Vācijas Bundestāgs atbalsta daļu no Merkeles "klimata paketes" 2

Foto: Publicitātes attēls

Nozare.lv | 17.novembris 2019 8:13

Vācijas Bundestāgs piektdien formāli apstiprinājis lielāko daļu no valdības piedāvātās pasākumu paketes klimata izmaiņu ierobežošanai, kas paredz līdz 2030.gadam samazināt siltumnīcefekta gāzu izmešu apjomu 55% no no 1990.gada līmeņa.

Daļa no tā dēvētās klimata paketes vēl jāapstiprina vēlāk.

"Katram ministram, kas neturēsies pie [nospraustajiem] mērķiem, būs jāsniedz paskaidrojumi parlamentam," norādīja Bundestāga deputāts Matiass Mīršs, jo jaunais likums paredzēs CO2 izmešu samazināšanas apjomu katrai no tautsaimniecības nozarēm.

Tajā pašā laikā paredzēti stimuli tiem uzņēmumiem un iestādēm, kas piekops videi draudzīgu darbību.

Cita starpā paredzēts aviolidojumus padarīt dārgākus, kamēr dzelzceļa satiksmi - lētāku.

Paredzēts ieviest papildu nodokļu likmes par CO2 emisiju transportā, kā arī uzņēmumiem, kas ražo lielus siltumnīcefekta gāzu apjomus.

Tiek lēsts, ka likuma īstenošana līdz 2023.gadam izmaksās 54 miljardus eiro, ko iecerēts daļēji segt uz šo papildu nodokļu ieņēmumu rēķina.

Tomēr kancleres Angelas Merkeles pārstāvētie konservatīvie (CDU/CSU) un viņu koalīcijas partneri sociāldemokrāti (SPD) Bundestāgā sastapās ar visu opozīcijā esošo partiju pretestību, lai gan atšķirīgu iemeslu dēļ.

Merkelei nācies atzīt, ka atteikšanās no iepriekš nospraustajiem mērķiem par izmešu samazināšanas apjomu līdz 2020.gadiem, mazinājusi viņas vadītās "lielā koalīcijas" uzticamību.

Tajā pašā laikā viņa uzsvēra, ka jāīsteno tūlītēji pasākumi, lai sasniegtu līdz 2030.gadam paredzēto izmešu samazinājumu.

Taču citas partijas ir noskaņotas skeptiski.

No vienas puses, Antons Hofreiters, kurš vada "zaļo" Bundestāga frakciju, izteicies, ka šīs valdības vadībā patiesa klimata izmaiņu ierobežošana neesot iespējama.

Savukārt liberālā Brīvo demokrātu partija (FDP), no otras puses, apsūdzējusi CDU par pakļaušanos "klimata histērijai", norādot, ka jaunais likums pārāk dārgi izmaksās ierindas vāciešiem.

 
2 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Freijers 17.novembris 2019 10:35
7 2 Atbildēt

Slaukšana uzņem apgriezienus...

Kanibaals 18.novembris 2019 11:12
2 0 Atbildēt

O, tad jau Rail Baltica ir nākotne.

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Jaunās paaudzes Peugeot 2008 un e-2008 daudz izteiksmīgāks un dārgāks (+ VIDEO) 11

Peugeot 2008, kompaktais krosovers, kas šogad nomainīja paaudzi, drīzumā sasniegs arī Latvijas tirgu. Tagad tas būs pieejams ar benzīna un dīzeļa motoriem, kā arī pilnīgi jaunajā e-2008 elektriskajā modifikācijā. Lasīt vairāk

 

Pilsētplānotājs Viesturs Celmiņš: Aplami uzskatīt, ka automašīna ir nākotnes transporta līdzeklis 36

Nākamo 10 gadu laikā Eiropas Savienība vēlas samazināt CO2 jeb ogļskābās gāzes izmešu apjomu par 37,5%. “Sabiedriskais transports var būt risinājums CO2 izmešu samazināšanai pilsētvidē, taču liela daļa cilvēku vēl arvien negrib domāt par to, kā samazināt savu ekoloģisko pēdu,” podkāstā Rīta mikriņš satiksmē – brīvu vietu nav atklāj pilsētplānotājs un VEFRESH vadītājs Viesturs Celmiņš Lasīt vairāk

 

Milzīgie amerikāņu apvidnieki Chevrolet Tahoe un Suburban pieaug izmēros vēl vairāk (+ FOTO) 13

Chevrolet pabeidzis darbu pie apvidus auto Chevrolet Tahoe un Suburban paaudžu maiņas. Jaunie modeļi kļuvuši vēl apjomīgāki un ietilpīgāki, ieguvuši jaunus dzinējus un modernāku piekari. Lasīt vairāk

 

Brutāls sešriteņu kabriolets – Latvijas kompānija Dartz paziņo par jaunāko projektu 3

Latvijas kompānija Dartz Motors publicējusi pirmo attēlu ar jauno modeli, ko klajā laidīs 2020.gadā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti