Lielbritānijā žigulis ir lielāks retums nekā Pagani Zonda 8

Foto: Ekrānbilde no Motor.ru

iAuto | 20.februāris 2020 6:03

Britu izdevums Retro Cars izanalizējis autotransporta licenzēšanas aģentūras DVLA datus un publicējis atskaiti par Lielbritānijā retāk sastopamajiem 80.-90.gadu modeļiem.

Retro Cars secinājis, ka 80.,90. un divtūkstošajos gados ražotie automobiļi Lielbritānijā kļuvuši par lielu retumu. Pirmajā vietā ielikta Lada Riva – iespēja satikt šo Krievijā ražoto un uz salām eksportēto sedanu ir vēl mazāka nekā īpaši retos un mazā skaitā ražotos Pagani automobiļus. DVLA statistika liecina, ka Lielbritānijā palikušas 49 Lada Riva, bet no 1000 90.gados ievestajām Alfa Romeo 146 – 89.

Liels retums ir arī citi savulaik populāri modeļi, piemēram, Fiat Uno (218), Citroen BX (286),  Nissan Bluebird (324), Peugeot 309 (409) un Rover 800 (439).

Padomjlaiku Žiguļus ar nosaukumu Lada Nova eksportēja uz vairākām Rietumeiropas valstīm, savukārt Lielbritānijā un Dienvidslāvijā VAZ-2104, 2105 un 2107 pazina kā Lada Riva. Lielbritānijai piegādāja versijas ar 1,2, 1,3, 1,5 un 1,6 litru motoriem kombinējot tos ar četru un vēlāk arī ar piecu pakāpju mehānisko pārnesumkārbu. Riva spidometrs bija sagrafēts jūdzēs, bet par drošības jostu nepiesprādzēšanu signalizēja sensori.

Wikipedia norāda, ka 1986.gadā Lielbritānijā tika pārdoti 20 000 eksemplāri, 1988.gadā – 30 000. Zināms, ka Lada Riva tika tirgota par zemu cenu un regulāri viesojās ”visu laiku sliktāko automobiļu” sarakstos.

 
8 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
imzz 20.februāris 2020 9:22
9 1 Atbildēt

Protams, ka retums. Tie kuri bija , sarūsēja.

... 20.februāris 2020 9:12
4 0 Atbildēt

Bet loģiski! To tak visi zin, ka Pagani Zonda ir daudz labāks par žiguli, tāpēc arī Lielbritānijā to pērk vairāk. Jūs varbūt izbrīna, ka pirmo, piemēram, šeit Latvijā reti kurais var atļauties, bet žiguli gandrīz jebkurš. Tad es varu pateikt, nejauciet divas dažādas valstis. Lielbritānijas, kas gadsimtu laikā no savām puspasauļu iekaroto koloniju izzagtām bagātībām ir ārkārtīgi bagāta valsts. Kāpēc gan lai viņi neatļautos dārgas lietas...?

Jāsaka, ka manam radiniekam savulaik, vēl krievu laiki bija, arī bija eksportam domātais 5 žigulis ar stūri labajā pusē. Tik nezinu, kā tas pie viņa bija nonācis šeit Latvijā.

Gerkans 20.februāris 2020 10:34
2 0 Atbildēt

90. gados plauka ienesīgs bizness - Ladas tika vestas atpakaļ no UK, lai pārliktu stūri un realizētu bijušās PSRS teritorijā. Tas arī varētu būt viens no iemesliem, kāpēc to tur ir tik maz palicis.

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Kravinieku rinda no Grenctāles vismaz 9 km garumā (papildināts 15.50) (+ VIDEO) 21

Aculiecinieka iesūtītajā foto redzama kravas automobiļu rinda, kas stiepjas 9 kilometru garumā. Rinda kļuvusi vēl garāka, iemesli zināmi. Lasīt vairāk

 

Suzuki varētu izlaist piecdurvju Jimny 1

Suzuki gatavojas laist klajā kompaktā apvidus auto Jimny piecdurvju modeli, kas iegūs garāku riteņu bāzi un plašāku salonu. Lasīt vairāk

 

Kravu pārvadājumi var kavēties, taču plūsma turpinās 1

Lai gan autopārvadātājiem pašreiz ir grūti piegādāt kravas noteiktajos termiņos, autopārvadājumu kravu plūsma notiek un Latvijas ražotāji un tirgotāji ir apgādāti ar visu nepieciešamo, intervijā aģentūrai LETA teica satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP). Lasīt vairāk

 

Kā izmainās bremzēšanas ceļš atkarībā no braukšanas ātruma un riepu kvalitātes. (+ VIDEO) 20

Šajā reizē Tavs Auto TV stāsts par to, kā izmainās bremzēšanas ceļš atkarībā no braukšanas ātruma un riepu kvalitātes! Un reālā dzīvē šīs patiesības noskaidrosim kopā ar mūsu testa dalībniekiem - rallija pilotiem Māri Neikšānu un Ivaru Vasaraudzi, kamaniņu braucēju Juri Šicu un LTV laika ziņu redaktori Ramonu Salmiņu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti