Volkswagen Eiropā būvēs 36 000 uzlādes staciju elektriskajām automašīnām – daļu no tām arī Latvijā 3

 

Foto: Publicitātes attēls

Nozare.lv | 11.jūnijs 2019 12:56

Volkswagen vēlas panākt strauju e-mobilitātes attīstību, tādēļ uzņēmums arvien vairāk iegulda elektromobiļu uzlādes infrastruktūras izveidē.

Līdz 2025. gadam Volkswagen grupa visā Eiropā plāno būvēt kopumā 36 000 uzlādes staciju, no kurām 11 000 veidos Volkswagen zīmols. Tās tiks uzstādītas Volkswagen rūpnīcās un pie dīleriem lielākajās pilsētās. Kopumā elektrouzlādes infrastruktūrā Eiropā Volkswagen grupa investēs aptuveni 250 miljonus eiro.

Volkswagen aplēses liecina, ka nākotnē 70 procentos gadījumu elektomobiļu uzlāde tiks veikta mājās vai darbā. No 2020. gada Volkswagen uzņēmums Elli piedāvās vispusīgus uzlādes risinājumus uzņēmumiem un patērētājiem, lai apmierinātu pieaugušo pieprasījumu. Būs pieejams plašs pakalpojumu klāsts — no ekonomiskākiem Wallbox, tostarp to uzstādīšana, līdz pat jaunajiem, videi draudzīgiem risinājumiem.

“Elektriskās automašīnas uzlāde nedrīkst būt sarežģītāka un neierastāka par viedtelefona uzlādi. Tāpēc mums nepieciešams daudz vairāk staciju sabiedriskās vietās un vienkāršāki noteikumi privāto Wallbox uzstādīšanai,” norāda par e-mobilitāti atbildīgā Volkswagen zīmola valdes loceklis Tomass Ulbrihs (Thomas Ulbrich).

Volkswagen arī ir uzsācis darbu pie infrastruktūras iespējām tiem, kas dodas garos pārbraucienos pa automaģistrālēm. Līdz 2020. gadam Volkswagen sadarbībā ar citiem ražotājiem uzstādīs 400 ātrās uzlādes staciju ar līdz pat 2400 uzlādes punktiem pie nozīmīgākajiem autoceļiem visā Eiropā. Šīs svarīgās pārvērtības skars arī Baltiju.

“Uzlādes infrastruktūra kļūs arvien svarīgāka straujai e-mobilitātes attīstībai Eiropā. Līdz 2020.–2021. gadam šī lielā projekta ietvaros tiks uzbūvētas arī septiņas īpaši ātrās uzlādes stacijas Baltijā — divas no tām Latvijā, divas Igaunijā un trīs Lietuvā. Šajās stacijās būs no divām līdz 12 uzlādes vietām, tāpēc vienlaikus bez jaudas zudumiem savas automašīnas varēs uzlādēt divi līdz 12 autovadītāji. Turklāt stacijas būs daudz jaudīgākas nekā pašreiz pieejamās 50kW uzlādes stacijas, jo ir paredzētas lielākas ietilpības akumulatoriem un jaudīgākiem elektriskajiem transportlīdzekļiem, tostarp Volkswagen ID. sērijas automašīnām," stāsta Volkswagen zīmola vadītājs Baltijas valstīs Justs Nekrošus (Justas Nekrošius).

Paredzams, ka publiskās uzlādes stacijas tiks izmantotas aptuveni 25% gadījumu. Ir plānota arī sadarbība ar mazumtirgotājiem, lai klienti var uzlādēt savas automašīnas, kamēr iepērkas.
“E-mobilitātei ir iespēja kļūt par īstenu veiksmes stāstu Eiropā. Mēs vēlamies apvienot spēkus ar nozarē iesaistītajiem, kā arī ar politiskajiem lēmuma pieņēmējiem, lai kopīgi panāktu uz tehnoloģijām balstītas strukturālās izmaiņas," stāsta e-mobilitātes valdes loceklis Tomass Ulbrihs.

 

 
3 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
e-NV200 īpašnieks 11.jūnijs 2019 18:10
4 0 Atbildēt

Sūdi Latvijā jau pietiekoši savārīti ar ātrās uzlādes stacijām,uzlādes cenas tajās nestimulē tās lietot,drīzāk pat atbaida Nav jēgas būvēt stacijas,ja uzlādes izmaksas uz 100 kilometriem būs augstāk par dīzeļdegvielas izmaksām ar tādas pašas klases auto.

didzisk 12.jūnijs 2019 11:58
2 0 Atbildēt

Cik tad viņš īsti maksā? Rakstīts, ka e-mobi ir 0,15 EUR/min, vai tad tā nav taisnība?

Pie mums Norvēģijā cena visur ir 0,26 EUR, jaudīgākiem lādētājiem pat 0,36. Šajās brīvdienās ar savu Leaf braucu 200 km katrā virzienā, abas reizes pa vidu lādēju, katru reizi samaksāju pie 10 EUR. Ja mājā nebūtu lādējis vispār, tad droši vien varētu to summu dubultot, 40 EUR par 400 km... jeb 28 pie Latvijas cenām. Laikam jau taisnība, pie slikta scenārija cena tuvojas dīzeļa cenai.

Bet man, mājā lādējot un ikdienā braucot ne tālāk prom kā 80 km, sanāk ievērojami lētāk.

viencexperc 11.jūnijs 2019 14:53
1 4 Atbildēt

Varētu būt stipri par maz. Tiem VW sūdiem stacijas jābūvē ik pēc 100 km.

Vai labāk - mobilās stacijas. Uzliki uz dīzeļa platformas, un kamēr vw lādējas, platforma brauc tālāk pa maršrutu.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti