Japānas autobūves kompānija "Honda Motor Co." šā biznesa gada pirmajos deviņos mēnešos, kas noslēdzās decembrī, strādāja ar 623,3 miljardu jenu (4,9 miljardu eiro) tīro peļņu, un tas ir par 34,5% mazāk nekā attiecīgajā laika periodā pirms gada, teikts piektdien publiskotajā uzņēmuma paziņojumā.
Peļņas kritums galvenokārt tiek skaidrots ar augsto salīdzinājuma bāzi pirms gada, kad uzņēmuma peļņu pozitīvi ietekmēja nodokļu samazinājumi ASV.
"Honda" norāda, ka automobiļu tirdzniecība deviņos mēnešos Japānā pieaugusi par 4,4%, bet ASV tā samazinājusies līdz 2,6%.
"Honda" piektdien arī paaugstināja peļņas prognozi šim biznesa gada kopumā līdz 695 miljardiem jenu, salīdzinot ar iepriekš lēstajiem 675 miljardiem jenu.
Es skatos, ka žurnaļugi speciāli noklusē daļu informācijas, un daži jau komentē, nezinot patiesību.
Tad paskaidrošu.
Kopumā, Hondas pārdošanas apjomi tikai pieaug. Peļņa saistīta ar daudziem citiem faktoriem. Piemēram, komplektāciju. Ja pērk bagātīgu komplektāciju, tad auto ražotāji rauj lielu piķi, jo tās visas papildus ekstras patiesībā maksā daudz lētāk, kā tiek tirgots. Ieliek kaut kādu vienu mikroshēmu, dažus vadiņus un auto jau maksā 400 eiro dārgāk.
Otra lieta ir investīcijas. Ja uzņēmums norauj peļņu 1 miljonu, bet uzbūvē jaunu rūpnīcu, kura izmaksaja 1,1 miljons, tad pēc statistikas - uzņēmums strādāja ar 0,1 miljonu lieliem zaudējumiem.
un ir vēl daudzas lietas.