Vai dīzeļus vēl pērk? - iAuto

Vai dīzeļus vēl pērk? 109

 

Foto: iAuto.lv

iAuto | 10.maijs 2020 5:58

Dīzeļdzinējis ir slikti, skaļi un smird – šāds stereotips iesakņojies lielas mūsu sabiedrības daļas prātos. Taču modernie dīzeļi ir ātri, jaudīgi, gandrīz tikpat klusi kā benzīna dzinēji, patērē ievērojami mazāk degvielas un to izplūdes gāzes ir tīrākas par gaisu, ko tie “ieelpo”.

Tehnoloģijas ir sevi pierādījušas, un tomēr - vispirms diskusijas par slāpekļa oksīdu, pēc tam krāpšanās, kas saistīta ar izplūdes gāzu attīrīšanu, kā arī globālā sasilšana, ir padarījusi dīzeļus par vissliktāko no visiem iekšdedzes dzinējiem sabiedrības un politiķu prātos. Vai tās ir dīzeļu beigas? Jato Dynamics pētījums pierāda ko citu.

Pirms desmit gadiem pirmreizējo Vācijā reģistrēto dīzeļauto īpatsvars bija 42 procenti, bet 2019. gadā vairs tikai 32 procenti. Tomēr arī tagad vismaz vienai no trim jaunajām reģistrētajām automašīnām zem motora pārsega pukst dīzeļdzinēja sirds, bet smago transportlīdzekļu nozarē dīzeļu pārsvars ir nospiedošs.

Jato Dynamics izpētījis, ka mazauto klasē dīzeļdzinēju īpatsvars nekad nav bijis augsts - no 2010. līdz 2015. gadam Vācijā tas svārstījās 10-12 procentu apmērā, bet 2019.gadā tika reģistrētas vien 17 800 automašīnas, kas atbilst 4,3 procentiem. Pirmajos divos 2020. gada mēnešos mazo dīzeļautomašīnu īpatsvars bija tikai 2,6 procenti. Tas ir saistīts arī ar faktu, ka dīzeļdzinēji vairs nav pieejama daudziem mazauto klases modeļiem - pārāk dārga tehnoloģija, kas neatpelna sevi mašīnās ar maziem nobraukumiem pat ņemot vērā ietaupījumu uz degvielas izmaksām.

Populārākais dīzeļauto mazajā klasē ir Volkswagen Polo – 2019.gadā tā īpatsvars bija 17 procenti (2010.gadā 18%, 2015.gadā 18%, 2020.gadā 7,3%). Savulaik iecienītie Seat Ibiza (2010.gadā 12%) un Ford Fiesta (2010.gadā 10,5%) tagad krietni zaudējuši pozīcijas un 2019.gadā tas bija vairs 3,6 un 6,4 procenti.

Arī kompaktajā jeb golf klasē dīzeļauto proporcijas pēdējos desmit gados ievērojami mainījušās, taču daudz augstākā līmenī. Laika posmā no 2010. līdz 2015. gadam dīzeļauto daļa palielinājās no gandrīz 36 procentiem līdz aptuveni 44 procentiem, lielāko jauno reģistrēto automašīnu īpatsvaru sasniedzot ar šādiem modeļiem: Škoda Octavia (72,1 procents), Peugeot 308 (67,2 procenti) un Renault Megane (54,6 procenti).

2017. gadā kompaktajā klasē tika fiksēts dīzeļauto reģistrācijas kritums par aptuveni desmit procentpunktiem līdz 33,7 procentiem. Dīzeļu lejupslīde turpinājās 2018.gadā (26,4 procenti), bet 2019. gadā parādījās neliels pieaugums (27,8 procenti). Šā gada pirmajos divos mēnešos jaunu dīzeļautomašīnu reģistrācija pieauga līdz aptuveni 30,4 procentiem. Lielāko artavu deva Škoda Octavia (58,7 procenti), Peugeot 308 (43,4 procenti), kā arī Ford Focus un VW Golf - ar 36,2 procentiem.

 

 
109 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Pļurkt 10.maijs 2020 8:51
42 35 Atbildēt

Dīzeļus pērk tie kas māk naudu skaitīt ilgtermiņā, nevis stāvot pie kases. Visi pārējie pērk krāniņa staipītāju!

es 10.maijs 2020 7:11
39 23 Atbildēt

Tikai dīzelis!

wtf? 10.maijs 2020 7:22
34 16 Atbildēt

to izplūdes gāzes ir tīrākas par gaisu, ko tie “ieelpo” - vai kāds nav sadzēries dzidro avota ūdeni, kas tam tek pa priekšējo izvadcauruli?

nenoliedzu, ka dīzeļus uzlabo, bet nu nevajag jau muldēt ka dīzeļi attīra gaisu - tad jau būtu jāizcērt koki, lai vairāk dīzeļu varētu ripot un uzlabot gaisu....

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 24

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

Pāris, kas nav pāris. Kas kopīgs Lynk & Co modeļiem 02 un 08? (+ VIDEO)

Šoreiz TV Autoziņās salīdzinām divus it kā nesalīdzināmus Lynk & Co modeļus - elektromobili 02 un lādējāmā hibrīda 08. 02 kļuva par pirmo Lynk elektromobili Eiropas tirgū, un tas simboliski sekoja hibrīdautomobilim 01. Lynk & Co 08 turpretim ir tehniski identisks Volvo XC40. Lasīt vairāk

 

Vai Cupra sportiskais gars joprojām ir dzīvs? Atbildi meklē Jānis Vanks (+ VIDEO) 1

Cupra zīmols savulaik bija SEAT automašīnu sporta divīzija. Kopš tas kļuvis neatkarīgs, nebūt ne visas Cupra automašīnas aprīkotas ar 300 zirgspēku motoriem, un ražošanas apjomi tikko pārsnieguši miljonu. Vai tikai Cupra nav pārāk iegājusi "meinstrīmā"? Lai to noskaidrotu, paņemsim jaunāko Formentor VZ ar nu jau 333 ZS, un noskaidrosim, vai Cupra joprojām ir ātri un vienlaikus droši? Lasīt vairāk

 

351 211 eiro: Porsche gatavo kolekciju modeli par godu Ferdinandam Aleksandram Porše (+ FOTO) 2

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs Porsche paziņojis par jaunu īpašo modeli, kas tiks saražots 90 vienībās un piedāvāts kolekcionāriem par nedaudz vairāk kā 350 000 eiro. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti