Volkswagen interaktīvās auto gaismas uzlabos braukšanas drošību un kļūs par komunikācijas rīku (+ FOTO) 5

Foto: Publicitātes attēls

Volkswagen | 22.oktobris 2018 12:03

Vadošais automašīnu ražotājs Volkswagen ir izstrādājis inovatīvas apgaismojuma tehnoloģijas, kas palīdz uzlabot drošību uz ceļa.

Viens no  mērķiem ir uzlabot apgaismojuma funkcijas pašreizējos transportlīdzekļos, tādējādi jau šobrīd palielinot drošību uz ceļiem. Tajā pat laikā tehnoloģijas nodrošinās arī plašākas automašīnu dizaina personalizēšanas iespējas. Jaunās apgaismojuma sistēmas kļūs par komunikācijas rīku un vēl vairāk uzlabos drošību,  projicējot informāciju uz ceļa ar 3D hologrammām.

Jau šobrīd Volkswagen tirgū piedāvā jaunākos apgaismoju produktus. Piemēram IQ. LED Matrix priekšējās gaismas jaunajā Touareg, kas būtiski uzlabo komfortu un drošību, braucot naktī. Taču inženieri raugās arī nākotnē, kur automobiļi konfrontēs ceļa dalībniekus ar jaunām ikdienas situācijām, piemēram, kad autovadītājiem trūkst acu kontakts vienam ar otru.

Jaunās apgaismojuma sistēmas ietvers mikropikseļu HD priekšējās gaismas ar līdz pat 30 000 gaismas punktu un augstas veiktspējas LED priekšējās gaismas kā zemo izmaksu alternatīvas dārgajām lāzera gaismām. Pirmo reizi šīs mikropikseļu HD priekšējās gaismas projicēs informāciju tieši uz ceļa.

Šī tehnoloģija nodrošinās iespēju ieviest tādas jaunās vadītāja palīgsistēmas kā Optical Lane Assist. Izmantojot automašīnas priekšējās gaismas, sistēma uz ceļa priekšā automašīnai projicē līnijas, sniedzot autovadītājam precīzu informāciju par automobiļa (iekļaujot treilera) platumu un attālumu līdz ceļa apzīmējumiem, piemēram, ceļa remontdarbu laikā. Šīs līnijas arī seko līkumu rādiusam.  

Interaktīvas aizmugurējās gaismas papildu drošībai

Jaunās matricu aizmugurējās gaismas ļaus vizuāli attēlot brīdinājumus, piemēram, sniedzot iespēju mazināt bīstamas situācijas, tostarp satiksmes sastrēgumu beigu zonās, izmantojot komunikāciju automobiļu starpā. Tapāt aizmugurējo gaismu virsma var tikt izmantota, lai attēlotu lietotājam svarīgu informāciju, piemēram, uzlādes statusu elektromobiļiem. Turklāt,  tādas jaunās vadītāja palīgsistēmas kā Optical Park Assist izmantos projekciju, lai manevru veikšanas brīžos uzlabotu drošību. Šī sistēma projicēs automobiļa virzību uz ceļa, lai brīdinātu garāmgājējus un citus satiksmes dalībniekus par parkošanās procesu.

Personīgais Volkswagen apgaismojuma tunelis samazina izstrādes laiku

Lai nodrošinātu atbilstošu gatavību nākotnes izaicinājumiem, Volkswagen Volfsburgas rūpnīcā atvēris savu apgaismojuma izcilības centru. Volkswagen pasaules pašā centrā – izpētes un izstrādes nodaļā – darbību jau tagad veic 100 metrus garš, 15 metrus plats un piecus metrus augsts apgaismojuma tunelis. Šajā tunelī Volkswagen izmanto ceļa simulācijas, lai pārbaudītu savas apgaismojuma sistēmas šodien, rīt un nākotnē. Šos testus iespējams reproducēt un atkārtot. Tādējādi apgaismojuma tunelī šīs sistēmas iespējams salīdzināt un izvērtēt labāk kā līdz šim. Apgaismojuma izcilības centrs ir arī ideāla vieta, lai pārbaudītu to, kā autovadītāji un gājēji uztver gaismu. Apgaismojuma tunelis arī samazinājis jaunu priekšējo gaismu, aizmugures gaismu un salona apgaismes sistēmu izstrādes laiku, jo tagad iespējams samazināt laikietilpīgo nakts braucienu skaitu. Tādējādi apgaismojuma attīstības progresu jaunās ražošanas tehnoloģijās iespējams realizēt krietni ātrāk, uzlabojot drošību visiem satiksmes dalībniekiem.

 
5 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
v 22.oktobris 2018 20:01
7 0 Atbildēt

Atkal tu - pastala?!

viencexperc 22.oktobris 2018 15:26
6 7 Atbildēt

Tā kā tas ir VW, tad šīs gaismas ieraudzīs tikai žurnaļugi, auto testētāji un dažādi žūrijas locekļi dažādos konkursos.

Bet parastais, ielas VW būs kā vienmēr - traktors ar 2003.gada tehnoloģijām.

msh 23.oktobris 2018 13:03
1 0 Atbildēt

Nē, kāpēc - neesi tik pesimistisks. Šīs gaismas būs dažiem dižās pilsētas braucējiem, kas brauc ar jaunām tačkām - bet kad šīs mašīnas jau dabūs izbraukt ārpus dižās pilsētas, tur būs parasti halogēn vai ksenona lukturi, jo diožnieki būs tikuši sasisti, nosperti vai nosprāguši.

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Sievas padoms izglābj ģimeni (+ VIDEO) 3

Uz dzelzceļa pārbrauktuves iestrēgusi kravas mašīna, dzirdams, ka tuvojas vilciens, taču vīrietis, kas pie stūres auto ar reģistratoru, turpina gaidīt un mierina ģimeni, ka "tas nobremzēs". No inertā stāvokļa šoferi izrauj tikai sievas dusmīgā pavēle un, kā redzams, ne jau velti Lasīt vairāk

 

Labākais ADAC ekotestā VW e-Golf, sliktākais – Chevrolet Camaro 5

Ietekmīgais vācu automobiļu klubs ADAC veicis pētījumu, pārbaudot 109 automobiļu degvielas patēriņu un kaitīgo izmešu daudzumu. Lasīt vairāk

 

6 vienkārši soļi ceļā uz drošu pārvietošanos ar automašīnu ziemā 13

Tuvojoties arvien aukstākam laikam, aizvien biežāk nākas saskarties ar problēmām, kas skar automašīnu – nespēja iedarbināt akumulatoru, degvielas sistēmas darbības traucējumi, nepiemērotas degvielas izvēle, kā arī auto vadītāja vislielākais bieds – slidens ceļa segums. Lasīt vairāk

 

600 miljoni, 157 metri - lielākā jahta pasaulē piestāj Barselonā (+ VIDEO)

Barselonas (Spānija) ostā piestājusi miljardierim Ališeram Usmanovam piederošā 600 miljonus vērta superjahta Dilbar. Ginesa rekordu grāmatā tā ierakstīta kā lielākā jahta pasaulē. Lasīt vairāk