Kompānija Piëch Automotive AG, ko dibinājis Antons Pīhs, bijušā Volkswagen koncerna vadītāja Ferdinanda Pīha dēls, atklājusi sava pirmā modeļa Mark Zero izskatu un tehniskos datus. Pārsteidzoši, taču uzlādēt šī elektromobiļa akumulatoru līdz 80% varēs vien nieka 4,40 minūtēs.
Sportiskā kupeja Piëch Mark Zero ir nedaudz zemāka, īsāka un platāka par Porsche 911, kas jāuskata par projekta ideoloģisko iedvesmotāju. Mark Zero platformu izstrādājusi 200 līdzstrādnieku komanda, kas sagatavojusi universālu arhitektūru. Šo platformu varēs izmantot ne tikai dažādu automobiļu tipu ražošanai un dažādu spēka agregātu uzstādīšanai, bet arī elektronisko komponenšu programmnodrošinājuma atjaunināšanai, mehānisko un elektrisko mezglu, kā arī akumulatora nomaiņai.
Piëch Mark Zero Foto: iAuto.lv
Mark Zero ir tīrasiņu elektromobilis ar vienu 150 kW elektromotoru uz priekšējās ass un diviem pie pakaļējās. Akumulatora šūniņas izstrādājusi Ķīnas kompānija Desten, bet super ātro uzlādi var nodrošināt tikai termināļi, ko piegādā cits vāciešu partneris - Qingdao TGOOD Electric Co.
Piëch Mark Zero Foto: iAuto.lv
Mark Zero divvietīgajam modelim sekos četrvietīga modifikācija un sportisks krosovers. Netiek izslēgti arī citi varianti, piemēram, pikaps un kabriolets.
Savukārt Ferdinada Pīha vārds medijos pēdējā laikā izskan pasaules visdārgākā jaunā automobiļa Bugatti La Voiture Noire sakarā - runā, ka tieši Pīhs vecākais kļuvis par 16 miljonus eiro vērtās automašīnas īpašnieku.
porshe+ aston martin= priekša
Aizmugure gan nedaudz dīvaina. Bet man patīk.
Laikam tapēc dēls arī netika strādāt pie tēva, jo pēdējais neļāva būvēt nekvadrātiskus auto.
Pats nesen uzzināju (tomēr nav oficiālā informācija) - Porsche ģimenei esot aizliegts strādāt Porsche uzņēmumā! Ja kādam ir info, lūdzu ielikt te
nevar būt gluži taisnība, jo tur gan bija liels strīds starp Porsche piederīgajiem (Piech) un VW koncerna vadību, tipa Piech ģiemene gribēja pārņemt visu VW, bet rezultāts bija pretējs - beigās VW pārņēma Porsche kontrolpaketi vai kaut kā tā. Tikai ja pareiz sarpotu Porsche ģimenes pēcnācēju peripetijas, tad gan vieniem gan otriem ir diezgan tuvas saknes ar Poršes ģimeni. Vieni tehniski pat ir tiešie pēcnācēji, kamēr otri laikam bija vainu radu radi, vai arī ieprecoties ģimenē. Tad kad tas "klusais kašķis" gāja vaļā ( IMO pirms drusku vairāk par 3 gadiem) uzpeldēju drusku vairāk info par to ģimeni. Tā kā ta vai citādi ar Porsche ģimeni (plašākajā tās nozīmē) saistās gan VW vadīšana gan arī Porsche vadīšana. Teorētiski tikai dīzeļgeita varētu uzlikt (ja bija iesaistīti) aizliegumu kādam no ģimenes ieņemt amatus uzņēmumā, vai arī gluž pretēji - varbūt paši to nedara - ģimenes reputācijas dēļ.