Eiropā ievieš jaunus elektromobiļu uzlādes noteikumus; braukšana ar elektrību kļūs dārgāka 138

 

Foto: Publicitātes attēls

iAuto | 18.janvāris 2020 6:38

Ionity - viens no lielākajiem uzlādes staciju tīkliem Eiropā, maina lietošanas noteikumus un nosaka citus tarifus. Ja līdz šim automašīnu īpašniekiem par akumulatora uzpildi bija jāmaksā konstanta maksa (8 eiro), tad turpmāk būs jāmaksā par izlietoto elektroenerģijas daudzumu (0,76 eiro par kilovatstundu).

Kā aprēķinājis interneta izdevums AutoEvolition, pārejot uz jauno aprēķina metodi, ar 62 kilovatstundu akumulatoru apgādātā Nissan Leaf uzlāde izmaksās gandrīz 50 eiro. Un tas ir mazāk izdevīgi nekā piepildīt ar benzīnu, piemēram, Volkswagen Golf.

Ionity izveidoja BMW Group, Daimler, Ford Motor un Volkswagen Group, vēlāk projektam pievienojās arī Hyundai. Mūsdienās tas ir viens no visstraujāk augošajiem uzlādes punktu tīkliem, kuram ir vairāk nekā divi simti staciju 20 valstīs. Līdz 2020. gadam to skaits sasniegs 400 vienības.

No šī gada 31. janvāra tarifi tiks aprēķināti saskaņā ar jaunajiem noteikumiem - atkarībā no izlietotajām kilovatstundām. Rezultātā, ja agrāk automašīnu īpašnieki maksāja vienādi neatkarīgi no stacijā pavadītā laika, tad tagad maksa par pilnu uzlādi daudzkārt palielināsies. Un dažos gadījumos enerģijas papildināšana Ionity stacijās būs mazāk rentabla nekā parastas automašīnas uzpildīšana ar degvielu degvielas uzpildes stacijā, noteikti nav tas, ko gaidīja videi draudzīgo automašīnu īpašnieki.

Autoevolution aprēķini liecina, ka Vācijā Nissan Leaf akumulatora uzlādēšana izmaksas 49 eiro, kas ir pietiekami, lai Golf iepildītu 35 litrus degvielas. Ar šo daudzumu benzīna golfiņš nobrauks gandrīz 600 km, kamēr japāņu elektromobilis – vien aptuveni 385 km.

Ionity skaidro, ka jaunā cenu politika ir vairāk caurspīdīga un ekonomiski dzīvotspējīgāka. Uzlādes tīkla operators uzsver, ka viņu klientiem ir pieejams abonēšanas pakalpojums, kas nodrošina īpašus nosacījumus.

 
138 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
felix65 18.janvāris 2020 7:56
93 22 Atbildēt

Naivie "vides draugi" domāja paši gudrākie esam. Nu ko, aplauzāties?

Pļurkt 18.janvāris 2020 9:36
64 13 Atbildēt

Nepagāja diez ko ilgs laiks, ka ekofašisti atklāja savas kārtis!!!

Vienīgi ko tik šausmīgi ātri.... vajadzēja pagaidīt kamēr vismaz puse lētticīgo dauņu nomaina savus EKONOMISKOS dīzeļus uz elektročaiņikiem!!

Būtu gluži kā ar LPG Latvijā! Kamēr bija maz, tikam akcīzes nebija, kā masveidā sāka uzstādīt, tā akcīzi uzblieza.

------------------

HA HA HA

Ka vienmēr 18.janvāris 2020 7:52
50 7 Atbildēt

Appisiens nonācis arī līdz elektroauto. Tagad tik jāpacel akcīze bendžai lidz 2.50eur

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Volkswagen ID. Code – vācu markas dizaina nākotne (+ FOTO) 4

Pekinas autoizstādē Volkswagen izlicis apskatei konceptu ID. Code, kas liek noprast kādā virzienā stūrē vācu autobūves uzņēmuma dizaina komanda. Lasīt vairāk

 

Mopēds vai velosipēds? (+ VIDEO) 6

Laikam kļūstot siltākam, ielās arvien vairāk parādās arī elektroskrejriteņi un elektromopēdi. Vienlaikus – ar jaunu sparu uzliesmo domstarpības starp šo braucamrīku lietotājiem un kājāmgājējiem. Tikmēr saasinās konkurence arī pašu koplietošanas braucamrīku operatoru vidū. Viens no uzņēmējiem tiek vainots konkurences kropļošanā, sev par labu interpretējot likuma normas. Lasīt vairāk

 

Lietuvas un Polijas karavīri trenējas aizsargāt Suvalku koridoru (+ VIDEO) 8

NATO militārās plānošanas dokumentos par vienu no vismazāk aizsargātajām vietām aliansē atzīts Suvalku koridors. To nereti dēvē par NATO Ahileja papēdi. Suvalku koridors ir ap 70 kilometru gara josla uz Lietuvas un Polijas robežas, un tā vienlaikus atdala Krievijas Kēnigsbergas anklāvu no Baltkrievijas. Lai trenētos aizsargāt šo stratēģiski ievainojamo teritoriju, Lietuvas dienvidos noritēja militārās mācības. Lasīt vairāk

 

Aceman – trešais modelis ar elektropiedziņu Mini aptverē (+ FOTO)

Britu autoražotājs Mini pievienojis savam modeļu piedāvājuma kompakto krosoveru Aceman, kas kļūs par trešo modeli ar pilnībā elektrisku piedziņu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti