Porsche Taycan salonā būs četri ekrāni (+ FOTO) 3

Foto: Publicitātes attēls

Porsche | 24.augusts 2019 10:11

Ar jauno Taycan sākas jauna Porsche ēra, un zīmola pirmais pilnīgi elektriskais sporta automobilis nosaka salona iekārtojuma standartus.

Klasiskās iekārtojuma iezīmes ir interpretētas no jauna un pārnestas digitālajā laikmetā. „Arī šeit mazāk nozīmē vairāk," paskaidro Porsche AG Porsche stila salona projektēšanas direktors Ivo van Hultens. „Taycan salonā zīmolam tipiskie iekārtojuma elementi ir apvienoti ar jauna veida lietotāja pieredzi un atstāj iespaidu ar vienkāršu eleganci." Porsche iepazīstinās pasaules sabiedrību ar Taycan 2019. gada septembrī.

Tipisks Porsche: braucējam piemērots priekšējais panelis un sportiska sēdvieta
Par iedvesmu kalpoja 1963. gada oriģinālā 911 lakoniski veidotais priekšējais panelis. Tika izvirzīts uzdevums pārnest to uz mūsdienām. Kabīne iezīmē jaunas ēras sākumu ar skaidru struktūru un pilnīgi jaunu konstrukciju. Tā ir nepārprotami orientēta uz braucēju. Instrumentu paneļa noformējums ir skaidrs, minimālisks un ultramoderns, un vadības ierīču lietošana ir ātra un nenovērš uzmanību. Priekšējā paneļa augstāko punktu veido brīvstāvošs, izliekts kontrolmērinstrumentu panelis. Tas ir vērsts tieši pret braucēju un nodrošina, ka redzeslokā atrodas viss, kas vajadzīgs braukšanai.

Inovatīvo kontrolmērinstrumentu paneli veido izliekts 16,8 collu ekrāns ar Porsche tipisko noapaļoto izskatu. Tam nav pārsega, tāpēc tam ir plāns un moderns izskats augstas kvalitātes viedtālruņu un planšetdatoru stilā. Īsts stikls un vakuumpārklāts polarizācijas filtrs nodrošina pretatspīduma īpašības.

Autovadītāji var izvēlēties no četriem kontrolmērinstrumentu paneļa rādīšanas režīmiem.
• Klasiskajā režīmā (jaudas mērītājs) tiek attēloti noapaļoti instrumenti, kas ir tipiski
Porsche. Šis attēlojums nodrošina skaidri sakārtotu, ātri nolasāmu informāciju. Vidējā instrumentā tahometru aizstāj jaudas mērītājs.
• Kartes režīmā centrālo jaudas mērītāju aizstāj kartes izklājums.
• Pilnā kartes režīmā netiek rādīts neviens apaļais instruments, lai visā ekrānā būtu redzama navigācijas karte.
• Tīrajā režīmā tiek parādīta tikai visnepieciešamākā braukšanas informācija, piemēram, ātrums, ceļa zīmes un navigācija ar minimālisku bultiņu.

Turklāt ekrāna malās ir skārienvadības lauciņi gaismu un šasijas funkciju regulēšanai, tāpēc kontrolmērinstrumentu panelis ir platāks par stūri un atgādina leģendāro oriģinālo 911.
Stūre izskatās viegla, un izvēlei tiek piedāvāti divi modeļi. Līdzās pamatvariantam, kuru, izmantojot akcentu pakotni, var individualizēt ar krāsainiem ieliktņiem, Porsche papildaprīkojumā piedāvā arī GT sporta stūri. Tai ir savdabīgs izskats ar redzamām skrūvju galvām un Porsche tipisko apaļo režīmu slēdzi, ko var izmantot dažādu braukšanas režīmu pārslēgšanai.
Priekšējā paneļa augšējā un apakšējā daļa spārna formā stiepjas visā automobiļa platumā. Centrālais 10,9 collu infoizklaides displejs un papildaprīkojumā pieejamais pasažiera displejs ir apvienoti, lai tie veidotu iebūvētu stikla joslu, kas izskatās kā melns panelis un tādējādi vizuāli saplūst ar salonu.
Visas lietotāja saskarnes ir pilnīgi pārveidotas Taycan vajadzībām. Ir ievērojami samazināts tradicionālo aparatūras vadības elementu, piemēram, slēdžu un pogu, skaits. To vietā nākusi intelektiska un intuitīva vadība, izmantojot skāriendarbību vai balss vadības funkciju, kas reaģē uz komandu „Hey Porsche".

Visas Taycan konfigurācijas, piemēram, Porsche aktīvo stabilitātes pārvaldību (PASM), var ērti iestatīt centrālajā ekrānā, izmantojot tiešu piekļuvi. Braucējs var ātri piekļūt visām lietotnēm no skaidri strukturēta un pielāgojama sākumloga. Lietotņu vidū ir navigācija, tālrunis, multivide, komforts un Porsche Connect. Ar optimizēto balss vadību autovadītāji vēl ātrāk var piekļūt vajadzīgajai funkcijai. Pirmo reizi blakussēdētājiem Taycan ir iespēja izmantot savu skāriendispleju, lai viegli mainītu iestatījumus, netraucējot vadītāju.

Paaugstinātā viduskonsole pastiprina zemas sēdvietas sajūtu, kādu gaidāt no Porsche. Tajā atrodas liels 8,4 collu skārienpanelis ar taktilu atgriezenisko saiti. Tas ļauj tieši mainīt gaisa kondicionēšanas iestatījumus. Turklāt integrēta rokraksta pazīšana ļauj ātri ievadīt adreses.

Katra detaļa ir vienkāršota līdz būtiskajam. Tāpat kā Porsche 918, arī Taycan ir kompakts virziena pārslēgs instrumentu panelī, nevis klasiskā pārslēgsvira. Tādējādi viduskonsole izskatās sakārtota un izveidojas uzglabāšanas vieta. Vienkāršošana līdz būtiskajam un skaidra pieeja ir acīmredzama arī ventilācijas atveru izpildījumā. Tās ir pilnīgi modernizētas un intuitīvi regulējamas. Tradicionālās, mehāniski regulējamās žalūzijas ir palikušas pagātnē, jo tagad gaisa plūsmas tiek vadītas gan digitāli, gan pilnīgi automātiski („Virtual Airflow Control"). Noklikšķinot uz mikroklimata izvēlnes, var pārslēgties starp koncentrētu, ātru, virzītu dzesi un izkliedētu gaisa kondicionēšanu bez caurvējiem. Ja ir pasūtīta papildaprīkojumā pieejamā četrzonu automātiskā mikroklimata regulēšanas sistēma („Advanced Climate Control"), izmantojot papildu 5,9 collu vadības skārienpaneli ar taktilu atgriezenisko saiti, sistēmu var vadīt no aizmugures sēdekļiem.

Plašs personalizācijas variantu klāsts un inovatīvas materiālu koncepcijas
Taycan krāsas un materiāli ļauj individualizēt iekārtojumu, sākot no tradicionālā līdz ilgtspējīgam un modernam. Tāpat ir klasiskais ādas variants, kā arī ilgtspējīgi miecētā āda „Olea", kuras miecēšanas procesā ir izmantotas olīvu lapas. Ādas dabiskā kvalitāte tiek akcentēta ar īpašas mākoņapdrukas palīdzību. Jauna iespēja ir salons pilnīgi bez ādas elementiem, bet ar mūsdienīgām virsmas faktūrām. Tiek izmantots materiāls „Race-Tex". Tas ir augstas kvalitātes mikrošķiedras materiāls, kas daļēji sastāv no pārstrādātām poliestera šķiedrām. Tā ražošanā veidojas par 80 procentiem mazāk CO2 nekā tradicionālajiem materiāliem. Grīdas segumā ir izmantota pārstrādātā šķiedra „Econyl"®, kas cita starpā ir izgatavota no pārstrādātiem zvejas tīkliem.

Taycan ir pieejams ar plašu salona un virsbūves konfigurāciju klāstu gan tradicionālā, gan modernā stilā. Salona akcenti un apdare uzsver uzmanību pret detaļām, kā arī atbilst Porsche tipiskajiem visaugstākajiem kvalitātes standartiem gan materiālu īpašību, gan izgatavošanas meistarības ziņā. Salona krāsas Black-Lime Beige smilškrāsa, Blackberry zilmelnā, Atacama Beige smilškrāsa un Meranti Brown brūnā ir pieejamas vienīgi Taycan. Turklāt papildaprīkojumā pieejamā salona akcentu pakotne ļauj klientiem izvēlēties īpašus kontrastējošu krāsu salikumus melnā matētā, tumšā sudraba vai neodīma nokrāsā, kā arī elegantu šampanieša toni. Durvīm un viduskonsolei var būt koka, matētas oglekļa šķiedras, reljefa alumīnija vai auduma apdare.

Līdzās milzumam jauninājumu ir vēl kāda detaļa, bez kā nevar iztikt neviens Porsche. Līdzīgi tradicionālo Porsche modeļu aizdedzes slēdzenei ieslēgšanas poga atrodas kreisajā pusē aiz stūres.

 

 
3 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
autoparts777 24.augusts 2019 22:25
2 1 Atbildēt

4 ekrāni, tad jau šoferim nemaz nebus laika skatīties uz ceļu.

msh 25.augusts 2019 11:22
2 0 Atbildēt

Par šito visu vajadzēt elonu masku normāli piekaut - tas bija viņš, kurš izdomāja šitā ietaupīt, pie viena to pasniedzot nevis kā ekonomiju, bet kā supermodernu uzlabojumu. Pārējie vienkārši ir ielēkuši šajā vilcienā.

wons 25.augusts 2019 9:12
1 1 Atbildēt

Auto ražotājiem vajadzētu atcerēties par tiem cilvēkiem, kuriem ir redzes problēmas un tie ekrāni nav visai ērti nolasāmi un ja vēl saule.

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Volkswagen T-Roc tagad ar 190 Zs dīzeļdzinēju un jaunām aprīkojuma iespējām (+ FOTO)

Volkswagen papildina kompaktā krosovera T-Roc motoru izvēli ar jaunu dīzeļdzinēju, kā arī Black Style un Beat aprīkojuma paketēm. Lasīt vairāk

 

Veiksmīga izvairīšanās (+ VIDEO) 13

Vieglās automašīnas vadītājs veiksmīgi izvairās no autobusa, kas gandrīz uzgāžas tam virsū. Lasīt vairāk

 

Honda modernizējusi krosoveru CR-V (+ FOTO) 6

Honda modernizējusi krosovera CR-V versiju Ziemeļamerikas tirgum. Galvenais jaunums – hibrīdmodelis tagad arī šim reģionam. Lasīt vairāk

 

Eksperti: Latvija nedrīkst pārvērsties par “netīra” transporta un “šrotu zemi” 27

Latvijas uzņēmējiem un iesaistītajām valsts institūcijām ir jāīsteno nopietnu pasākumu komplekss, lai pēc dažiem gadiem izvairītos no draudošajām sankcijām par klimata mērķu nesasniegšanu transporta jomā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti