 bija...

Fofāgens tādā ziņā izdarīja kļūdu, izlaižot Tu Roc - vajadzēja izbeigt ražot mk7, izlaist jaunu mk8, to pacelt par 5-10 centimetriem, uzlikt plastmasas uzlikas uz arkām, un fofāgenam būtu pārdotākais "kompaktais krosovers".

?? 18.septembris 2018 20:35
2 3 Atbildēt

Sak, esi gudrāks par Fiat oficiālo relīžu rakstītājiem? - nu, nu

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Droni pārvērš liesmās pasaules lielāko naftas pārstrādes rūpnīcu; naftas ieguve sarūk uz pusi (+ VIDEO) 5

Pēc uzbrukumiem Saūda Arābijas naftas rūpniecības objektiem, par kuriem atbildību uzņēmušies Jemenas hutiešu nemiernieki, naftas ieguve Saūda Arābija sarukusi par vairāk nekā uz pusi. Lasīt vairāk

 

No 41 590 eiro – Škoda Superb ar Plug-in tehnoloģiju (+ FOTO)

Škoda sāk piedāvāt savu pirmo pie mājas elektrotīkla uzlādējamo modeli. Tas ir Superb iV, kas būs pieejams liftbeka un universāla versijās un ar elektrību spēs nobraukt 56 km. Lasīt vairāk

 

Baumanim sarežģīta pirmā diena Rīgā (+ FOTO)

Negaidīti saulainos laikapstākļos CSDD Biķernieku trasē, Rīgā, iesācies FIA Pasaules rallijkrosa čempionāta sezonas priekšpēdējais posms – Neste World RX of Latvia. Lasīt vairāk

 

Motociklists Liepājā bez tiesībām, reibumā pārsniedz atļauto braukšanas ātrumu un bēg no policijas (+ VIDEO) 10

Vakar, 11.septembrī ap pulksten 22:45, Liepājā, Brīvības ielā Valsts policijas trafarētā automašīna fiksēja motociklu “Kawasaki”, kura vadītājs, ignorējot luksofora sarkano aizliedzošo signālu, šķērsoja krustojumu ar ātrumu 88 kilometri stundā vietā, kur atļauts pārvietoties ar 50 kilometriem stundā, tādējādi pārsniedzot atļauto braukšanas ātrumu par 38 kilometriem stundā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti