Elektromobiļi nav risinājums, drīzāk klimata problēmu sastāvdaļa 76

 
iAuto | 27.oktobris 2019 11:57

Vācu automobiļu klubs ADAC publiskojis pētījumu, kas apstiprina aizdomas par to, ka elektroautomobiļi nebūt nav tik nekaitīgi videi, kā pieņemts domāt.

Tiek uzskatīts, ka elektromobiļi ir videi un klimatam draudzīgāki nekā tradicionālie piedziņas veidi, piemēram, mašīnas ar benzīna vai dīzeļdzinējiem. Tomēr, ja elektromobiļi bateriju uzlādei izmanto strāvu, kas Vācijā tiek iegūta pašreizējā veidā, savas klimata priekšrocības salīdzinājumā ar parastajiem automobiļiem tie iegūst vien pēc vairāku gadu ekspluatācijas un liela nobraukto kilometru skaita, pierāda pētījums, ko kompānija Joanneum Research veica Vācijas lielākā automobiļu kluba ADAC uzdevumā.

Elektrisko transportlīdzekļu lielākā problēma joprojām ir salīdzinoši „netīrā” elektrība, ko Vācijā iegūst ar lielu fosilā kurināmā avotu īpatsvaru, kā arī akumulators, kura izgatavošana notiek sarežģītā un siltumnīcas efektu palielinošā procesā, kas šī transporta veidā atspoguļojas ar smagu ekoloģiskās pēdas nospiedumu. Situācija var mainīties vien tad, ja strāvu iegūs, izmantojot atjaunojamos enerģijas resursus. 

Joanneum Research veiktajā analīzē ņemtas vērā visas attiecīgās enerģijas un siltumnīcefekta gāzu emisijas visā transportlīdzekļa dzīves ciklā. Pašreizējā situācijā visvairāk kaitējuma videi nodara automašīnas ar benzīna dzinējiem un pie mājas elektrotīkla uzlādējamie Plug-in hibrīdi, kuru lielākā problēma ir papildu akumulators.

Siltumnīcas efektu bilance dažādiem piedziņas veidiem Foto: Ekrānbilde no Auto-medienportal.net

Pat tīri elektriska automašīna ar akumulatoru kā enerģijas avotu, savas klimata priekšrocības uzrāda vien ilgas ekspluatācijas laikā: salīdzinot ar benzīna motoru pēc 127 500 km vai 8,5 darbības gadiem, salīdzinot ar dīzeļdzinēju- pēc 219 000 km vai 14,6 gadu darbības. Vismazāko kaitējumu videi pašreizējos apstākļos nodara mašīnas, kas izmanto dabasgāzi ar 15% biometāna piejaukumu. 

Izmantojot atjaunojamos enerģijas avotus, vislabāko siltumnīcefekta gāzu bilanci uzrāda elektriskais automobilis, kam cieši seko transportlīdzekļi ar degvielas šūnu tehnoloģiju (ūdeņraža auto).

Tomēr pašlaik ūdeņradi joprojām ražo no dabasgāzes ar lieliem enerģijas patēriņiem, un tāpēc to nevar uzskatīt par alternatīvu. Labs risinājums ir sintētiskā degviela, ko var ražot no elektroenerģijas un CO2 un ar salīdzinoši nelielu iejaukšanos konstrukcijā izmantot modificētos iekšdedzes dzinējos. Diemžēl arī šīs degvielas ražošanai jāpatērē daudz enerģijas.

Pētījuma rezultāti liecina, ka autotransporta radīto siltumnīcefekta gāzu emisiju samazināšana ir iespējama tikai tad, ja elektrību un alternatīvo degvielu ražo no atjaunojamiem enerģijas avotiem. Tas, savukārt, prasa reģeneratīvo avotu attīstību, kā arī piegādes tīklu modernizēšanu.

Pētījums tika veikts par pamatu ņemot kompaktās jeb, tā sauktās, Golf klases automobili, pieņemot, ka gadā tas nobrauc 15 000 km, bet tā dzīves ilgums ir 15 gadi.

Siltumnīcas efektu izraisošie izmeši auto dzīves ciklā Foto: Ekrānbilde no Auto-medienportal.net

 
Visi komentāri
 
mēdījums 27.oktobris 2019 12:13
0 4 Atbildēt

"pieņemot, ka gadā tas nobrauc 15 000 km,...",ja nav kļūda ar nullēm.

anonimikis 27.oktobris 2019 15:09
6 10 Atbildēt

Vācijā vidējais gada nobraukums vieglajam auto ir zem 15k pēc TUV apskašu datiem.

he 28.oktobris 2019 16:13
6 2 Atbildēt

kāpēc, lai nevarētu kaut ko pieņemt?

Tur jau ir aprēķins gan par gadiem, gan nobrauktajiem km. Pa lielam pret dīzeli ieguvums parādās pēc 200k km, kurus pirmais auto īpašnieks reti pārsniedz pirms ir auto pārdevis.

Līdz ar to, iegādājoties jaunu elektroauto, arguments par mazāku ietekmi uz dabu, pirmajam tā īpašniekam galīgi neatbilst.

Kanibaals 27.oktobris 2019 13:17
35 65 Atbildēt

Pilnīgi pajāt, galenais ka izmeši paliek ārpus pilsētas un ir centralizēti iespējams risināt to attīrīšanu. Un Vācija paši atteicās no kodolspēkstacijām, kaut tās reāli ir vistīrākās. Pārkraujot un dedzinot ogles izdalās gan putekļi, gan radioaktivie izotopi tā kā atteikties no atomstacijām par labu oglēm ir idiotu uzvara.

Pļurkt 27.oktobris 2019 13:46
23 7 Atbildēt

Kādu attīrīšanu var veikt centralizēti CO2 gāzēm?????

Tu skolā esi gājis?

------------

Viss apcerējums ir ap un par siltumnīcas efektu radošiem izmešiem, jeb precīzāk CO2 (jo to ka H2O vēl vairāk rada siltumnīcas efektu nepiemin!!!).

Šumba 27.oktobris 2019 14:35
7 6 Atbildēt

CO2 Tev un mums visiem arī no pakaļas nāk, ko nu?

spriidiic 27.oktobris 2019 19:38
14 1 Atbildēt

No cilvēka un dzīvnieku pakaļām nāk metāns CH4 . Zālēdāji un vegāni to rada apm. 4x vairāk , salīdzinājumā ar gaļēdājiem . CO2 ir elpošanas vai degšanas produkts . Metānam , cilvēka radīto klimata izmaiņu propagandas ietvaros , tiek piešķirts 20x lielāks ļaunuma cipars .

Visa brēka par mazo dzinēju (nez kāpēc , tikai dīzeļu) sliktumu ir smieklīga , jo smagie , busi , vilcieni un kuģi nu nemaz negrasās mainīt degvielas veidu . Ja motori ir tehniski kārtībā (tā ir pašsaprotama lieta) , dīzelis visiem citiem liek kloķi . Īpaši tīrajam elektro . Apm. 5kārtīgu .

Asaris 27.oktobris 2019 21:54
3 10 Atbildēt

Nav vēl 100 gadu laikā izgudrots dīzelis kas elektro ieliek kloķi.

spriidiic 27.oktobris 2019 23:36
12 1 Atbildēt

Laikam kloķis ir uzrāviens , tāpēc ņemu to atpakaļ . Gribēju ātrumu , nobraucamo attālumu un degvielas patēriņu vienā uzpildē ar vienu vārdu apzīmēt . Sanāca aplami .

Asaris 28.oktobris 2019 9:00
2 6 Atbildēt

Pieņemu ka nekad ar elektroauto neesi braucis, tāpēc tev braukšana aprobežojas tikai ar uzrāvienu.

msh 28.oktobris 2019 19:37
5 0 Atbildēt

Tu laikam pats nekad neesi ar to elektroauto braucis, ja tev liekas ka tas ir pārāks iekš jebkā cita, kā tikai uzrāviena Nobraukuma attālums - tesla semi, ar saviem lielajiem aķiem spēj nobraukt tikai tik, cik vieglais ar dīzeli, bet teslas vieglie jūtami mazāk - tikmēr fūre ar dīzeli ar pilnām bākām spēj nobraukt no viena eiropas gala līdz otram. Tā, ko vēl vajag - degvielas ekonomija - nullarboras eksperiments parādīja ka kombinācija elektromobīlis, kuru lādē dīzeļģenerators, ideālos lietošanas apstākļos patērē līdzīgi kā dīzelis - nu jā, tikai dīzelim nevajag vadāt apkārt 500 kilo degvielas tvertni - tāpēc arī ir mašīnas ar svaru zem tonnas, kas spēj nobraukt 1000 km, kamēr lai elektromobīlis tik spētu [ideālos apstākļos], tam būtu jāsver uz kādām trijām... Ko vēl tev vajag?

Asaris 29.oktobris 2019 8:50
0 7 Atbildēt

Un cik bieži tu nobrauc tos savus 1000km dienā?

msh 29.oktobris 2019 18:57
6 0 Atbildēt

Necik. Bet 350 piecās stundās šad un tad - neatrunājies ka jauna tesla ideālos apstākļos to spēj - mans golfs, būdams 30 gadus vecs, to spēj jebkādos laikapstākļos.

WALA 28.oktobris 2019 10:23
10 4 Atbildēt

Un tomēr liek gan dīzēlis joprojām diezgan pamatīgu kloķi tam tavam elektro visā izņemot ieskrējienu ( pie vienādiem jaudas parametriem !!! JO tiklīdz runājam par speciāli taisītiem verķiem - tur ar pareizu ātrumkārbu un piedziņas sistēmu - dīzelis to elektro apēdīs ka nav ko redzēt). Ja tu gribi kaut kur aizbraukt ar dīzeli var mīt pedāli grīdā cik gribi, bet ar pedāli grīdā ar pašu lielāko akumlatoru man škiet ka neko vairāk par 2 Nirburgringas apļiem ar elektro neizspiedīsi ( tas pie tam pieņemot ka tev viņš nepārkarsīs)

Asaris 29.oktobris 2019 15:25
1 6 Atbildēt

Dīvaini, skatijos viendien e-formulu, viņi ap stundu tur dzenāja pa apli tās formulas un neviena nepārkarsa, tas laikam bija visās citās sacīkstēs.

WALA 29.oktobris 2019 15:45
4 0 Atbildēt

Dzīve iet uz priekšu, tikai Teslai joprojām ir "vecas" problēmas - kaut arī rparsinājuši šo jautājumu ir, arī Taycan (Posrche) var diezgan ilgi dzenāties pilnā ātrumā pa trasi, bet jāsagaida plašāka izplatība - tad jau būs skaidrāks skats uz dzīvi kā ikdienā uz bāņa tās uzvedīsies.

didzisk 28.oktobris 2019 11:42
4 1 Atbildēt

Jau tagad eksistē sistēmas CO2 noķeršanai pie skursteņa (paskaties Carbon capture and storage, kaut vai vikipēdijā). To izdarīt ir daudz vienkāršāk un lētāk, nekā izķert vienkārši no gaisa. Kas arī tiek pētīts.

Bet Kanibāla apgalvojums, ka atomelektrostacijas ir daudz tīrākas, ir pilnīga taisnība - no tām CO2 nenāk gandrīz nemaz, nerunājot par citu piesārņojumu.

Pat Černobiļas rezultātā 30 gadu laikā ir ap 4000-6000 mirušo, tālākā laikā var sasniegt 9000, salīdzinot ar ogļu spēkstaciju putekļiem, kas tikai ASV nogalina 13200 cilvēkus. Fine particles from coal power plants kill an estimated 13,200 people each year in the US alone, according to the Boston-based Clean Air Task Force (The Toll from Coal, 2010)

WALA 28.oktobris 2019 11:52
5 1 Atbildēt

Zini - to labāk nevajag darīt, jo ja kas notiek (zemestrīce utml.) ar to "stored CO2" tad tuvākā apkārtne dabūs lielu devu to mēslu elpot, pat pieņemot ka tas būs tīrs C02 - neesmu pārliecināts ka kāds par to priecāsies !!!

Jā, jā un ūdens no atomelektrostacijām - ej klāt un brīvi dzer.

Mūsdienu cilvēka dzīve VIENMĒR IR ar blakusefektiem ! Tieši tādēļ ir svarīgi visiem zināt un apzināties efektus un to defektus, un nevis truli stumt ka no elektro kastes ir klimata panaceja.

Kanibaals 29.oktobris 2019 21:37
0 1 Atbildēt

Nu un kas tad tam ūdenim AES notiek? Ja nezināji radiācija nav magnētisms un nevar "magnetizēt" neradioaktīvas vielas. Ūdeni attīra filtri, lai izslēgtu radioaktīvu daļinu nonākšanu un pēc iepludināšanas baseinā nav tur vairs nekā bīstama.

WALA 30.oktobris 2019 10:02
0 0 Atbildēt

Te tev vēl par kodolreaktoru problēmaām - un potenciālu risinājumu:

qz.com/643749/a-new-...d-last-longer/

WALA 30.oktobris 2019 9:59
0 0 Atbildēt

Vai pareizi saprotu ka tu mierīgi pieietu un no tā baseina padzertos ?

P.S. par to ka tam var nebūt sakara ar radiāciju - prātā jau ienāk nevar vai ne - teiksim metālu u.c materiālu korozija (oksidēšanās) ko veicina kodoltermiskā reakcija un vides tempereatūra ? Pie kam tas ļoti atkarīgs no kodolstacijas reaktora uzbūves, cik izteikti ūdens tiek piesārņots ar metāliem/oksīdiem uc.

inis.iaea.org/collection/NC...5/37115714.pdf

Kanibaals 27.oktobris 2019 18:09
9 25 Atbildēt

Mani tas CO2 neuztrauc. Tā šobrīd ir utopija cīnīties pret CO2 un sapņot par zaļo enerģiju un ūdeņraža uzkrāšanu. Šobrīd tā ņemšanās atgādina 19gs beigu paniku par lielpilsētu noslīkšanu zirgu mēslos.

-----------

1894. gadā Londona un Ņujorka atradās traģēdijas priekšvakarā, ielas bija pārblīvējis zirgu transports, sastrēgumi, smaka, netīrība un slimības bija ikdiena. Pilsētās katru dienu pārvietojās vairāk nekā 100 000 zirgi, tās bija pārpildītas ar mēsliem, kurus pilsētas dienesti nespēja savlaicīgi savākt. Toreizējie eksperti skandināja trauksmes zvanu, ka pēc 50 gadiem ielas klās vismaz 3 metru biezs zirgu mēslu slānis. Kopš tā laika pagāja tikai trīsdesmit gadi, un netīro zirgu transportu pilnībā nomainīja automašīnas, kas atbilstoši tā laika izpratnei bija tīrs transports.

Palaidniex 27.oktobris 2019 17:08
4 25 Atbildēt

Viss pastāsts par CO2 un metāna koncentrāciju atmisfērā ir visai baltiem diegiem pašūts. Šis nebūt nav periods, kad šo gāzu ir vairāk kā jebkad tas ir bijis, vienlaikus pastāvot attīstītai dzīvnieku pasaulei.

RR95 27.oktobris 2019 17:18
12 2 Atbildēt

Un neviens šejienes dīzeļu nīdējs vēl nav neko iepirdis, laikam jau nav vairs īsti ko teikt

Kanibaals 27.oktobris 2019 18:12
41 47 Atbildēt

Baigie jau nu nobraukumi Latvijā ar dīzeļiem. Stumdās tik pa pilsētām un darbina ziemā pa tukšo kamēr iesilst.

Rr19 28.oktobris 2019 17:11
2 3 Atbildēt

Sen jau viss ir pateikts, tikai neviens precīzi nevar pateikt, cik ir ieekonomējis, nopērkot vecu dīzeli.

Rexx 27.oktobris 2019 18:24
1 0 Atbildēt

Izmantojot pašreizējā elektroenerģijas iegūšanas un uzkrāšanas metodes transportlīdzekļos, nekāda ekoloģija neizdodas, tas nu ir skaidrs. Iekšdedzes motori ar alernarīvajām, bioloģiski atjaunojamajām degvielām?

Alternatīvā enerģija 28.oktobris 2019 12:37
3 0 Atbildēt

Katru dienu braucu pa Deglava tiltu n saktos, kā kūpina "Rīgas Enerģija", kam mēs maksājam OIKu. Kaut kā rodas šaubas par visa tā pasākuma ekoloģiju...

automīlis 27.oktobris 2019 18:26
1 3 Atbildēt

Pašlaik,kā teikt uz šo brīdi,vislabākais un nekaitīgākais dabai ir iekšdedzes dzinēji,kam kā degvielu izmanto gāzi.Nu to pašu ko jau daudzi izmanto. Pa izpūtēju nekādi izmeši ārā nenāk,tikai ūdens tvaiki.Varbūt dabas gāze ir vel labāka,bet to uzpildes stacijas Latvijā gandrīz nemaz nav.Tā kā elektroauto,kā paši vācieši raksta,ir pat sliktāki,par auto ar gāzi.Un cik zināms,vairākās Eiropas valstīs tieši auto ar gāzi,tiek atbalstīti,ar dažādiem atvieglojumiem finanšu ziņā.

spriidiic 27.oktobris 2019 19:52
7 1 Atbildēt

Ne tikai ūdens tvaiki . CH4 (metāns) , C2H6 (etāns) , C3H8 (propāns) un C4H10 (butāns) rada arī ogļskābo gāzi .

Pļurkt 28.oktobris 2019 16:57
1 3 Atbildēt

Ūdens tvaiki nedeg!!!! Un protams ka CO2 radīt nevar!

spriidiic 29.oktobris 2019 15:46
3 0 Atbildēt

Paldies par atgādinājumu , ka ūdens tvaiki nedeg . Mēs te par metāna u. tml. sadegšanas atlikumiem runājam , kad sāksim par degošiem ūdens tvaikiem , tad gan piekāp , pakomentē .

rudens68 27.oktobris 2019 19:54
3 0 Atbildēt

Friči tikko veiksmīgi pievienojuši divus krievijas gāzes vadus . Tur nu skaidrs ,ka visa klimata ,eko , bio likumdošana būs par labu gāzei .Autorūpniecību arī vienkāršāk pārtaisīt uz gāzi . Nupat jau tuvu pilnīgai apstiprināšanai jauns gāzes vads no ziemeļjūras uz Poliju ar atzariem uz Dāniju . Eiropa kaut kā negatavojas ateikties no foslilajiem . Var jau runāt par vēja ģeneratoriem ,saules paneļiem , bet reālie darbi citā virzienā

rudens68 27.oktobris 2019 19:58
6 0 Atbildēt

Jau iepriekš rakstīju . Friču divkosība , tēlot baigos cietos eiropiešus sankcijas , bet realitātē veikt darījumus ar krieviju Nordsttrīms 1un 2 .

Skultes termināls , sašķidrināntā gāze no .... daudz valstis

... 28.oktobris 2019 9:27
0 2 Atbildēt

Automīlis laikam ir knapi pabeidzis 3 klasi pamatskolā un jauc propānu un butānu ar ūdeņradi...

He 27.oktobris 2019 18:49
3 1 Atbildēt

Brīnumzemes zābaki turpina pirkt gāzi no Krievijas, no kuras ražo elektrību Latvenergo tecā, un sapņo par elektroauto kā ekoloģisku un neatkarīgu transportu...

raimondsm 28.oktobris 2019 15:17
2 0 Atbildēt

būtu jāsaprot, ka tas, ka šajā laika periodā, kad tieši Krievija pārtiek no gāzes eksporta ir viens jautājums un tas, ka CH4 ar vienu oglekļa un 4 ūdeņraža atomiem ir un paliek visekoloģiskākais kurināmais ir otrsd - tehnisks jautājums.

elektromobīlists 27.oktobris 2019 20:06
6 0 Atbildēt

Mani sūdi ir kaut kur citur,no šejienes neredz.

nordic 27.oktobris 2019 20:17
4 0 Atbildēt

domāju, ka ne jau klimata problēmu vai co2 dēl Vācijas pilsētās ierobežo dīzeļus, bet Nox dēļ, neindē sevi un tuvākos tagad un savā pagalmā, pokuj par izdomātām klimata pārmaiņām

Naivums 30.oktobris 2019 9:19
2 0 Atbildēt

Visticamāk ka to bīda tieši auto ražotāji, kuriem ir izdevīgi, lai vācietis ir spiests ik pa 3...5 gadi pirkt jaunu auto...

Nja 27.oktobris 2019 20:20
0 1 Atbildēt

Wow, ta nu gan brīnums. Ja vāciešu vēl paņemt klāt kādu CO2 nospiedumu rada auto ražošana un utilizācija (kad pienāk laiks) tad vienos vārtos. Nez cik gadi paies, kad tiešām elektrība būs zaļāka, gan veids kā saražosim akumulatorus, gan veids kā ražosim elektrību.

Super zaļajiem laikam mājās visam jumtam jābūt ar saulespaneļiem, viens vēja ģenerators un tad jau var pirkt to e-auto. Un siltam ūdenim saules kolektoru.

Ekonomists 27.oktobris 2019 20:53
2 0 Atbildēt

IMHO, vislabāk ir darbināt auto ar savām gāzēm, pirms tam saēdoties pelēkos zirnīšus.

Rexx 27.oktobris 2019 21:03
5 2 Atbildēt

Visa šī jezga ap un par CO2 ir tāds labi pārdomāts biznesa plāniņš, ar ko nestabiliem prātiņiem noņemties.

autoparts777 27.oktobris 2019 21:06
2 0 Atbildēt

Vistīrākie auto ir tie kas brauc ar CNG?

Gazproms apmaksaja pētījumu?

raimondsm 27.oktobris 2019 23:23
3 2 Atbildēt

Kas nav skaidrs, CH4 + O2 = CO2 +H20

kādi koeficienti, cik enerģijas

Kanibaals 28.oktobris 2019 8:17
0 4 Atbildēt

Tev jau nu Raimond vismazāk kas ir skaidrs un nekad arī nebūs skaidrā. Koeficienti viņam, turpini sapnot par skābekļa membrānām, pat formulā ieliki tīru skābekli.

raimondsm 28.oktobris 2019 15:20
2 1 Atbildēt

Un kā tad raksta ķīmisko reakciju vienādojumus. Saliek koeficientus pie reakcijas produktiem, uzraksta, cik enerģijas un viss.

Kanibaals 28.oktobris 2019 18:43
2 1 Atbildēt

Tieši tā arī nonāk pie greiziem secinājumiem. Nupat jau te žurnaļugas izbļaustijās par sensāciju ar alumīnija baterijām, kas bez uzlādes varot nodrošināt elektroauto nobraukumu līdz 1500km, tik aizmirsa painteresēties ka bez uzlādes, jo nevar uzlādēt.

Asaris 29.oktobris 2019 8:59
0 1 Atbildēt

Vispar 2500km. Bet viņi laikam vairāk plano tās batterijas izmantot kā range extender el. auto, kad izlietojas, aizbrauc nomaini, tik tai cenai ir jābūt sapnim lai atmaksātos.

WALA 29.oktobris 2019 15:11
0 0 Atbildēt

Jūs veči pārliecināti ka jūs nav smagi maldinājuši:

theness.com/neurologicabl...air-batteries/

wons 27.oktobris 2019 21:17
1 0 Atbildēt

Ļoti interesētu elektrības patēriņa izmaiņas valsts uzņēmumos, kuru darbiniekiem ir elektro auto. Vai nav tā, ka uz valsts rēķina tos uzlādē?

Kanibaals 28.oktobris 2019 8:19
4 0 Atbildēt

Degvielas ir vēl trakāk, ielej vēl kanniņā. Sen jau vaksts iestāžu auto vajag tikai uz LPG, tad vismaz nost nenoliesi.

Asaris 27.oktobris 2019 22:03
1 0 Atbildēt

Tas raksts veidots tā it kā kaut ko jaunu būtu atklājuši.

raimondsm 27.oktobris 2019 23:18
1 1 Atbildēt

Nu, šādi jau var apgalvot jebko.

Ja jau reiz tik ļoti neekoloģiska ir tā akumulatoru ražošana un tā elektrības ražošana, tad tur jau nu gan vajadzētu konkrētus skaitļus.

Un pat tad, ja tie būtu korekti un pierādāmi uzrakstīti, tad turpat blakus vajadzētu uzrakstīt VISUS iekšdedzes dzinēja auto komponentus. Dzinējs, eļļa, degvielas iegūšana un transports, remonta detaļas.

WALA 28.oktobris 2019 10:34
4 0 Atbildēt

Paskaties uz šo Tesla bildi, padomā un pasaki, kura tieši no tevis minētajām lietām (dzinējs, eļļa, degvielas iegūšana un transports {elektrostacijām}!!!, remonta detaļas utt.) nav arī elektro auto ?

Un rakstu ar pārmaiņas pēc vajag izlasīt un grafikos paskatīties -Vācieši skaidri un gaiši pasaka, ka nelaime ir tajā ka Vācijā elektro enerģija tiek radīta pārsvarā no akmeņoglēm, un tādēļ ieguvuma videi (Vācijā) no elektro auto šobrīd nav principā. Bet tas ceļš kurš būtu ejams ir - mazināt tieši akmeņogļu dedzināšanu, un jau kaut vai tikai dedzinot gāzi - jau dzīve kļūst skaistāka ar elektro auto, nē ne ideāla, un tomēr.

Neesmu šeit vienīgais kurš uz to jau ir norādījis, ka viss atkarīgs no tā kā ražo enerģiju. Un nē tas nav iemesls mest plinti krūmos un neattīstīt elektro ( man gan labāk tīk H2), bet vienkārši ir jābeidz atbalstīt prasts bulšits - pirkt dārgākus auto, kas nekā nepalīdz ekoloģijas jautājumā - man kaut kā roka neceļas !

Nja 28.oktobris 2019 10:37
0 0 Atbildēt

Lūdzu, palasi vēl - www.theguardian.com/football/ng-i...-electric-cars

P.s. daudz ko var meklēt pieliekot klāt google - ecological footprint. Tā tiek parādīts viss nospiedums uz dabu, nevis tikai trešais īpašnieks kas to auto brauc pa Lv. teiksi ka angliski? Nu sorry, pie mums mēdiji tūlko to kas ir izdevīgs un ko grib lasīt, nevis zinātinisku literatūru. Tur tak ir jāiedziļinās.

WALA 28.oktobris 2019 10:47
0 0 Atbildēt

The guardian tiek lasīts pastāvīgi, tāpat DW u.c. , tā kā šis raksts nav nekas jauns ! Bet datumu rakstam esi apskatījies :

21 December 2017

Un pieliekot klāt google atradīsi zaļu gurķu "rožaino skatu" uz elektrifikāciju ne vairāk ne mazāk. Gribi iedziļināties - lasi to ko raksta zinātnieki savos pētījumos, silti iesaku amerikāņu DOE (Department of Energy pētījumus) - un vēl citus pāris linkus var atrast manos postos čata diskusijās.

Un sāc lietot smadzenes.

WALA 28.oktobris 2019 10:50
0 0 Atbildēt

FYI man arī šo

www.adac.de/verkehr/tanke...e/klimabilanz/

nav problēmas izlasīt un saprast kaut Vācu valodu neesmu nevienu dienu mācījies.

WALA 28.oktobris 2019 10:54
0 0 Atbildēt

Te vienkārši 'tādiem nesaprašām kā tev trūkst dažu grafiku kas ir tajā ADAC lapā - jo neviens nav tos pārtulkojis cik var saprast.

Nja 28.oktobris 2019 12:00
2 1 Atbildēt

Kuru tu te sauc par neprašu? Vispār skaties kam, kas ko atbild? uz kuru komentāru es vispār atbildēju? Nepraša laikam būsi pats, jo ne tajā diskusijā iesaistēs, tev es neko nerakstiju! Kaut kontekstu būtu saslēdzis kopā.

WALA 28.oktobris 2019 12:57
0 0 Atbildēt

Tādā gadījumā lūdzu atvaino, jo diemžēl tas rakats ko citēji mwt visus fosilos pār vienu kārti - ar nav gluži pareizi, katram ir savi defekti un efekti - tajā skaitā H2 ražošanā.

raimondsm 28.oktobris 2019 15:26
1 0 Atbildēt

Tas nav zinātniski un tas nav tehniski.

Pamēģiniet atrast vara, alumīnija, dzelzs, litija rūdu ieguves, pārstrādes un izlietoto otrreizējo pārstrādes procesu aprakstus ar reakcijām un katra konkrētā rūpnieciskā procesa energopatēriņus un CO2 produkta izdali uz kaut kādu noteiktu vienību, teiksim, vienam auto nepieciešamo konkrēto detaļu, motoru, akumulatoru.

WALA 12.novembris 2019 11:27
0 0 Atbildēt

Te es tev varu pateikt tikai vienu lietu - auto kā tāds kas elektro, kas iekšdedzes ražošanas un pārstrādes tehnoloģiski un enerģētiski ir 1:1, tas kas ir atšķirīgs ir baterijas ražošana un utilizācija.

Tātad vienā gadījumā ir tikai auto un otrā auto + baterija. Pie kam baterijām es vēl neesmu redzējis pārstrādes vai otrreizējas izmantošanas plānus,tehnoloģijas un infrastruktūru - tātad liela varbūtība ka tās kļūst par 100% bīstamiem atkritumiem !!!

WALA 29.oktobris 2019 15:55
1 0 Atbildēt

Te var ieraudzīt absolūti visas "mūžīgās un nelūstošās" Tesal daļas:

www.youtube.com/watch?v=RGzwnPgow8U

Damn 28.oktobris 2019 9:03
3 0 Atbildēt

Vecajā eiropā ļoti populāri ceļot ar treileriem, dzīvojamām mājām. Kā viņi domā elektrificēt šos? Ja aizliegs dīzeļus, tad veselai nozarei iestāsies "kirdik"

didzisk 28.oktobris 2019 11:52
4 2 Atbildēt

Kāda atšķirība? Audi, MB un Jaguar jau ir izlaiduši lielus džipus ar 400-500 km, MB tikko nopublicējis busiņu. Ja vajadzēs, būs arī elektriskas mājas uz riteņiem, Reti kurš elektriskais var vilkt piekabi, bet Tesla Model X ņem pretī divas tonnas, Audi Etron 1,8.

Mums te Oslo braukā pilsētas autobusi uz elektrību, pilsētas centrā redzēju pat elektrisku ekskavatoru. Un Teslai ir kravinieks.

WALA 28.oktobris 2019 11:59
1 0 Atbildēt

Pasteidzies - Teslai nav nekāda kravinieka tagad - tikai prototipi.

Damn 28.oktobris 2019 14:53
2 0 Atbildēt

Atšķirība tāda, ka ceļošana ar treileri jau pati par sevi ietver domu - esi brīvs, brauc kur vēlies. Bet braucot ar elektromobīli stipri vairāk jāpiedomā pie maršruta - lai tuvumā būtu uzlādes punkti, vēlams ātrie, lai nav ik pēc 300km jānīkst stundu.

anonimikis 28.oktobris 2019 15:25
0 1 Atbildēt

Ceļošana ar treileri patiesībā nozīmē ļoti pamatīgus ierobežojumus. Vairumā REiropas valstu ir ļoti stingri ierobežojumi kur ar treileri drīkst braukt un palikt pa nakti.

msh 28.oktobris 2019 19:41
1 0 Atbildēt

Neaizmirsti ka ir divi dažādi šāda veida transportlīdzekļi - dzīvojamās mašīnas un dzīvojamās piekabes. Kā savulaik šajā forumā rakstīja viens dzīvojamo mašīnu entuziasts, tie ierobežojumi pamatā ir piekabēm, nevis mašīnām. Diezgan zīmīgi ka es dzīvojot pie tranzīta šosejas, tūrisma sezonas laikā redzu diezgan daudz ārzemju dzīvojamo mašīnu, kamēr ārzemju dzīvojamās piekabes es redzu maz...

bezspina elektrons 28.oktobris 2019 10:34
3 0 Atbildēt

Manas Teslas dēļ Amazones džungļos un Sibīrijas mežos varēs izcirst vēl vairāk.

ha-ha 28.oktobris 2019 15:14
0 0 Atbildēt

Bilde gan riktīgi pa tēmu ielikta

imzz 28.oktobris 2019 19:35
2 0 Atbildēt

"H2O vēl vairāk rada siltumnīcas efektu nepiemin!!!"

Mākoņi darbojas divējādi, gan atstaro saules gaismu, gan dod siltumnīcas efektu. Tomēr kopsummā mākoņi Zemi dzesē:

"NASA research found that without clouds, our planet would absorb almost 20 percent more heat. To be in radiation balance, the planet would have to be 22°F warmer than it is now.", tas ir , bez mākoņiem ( "H2O" ) Zeme būtu apm. par 22F jeb 12 C karstāka.

H2O 30.oktobris 2019 8:43
0 0 Atbildēt

Pats galvenais - neviens "izglītotais" vairs pat nenojauš, kādēļ H20 netiek minēts atmosfēras sastāvā. Un tieši šis iemesls padara H20 par klimatu regulējošo vielu.

Raoi 28.oktobris 2019 21:48
1 0 Atbildēt

Tagad jau ir pieņemts ka viss jaunais ir ļoti ekoloģisks....

edgsrs 29.oktobris 2019 13:51
2 0 Atbildēt

pļurkt, esi tu pļurkt, atšķirībā no co2 h20 kondensējas ,kad apkārtējā temperatūra samazinās. vari palasīt www.acs.org/content/acs/e...t-the-co2.html

nevajag uz citiem apsaukaties par skolā neiešanu, ja pats savus mājasdarbus neesi izpildījis.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Volkswagen Golf zaudē visvairāk saražotā auto titulu Vācijā 2

Golf vairs nav visvairāk saražotais auto modelis Vācijā, tomēr šis tituls joprojām paliek pie Volkswagen. Lasīt vairāk

 

Līdz 1400 eiro - deputāti spriedīs par sodu pastiprināšanu ceļu satiksmē 6

Saeimas Juridiskajā komisijā šodien plānots spriest par sodu pastiprināšanu par pārkāpumiem ceļu satiksmes jomā. Lasīt vairāk

 

Japāņu Bavārija. Pirmais ieskats Mazda CX-80 salonā (+VIDEO)

Vai atminaties, kad pēdējo reizi sastapāties ar pa īstam lielu Mazda markas automašīnu? Līdz šim lielākais japāņu ražotāja modelis Eiropā saucas CX-80, un TV Autoziņām radās unikāla iespēja iepazīties ar septiņvietīgo krosoveru Mazda R&D centrā Vācijā. Lasīt vairāk

 

Brāļi Lielbārži izcīna pirmo uzvaru Pasaules čempionātā Portugālē

20. un 21. aprīlī Portugālē, Alqueidão, “Torres Novas” trasē aizvadīts Pasaules čempionāta pirmais posms blakusvāģu motokrosā, kur savu pirmo uzvaru šajā seriālā izcīnīja Daniels Lielbārdis un Bruno Lielbārdis. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti