Baltijā dārgākās automašīnas izvēlas Igaunijas iedzīvotāji, aģentūrai LETA pavēstīja "SEB bankas" komunikācijas projektu vadītāja Jeļena Kontusa, atsaucoties uz "SEB līzings" veiktās aptaujas datiem.
Viņa informēja, ka, plānojot automašīnas iegādi, 23% Igaunijas iedzīvotāju būtu gatavi novirzīt šim mērķim summu no 10 līdz 20 tūkstošiem eiro, kamēr Latvijā šādu summu būtu gatavi ieguldīt 14% iedzīvotāju, bet Lietuvā - 11%.
Tajā pašā laikā gan Latvijā, gan Lietuvā lielākā daļa iedzīvotāju - attiecīgi 46% un 54% - būtu gatavi ieguldīt auto iegādē līdz 7000 eiro, kamēr Igaunijā - 26%. Savukārt summu no septiņiem līdz 10 tūkstošiem eiro auto iegādei gatavi novirzīt 19% iedzīvotāju Igaunijā un Lietuvā, kā arī 23% - Latvijā.
Aptaujas dati arī liecina, ka Igaunijā ir lielākais īpatsvars iedzīvotāju, kuri plāno auto iegādei tērēt no 20 līdz 30 tūkstošiem eiro - 12%, kamēr Latvijā un Lietuvā tie ir 4%.
"Mūsu statistika rāda, ka arī līzinga līgumu summas Igaunijā ir augstākas nekā Latvijā un Lietuvā. Tomēr, neskatoties uz atšķirībām iegādājamo auto cenā, aptaujas rezultāti liecina, ka, izvēloties auto, visu triju Baltijas valstu iedzīvotāji lielāko uzmanību pievērš auto drošībai, komfortam un ietilpībai, degvielas patēriņam un dzinēja tipam, kā arī uzturēšanas izmaksām. Savukārt mazāk nozīmīgi ir auto krāsa, marka un dizains, kā arī fakts, vai auto ir videi draudzīgs - ar pazemināto CO2 izmešu apmēru," sacīja "SEB līzinga" vadītāja Jeļena Gavrilova.
Kompānijā arī informēja, ka 2018.gada deviņos mēnešos "SEB līzings" auto iegādei ir piešķīris 52 miljonus eiro, kas ir par 4% vairāk nekā pirms gada, tostarp 37 miljoni eiro piešķirti uzņēmumiem, bet 15 miljoni - privātpersonām. Auto iegādes vidēja summa ir 22 tūkstoši eiro.
"SEB līzinga" portfelī populārākās markas jauno auto kategorijā ir "Volkswagen", "Toyota", "Škoda", KIA un "Opel", savukārt mazlietoto automašīnu kategorijā populārākie ir "Volkswagen", "Toyota", "BMW", "Audi" un "Nissan".
"Ar katru gadu novērojam augošu pieprasījumu pēc jauniem auto. Šobrīd, protams, aktīvāk jaunos auto iegādājas uzņēmumi, tomēr arī privātpersonu segmentā arvien biežāk klienti izvēlas pirkt spēkratus no salona. Piemēram, no šogad līzingā noformētājiem auto 82% bija 2018.gada automašīnas. Vēl 15% no šī gada darījumiem ir auto no 2013. līdz 2017.gadam. Salīdzinot jauno un mazlietotu spēkratu īpatsvaru klientu segmentos, var secināt, ka 90% no auto, ko iegādājas uzņēmumi, un 65% no auto, ko iegādājas privātpersonas, bija jauni," teica Gavrilova.
Aptaujā, kuru 2018.gada vasarā pēc "SEB līzinga" pasūtījuma veica kompānija "Norstat", piedalījās 1042 respondenti vecumā no 18 līdz 55 gadiem no Latvijas, 1053 - no Igaunijas un 1028 - no Lietuvas.
Es teiktu, ka dārgākos auto Baltijā REĢISTRĒ Igaunijā.