Elektromobiļi nav risinājums, drīzāk klimata problēmu sastāvdaļa 76

iAuto | 27.oktobris 2019 11:57

Vācu automobiļu klubs ADAC publiskojis pētījumu, kas apstiprina aizdomas par to, ka elektroautomobiļi nebūt nav tik nekaitīgi videi, kā pieņemts domāt.

Tiek uzskatīts, ka elektromobiļi ir videi un klimatam draudzīgāki nekā tradicionālie piedziņas veidi, piemēram, mašīnas ar benzīna vai dīzeļdzinējiem. Tomēr, ja elektromobiļi bateriju uzlādei izmanto strāvu, kas Vācijā tiek iegūta pašreizējā veidā, savas klimata priekšrocības salīdzinājumā ar parastajiem automobiļiem tie iegūst vien pēc vairāku gadu ekspluatācijas un liela nobraukto kilometru skaita, pierāda pētījums, ko kompānija Joanneum Research veica Vācijas lielākā automobiļu kluba ADAC uzdevumā.

Elektrisko transportlīdzekļu lielākā problēma joprojām ir salīdzinoši „netīrā” elektrība, ko Vācijā iegūst ar lielu fosilā kurināmā avotu īpatsvaru, kā arī akumulators, kura izgatavošana notiek sarežģītā un siltumnīcas efektu palielinošā procesā, kas šī transporta veidā atspoguļojas ar smagu ekoloģiskās pēdas nospiedumu. Situācija var mainīties vien tad, ja strāvu iegūs, izmantojot atjaunojamos enerģijas resursus. 

Joanneum Research veiktajā analīzē ņemtas vērā visas attiecīgās enerģijas un siltumnīcefekta gāzu emisijas visā transportlīdzekļa dzīves ciklā. Pašreizējā situācijā visvairāk kaitējuma videi nodara automašīnas ar benzīna dzinējiem un pie mājas elektrotīkla uzlādējamie Plug-in hibrīdi, kuru lielākā problēma ir papildu akumulators.

Siltumnīcas efektu bilance dažādiem piedziņas veidiem Foto: Ekrānbilde no Auto-medienportal.net

Pat tīri elektriska automašīna ar akumulatoru kā enerģijas avotu, savas klimata priekšrocības uzrāda vien ilgas ekspluatācijas laikā: salīdzinot ar benzīna motoru pēc 127 500 km vai 8,5 darbības gadiem, salīdzinot ar dīzeļdzinēju- pēc 219 000 km vai 14,6 gadu darbības. Vismazāko kaitējumu videi pašreizējos apstākļos nodara mašīnas, kas izmanto dabasgāzi ar 15% biometāna piejaukumu. 

Izmantojot atjaunojamos enerģijas avotus, vislabāko siltumnīcefekta gāzu bilanci uzrāda elektriskais automobilis, kam cieši seko transportlīdzekļi ar degvielas šūnu tehnoloģiju (ūdeņraža auto).

Tomēr pašlaik ūdeņradi joprojām ražo no dabasgāzes ar lieliem enerģijas patēriņiem, un tāpēc to nevar uzskatīt par alternatīvu. Labs risinājums ir sintētiskā degviela, ko var ražot no elektroenerģijas un CO2 un ar salīdzinoši nelielu iejaukšanos konstrukcijā izmantot modificētos iekšdedzes dzinējos. Diemžēl arī šīs degvielas ražošanai jāpatērē daudz enerģijas.

Pētījuma rezultāti liecina, ka autotransporta radīto siltumnīcefekta gāzu emisiju samazināšana ir iespējama tikai tad, ja elektrību un alternatīvo degvielu ražo no atjaunojamiem enerģijas avotiem. Tas, savukārt, prasa reģeneratīvo avotu attīstību, kā arī piegādes tīklu modernizēšanu.

Pētījums tika veikts par pamatu ņemot kompaktās jeb, tā sauktās, Golf klases automobili, pieņemot, ka gadā tas nobrauc 15 000 km, bet tā dzīves ilgums ir 15 gadi.

Siltumnīcas efektu izraisošie izmeši auto dzīves ciklā Foto: Ekrānbilde no Auto-medienportal.net

 
76 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Kanibaals 27.oktobris 2019 18:12
41 47 Atbildēt

Baigie jau nu nobraukumi Latvijā ar dīzeļiem. Stumdās tik pa pilsētām un darbina ziemā pa tukšo kamēr iesilst.

Kanibaals 27.oktobris 2019 13:17
35 65 Atbildēt

Pilnīgi pajāt, galenais ka izmeši paliek ārpus pilsētas un ir centralizēti iespējams risināt to attīrīšanu. Un Vācija paši atteicās no kodolspēkstacijām, kaut tās reāli ir vistīrākās. Pārkraujot un dedzinot ogles izdalās gan putekļi, gan radioaktivie izotopi tā kā atteikties no atomstacijām par labu oglēm ir idiotu uzvara.

Pļurkt 27.oktobris 2019 13:46
22 7 Atbildēt

Kādu attīrīšanu var veikt centralizēti CO2 gāzēm?????

Tu skolā esi gājis?

------------

Viss apcerējums ir ap un par siltumnīcas efektu radošiem izmešiem, jeb precīzāk CO2 (jo to ka H2O vēl vairāk rada siltumnīcas efektu nepiemin!!!).

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Eiropā ievieš jaunus elektromobiļu uzlādes noteikumus; braukšana ar elektrību kļūs dārgāka 73

Ionity - viens no lielākajiem uzlādes staciju tīkliem Eiropā, maina lietošanas noteikumus un nosaka citus tarifus. Ja līdz šim automašīnu īpašniekiem par akumulatora uzpildi bija jāmaksā konstanta maksa (8 eiro), tad turpmāk būs jāmaksā par izlietoto elektroenerģijas daudzumu (0,76 eiro par kilovatstundu). Lasīt vairāk

 

Spīd pārāk spēcīgi (+ FOTO) 7

Autovadītājs iesūtijis foto, kas ilustrē iAuto.lv aizsākto tēmu par pārāk spilgtajām reklāmām, ziemassvēktku dekoriem un ielu apgaismojumu. Lasīt vairāk

 

Pie Vangažiem izveidojušās asfalta plaisas izremontētajā A2 šosejas posmā novēros līdz pavasarim (+ VIDEO) 5

Tikai pavasarī būs skaidrs, cik apjomīgas ir plaisas, kas izveidojušās uz Siguldas šosejas jaunā asfalta seguma aiz Vangažiem. Lasīt vairāk

 

Jūrmalas Domes atbilde iAuto par spilgtajiem Ziemassvētku dekoriem Strēlnieku prospektā (+ VIDEO) 24

iAuto redakcija 9.janvārī nosūtīja jautājumus Jūrmalas domei un šodien (15.janvārī) saņēmām atbildes! Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti