Vācijā uzsākta pieteikšanās jaunās Škoda Octavia iegādei, kas markas dīleru centros parādīsies vasarā.
Škoda dīleri Vācijā uzsākuši pieteikumu pieņemšanu no klientiem, kas vēlētos iegādāties jaunās paaudzes Octavia. Šobrīd iespējams iegādāties Octavia Combi universālu Ambition un Style komplektācijās, kā arī īpašo modeli First Edition ar 1400 eiro cenas ieguvumu.
Pieteikties var arī aprīkojuma versijai Active (gada vidū), kas būs aprīkota ar 1,0 litru 110 Zs motoru un maksās 21 590 eiro. Universāls būs par 700 eiro dārgāks.
Sākumā motoru palete aptvers vienu benzīna un divus dīzeļdzinējus. 1,5 litru TSI benzīna agregāts ar aktīvo cilindru pārvaldes tehnoloģiju (ACT) attīsta 150 Zs un kombinēts ar 6MK, tāpat kā 115 Zs jaudīgais bāzes dīzeļdzinējs. Otrs dīzelis – 2,0 litru 150 Zs TDI komplektēts ar 7DSG.
Jaunās paaudzes universāls nedaudz pieaudzis izmēros un tagad ir 4689 mm (+22 mm) garš un 1829 mm (+15 mm) plats, bet riteņu bāze palikusi tā pati (2,69 m).
Octavia liftbeka bagāžas nodalījuma ietilpība pieaugusi par 10 litriem (tagad 610), bet universālam – par 30 litriem (tagad 640). Universāla maksimālā ietilpība ir 1700 litri, kas gan par 30 l mazāk nekā trešās paaudzes modelim.
Uz vizuālajām atšķirībām ar iepriekšējo modeli norāda savādāki bamperi, radiatora reste un priekšējie lukturi, kas atkal apvienoti vienā kopējā blokā. Aizmugures lukturi zaudējuši agrāko četrkantīgo formu, dodot vietu izstieptiem, divdaļīgiem lukturiem, bet Škoda logotipa vietā tiek izmantots no burtiem veidots kompānijas nosaukums.
Plašāk kļuvušajā salonā tehniskais pildījums aizgūts no Golf 8 – Škoda ir tāds pats 10,25 collu mērinstrumentu un multimediju ekrāns, projekcijas displejs, panorāmas jumta sensorvadība un robotizētās pārnesumkārbas selektors. Tāpat kā Golf, arī Škoda multimediji saprot balss vadību un prot pieslēgties internetam. Atšķirībā no vācu ražojuma, čehi atstājuši astoņu fizisko pogu bloku virs centrālajiem ventilācijas izvadiem.
Octavia pirmoreiz pieejamas tādas ekstras kā matricu gaismas, ventilējami priekšējie sēdekļi ar masāžas funkciju, trīszonu klimatkontrole.
Jaunievedums ir modelis Octavia iV – uzlādējamais hibrīds, kas ar elektrību spēs nobraukt līdz 55 km. šajā gadījumā tiek izmantots 1,4 litru TSI benzīna motors apvienojumā ar elektromotoru un iebūvētu sešpakāpju robotizēto pārnesumkārbu. Tāpa kā Golf, arī Octavia pieejamas divas šādas hibrīdversijas ar attiecīgi 204 un 245 Zs jaudu.
Tai kastei viena litra motors
Ļoti daudzas pa Rīgu braucošās benzīna Octavia FL ir ar 1,0TSI dzinējiem. Kopš Auto 100 ir importieris, Igauņi aktīvi spiež Latvijas tirgū iekšā tos mazmotorus. Cik ir teikuši paziņas, kas ar tādām Octavia brauc ikdienā - nav slikti pilsētai, bet uz apdzīšanu ejot ir 3x jāpadomā, vai paspēs, īpaši, ja ir pasažieri un mantas bagažniekā.