Vidējā ātruma mērītāji Lietuvā jau fiksējuši aptuveni 11 000 pārkāpumu - iAuto

Vidējā ātruma mērītāji Lietuvā jau fiksējuši aptuveni 11 000 pārkāpumu 46

 

Foto: Ilustratīvs attēls

Nozare.lv | 30.oktobris 2018 9:17

Vidējā ātruma mērīšanas sistēmas, kas Lietuvā darbojas kopš septembra, nepilnu divu mēnešu laikā fiksējušas aptuveni 11 000 atļautā ātruma pārsniegšanas gadījumu, ziņu aģentūrai BNS pastāstījis Lietuvas Ceļu policijas dienesta priekšnieks Vītauts Grašis.

Šīs sistēmas darbojas pēc vienkārša principa - viena kamera fiksē  automobili un laiku, kad tas iebrauc kontrolposmā, bet otra - laiku, kad  tas no šā posma izbrauc. Sistēma aprēķina vidējo ātrumu pēc šai ceļā  pavadītā laika un attāluma starp kamerām, un pārkāpuma gadījumā tiek  noformēts attiecīgs protokols. Pirms katra kontrolposma izvietotas  īpašas ceļa zīmes, kas autovadītājus informē par ātruma mērītājiem un  ceļa posma garumu.

Vidējā ātruma mērīšanas sistēmas Lietuvā bija ierīkotas jau pirms  krietna laika, bet sākumā tikai fiksēja pārkāpumus, taču no septembra  sākuma dati par pārkāpējiem tiek nosūtīti Administratīvo pārkāpumu reģistram.

Pēc Graša teiktā, kopš tā laika pārkāpēju skaits vairākkārt sarucis.  "Tomēr šī informācija sasniegusi ne visas ausis, jo līdz 23.oktobrim  ātrums pārsniegts gandrīz 11 000 reižu," viņš norādījis, piebilzdams, ka  acīmredzot ir jāpaiet zināmam laikam, kamēr ar jauno situāciju būs  apraduši visi autovadītāji.

"Ātruma mērītāju galvenā funkcija ir preventīva - likt autovadītājiem  aizdomāties, cik droši viņi piedalās satiksmesplūsmā. Domāju, ka  lielākā iespējamā nelaime nav naudassods, bet varbūtējas smagākas sekas  - traumas un nāves gadījumi,"spriedis Lietuvas Ceļu policijas dienesta  vadītājs.

Kā atzinis Grašis, viņam nācies pašam redzēt, ka jaunieši pirms kameru  uzraudzītā posma beigām izkāpj no mašīnas uzsmēķēt, cerot, ka tādējādi izvairīsies no atbildības.

Visvairāk vidējā ātruma mērīšanas sistēmu ierīkots ap Viļņu un Panevēžu, kā arī pie valsts nozīmes ceļiem ap Prieniem un Marijampoli.

Līdztekus galvenajam uzdevumam - mērīt vidējo braukšanas ātrumu - nākotnē šīs sistēmas ļaus arī pārbaudīt, vai automobilis ir apdrošināts, vai tam veikta tehniskā apskate, vai tas netiek meklēts citās valstīs un vai autovadītājs samaksājis ceļu nodokli.

Saskaņā ar provizoriskiem datiem šogad aptuveni 27% ceļu satiksmes negadījumu, kuros cietuši cilvēki, Lietuvā notikuši ātruma pārsniegšanas dēļ.

Kopš gada sākuma Lietuvā autoavārijās gājuši bojā 140 cilvēki.
 

 
46 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Freijers 30.oktobris 2018 12:43
28 44 Atbildēt

Kas tur tieši nav normāls ? Ka kāds ātrāk par Tevi brauc ?

Pilns diemžēl ar pāvestiem - skolotājiem un pašpasludinātiem družiņņikiem, nav mana darīšana, ka kāds ko pārkāpj, tā ir policijas kompetence un nav manās "pilnvarās" viņu, kavēt, tādēļ, ja ir iespēja, paeju malā un palaižu, jo īpaši tāpēc, ka man nepatīk nedz astes nedz arī auto deguna priekšā.

Principa pēc nelaist manuprāt ir diagnoze, turklāt diezgan smaga veikli apspēlēta latviešu klasiskā filmā (laikam jau tajos laikos pie 30x mazāka auto skaita bija manis pieminētie skolotāji un pašpasludinātie šerifi ).

Par ceļa kvalitāti runājot - karinot, atvainojiet, sūda kastes, ceļu malās tiek laupīta nauda šo pašu ceļu uzlabošanai - bet tas pierādās atkal un atkal, ka vieglāk ir izdomāt dažādus spaidus un apgrūtinājumus, kā padarīt ceļus normāli lietojamus....tas, ka tāda līmeņa ceļš kā Jūrmalene ir tāds, kā pašlaik un tur ir 90 km/h limits ir tumsonība ES mērogā, ne vairāk ne mazāk !

Freijers 30.oktobris 2018 11:06
25 20 Atbildēt

Rīga - Jūrmala būtu jābūt autostrādei ar 120 km/h limitu, nevis būdeļnieku takai, kur kreisā joslā opapiem, pa telefonu ļerkstētājiem vai vienkārši nebraucējiem marinēt...Ja pats nevar/negrib braukt, nevajag uz citiem lūrēt !

650 30.oktobris 2018 10:40
24 12 Atbildēt

Raksta autors te nejauši "aizaiz-aizmirsa" piebilst, ka NEVIENA no šīm v/vid kamērām tur nav novietota uz ātrgaitas ceļiem (uz t.s. Lietuviešu Autobāāņiem, pa kuriem pēc ātruma izsalkušie latvieši steidz maukt uz 320km/s).Kā arī to, ka latviešu līdzi-vestajās vied-ierīcēs mēdz būt tāds štrunts ar kaut-kādu Vāzei līdzigu nosaukumu, kurš, iebraucot šajās totāl-feiskontroles zonās, ekrāna kreisajā malā rāda tādu itin skaistu zaļas krāsas stabiņu, kuru augšuplienošais kursors mūsu tautiešiem lieliski palīdzēs orientēties laikā un telpā šajos grūtajos laikos.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 24

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

Pāris, kas nav pāris. Kas kopīgs Lynk & Co modeļiem 02 un 08? (+ VIDEO)

Šoreiz TV Autoziņās salīdzinām divus it kā nesalīdzināmus Lynk & Co modeļus - elektromobili 02 un lādējāmā hibrīda 08. 02 kļuva par pirmo Lynk elektromobili Eiropas tirgū, un tas simboliski sekoja hibrīdautomobilim 01. Lynk & Co 08 turpretim ir tehniski identisks Volvo XC40. Lasīt vairāk

 

Vai Cupra sportiskais gars joprojām ir dzīvs? Atbildi meklē Jānis Vanks (+ VIDEO) 1

Cupra zīmols savulaik bija SEAT automašīnu sporta divīzija. Kopš tas kļuvis neatkarīgs, nebūt ne visas Cupra automašīnas aprīkotas ar 300 zirgspēku motoriem, un ražošanas apjomi tikko pārsnieguši miljonu. Vai tikai Cupra nav pārāk iegājusi "meinstrīmā"? Lai to noskaidrotu, paņemsim jaunāko Formentor VZ ar nu jau 333 ZS, un noskaidrosim, vai Cupra joprojām ir ātri un vienlaikus droši? Lasīt vairāk

 

351 211 eiro: Porsche gatavo kolekciju modeli par godu Ferdinandam Aleksandram Porše (+ FOTO) 2

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs Porsche paziņojis par jaunu īpašo modeli, kas tiks saražots 90 vienībās un piedāvāts kolekcionāriem par nedaudz vairāk kā 350 000 eiro. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti