Eiropā ievieš jaunus elektromobiļu uzlādes noteikumus; braukšana ar elektrību kļūs dārgāka 138

 

Foto: Publicitātes attēls

iAuto | 18.janvāris 2020 6:38

Ionity - viens no lielākajiem uzlādes staciju tīkliem Eiropā, maina lietošanas noteikumus un nosaka citus tarifus. Ja līdz šim automašīnu īpašniekiem par akumulatora uzpildi bija jāmaksā konstanta maksa (8 eiro), tad turpmāk būs jāmaksā par izlietoto elektroenerģijas daudzumu (0,76 eiro par kilovatstundu).

Kā aprēķinājis interneta izdevums AutoEvolition, pārejot uz jauno aprēķina metodi, ar 62 kilovatstundu akumulatoru apgādātā Nissan Leaf uzlāde izmaksās gandrīz 50 eiro. Un tas ir mazāk izdevīgi nekā piepildīt ar benzīnu, piemēram, Volkswagen Golf.

Ionity izveidoja BMW Group, Daimler, Ford Motor un Volkswagen Group, vēlāk projektam pievienojās arī Hyundai. Mūsdienās tas ir viens no visstraujāk augošajiem uzlādes punktu tīkliem, kuram ir vairāk nekā divi simti staciju 20 valstīs. Līdz 2020. gadam to skaits sasniegs 400 vienības.

No šī gada 31. janvāra tarifi tiks aprēķināti saskaņā ar jaunajiem noteikumiem - atkarībā no izlietotajām kilovatstundām. Rezultātā, ja agrāk automašīnu īpašnieki maksāja vienādi neatkarīgi no stacijā pavadītā laika, tad tagad maksa par pilnu uzlādi daudzkārt palielināsies. Un dažos gadījumos enerģijas papildināšana Ionity stacijās būs mazāk rentabla nekā parastas automašīnas uzpildīšana ar degvielu degvielas uzpildes stacijā, noteikti nav tas, ko gaidīja videi draudzīgo automašīnu īpašnieki.

Autoevolution aprēķini liecina, ka Vācijā Nissan Leaf akumulatora uzlādēšana izmaksas 49 eiro, kas ir pietiekami, lai Golf iepildītu 35 litrus degvielas. Ar šo daudzumu benzīna golfiņš nobrauks gandrīz 600 km, kamēr japāņu elektromobilis – vien aptuveni 385 km.

Ionity skaidro, ka jaunā cenu politika ir vairāk caurspīdīga un ekonomiski dzīvotspējīgāka. Uzlādes tīkla operators uzsver, ka viņu klientiem ir pieejams abonēšanas pakalpojums, kas nodrošina īpašus nosacījumus.

 
Visi komentāri
 
Ka vienmēr 18.janvāris 2020 7:52
50 7 Atbildēt

Appisiens nonācis arī līdz elektroauto. Tagad tik jāpacel akcīze bendžai lidz 2.50eur

To Ka vienmēr 19.janvāris 2020 18:03
1 0 Atbildēt

Tā jau laikam bija arī domāts, tikai iepriekš saskaņotie termiņi nobīdījās...

Tagad zināsim par cik cels fosīlo...droši vien, elektrībai uz papīra būs jābūt par 30% lētākai

felix65 18.janvāris 2020 7:56
93 22 Atbildēt

Naivie "vides draugi" domāja paši gudrākie esam. Nu ko, aplauzāties?

Frontera 18.janvāris 2020 10:54
16 1 Atbildēt

Nu bet loģiski..ja pāris simti braukā,tad jā neviens tevi neaizstiks,tikko kā būs Ntie tūkstoši,tā..viss ,nodoklis galdā!!Plus elektrocari drīkst braukt pa tranc joslu,tad masveidā to aizliegs,jo veidosies koŗķis uz sabiedriskās.Tāka..pirms pērk elektrospaini..ir vērts padomāt ekonomiju;)

Gluži otrādi 20.janvāris 2020 15:05
1 2 Atbildēt

Aplauzīsies veco iekšdedzes dzinēju īpašnieki, kas drīz nevienā Eiropas pilsētā netiks ielaisti. Bet elektroauto tauta pārsvarā lādē mājās pa nakti. Degvielu mājās nevienam gan vēl nav izdevies sintezēt.

Bradypus 20.janvāris 2020 16:24
6 2 Atbildēt

Aplauzīsies Eiropas pilsētas, kad tajās paliks dzīvot tikai uz pabalstiem dzīvojošie imigranti un hipsteri.

es 18.janvāris 2020 8:48
15 4 Atbildēt

Tikai ne elekromobiļus!Tika ja you tube redzēts kā 30 stundām lādējas,bet kādi 50 stāv rindā!

Nja 18.janvāris 2020 10:31
5 18 Atbildēt

Tikai nevajag dirst! Ātrie uzlādes punkti (kas ir šie kuri prasa naudu) var uzlādēt 80% 20min laikā. Protams, majās pie parastās rozetkas tev bšu tās 30h.

Un neredzu par ko te brīnīties, visi bija iedomājušies ka elektrība kāda haļavnā vai? Norvēģijā autiņi tā savairojušies, ka viņi jau pat runā par nodokli. Ir ļoti labi, ka ir alternatīvas, notiek cīņa par patērētāju utt. Katram pašam galva uz plecie lai izlemtu kas viņam ir labāks, kas derēs vienam, nederēs otram. Es personīgi esmu gatavs plug in hibrīdiem, pa nakti uzlādē, lai izbraukātu darbu, brīvdienām motors. Tik nez kāpēc maksā dārgāk kā Tesla...

Frontera 18.janvāris 2020 11:03
8 4 Atbildēt

Un???Ko tu ieekonomēsi?

Nja 18.janvāris 2020 16:16
2 7 Atbildēt

Braukšanas izmaksas.

xxx 20.janvāris 2020 14:32
3 0 Atbildēt

nevajag stastit pasakas lai uzladetu pilnibā vajag 1h 20 min un letajiem tadam ka nissan leaf nobraukt labi, ja var 120 km jaunais vabut var nobraukt 200km bez uzlades, bet par to mac stipri šaubas.

Asaris 20.janvāris 2020 15:17
0 1 Atbildēt

Ja tu esi tik tups ka sēdi ātrajā uzlādes stacijā līdz 100% uzlādei, tad tā ir tava problēma. Tās vispār ir domātas garākiem ceļojumiem nevis ikdienas lādēšanai.

e-NV200 21.janvāris 2020 0:21
0 0 Atbildēt

Ar līdz galam nepiepildītu mazas kapicitātes akumulatoru bieži nevar nobraukt pilnu distanci bez apstāšanās,vai garantijas,ka līdz uzlādes vietai nebūs jāvelk ar citu auto!

Pļurkt 18.janvāris 2020 9:36
64 13 Atbildēt

Nepagāja diez ko ilgs laiks, ka ekofašisti atklāja savas kārtis!!!

Vienīgi ko tik šausmīgi ātri.... vajadzēja pagaidīt kamēr vismaz puse lētticīgo dauņu nomaina savus EKONOMISKOS dīzeļus uz elektročaiņikiem!!

Būtu gluži kā ar LPG Latvijā! Kamēr bija maz, tikam akcīzes nebija, kā masveidā sāka uzstādīt, tā akcīzi uzblieza.

------------------

HA HA HA

rudens68 18.janvāris 2020 14:06
6 2 Atbildēt

Jā no mūsu skatu punkta pa ātru . Varbūt tai rietum eiropā jau pa vēlu attapās . Tur tie e auto ir sajājuši visu ko var ieskaitot nodokļu ieņēmumus , auto būvi kā tādu ( Vācija )

Kanibaals 18.janvāris 2020 23:42
4 0 Atbildēt

Ekonomiski ir šmucspaini pa logu izgāzt, bet ne ekoloģiski.

Pļurkt 18.janvāris 2020 9:39
15 2 Atbildēt

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vācijā Nissan Leaf akumulatora uzlādēšana izmaksas 49 eiro, kas ir pietiekami, lai Golf iepildītu 35 litrus degvielas. Ar šo daudzumu benzīna golfiņš nobrauks gandrīz 600 km, kamēr japāņu elektromobilis – vien aptuveni 385 km.

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Krotow 18.janvāris 2020 16:42
4 0 Atbildēt

Nissan Leaf ar kretīnisko uzlādes tehnoloģiju bez baterijas dzesēšanas nav tas labākais piemērs. Un izskatās, ka Nissan paši to ir sapratuši.

Valdis 18.janvāris 2020 9:48
5 4 Atbildēt

Vienalga bus izdevigaki dizelmatori,jo viniem vares piejaukt lieljaudas tehnikas dizeldegvielu kura ir leta,autiniem ar veca tipa dzegvielas sukniem,brauks kaut vai ar lauksaimnieka degvielu,sakrustojot to ar benzintaka pirkto un tas bus letak par visam sim luksus lietam,ne par velti mudina pirkt jaunos auto,brakejot tos ar lielu izpludes gazu daudzumu,lai jaunajiem ,kuriem ir modernaka degvielas padeve nevaretu izmantot leto degvielu,tas viss sau sen planots ka izcakaret autovaditajus,noslaukt un nebus kur sprukt,kratieties nost no jauniem auto un perciet lidz 2000 gadam razotos ar veco degvielas padeves sistemu un dzivosiet zali

anoagask 18.janvāris 2020 10:55
17 1 Atbildēt

Lauksaimnieku degviela atšķiras tikai ar krāsu.

Bet sociālisms beidzas, kad izbeidzas citu cilvèku nauda.

Lv arī tā būs - savairosies eauto, likvidēs A joslu priekšrocību un bezmaksas stāvvietas.

Vienīgais, ka eauto ir mazāks nodilums, iekßdedzei degviela nav visas izmaksas

felix65 18.janvāris 2020 16:26
5 16 Atbildēt

Nu zin, es īpaši priecīgs nebūšu, ja Tu man pa priekšu pirdināsi ar savu nojāto dīzeli. Tā gribas reizēm iejāt pa kādu smirdošu miskasti no RPG!

Frontera 18.janvāris 2020 10:50
8 3 Atbildēt

Lūk..100%,savairosies zināms daudzums mikroviļņu krāsnis uz ielām,momentā tiks izdomāti veidi kā nokāst nodokļi untt,rezultāts būs tāds pats kā braukt ar Dīz/Bendz.

Kanibaals 18.janvāris 2020 23:43
4 1 Atbildēt

Lādēšanu mājās būs grūti aplikt.

Nelabojams 19.janvāris 2020 9:16
2 0 Atbildēt

Pacels tev cenu "na fsjo" elektrībai.

Frontera 18.janvāris 2020 10:59
7 3 Atbildēt

ka Vācijā Nissan Leaf akumulatora uzlādēšana izmaksas 49 eiro, kas ir pietiekami, lai Golf iepildītu 35 litrus degvielas. Ar šo daudzumu benzīna golfiņš nobrauks gandrīz 600 km, kamēr japāņu elektromobilis – vien aptuveni 385 km.

___________________________________

Lūk visa atbilde.

Frontera 18.janvāris 2020 11:01
15 3 Atbildēt

īsak sakot tas burbulis ap elektroauto plīsīs (vai jau plīsa)Vienkārši tos spaiņus neviens vairs nepirks..

rudens68 18.janvāris 2020 14:10
0 2 Atbildēt

Domāju ne velti mūsu MK ieslēdza atpakaļgaitu .Ar vēsu galvu un kalkulatoru paskaitīja nodokļu ieņēmumus . Es runāju par vismaz pusgadu klejojošo plānu turbo ātrumā e auto ieviešanā ( uzlādēts .lv ) Un pēķšni uzticamie sociķu re .baltcas paziņo par viltus ziņu .

felix65 18.janvāris 2020 16:31
17 4 Atbildēt

Cik saprotu, vācieši diez cik priecīgi nav par to elektroauto lažu. Pat neskatoties uz to, ka ir tik smagi apstrādāti pēc kara, ka nespēj ne kam iebilst, ir veikuši pētījumu par to, ka elektroauto pilnā dzīves ciklā ir ekoloģiski kaitīgāks par benzīnauto. Ceru ka tas spararats iegriezīsies un mums vairs nevarēs uzspiest tos ekofašistu vāģus.

gf 18.janvāris 2020 11:11
3 3 Atbildēt

...bet tā apziņa...kad tu glāb pasauli...

JanJan 18.janvāris 2020 11:21
7 1 Atbildēt

Skaidrs, ka šo tīklu neviens vairs neizmantos...

Laaciz 18.janvāris 2020 11:51
9 3 Atbildēt

A Tu tā naivi ceri, ka citi nesekos piemēram, ja?

Tāpat kā visi pirms gada vēl ar putām uz lūpām teica, ka visi ir idioti un ar EV būs lēti braukt. Šis ir tikai sākums atliek tiem kļūt vēl vairāk un visas privilēģijas tiks atceltas un maksās nodokļus kā o dara tagad iekšdedzes braucēji.

BmW 18.janvāris 2020 16:49
11 3 Atbildēt

Tikai piesarno vel vairak - oglu elektrost ir viskaitigakzs dabai un cilvekiem un vel litija un kobalta ieguve -tā ka kaitejums dabai daudz lielaks neka benzina masinai

anoagask 18.janvāris 2020 11:59
4 7 Atbildēt

Kā otrais auto ģimenē ir ok, range pietiek nedēļai, ja garāžà uzlàde maksā parasto tarifu, saules paneļi ar iespējams pieslēgt ned nogalē

anonimikis 18.janvāris 2020 12:05
6 1 Atbildēt

Viņi maina biznesa modeli, negrib strādāt pa tiešo ar klientiem. Abonēšanas pakalpojumu lietotājiem cenas ir ap 0,30 EUR par kWh.

Liela brēka par neko.

Asaris 18.janvāris 2020 13:55
11 1 Atbildēt

Te jau tik ielikts clikbate raksts, lai pajoļiem ir ko pakomentēt.

Tas jau bija sen zināms, ja tu lādē tikai ātrās uzlādes stacijās, tad diži lētāk par dīzeli nesanāks.

rudens68 18.janvāris 2020 14:12
6 1 Atbildēt

Arī privātmājā ilgi nevarēsi lādēt lēto bezakcīzes elektrību

Asaris 18.janvāris 2020 22:43
0 3 Atbildēt

To nu gan ez gribu redzēt

msh 19.janvāris 2020 0:41
7 0 Atbildēt

Nebaidies, pieredzēsi. Princips noteikti būs tāds pats kā ar dabasgāzes pildīšanu savā mašīnā savās mājās - jāpiereģistrējas attiecīgi. Šajā gadījumā varēs reģistrēt savus lādētājus, bet ja nebūs reģistrēts, bet mājā būs palielāks elektrības patēriņš - aizies ciemos noskaidrot, vai netiek bez akcīzes maksāšanas lādēta mašīna...

eidis 20.janvāris 2020 9:01
0 0 Atbildēt

Galīgi traks?

Dabas gāzi pārstrādāt mājās ir krimināli sodāma nodarbe. Jo bīstami.

Asaris 19.janvāris 2020 10:23
2 0 Atbildēt

Ieslēgsies 100% komunistu režīms atslēgšos vispār no tīkla. Ap to laiku kad tas būs aktuāli, gan jau varēs to arī atļauties.

msh 19.janvāris 2020 17:17
2 0 Atbildēt

Ja tāds gājiens tiešām būs iespējams [ko bik apšaubu] un būs pietiekami izplatīts, nebaidies - uzliks vēl elektriskajām mašīnītēm GPS izsekotājus, un varēsi izvēlēties - maksāt par kilovatstundām , vai maksāt par kilometriem.

wons 19.janvāris 2020 9:41
0 0 Atbildēt

a kāds zin vai LPG ar pats var mājās uzpildīt, no mājas apkurei paredzētās cisternas?

eidis 20.janvāris 2020 9:02
1 0 Atbildēt

Visticamāk ir iespējams, bet diezgan bīstami bez speciālistu uzraudzības un sertifikācijas. Un neko lēāk kā tankā nebūs.

msh 19.janvāris 2020 10:21
1 0 Atbildēt

Tehniski noteikti - vajadzēs vienīgi tādu kompresoru, kāds benzīntankā pūš gāzi balonā, lai to gāzi ar pietiekamu spiedienu dabūtu iekšā. Vienkāršāk ir ielikt mašīnā sadzīves gāzes balonu, vienīgi tas būs jātur ar kājām gaisā...

Pļurkt 20.janvāris 2020 9:07
0 5 Atbildēt

Sadzīves balonā ir propāna un butāna maisījums, bet autogāze ir tīrs propāns. Tā ka sakarīgi tas dzinējiņš nestrādās!

core 18.janvāris 2020 13:22
8 1 Atbildēt

Tas ka tā notiks jau sen bija skaidrs, pārsteidz ka tas notika jau tik ātri

rudens68 18.janvāris 2020 14:37
2 0 Atbildēt

Nja

Ir ļoti labi, ka ir alternatīvas, notiek cīņa par patērētāju utt.

.

Tam patērētājam jau neprasa , ko dos tas jāņem . Labi drusku pārspīlēju , nav jau saļina laiki .

Nja 18.janvāris 2020 16:23
3 3 Atbildēt

Nu un tie visi SUV saradās jo viņi tā gribēja, jeb patērētāju pieprasījums? 80% ir pilnīgi vienalgā kā un ar ko tā mašīna kustas uz priekšu. Daži tērē 100k jo tas būs kruta, tāpat kā ar iPhone. Hibrīdu pārdošanas apjomi kāpj, bet tās pašas mašinas var nopirkt ar te tik mīlēto DD (toyotai gan nē), pieprasījums ir un pirks šādas mašīnas. Paskatis tālāk, mobile.de jau pilns ar hibrīdiem otreizējā tirgū, nesaku ka tev jāpērk, bet citi pērk, gribi to vai nē. Ja Vācija kritisies pieprasījums pēc DD, tas ietekmēs LV, neviens neražos DD motorus, tikai lai LV viņu tirgotu.

wons 18.janvāris 2020 16:08
1 3 Atbildēt

Ir iespēja sapirkt ūdeņraža auto kamēr tur ar nav cena augšā degvielai.

Krotow 18.janvāris 2020 16:23
10 1 Atbildēt

Ūdeņraža auto Latvijā būs tikai Rīgas domniekiem par kukuļu naudu.

Krotow 18.janvāris 2020 16:22
6 3 Atbildēt

Skatos ka Delfu komentētāji pārvākušies arī uz iAuto Vai kāds no vervelētājiem rakstu arī izlasīja? Ionity ir tikai viens no ātrās uzlādes tīkliem. 400 uzlādes staciju Eiropas mērogā nav nekas. Kretīniskas cenas viņiem beigsies ar bankrotu. Vai arī būs spiesti apdomāties.

Tas, ka beigsies atvieglojumi elektriskajiem braucējiem, kad to skaits jūtami pieaugs, jau uzreiz bija skaidrs. Par ko satraukums? Gatavojieties sākt stāvēt demonstrācijās, kad mūsu gudrās galvas elektrības cenas pacels mākoņos.

Frontera 18.janvāris 2020 18:36
2 1 Atbildēt

Kretīniskas cenas viņiem beigsies ar bankrotu.

_______________________________

Degvielas biznesam beidzas bankrots???

650 18.janvāris 2020 17:39
2 6 Atbildēt

Tā ir, kad gribās visus app /ist un braukt par velti un vēl pa autobusa joslu.Tas tāpat kā te daži perdorātōri priecājās par lohbaurcēju probēmām un skanīgā korī "pamatoja" degvielas cenu pieaugumu par "max5 santīmi".

Šodien man reku ziņo, aka maršruta mikroautobuss palicis dārgāks aš par 10 (desmit!) sant (katram pasažierim, katram braucienam, katru dienu...).Turklāt, tas ir TAS, kurā (samaksājot "šoferam" tos suuda 2eur...)vismaz 2/3 pasažieru JOPROJĀM nesaņem pretī biļeti...

reku 19.janvāris 2020 18:55
0 0 Atbildēt

Tu taču esi zābaks.Vai pats pa velti kādu vedā?Degvielai pacēlās cenas ja būsi ievērojis.

650 20.janvāris 2020 11:33
2 0 Atbildēt

Vēlies saņemt kādu personīgu epitetu?? Es teicu ka Zābaki 1kārt ir TIE,kuri cerēja, ka no degvielas nodokļu pacelšanas "beidzot" valstij uzradīsies nauda,uzlabosies labklājība un attīstīsies saimniecīskā darbība! Kaut gan īstenībā par degvielas cenu pieaugumu samaksās LOHI- par visu, par katru sīkumu, sākot no maršrutnieka un biedzot ar maizes puskukuli! Pie kam, nevis tikai precīzo to "5 santīmu" kompensāciju, bet vairākkārt vairāk! Sajūta, ka mums pus/valsts sastāv no tev līdzīgiem Zābakiem, kuri nejēdz vispār ko viņiem kāds grib pateikt! Jums tikai ar mietu pa pieri, citādi bezcers.

Andrejs 18.janvāris 2020 18:08
4 0 Atbildēt

Pa velti tikai siers peļu slazdā

raimondsm 18.janvāris 2020 18:32
0 1 Atbildēt

The standard solar panel has an input rate of around 1000 Watts per square meter, and the majority of solar panels available have around 15-20%. Therefore, if your solar panel was 1 square meter in size, then it would likely only produce around 150-200W in good sunlight.

How Much Electricity Do Solar Panels Generate? | Jan 2020

www.theecoexperts.co.uk/solar-panels/...ch-electricity

raimondsm 18.janvāris 2020 18:34
0 1 Atbildēt
Gerai 18.janvāris 2020 18:52
2 1 Atbildēt

Patiesībā man daži no elektromobīļiem tīri labi patīk, piemēram Tesla model s. Bet vismaz dotajā brīdī neizskatās, ka būtu jāiespringst uz videi draudzīgāku auto. Jo visādi jaunumi ātri vien to lielisko ideju padara neinteresantu

msh 18.janvāris 2020 19:03
9 0 Atbildēt

Sāksim ar to ka nopērkot to elektromobīli, tu tieši arī neiespringsti uz videi draudzīgāku auto. Ja iespringtu, tad izvēlētos kādu mazu sedanu ar ekonomisku iekšdedzes dzinēju.

Es 19.janvāris 2020 18:41
2 2 Atbildēt

Izstāsti to Afrikas bērniem, kas par grašiem bendē savu veselību, lai iegūtu kobaltu jūsu "tīrai" videi. Liekulība atklātā veidā.

msh 20.janvāris 2020 0:46
0 0 Atbildēt

Es tev, protams, pilnīgi piekrītu - ekofanu atbilde ir, ka, lūk, autoražotāji esot apņēmušies iepirkt aķus no firmām, kuras pērk kobaltu no industriālajām raktuvēm - mhm, rietumu ražotāji; no pagrīdes raktuvēm kobaltu iepirks ķīniešu akumulatoru ražotāji priekš ķīniešu autoražotājiem.

Asaris 20.janvāris 2020 10:07
1 0 Atbildēt

papēti cik kobaltu izmanto degvielas attīrīšanai. Āfrikas bērni tevi uztrauc, kā tad.

msh 20.janvāris 2020 12:33
0 0 Atbildēt

Nu un cik tad izmanto? Laikam pašam vajag papētīt - izmanto stipri mazāk nekā visa veida litiju jonu akumulatoriem - no pasaulē gada laikā iegūtā kobalta apjoma akumulatoriem izmanto vismaz pusi, bet naftas pārstrādes katalizatoriem kādus 10 procentus , ja ne mazāk - tad parēķini, uz cik miljoniem mašīnu aiziet viens lielums, uz cik otrs - bišķi ir starpība, vai ne?

Bez tam - ja kobalts litija jonu akumulatoru ražošanas procesā aiziet kā izejviela - kobalta naftas pārstrādes katalizatori nav izejviela, tie vienkārši laika gaitā nolietojas un tāpēc vajag jaunus.

Asaris 21.janvāris 2020 12:40
0 0 Atbildēt

Un cik no tiem 50% ir auto akumulatori? 5%?

msh 21.janvāris 2020 12:48
0 0 Atbildēt

Pie tā ka vienā elektromašīnītē ir vairākus simtus kilo smags akumulators, kamēr vienā plakanajā telefonā dažus desmitus gramu smags, es domāju ka tas procents tur būs jūtami lielāks...

Jebkurā gadījumā, pat ja tie būtu tikai 5 vai 10 procenti, starpība tāpat ir liela. Bez tam - naftas pārstrādē tos kobalta katalizatorus vajag pa lielam attīrīšanai - ja elektriskā mašīnīte bez kobalta nespēj iztikt, tad mašīna ar iekšdedzes dzinēju visdrīzāk bez kobalta katalizatora pārstrādes rūpnīcā spētu iztikt - vienkārši pa izpūtēju nāktu ārā stipri vairāk sēra un citu piesārņojošu vielu.

e-NV200 21.janvāris 2020 18:37
0 0 Atbildēt

Strādājot ar stikla šķiedru,poliestera sveķiem arī pielieto kobaltu,precīzāk - Kobalta naftinātu.Cik daudz duškabīnes un stiklašķiedras vannas jau saražotas ?

e-NV200 21.janvāris 2020 0:50
0 0 Atbildēt

Ko tu te pa āfriku kladzini? Pastāsti man Latvijas PSR bērnam,kāpēc man metās augoņi pusaudža gados,kad mani iedzina kuģa dzinēja blokā mazgāt sodrējainās eļļas nosēdumus,sev virs galvas un apkārt.Vai tev neliekas,ka vainīgi tie,kas tiem bērniem liek tur iet ?

WALA 21.janvāris 2020 9:44
0 0 Atbildēt

Te var visādi gari uz plaši spriedelēt par šo tēmu, bet kopš baltais cilvēks Āfrikā ir iestiepis savu naudas "sērgu" ( attieksmi pret naudu utml.) tur cilvēki kuri grib kaut drusku labāk dzīvot arī dara vergu darbus. Tā ir tāda piespiedu "izvēle", nemaz neapšaubot ka vietām tas pat ir vistīrākais piespiedu vergu darbs !

Latvietis 18.janvāris 2020 20:44
6 4 Atbildēt

,, Ekaloģisko Elektro auto īpašnieki var aiziet Dirst,,

Kas tur traks? Kompānija pieder BMW, Ford, Volkswagen, Hyundai 18.janvāris 2020 21:58
3 1 Atbildēt

Tīri loģisks gājiens, jo uzlādes stacijas vien lietos tie kas mēro vairāk kā 200km vienā virzienā. Jo esot mājās auto tiek pa nakti uzlādēts. Pieņemu, ka pārējie satraukti priecīgie komentētāji ir tie kas ik dienu nobrauc kādus 400km neiegriežoties mājās, līdz ar to plāno uzlādēt pa ceļam.??

solaris 19.janvāris 2020 1:13
13 6 Atbildēt

Nav vērts saistībā ar elektroauto lietot vārdu 'loģisks'. Tie cilvēki dzīvo dēļ idejas, ignorējot realitāti. Vēl viņiem patīk mobilās aplikācijas un citas ar elektroniskām lietām saistītas tēmas. Piemēram, glāstīt ekrānu un izvēlēties izvēles. Bet nav vērts cerēt uz loģisku domāšanu; loģika ir šīs sabiedrības lielākajai daļai pilnīgi neaktuāls "pagājušais gadsimts".

Go vienu smūtiju!

solaris 19.janvāris 2020 1:14
0 1 Atbildēt

izvēlnes

Bradypus 20.janvāris 2020 12:23
4 0 Atbildēt

Sajūsmina šitie dīvaiņi, kas argumentam kabina klāt "ik dienas". Nē - ikdienā pietiktu ar elektro, bet man neder auto, kuram vajag aizstājēju neikdienā. Tas ir muļķīgi un neekonomiski.

iciks 20.janvāris 2020 13:24
1 0 Atbildēt

Tieši tā. Ja aizstājējs vajadzīgs 2x gadā, var ko domāt, bet ja katras brīvdienas - tas nav nopietni.

e-NV200 21.janvāris 2020 18:53
0 0 Atbildēt

Ļoti ērti lādēt elektromobīli ,ja tu dzīvo deviņstāvu mājā.Tāds nieks,tikai tāds resnāks kabelis pa logu no augšstāva jāizmet.Tievu nevar,būs liels sprieguma kritums un ar savu tievo kabeli veicināsi tikai globālo sasilšanu,bet galā tev pieslēdzot auto,skaitītājs griezīsies,bet mobīlītis dzīvos badā.

Guntars 19.janvāris 2020 1:22
2 2 Atbildēt

zirgs jāpērk un kariete, domā zaļi!

e-NV200 21.janvāris 2020 18:58
0 0 Atbildēt

Zinātnieki nosprieuši,ka arī dzīvnieku kūtis piesārņo vidi izdalot dabasgāzi.

Māris 19.janvāris 2020 7:45
1 5 Atbildēt

Tāpat gāze ir 2x ekonomiskāka par benzīnu un dīzeli.

Asterix 19.janvāris 2020 9:01
0 0 Atbildēt

Re ka kāds tagad ieknāba sūdā!

Martins 19.janvāris 2020 9:33
4 0 Atbildēt

Dārgāk ir tikai tām automašīnām, kuru ražotāji nav Ionity konsorcijā. Tur ietilpst bmw, VW, Ford U.c. Bet neietilpst Nissan, uz kuru veikts aprēķins, tā kā viss ok, pērciet VW, bmw Ford un brauciet bez bēdu

rudens68 19.janvāris 2020 12:01
1 0 Atbildēt

wons

a kāds zin vai LPG ar pats var mājās uzpildīt, no mājas apkurei paredzētās cisternas?

.

Draugu ,draugi sametuši naudu un nopirkuši mājas gāzes staciju( laikam metānu ) . Sarunājuši katram sava diena , jo uzlāde ļoti ilga . Protams viņi ir nopirkuši lētāko staciju ,kura tāpat maksā pāris tūkstošus .

LPG mājas stacija varētu būt daudz lētāka

rudens68 20.janvāris 2020 9:23
0 0 Atbildēt

Palabošu sevi . Auto LPG propāns/butāns , proporcijas maina ziema /vasara . Apkures LPG tas pats ?

lynx85 20.janvāris 2020 11:02
0 0 Atbildēt

Jā, apkures lpg ir tas pats, ja vien tu iepriekš nevienojies par savādākām proporcijām (viss ir runājams, piemēram, tava muca vairs neiztvaiko pie 40% - prasi tīru propānu piejaukt klāt utt utjp).

rudens68 19.janvāris 2020 12:19
2 0 Atbildēt

Nja

Nu un tie visi SUV saradās jo viņi tā gribēja, jeb patērētāju pieprasījums?

.

Ir jau tā izvēles brīvība ,tikai mākoņi savilkās pār degvielas izvēles brīvību . Elektrību vairums patērētāju neprasa .

Krotow 19.janvāris 2020 16:24
1 1 Atbildēt

Kad 95 zupa šeit sāks maksāt 2,50 litrā un rietumos attiecīgi vairāk, varēs pajautāt vēlreiz.

msh 19.janvāris 2020 17:24
1 3 Atbildēt

Par kādu izvēles brīvību tu runā? Ja tu šodien vēlies nopirkt golfu, kurš nevelkas pa zemi un kuram kādā nelīdzenākā vietā neaizlidos priekšas buferis pa gaisu - tava izvēle ir starp mk2 vai mk3 golfu, vai arī tev ir jāņem Tu-Roc, jo golfs vairs lietojams nav. Ja tu vēlies nopirkt normāla augstuma A6 - tad tev ir vai nu jāpērk ceška, vai ja kaut kas jauns, tam būs jābūt alraudam. Un tā var turpināt - princips ir vienkāršs - parastās mašīnas ir padarītas ļoti stilīgas un knapi lietojamas, bet ja gribi mašīnu, ar kuru var normāli braukt, un tu netaisies nodarboties jaunai mašīnai ar piekares konfigurācijas izmaiņām - jānoloka papildus nauda par pseidodžipu.

Gundars 19.janvāris 2020 18:30
1 0 Atbildēt

Appisiens. Sexīgi teikts.

reku 19.janvāris 2020 18:50
3 2 Atbildēt

Šitā jaunā fašistu sistēma izdomās arī Saules skaitītāju,kā tikai saodīs naudas smaku.Pagaidām elektroauto sākumcena un veiktspēja nav par labu elektroauto viennozīmīgi.

raimondsm 19.janvāris 2020 20:54
0 1 Atbildēt
Dano 19.janvāris 2020 21:44
1 1 Atbildēt

Abrīnoju ka LV ir tik daudz naivu lēticīgu cilvēku.nafig jums tos visus jaunumus vajag,kur kur ir izdevīgums,lētums??Es braucu ar dīzeli un bendzinieku jau 20 gadus ar 2litru motoriem,apkope un degviela lētāk sanāk nekā lietot to elektro plastmasa kastē.lūdzu tulīt izjutisiet,elektrību pacels.detaļas dārgas,apkopes dārgas.Lv neatbalstīšu deputātus,un tupo knabu.atbalstīšu blakus valstis pērku un pirkšu degvielu un pārtiku tur.

Kanibaals 20.janvāris 2020 8:35
1 4 Atbildēt

A es riepas metu mežā, piekāst KNAB.

Teslawillkillthemall 19.janvāris 2020 22:46
0 2 Atbildēt

Neviens neliek lādēties ātrajā lādētājā. Lādējies mājās no sava saules paneļa.

Damn 20.janvāris 2020 9:38
1 0 Atbildēt

Pēc darba 18:00 lādēšu no saules paneļa

Pļurkt 21.janvāris 2020 8:35
1 0 Atbildēt

Vācijā teju vai katrs salika saules paneļus savās mājās, jo valsts sedza 70% izmaksu. Nepagāja ne pāris gadu, kā ir uzlikts samaksāt valstij PVN par PAŠA saražoto un paša patērēto elektroenmerģiju!!!

Sākumā aplika visus kas pārdeva elelktrību kaimiņiem.

Tā ka gaidi vien haļavu!! Uzliksi paneli un drīz vien valsts pacentīsies, lai šis tavs ieguldījums NEKAD nespētu sevi atpelnīt! Tad droši varēsi kost pirkstos, ka biji tik naivs un iedomājies, ka valsti varēsi ap3,14ist!

Isaac 19.janvāris 2020 23:17
2 0 Atbildēt

Man kaut kā uz to ionity vienalga, galvenais lai citi uzņēmumi cenas nepaceļ

Krotow 20.janvāris 2020 0:19
1 0 Atbildēt

Nu re - briti pieprasa samazināt PVN elektriskajiem auto vispār. Vismaz kaut kas notiek. Jāpieprasa Briselei tas pats.

insideevs.com/news/393453/cut-vat-tax-ev-uk/

WALA 20.janvāris 2020 6:57
1 1 Atbildēt

Tu joko nodokļu atlaides vispār ir stulbums kvadrātā, ja tādas var iedot, tātad var vai nu vispār samazināt nodokļus, vai uzlabot valsts sniegtos pakalpojumus. Tā priviliģētāko mākslīga veidošana ir stulba jau saknē, jo nez vai tiem kam dzīvi vajag tiešām atvieglot brauks ar EV.

Nja 20.janvāris 2020 8:31
2 0 Atbildēt

Nu nav gan tā. Kāpēc dod atlaides elektro auto? Eiropas savienības valstīm un citām ir saistošs dokuments par CO2 samazināšanu kopumā, tajā skaitā transporta sfēru. Valsts var grūst miljonus iekšā, bet var arī iedot atlaidi elektro auto. Ja nedarīs neko, būs jāmaksā sods. Šis ir vieglākais ceļš, neiegūts PVN, pret samazinātu CO2, jo to jau skatās pēc autoparka datiem, nejau kāds ko mēra. Jo vairāk elektroauto jo labāk uz papīra. Jāsaprot viens, ka atbalsta mehānismi būs ekoloģiskiem auto, nejau klasiskajiem DD, aizmirstiet! Nevienu valsti neinteresē palielināt iedzīvotāju labklājību, interesē tikai iekļauties CO2 līmeņos.

WALA 20.janvāris 2020 9:50
3 0 Atbildēt

es teikšu atklāti uz to CO2 stulbumu es neesmu īsti pavilcies, ne tā ka es neredzētu tajā vispār problēmu, bet gan tas ka tajā visā šobrīd ir 99% biznesa un 1% ekoloģijas. Ko vērts vien ir pasāciens ka Audi izlaiž jo liel\aka izmēra elektro jo labāk. Neviens velns man neiestāstīs ka tas ir ekonomiskāk kā teiksim Opel Corsa ( jā protams tāds ar ne visiem der). Un tāpat man neviens neiestāstīs ka nākotne ir baterijās - tiklīdz kā tas aizies kaut par 50% tirgū - (tas ir ieskaitot kravas pārvadāijumus utml.) - problēmu (t.sk ekoloģiskā ziņā) ar baterijām un to pārstrādi būs vairāk nekā ar mūsu gudrona dīķiem !

msh 20.janvāris 2020 12:42
3 0 Atbildēt

Ja kādam tiešām rūpētu oglekļa dioksīda izmešu samazināšana, tad sāktu ar pseidodžipu ražošanas aizliegumu un esošajiem uzkabinātu kārtīgu nodokli par neefektivitāti, atslābinātu visādas pasīvās drošības prasības un tādas lietas, kas padara mašīnas smagākas un lielākas, un spiestu ražotājus ražot nevis elektriskās mašīnītes, bet gan mazas, vieglas pludlīnijas mašīnas. Ja tas pats VW XL1 būtu uztaisīts bez domas par patērētāju gaumi, bet ar uzsvaru uz aerodinamiku, un pasīvā drošība tiktu samazināta, tādējādi samazinot svaru - tā mašīna spētu ierakstīties arī litrā degvielas - un tas būtu daudz ekoloģiskāk nekā kaut kāds elektromobīlis - gan CO2 mazāk, gan daudz mazāk toksisko atkritumu.

Bet tā kā patiesībā visiem pie kājas tas CO2, tikai mazie muļķīši ir norūpējušies [to no viņiem arī prasa], tad par CO2 izmešu samazināšanu jācīnās, patērējot vairāk un braucot ar lielākām un smagākām mašīnām - savādi, man likās ka ieguves, ražošanas un pārstrādes procesos arī izdalās CO2...

Nja 20.janvāris 2020 13:05
1 0 Atbildēt

Tu man šķiet ko jauc, es nerunāju par patērētāju, bet gan par politķi! Vairāki dokumenti uzliek par pienākumu samazināt CO2, cik nu kurā noazarē, un runa ir tikai par skaitli, nevis reālu ieguvumu dabai. Cilvēkus nevar piespiest pirkt to kas viņiem nepatik, jēga būs ražot to ko tu tur stāsti? Politiķiem vajag lai pērk un pērk daudz, kaut vai 4t pikaps, ar elektrību un kravas kastē celtniecības ģenerators.

iAuto 21.janvāris 2020 11:40
0 0 Atbildēt

Var. Piemēram ierobežojot produktus, vai vispār neņēmot no ražošanas ar normatīvo aktu spiedinu.

Jau šogad būs problēmas pat Latvijā nopirkt jaudīgākus motorus.

msh 20.janvāris 2020 17:08
0 0 Atbildēt

"Cilvēkus nevar piespiest pirkt to kas viņiem nepatik" - tiešām? Kāpēc pilnas ielas ar dīzeļiem? Kā tev šķiet, cik daudzi no daudzajiem LPG un CNG lietotājiem to gāzi lieto jo viņiem tā degviela un tehniskais risinājums patīk, un nevis cenas dēļ? Nerunājot nemaz par to ka ekofašisti, runājot par elektormobīļu ieviešanu, visu laiku runā par "paradumu maiņu" - tātad, kas tev patiktu labāk - neliela, neparasta mašīna ar iekšdedzes dzinēju, kura spēj to pašu, ko esošā, tikai ar vienu bāku spēj nobraukt vēl tālāk kā esošā - vai elektromašīnīte, kas izskatās kā esošā mašīna, tik spējīga nobraukt vienā piegājienā 100-200 km? Ja pastāvētu izvēles iespējas, tad mēs redzetu, par ko cilvēki nobalsotu ar saviem makiem... Bet šobrīd runā tikai par elektromobīļu uzspiešanu.

Nja 20.janvāris 2020 18:21
1 0 Atbildēt

P.s. gribēšana un varēšana nav viens un tas pats. Tu būtu pārsteigts ja cilvēkiem atļautu balstot nevis ar maku, bet to ko grib. SUV pārliecinoši vadībā.

Nja 20.janvāris 2020 18:19
0 0 Atbildēt

Patika ir dažāda, ja tev patīk taupīt naudu, tu sakties lētāko, patīk DD, tu pirksi DD, kur problēma?

Izkāp no saviem rāmjiem vienreiz, cilvēki automašīnas pērk dažādu iemeslu dēļ, tu skaties tikai vienu šķautni! Auto sen kā vairs nav pārvietošanās līdzeklis, cilvēkam patīk BMW, viņam būs vienalga kādi motori tur iekšā, patīk zīmēties, nu pirks viņš to Teslu, kaut vai mājas priekšā lai stāv! Tas ka praktiskais latvietis piss kapeiku sen kā skaidrs, bet tas nevienu neinteresē, jaunas mašīnas atļaujas tādi, kam nav jāpiss kapeika. Ar saviem makiem tu te vari balsot vai nebalsto, Vācija nobalso arī tavā vietā! Ir gan skumji, kad viss līzings aiziet X6 un roltoni kastēm stāv.

msh 20.janvāris 2020 23:06
0 0 Atbildēt

"P.s. gribēšana un varēšana nav viens un tas pats. Tu būtu pārsteigts ja cilvēkiem atļautu balstot nevis ar maku, bet to ko grib. SUV pārliecinoši vadībā."

Haha. Nē, varētu padomāt ka tā mašīnu suga ir parādījusies tikai pirms pāris gadiem, ka visi tie, kam patīk augstas un nestabilas kastes, nevarētu tās atļauties... Pat es ar savu nelielo aldziņu varētu atļauties nomainīt savu golfu pret kādu hondas cirvi vai toybotas rāvējslēdzēju.

Bradypus 20.janvāris 2020 13:27
0 0 Atbildēt

Tavs naids pret pseidodžipiem nav nekāds jaunums, tomēr brīžiem runā sķietami loģiski. Vai tomēr neesi gatavs atkāpties no personīgā naida un nodokli uzlikt atbilstoši patēriņam, nevis par statusu? Kamēr atbalstīsi šķiru cīņu, tikai vēloties pārdefinēt šķiras pēc sava priekšstata, tas pats kreisais vien esi savos uzskatos. Diemžēl tev bieži lien ārā emocionāla skaudība, lai gan lielākoties raksti ar prātu - saprotot, cik kreisā ideoloģija ir amorāla.

msh 20.janvāris 2020 17:14
0 1 Atbildēt

Man nav dota spēja skaust; laikam manā dzimtā iztrūkst šāds gēns - es vienkārši tīri loģiski nespēju saskatīt pamatojumu SUV un CUV klases "mašīnu" eksistencei, jo sevišķi pie tā, kā tās tiek realitātē lietotas. Ja CO2 būtu īstā problēma, un kāds ar to tiešām taisītos cīnīties, loģiskos veidos, es atbalstītu SUV un CUV ražošanas aizliegšanu bet esošajām mašīnām nodoklīšus pēc svara, nevis mistiskiem oglekļa dioksīda gramiem - bet īstiem džipiem iegādi, ja pircējs spēj pamatot nepieciešamību pēc tā - bet ja tādas nav - savu turību tu vari izrādīt braucot ar lielāku sedanu - es pilnīgi neko nesaku, ja cilvēks savu stāvokli parāda ar, teiksim, jaunu A8.

Bradypus 21.janvāris 2020 9:36
0 0 Atbildēt

Tāpat nav skaidrs, kas tev ir pret SUV, joprojām izskatās pēc skaudības. Būsi pārsteigts par svaru, kuru gribi aplikt ar nodokli - sieva pārgāja no sedana uz vieglāku SUV un pat mans Grand Cherokee ir vieglāks par viņas bijušo sedanu. Vēl dzīvo iedomās, ka SUV ir nez kādas degvielas kapsētas. Un nespēj pat iedomāties, ka tie gluži vienkārši ir ērtāki - piemēram bērnu iesprādzēt sedanā ir daudz grūtāk un biežāk sanāk atdauzīt galvu, to darot. Sievasmāte brauc ar SUV tādēļ, ka sievastēvs dēļ veselības problēmām nespēj patstāvīgi iesēsties un izkāpt no zemā auto, bet SUV beņķis ir ērta krēsla augstumā. Bet pat, ja nebūtu praktisku argumentu, kas tev ir pret to, ka tādi vienkāršī patīk? Varbūt, tavuprāt, vajag arī aizliegt arī kādu krāsu, kas nav tavā gaumē?

msh 21.janvāris 2020 13:04
0 0 Atbildēt

Kas man jāskauž? Tas ka tev vajag 5.2 motoru lai izdarītu to pašu, kam man pietiek ar 2.0? Vai tas ka tu līkumā vari ieiet ar mazāku ātrumu nekā es, lai arī mans golfs ir diezgan līgans - ?

Par ko man jābūt pārsteigtam par to svaru? Elementārā fizika - iepriekšējais sedans tātad bija jūtami lielāks - parādi man labāk kādu pseidodžipu, kurš ir vieglāks par to vieglo mašīnu, uz kuru tas ir bāzēts Toties es būšu pārsteigts ja tavas sievas XC60 patērētu uz šosejas mazāk degvielas kā iepriekšējā mašīna, pie noteikuma ka tai bija līdzīgs motors...

Pārējie divi argumenti - tizlums un/vai nespēja saprast ka vieglās mašīnas ir vairāk nekā 2-3 modeļi - kā, piemēram, tavas sievasmātes gadījumā - mana golfa ķebļu augstums kā reiz atbilst tam aprakstam "ērta krēsla augstumā" - kad es, nepilnus divus metrus garš, kāpju ārā, ceļu locītavas man ir jāsaliec 90 grādu leņķī - sanāk ka tavai sievasmātei nav nekāds "SUV", bet kaut kāds mazais, uz golfa klases mašīnas bāzētais pseidodžipiņš, jo SUViem ķebļa augstums atšķiras ar to, ka tajos ir jāierāpjas...

Bradypus 21.janvāris 2020 13:16
0 0 Atbildēt

Man nevajag 5.2 motoru. Tu dzīvo ļoti lielu iedomu pasaulē, ja uzskati, ka tādi motori ir plaši izplatīti - lai tiem īpaši pievērstos un uzskatītu par problēmu. Es neapgalvoju, ka "pseidodžips" ir vieglāks par attiecīgo bāzi, bet norādu uz mērenu absurdu tavā masas nodokļa izpratnē un vēlmē likt kādam braukt ar sedanu, lai tik tas nebūtu pseidodžips.

Sievas XC60 ir tieši tāds pats biturbo D5, kā iepriekšējam S80. Degvielas patēriņš ir apmēram tāds pats. Es neapgalvoju, ka mazāks, bet norādu uz tavu absurdo apgalvojumu, ka pseidodžipam tas ir būtiski lielāks.

Ja cilvēka ērtības un vēl jo vairāk - slima cilvēka specifiskas vajadzības nosauc par tizlumu, tu esi vienkāŗši skaudīgs mēsls.

Un tā arī nespēj sniegt atbildi uz jautājumu, kur problēma, ja vienkārši patīk? Vai jāaizliedz arī krāsa, kas nav tavā gaumē?

msh 21.janvāris 2020 18:33
0 0 Atbildēt

Tev nevajag 5.2, bet tev tāds ir - un gūglis rāda ka tavs bobiks labākajā gadījumā paātrinās kā mans golfs - kurš ir salīdzinoši lēns garās kārbas dēļ - kamēr mašīnai ar piecu litru motoru - tādai vajadzētu spēt simtu sasniegt kādās sešās sekundēs vai mazāk...

Manā nodokļa izpratnē nekāda absurda nav - tas būtu vienkārši veids kā pseidodžipiem ierubīt lielāku nodoklīti neatkarīgi no ražotāja sarēķinātajiem oglekļa dioksīda gramiem - es labi redzu kā tā nodokļa sistēma strādā man saistošajām mašīnām, un es nesaprotu kāpēc kaut kādam vidēja izmēra pseidodžipam būtu jābūt ar nodoklīti kā, piemēram, B5 A4 quattro...

Sievai tas degvielas patēriņš ir līdzīgs kur - garajos gabalos, vai stumdoties pa pilsētu?

Tizlums ir tava galvas klapēšana pret stenderi. Tava sievastēva gadījums ir kaut kas cits - man liekas savādi ka tev, gudram cilvēkam kurš lieliski redz visādas komunistu sazvērestības, nav izdevies pamanīt autoražotāju sazvērestību, par kuras upuri ir krituši tavas sievas vecāki Tātad, es tev atgādināšu - pirms 25-30 gadiem normāla augstuma mašīnas izskatījās pēc parastiem hečbekiem, sedaniem, universāļiem - pēc tam, deviņdesmito otrajā pusē, modes dēļ, ražotāji sāka pazemināt mašīnu augstumu - bet pēc tam, jau šajā gadsimtā, atčaknījās, ka cilvēkiem tomēr to normālo augstumu vajag, un uz to var uzvārīties - tā nu ražotāji normālās mašīnas nometa vēl zemākas, un uz to platformām izlaida jaunus modeļus, ar normālo augstumu, ko nosauca par "krosoveriem" - bet lai varētu ierubīt lielāku cenu, un cilvēki pat neatčaknītos ka ir appisti, uzlika virsū lielākas kulbas. Tavam sievastēvam, domājams, to lielo kulbu nah nevajag, diez vai viņš ikdienā nēsā galvā salmenīcu vai "cilindru" - viņam vajag tikai normālu ķebļa augstumu, ko astoņdesmitajos gados nodrošinātu gandrīz jebkura golfa klases mašīna, bet kādēļ šodien jāpērk pseidodžips vai jāceļ augšā parasta mašīna, un tas viss - tikai ražotāju peļņas vārdā. Ja šo mašīnu kategoriju aizliegtu ražot, tad ražotāji būtu spiesti izlaist vienkārši normālu mašīnu normāla augstuma versijas, ar ko lielajam vairumam arī pietiktu. Pie viena atkristu arī tā problēma, par kuru tu man prasi - nevajadzētu domāt par to cik tev ļoti patīk nestabilāka mašīna ar sliktāku dinamiku un lielāku degvielas patēriņu, jo tādas piedāvājumā nebūtu.

P.N. Pirms pāris nedēļām krasta ielas lido ieraudzīju atgādinājumu tam, cik ļoti šodienas autobūve sapista ar normālo mašīnu pazemināšanu lai varētu pircējiem iesmērēt pseidodžipus - atnākot no ēšanas, manam golfam blakus stāvēja kijas sēkla, nezinu, esošais vai iepriekšējais modelis - kas piesaistīja manu uzmanību - parasti starp jaunām mašīnām mans golfs ir tā mazā, zemā mašīna - bet šeit blakus dažus gadus vecai kijai, bija ļoti uzkrītoši ka tai kijai jumts atrodas labu strēķīti zemāk nekā manam golfam... Tā kā man vajadzēja pagaidīt kamēr telefons sameklē GPS satelītus, neuzkrītoši ar kāju pamērīju abām mašīnām sliekšņu augstumus - viss skaidrs, tai sēklai kabīnes augstums varētu būt līdzīgs kā manam golfam, tik vien ka sliekšņi atrodas 10 cm zemāk nekā manam golfam...

eidis 20.janvāris 2020 9:08
1 0 Atbildēt

Šķiet, ka ziņa nav visai kvalitatīvi sniegta. Domāju (sliņķis meklēt oriģinālu), ka runa ir par ātro uzlādi, kas šobrīd tiek ļaunprātīgi izmantota, jo rada garantiju prasījumus. Teslai šo regulē brīfdinājumi par garantijas atsaukšanu, Eiropā laikam nedrīkst

Kk 20.janvāris 2020 11:29
1 0 Atbildēt

Norvēģijā jau šogad par maksas ceļiem jāsāk maksat elektriskajiem auto tikai mazliet mazāku summu. Pa saviedriskajām joslām ar vairs nevares braukt. Plus stavvietas ar vairs nebusot na haljavu. Info no cilvekas kas dzivo tur.

Asaris 21.janvāris 2020 12:22
0 0 Atbildēt

Bet pilnīgi loģiski, ja visi brauc pa sabiedrisko joslu, tad kāda viņai jēga?

Tec 20.janvāris 2020 12:55
0 1 Atbildēt

Runa joprojām iet par elektrību, kuru tu pats, ja gribi vari ražot uz savas mājas jumta, nekāds monopols un spekulācijas jau tur nesanāks. Lādē mājās par kapeikām, kamēr citi pērk "beigtus dinozaurus" no spekulantiem.

WALA 20.janvāris 2020 14:29
2 0 Atbildēt

Tā ir mazliet tāda tukša diršana kamēr tev pašam nav uz jumta savi saules paneļi, pie mums ir iedzīvojušies saules kolektori ūdens sildīšanai utml. bet saules baterijas ir knapi sākušas savu dzīvi - es vēl neesmu gatavs komentēt cik jēdzīgi tas ir !!!

eidis 20.janvāris 2020 15:31
1 4 Atbildēt

enefit atsūtija piedāvājumu. Tgd pētu. Šie saka, ka gada laikā varot nobalansēt visu patēriņu. Arī LV

Izpētīšu, pastāstīšu.....

Bradypus 21.janvāris 2020 10:02
0 0 Atbildēt

Elementāri. Viņi ļoti labi zin, ka nav gaidāms straujš elektropatēriņa pieaugums, jo skaļā minoritāte nav vērā ņemams patērētājs. Un tieši to arī nav problēmu nobalansēt. Tas, kas nav iespējams - ir sociķu valdību sludinātie pilnas elektrifikācijas plāni. Tie ir tieši tādi paši meli, kā Bordāna pirmsvēlēšanu 3x500.

didzisk 20.janvāris 2020 14:57
2 0 Atbildēt

Stulbeņi. 62 kWh Leaf (un jebkuru Leaf) Ionity stacijā uzlādēt vispār nav iespējams, jo Ionity ir tikai CCS spraudnis, kamēr Nissan joprojām spītīgi turas pie CHAdeMO.

Un neviens Leaf ātrāk par 100 kW lādēties nespēj (parasti nesasniedz 50), tāpēc Ionity "zibenslādētājos", kas piedāvā 150, viņam jebkurā gadījumā nebūtu ko darīt.

Bradypus 20.janvāris 2020 16:29
3 0 Atbildēt

Šis ir tikai kārtējais apliecinājums, ka par elektroauto fano un tos ievieš lohi. Eiropas birokrāti, kas izdod regulu pēc regulas, nav pat iedomājušies, ka viens no būtiskākajiem elementiem elektroauto ieviešanai ir vienota standarta uzlādes pieslēguma ieviešana.

WALA 20.janvāris 2020 16:46
0 0 Atbildēt

Nē te es nevaru piekrist - nav lohi, es domāju ka tas ir bijis apzināti, lai slēpti aizsargātu savu tīklu, un IMO tā kā Eiropa tur ir vien no pēdējām, tehniski viņiem ir sanācis mazliet labāks produkts. Bet kopsummā protams vienota standarta vai vismaz no tās pašas stacijas var dabūt ārā dažādus standartus pasāciens būtu izdarījis krietni vairāk eko un arī EV lietojamības virzienā. Bet nu ir kā ir - šī ir cīņa par tirgu/patērētāju. Domāju ka tikai ķīnieši var atklāti uzdrist pārējai pasaulei, un iespējams tāpēc mums ir tas kas ir mums, lai ķīniešiem tas nebūtu pārāk vienkārši !

Bradypus 21.janvāris 2020 11:30
0 0 Atbildēt

Kādu "savu tīklu"?! Regulu izdevējiem NAV sava tīkla. Bet ir regulas, kas liek ieviest EV. Tātad divas iespējas - regulas izdod lohi vai arī mērķis ir savādāks, nekā saka. Nu nevar taču būt tā, ka Briseles politiķi melo. Vai ne? Tātad lohi.

e-NV200 21.janvāris 2020 1:13
2 0 Atbildēt

Nissan e-NV200(24KW accu) ar 30km atlikumu uz spidometra No 100KW ātrās uzlādes stacijas,ņēma tikai 24 KWh sākumā.

Zem jostas vietas 20.janvāris 2020 15:34
0 0 Atbildēt

Tas ir sitiens pa manīm....

rudens68 20.janvāris 2020 19:15
0 0 Atbildēt

Nja

Ja nedarīs neko, būs jāmaksā sods. Šis ir vieglākais ceļš, neiegūts PVN, pret samazinātu CO2, jo to jau skatās pēc autoparka datiem, nejau kāds ko mēra. Jo vairāk elektroauto jo labāk uz papīra.

.

Tā viņš ir .. Tomēr sāk izskatīties ,ka to sodu viens otrs var sākt gribēt nemaksāt .Sākumā atlikt un solīt ,solīt ,solīt ... Un ko padarīsi ... Jā ES var kaut ko nesubsidēt , un tad tā vēlme pamest ,sabotēt ES vēl vairāk peaugs .

Nja 20.janvāris 2020 20:01
0 0 Atbildēt

Un kur tad liksies Baltijas valstis? ES mums ir vajadzīga, mēs viņiem ne. Jā, tāda Polija varētu uzlikt mīksto.

msh 20.janvāris 2020 23:11
1 0 Atbildēt

ES ir jābūt tam, par ko dalībvalstu iedzīvotāji savulaik nobalsoja - veco dalībvalstu iedzīvotāji paši nobalsoja, bet mums pasniedza vienu, par ko balsoja, bet dabūjām ko citu. Jāatgādina - ES sāka savu eksistenci kā eiropas ekonomiskā kopiena, kaut kādos septiņdesmitajos vai astoņdesmitajos gados - dalībvalstīs pie varas esošie sociķi sazvērējās un ar 1992. gadu pārtaisīja EEK par politisku savienību, uztaisītu pēc PSRS modeļa. Ne par velti briti saka - "mēs par ES neesam balsojuši".

Bradypus 21.janvāris 2020 9:51
0 0 Atbildēt

Kur liksies Baltijas valstis? Nekur. Tām neprasīs, tās noliks citi. Pašreizējā situācija liek domāt, ka ticamākais scenārijs ir paplašināts Višegradas bloks Polijas vadībā. Polija neplāno ieviest Eiro NEKAD. Polija plāno apvienot Višegradas valstis ar Ukrainu, Baltkrieviju, Baltiju un, iespējams, Austriju, izveidojot aliansi, pret kuru sapuvusī sociķu Rietumeiropa būs bezspēcīga un varēs vārīties savā islāma mērcē.

e-NV200 21.janvāris 2020 0:11
0 0 Atbildēt

Tad tas ionity,savas negausības dēļ,dabiskās atlases ceļā bankrotēs .Viens no ražotājiem,Tesla būvē jau savus uzlādes tīklus.

Krotow 21.janvāris 2020 0:44
1 0 Atbildēt

Tesla savus uzlādes tīklus būvēja jau kopš paša sākuma. Tie ir daļa no viņu biznesa modeļa.

Bradypus 21.janvāris 2020 10:17
1 0 Atbildēt

Tieši tā - daļa no biznesa modeļa, kas ietver OIK līdzīgu finansējumu. Bez politiskā atbalsta tas kāršu namiņš sabruktu un būtu spiests rīkoties tieši tāpat.

650 21.janvāris 2020 2:07
3 0 Atbildēt

Kāds ir "risinājums" elektroauto uzlādei, ja indivīds dzīvo daudzdzīvokļu mājā, pie kuras jau tā notiek cīņa par parkošanās vietām?Nu kaut vai kādā jaunajā projektā?Velk personālo vadu ārā no sava loga no kāda 4tā stāva, vai ko? Ja viņš labi situēts un tomēr spēj noīrēt sev naktsvietu maksas stāvvietā, kā notiek tur?

rudens68 21.janvāris 2020 19:44
0 0 Atbildēt

Džeriņš jaunajā projektā savam e auto pievilka elektrību . Viņam viena stāvieta pagrabā

zz 21.janvāris 2020 10:52
0 0 Atbildēt

par co2.. visekalogiskak ir braukt pec iespejas ilgak ar savu veco auto neka jaunu pirkt kura razosana tiek ar co2 piesarnota pasaule 100x vairak ka tu turpinatu braukt ar veco auto. Jabeidz pirkt katru gadu jaunas mantas ja var vecas lietot gadiem ilgi.

Atdo visu 22.janvāris 2020 19:57
0 0 Atbildēt

Nesasprinkstat ar elektro mobiliem pats efektivakais ir udenraza dzinejs no dika pasmel udeni un brauc vai Teslas elektro mobilis kas nav jaladee vispar kas ko zin pa ko runaju saprot kas pa stelli visi grib pelnit bet nauda laime ir tikai mantkarigiem un sazombetiem cilveciniem ar mazo burtu

Ss 24.janvāris 2020 15:04
0 0 Atbildēt

Pilnīga ž..u piramīda.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 28

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: 1000 ZS un 2 sek. līdz 100. Porsche Taycan.(+VIDEO) 2

Lai gan uzlabotais Porsche Taycan ārēji izskatās ļoti līdzīgs oriģinālajam, tas uzlabots pilnīgi visos parametros, un, kas svarīgi, visās modeļu versijās, ieskaitot paaugstināto Cross Turismo. Ar atjaunināto Taycan TV Autoziņas iepazinās testa braucienā Spānijā, tostarp arī Monteblanko ātrumaplī. Lasīt vairāk

 

Bankrota ēnā - Fisker izziņo milzīgas atlaides; klienti dusmīgi 20

Bankrota priekšā nonākušais ASV elektroautomobiļu ražotājs Fisker paziņojis par iespaidīgām atlaidēm savai produkcijai, kas dažos gadījumos sasniedz 24 000 dolāru. Lasīt vairāk

 

Policija un mediķi informēs par bezatbildīgai elektroskrejriteņu vadīšanai veltītu kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā" 17

Valsts policija un mediķi trešdien plkst.11 informēs par kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā", aģentūru LETA informēja policija. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti