Pieaug hibrīdauto popularitāte Baltijas valstīs – līdere Latvija - iAuto

Pieaug hibrīdauto popularitāte Baltijas valstīs – līdere Latvija 7

 

Foto: Publicitātes attēls

RIA | 15.janvāris 2020 16:19

Benzīna dārdzība, nodokļu politika, kā arī zaļā dzīvesveida tendences Baltijas auto tirgū strauji vecina ar hibrīddzinējiem aprīkotu auto popularitāti.

Eiropas Auto ražotāju asociācijas dati rāda, ka pasažieru transporta segmentā hibrīdauto skaits desmit gadu laikā gandrīz dubultojies, un jau 2016.gadā Eiropas Savienības valstīs no kopējā reģistrēto auto skaita 5,1% bija hibrīdauto. Pēdējos gados šī tendence kļūst arvien izteiktāka. Igaunijas uzņēmuma “RIA.com Marketplaces” apkopotā informācija liecina, ka Latvija hibrīdauto popularitātes ziņā krietni apsteidz kaimiņus Lietuvā un Igaunijā.

Latvijā gada sākumā jaunu un lietotu auto pārdošanas vietnē auto.lv no piedāvātajām vairāk nekā 19 000 automašīnām, 2100 jeb 11,1% ir hibrīdi. Līdzīgās vietnēs Igaunijā un Lietuvā skaitļi ir pieticīgāki. Piemēram, Igaunijas sludinājumu vietnē auto24.ee no vairāk nekā 22 tūkstošiem piedāvājumā esošo auto tikai 275 jeb 1,25% ir hibrīdi, savukārt Lietuvas autoplius.lt – no vairāk nekā 39 tūkstošiem auto 900 (2,3%)  ir aprīkoti ar hibrīddzinējiem. 

“Igaunijā hibrīdi šobrīd bauda īpaši lielu popularitāti. Vairāk nekā puse no visiem valstī reģistrētajiem hibrīdiem ir “Toyota” markas auto. Populāri ir arī elektroauto, taču to nostiprināšanos tirgū kavē infrastruktūras trūkums, augstā cena un salīdzinoši mazās jaudas rezerves. Līdz ar to vismaz tuvākajos gados gan Igaunijā, gan Eiropas Savienības tirgū kopumā sagaidāma hibrīdauto zīmolu nostiprināšanās,” prognozē “RIA.com Marketplaces” pārstāvis Artjoms Umanets.  

Šādu tendenci apstiprina arī Eiropas Auto ražotāju asociācijas 2019.gada oktobrī apkopotie dati par hibrīdauto pašreizējo tirgus daļu Eiropas Savienības valstīs. Piemēram, Latvijā hibrīdauto tirgus daļa bija 4%, Igaunijā 6,2%, bet Lietuvā 7,2%. Tādējādi Lietuvā un Igaunijā tuvākajos gados prognozējams īpaši liels hibrīdauto skaita pieaugums. Visās trīs Baltijas valstīs jaunu hibrīdauto tirgū populārākās markas ir “Toyota” un “Lexus”. Igaunijā būtisku tirgus daļu ieņem arī “BMW”, “KIA”, “Mazda”  un “Volvo, bet Lietuvā “Ford”  un “BMW”.

Baltijai tuvējās valstīs Ukrainā un Baltkrievijā hibrīdauto popularitāte šobrīd vēl nav tik liela. Piemēram, Baltkrievijā no sludinājumu vietnē av.by no piedāvātajām  64 000 automašīnām ar hibrīddzinēju aprīkotas tikai 470 (0,7%) automašīnas. Savukārt Ukrainas auto.ria.com sludinājumu vietnē no piedāvātajām  190 000 automašīnām  hibrīdauto ir 1650 jeb 0,87%. Baltkrievijā šobrīd populārākie hibrīdauto zīmoli ir “Toyota” un “Honda”, bet Ukrainā ar līderi “Toyota” konkurē arī “Ford” un “Honda” markas hibrīdi.

 
7 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
felix65 15.janvāris 2020 17:20
6 5 Atbildēt

Latvijā jau nekad dīvainīšu nav trūcis.

Tj 15.janvāris 2020 21:38
4 5 Atbildēt

Jau precis Gadus braucu ar Toyota Auris Hybrid ,loti labs auto.

Esso 15.janvāris 2020 18:37
3 6 Atbildēt

Auto santīmu pisējiem..

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 19

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

TV Auto ziņas dosies ziemas labdarības reisā (+ VIDEO)

TV Autoziņu ziemas testos esam devušies gan ar pikapiem, gan elektromobiļiem, taču mikroautobusu un minivenu reiss gan notiks pirmo reizi. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 31

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Lai samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem, EK plāno sākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu (+ VIDEO)

Cik mēs nākotnē maksāsim par elektrību? Kāpēc tā vienā valstī ir dārgāka nekā pie kaimiņiem? Uz šiem jautājumiem cer atbildēt jaunais Eiropas Komisijas plāns – uzsākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu, lai paātrinātu dažādu savienojumu izveidi, kas samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem. Ko tas nozīmē un kas jauns gaidāms Baltijas valstīs? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti