Vai dīzeļus vēl pērk? 109

 

Foto: iAuto.lv

iAuto | 10.maijs 2020 5:58

Dīzeļdzinējis ir slikti, skaļi un smird – šāds stereotips iesakņojies lielas mūsu sabiedrības daļas prātos. Taču modernie dīzeļi ir ātri, jaudīgi, gandrīz tikpat klusi kā benzīna dzinēji, patērē ievērojami mazāk degvielas un to izplūdes gāzes ir tīrākas par gaisu, ko tie “ieelpo”.

Tehnoloģijas ir sevi pierādījušas, un tomēr - vispirms diskusijas par slāpekļa oksīdu, pēc tam krāpšanās, kas saistīta ar izplūdes gāzu attīrīšanu, kā arī globālā sasilšana, ir padarījusi dīzeļus par vissliktāko no visiem iekšdedzes dzinējiem sabiedrības un politiķu prātos. Vai tās ir dīzeļu beigas? Jato Dynamics pētījums pierāda ko citu.

Pirms desmit gadiem pirmreizējo Vācijā reģistrēto dīzeļauto īpatsvars bija 42 procenti, bet 2019. gadā vairs tikai 32 procenti. Tomēr arī tagad vismaz vienai no trim jaunajām reģistrētajām automašīnām zem motora pārsega pukst dīzeļdzinēja sirds, bet smago transportlīdzekļu nozarē dīzeļu pārsvars ir nospiedošs.

Jato Dynamics izpētījis, ka mazauto klasē dīzeļdzinēju īpatsvars nekad nav bijis augsts - no 2010. līdz 2015. gadam Vācijā tas svārstījās 10-12 procentu apmērā, bet 2019.gadā tika reģistrētas vien 17 800 automašīnas, kas atbilst 4,3 procentiem. Pirmajos divos 2020. gada mēnešos mazo dīzeļautomašīnu īpatsvars bija tikai 2,6 procenti. Tas ir saistīts arī ar faktu, ka dīzeļdzinēji vairs nav pieejama daudziem mazauto klases modeļiem - pārāk dārga tehnoloģija, kas neatpelna sevi mašīnās ar maziem nobraukumiem pat ņemot vērā ietaupījumu uz degvielas izmaksām.

Populārākais dīzeļauto mazajā klasē ir Volkswagen Polo – 2019.gadā tā īpatsvars bija 17 procenti (2010.gadā 18%, 2015.gadā 18%, 2020.gadā 7,3%). Savulaik iecienītie Seat Ibiza (2010.gadā 12%) un Ford Fiesta (2010.gadā 10,5%) tagad krietni zaudējuši pozīcijas un 2019.gadā tas bija vairs 3,6 un 6,4 procenti.

Arī kompaktajā jeb golf klasē dīzeļauto proporcijas pēdējos desmit gados ievērojami mainījušās, taču daudz augstākā līmenī. Laika posmā no 2010. līdz 2015. gadam dīzeļauto daļa palielinājās no gandrīz 36 procentiem līdz aptuveni 44 procentiem, lielāko jauno reģistrēto automašīnu īpatsvaru sasniedzot ar šādiem modeļiem: Škoda Octavia (72,1 procents), Peugeot 308 (67,2 procenti) un Renault Megane (54,6 procenti).

2017. gadā kompaktajā klasē tika fiksēts dīzeļauto reģistrācijas kritums par aptuveni desmit procentpunktiem līdz 33,7 procentiem. Dīzeļu lejupslīde turpinājās 2018.gadā (26,4 procenti), bet 2019. gadā parādījās neliels pieaugums (27,8 procenti). Šā gada pirmajos divos mēnešos jaunu dīzeļautomašīnu reģistrācija pieauga līdz aptuveni 30,4 procentiem. Lielāko artavu deva Škoda Octavia (58,7 procenti), Peugeot 308 (43,4 procenti), kā arī Ford Focus un VW Golf - ar 36,2 procentiem.

 

 
Visi komentāri
 
es 10.maijs 2020 7:11
39 23 Atbildēt

Tikai dīzelis!

autoparts777 10.maijs 2020 14:01
6 9 Atbildēt

Kamer jauns dīzeļauto tikmēr tīra izplūde, bet kā tas nonāk no Vācijas līdz LV, tad nākas tos visus sūdu filtrus ravēt ārā un tad tie auto atgriežas 80 gadu līmenī kad izpūtēju locija uz zemes pusi jo kūpēja kā melnā pirtiņa.

Tā kā ļoti priecāties par tiem tīrajiem dīzeļiem nevajadzētu.

P.S. Lv ar dīzeļiem brauc, jo lielakajai daļai ir pazīsstams samagās mašīnas šoferis, kas māk braukt ar ekonomiju, un beigās vēl pārpalikumu veiksmigi ieliet savā un savu čomu auto.

X 10.maijs 2020 17:36
13 2 Atbildēt

Nu īsts eksperts tu esi, pilnīgi dirst gribās.

Par tiem izgriestajiem dpf utt, tur es tev piekrītu, tas ir ļoti slikti. Bet ne visi auto kuri nākuši no Vāczemes, da kaut vai no Āfrikas ir tādi. Viss atkarīgs no nobraukuma, kā/kur auto ekspluatēts utt. Tas pats arī Latvijā, cilvēki vēlas dabūt visu pa lēto, bet nssaprot, ka lētākais variamts visbiežak ir vissliktākais.

Par to, ka dīzeļus pērk jo ir pazīstami fūristi tas tāds aplams uzskats, zinu vienu fūrsistu, ne viņs tur kaut ko lej nest ne viņs to vispār var izdarīt, tas jau vairāk tir psrs onkām, ko ķīmiķot.

Par kūpēšanu arī navs taisnība!!! Tu vari izgriest tiko no salona izdzītam auto to dpf filtru, da kaut norauj to izpūtēju, nekāds melnais dūmu mākonis nekad tur nenāks laukā. Tie kuri kūp ir ar beigtām sprauslām izdiluši sūdi, bieži vel nepareizi nočipoti utt. Jopt. Pat vec 80 audi ar 1.9tdi, bez tā sūda filtra nemeta ārā nekādu melno dūmu, ieslēdz taču reiz smadzenes.

Viennozīmīgi neesmu dīzeļu aizstāvis, man riebjas visi tie kūpošie šroti un stulbie izgriezēji. Savukārt labam teh. kārtībā esošam dīzelim galīgi nav ne vainas.

Kas attiecas uz remontiem, tad nu jau pienākuši tie laiki (vsp sen jau) kad arī benzīniekiem jāmaina sprauslas, sūkņi un prptams turbīnas (jā tādas ir), apkopes ziņā atšķirības nav, remontu ziņa teju tāpat. Nu protams ja brauc ar kādu sķībacaino aizvēsturisko motoru bez jaudas, tad šīs problēmas atkrīt, bet tas vairāk jautājums sev. Turklāt par komfortu VIEMĒR būs jāmaksā, vienkārši ir daudz cilvēku kuri to nesaprot, diemžēl..

msh 10.maijs 2020 18:12
1 6 Atbildēt

Par kvēpiem - neesi sapratis divas lietas. Pirmā - nav obligāti jābūt kaut kam beigtam - pietiek ar čipsi; priekš jaudas visoptimālākais degmaisījums dīzelim kūp neatkarīgi no sprauslu stāvokļa. Otrā - lai cik tur standarta motors maz kūpētu - standarta kvēpu filtra esamības pārbaudes metode paliek spēkā - ieliek pirkstu izpūtējā - ja pirksts paliek melns - filtra nav.

Jānis 10.maijs 2020 14:14
7 15 Atbildēt

Un cik tu gadā nobrauc? 12 000 līdz 15 000km gadā??? Dīzelis atmaksājas tikai sākot no 30 000km gadā....LV pērk dīzeļus tikai tie, kas nemāk skaitīt... nav jēgas pat diskutēt....

Pļurkt 10.maijs 2020 16:58
7 2 Atbildēt

Kā likums māk skaitīt cik ar dīzeli jānobrauc lai atmaksāties tieši tie kam dīzeļa nekad nav bijis!

Jānis 11.maijs 2020 9:44
2 2 Atbildēt

Eu. Beidz lietot manu niku

wtf? 10.maijs 2020 7:22
34 16 Atbildēt

to izplūdes gāzes ir tīrākas par gaisu, ko tie “ieelpo” - vai kāds nav sadzēries dzidro avota ūdeni, kas tam tek pa priekšējo izvadcauruli?

nenoliedzu, ka dīzeļus uzlabo, bet nu nevajag jau muldēt ka dīzeļi attīra gaisu - tad jau būtu jāizcērt koki, lai vairāk dīzeļu varētu ripot un uzlabot gaisu....

WALA 10.maijs 2020 9:02
7 1 Atbildēt

ne nav sadzēries, vienkārši te LVtev ir ļoti tīrs gaiss, bet teiksim Indijas vai Ķīnas lielajās pilsētās jau gadus 20 atpakaļ Volvo.laikam bija pirmais kas ar to parādījās, un reāli pie izpūtejā gaiss tīrāks, tikai.protams skābekļa mazāk.

Saimnieks 10.maijs 2020 7:59
10 24 Atbildēt

Tikai benzīns , dīzelis tas nav auto, bet domāts zemes aršanai, saprātīgs cilvēks pirks tikai benzīnieku.

Pļurkt 10.maijs 2020 8:51
42 35 Atbildēt

Dīzeļus pērk tie kas māk naudu skaitīt ilgtermiņā, nevis stāvot pie kases. Visi pārējie pērk krāniņa staipītāju!

msh 10.maijs 2020 11:32
6 15 Atbildēt

Ilgtermiņā? Man jau vairāk liekas ka tie, kuriem liekas ka mašīnas vienīgās izmaksas ir degviela...

Pļurkt 10.maijs 2020 12:19
7 18 Atbildēt

Kas ir????

Dīzelis kalpo ievērojami ilgāk par benzīnnieku un pie esošās benzīnnieka sarežģītības nemaz nav dārgāks remontos vai apkalpošanā.

m2 10.maijs 2020 12:38
6 3 Atbildēt

Jums ar "msh" nu galīgi nevajadzētu šeit runāt par naudas lietām

msh 10.maijs 2020 13:04
5 9 Atbildēt

Kas tieši dīzelim kalpo ilgāk, virzuļgrupa? Pat ja tā - tur arī tas "ilgāk" beidzas, jo pārējais dīzelim ir vai nu tāds pats, vai īsmūžīgāks.

Dpf s 10.maijs 2020 14:51
2 1 Atbildēt

Šo vairāk varētu attiecināt un benzīnauto īpašniekiem

Jānis 10.maijs 2020 15:09
7 11 Atbildēt

Nu tu laikam no mašīnām stipri maz saproti. Ja dīzeļmotoru apkopj kā vajag tad izmaksas ir lielākas. To ko it kā ietaupi benzīntankā to ar uzviju atstāj servisā. Un benzīnniekus pērk tie kas grib baudīt braukšanu. Dīzeļus- skopuļi un kapeiku pisēji, kas ir ar mieru pieciest smaku, vibrāciju un pretīgu skaņu.

Pļurkt 10.maijs 2020 17:03
4 9 Atbildēt

Nu tu laikam no mašīnām stipri maz saproti.

-----------------

To tu par sevi??

Tas nekas ka apkopes dīzelim ir jātaisa retāk???, Tas nekas ka dīzelis kalpo krietni ilgāk un nevajag pirkt citu auto???

+++

Kaut gan tie kas sajāj jebkuru auto un katru 3. gadu pērk citu auto to NEKAD NESAPRAST!

Volx 10.maijs 2020 17:34
4 8 Atbildēt

Man gan personīgā lietošanā dīzelis nav bijis, bet kā dīzelim var būt apkopes retāk!? Es te nomainīju degvielas filtru uz 130k nobraukuma, tad man stāstīja, ka benzīnam varot nemaz tik ātri nemainīt, vot dīzeļiem tiem gan čutj ne katrā eļļas maiņā ir jāmaina arī degvielas filtrs.

Jānis 11.maijs 2020 12:16
0 0 Atbildēt

Ko Tu tur fleitē, viss atkarīgs no ražotāja, motora, filtra utt. Jaunajiem benzīniekiem (normāliem mūsdīenīgiem jaudīgiem, filtrs jāmaina biežak nekā pec 130k (parasti pēc 60k km, atkarīgs no ražotāja, vecākiem un/vai mazjaudīgiem motoriem var būt arī 120k un pat 160k), dīzeļiem tas pats. Katrā eļļas maiņā gan nezinu kuram auto ir paredzēts mainīt arī degvielas filtru.

Volx 11.maijs 2020 12:39
0 0 Atbildēt

Es tikai pastāstu savu pieredzi viena filtra maiņas gadījumā. Savukārt Tu neatbildi uz jautājumu, kā var būt dīzeļiem retākas apkopes?

Jānis 11.maijs 2020 15:52
0 0 Atbildēt

Nu tad nākošreiz kaut paskaties internetā apkopju i tervālus nevis pļūti uz nebēdu, vot šitā rodas visi lielie eksperti, kaut ko kaut kāds Koļa palaiž uz riņki un tad tādi, kā tu izplata šo info, lai gan sajēga "0".

Es nēesmu nekad teicis, ka apkopes dīzeļiem jātaisa retāk, no kurienes tu to izrāvi?

Volx 11.maijs 2020 21:30
0 0 Atbildēt

"Tas nekas, ka dīzeļiem apkopes jātaisa retāk" @Pļurkt

Tu šajā diskusijā iesaistījies.

m2 10.maijs 2020 17:41
6 5 Atbildēt

Tai sūda kijai kas tev tur ir, var vispār neko nemainīt, tas motors tik un tā ir primitīvs sūds, pats auto plastmasas klucis konstantīns, tie auto pēc būtības ir komerctransports, takši, noma etc...

Volx 11.maijs 2020 1:30
0 3 Atbildēt

Nu, jā, es to kiju lutinu. Visādas eļļas tur leju, blīves, filtrus mainu. Cits jau brauktu kamēr izbeidzās un tad vainot korejiešus. Viens tāds iebrauca grāvī ar veco tuškānu, arī teica korejieši vainīgi, kko tur nav līdz galam nostrādājuši.

msh 10.maijs 2020 18:18
2 5 Atbildēt

Kuras apkopes dīzelim jātaisa retāk nekā benzīnniekam? Retāk jāmaina eļļa - jo abrazīvās daļiņas eļļā uzlabo to eļļošanas īpašības? Retāk jāmaina garā zobsiksna, tiem kam tāda ir? Vai retāk jāmaina degvielas filtrs, detaļa, par kuras regulāru mainīšanu visi traktoristi dzied, kamēr es nesen paskatījos uz savu filtru un padomāju: "hmm, baigi sarūsējis, nu jā, četri gadi apkārt, varbūt kārtības labad jānomaina...".

Es pat nebrīnītos ja uzskats ka dīzelis, pats motora dzelzis, iet ilgāk, izrietētu tikai no lietošanas, un nevis no degvielas vai uzbūves - galu galā kuļmašīnu bieži izvēlas tie, kam jābrauc daudz un gari gabali, lietošanas veids kā var gan uzgriezt lielas kilometrāžas, gan arī tas ir lietošanas veids kas ir veselīgs motoram - tikmēr benzīnniekus bieži vien tādi, kam tikai jāstumdās pa pilsētu, kas attiecīgi slikti atsaucas uz motora veselību...

Eksperts 11.maijs 2020 11:27
2 8 Atbildēt

Dīzeļus pērk kapeiku pisēji, kam neinteresē ko elpos viņu bērni un mazbērni. Paši jau arī sarīs sūdus un ātrāk nomirs ar vēzi, jo dīzelis izraisa vēzi. Vairāk neko piebilst pat nevajag.

Ej tu nost 11.maijs 2020 19:30
2 0 Atbildēt

Vot tu ir muļķis

Stulbs raksts 10.maijs 2020 8:20
2 9 Atbildēt

Ko ar šo gribēts pateikt ?? Kaut kādi murgi izrauti no Jato pētījuma

Diesel 10.maijs 2020 8:28
13 1 Atbildēt

Nu kā, lai tev palīdz? - tā draugs ir statistika. Meklē citus pētījumus par valstīm, kur dīzeļus nepērk un dzīve paliks vieglāka

kasinsh79 10.maijs 2020 8:59
3 0 Atbildēt

Interesanti, kāpēc lai tos nepirktu, ja piedāvājumā tomēr ir?

WALA 10.maijs 2020 9:05
8 0 Atbildēt

Nu es arī negrasos no dīzeļa atteikties, vismaz ne līdz brīdim kad EV pārsniegs 1000km ar vienu yzlādi !

Standarts 10.maijs 2020 11:26
10 2 Atbildēt

Pa lielam nav atšķirības benzīns vai dīzelis. Jauns dīzeļauto būs lētāks ekspluatācijā (ja ir nauda nopirkt), bet vecāks/nolietots dīzelis pakāpeniski zaudēs benzīnam. Jebkurš auto ir jāuztur atbilstoši tam standartam kad ir ražots. Vienalga benzīns vai dīzelis. Un te ir dīzeļu fails. Visi uzskata, ka dīzelim var amputēt visu, kas apstājās dzinējam. Ja visi tie kas bļauj, ka vecs dīzelis taupa naudu atbilstoši būtu spiesti arī uzturēt, tad tā bilde ir pavisam cita.

. 10.maijs 2020 14:18
4 5 Atbildēt

Vienmar man ģimenē bijuši dīzeļdzinēji un pie tā arī palikšu!!

anonimikis 10.maijs 2020 15:01
6 12 Atbildēt

Dīzeļus līdz EUR 4 ieskaitot būtu jāaizliedz izmantot lielo pilsētu centros. Pie EUR 4 automātiski pieskaitīt tādus, kuriem ražotājs nepiedāvā elektroniski parakstītu vadības bloku programmatūru vai to pārbaudot konstatētas nesakritības.

Asterix 10.maijs 2020 22:58
4 3 Atbildēt

Da iebāz sev vienā vietā to savu pilsētu. Esmu laimīgs ka nedzīvoju vairs tajos akmens un betona džungļos!!!

Jānis 10.maijs 2020 15:12
0 8 Atbildēt

Mana atbilde domāta pamuļķim pļurkt.

Pļurkt 10.maijs 2020 17:06
0 7 Atbildēt

Mana atbilde domāta pamuļķim Jānis!!

Jānis 11.maijs 2020 9:52
3 1 Atbildēt

Jāni - beidz manu niku fenderēt - ja gribi izlamāties un rakstīt rupjības, aizej uz kādu bomžatņiku.

Remap nabagu glābiņš 10.maijs 2020 15:48
1 1 Atbildēt

Nogluštīt dpf. Cieti.

Zemesgramata 10.maijs 2020 16:29
4 0 Atbildēt

Es domāju, ka lielākā daļa sabiedrības domā tieši otrādi. 4 no 5 uz ielas stāvošām mašīnām būs dīzeļi

Pļurkt 10.maijs 2020 17:10
1 5 Atbildēt

autoparts777

10.maijs 2020 14:01

P.S. Lv ar dīzeļiem brauc, jo lielakajai daļai ir pazīsstams samagās mašīnas šoferis, kas māk braukt ar ekonomiju, un beigās vēl pārpalikumu veiksmigi ieliet savā un savu čomu auto.

-----------------------

Šausmas cik daudz to fūru šoferu čomu Latvijā!!!!!!!

Kaut kā neiet kopā statistika!

Taču te mītošajiem viņu sačakarētajos prātiņos (cik nu kuram tur ir palicis) šķiet ka tie 4/5 ir dumji un nemāk rēķināt!!!

dizelists 10.maijs 2020 18:14
1 7 Atbildēt

Ar dīzeli Latvijā ir izdevigi braukt, jo var bez problēmām dabūt lauksaimniecības dīzeli, kā arī no fūrem nolieto. Ja nebūtu iespējas dabūt lēto dīzeli, tad izdevīgākas variants ir braukt ar bendzīnu+gāze.

Reno 10.maijs 2020 19:01
3 10 Atbildēt

Aizliegt pilnībā dīzeli viegliem auto vajag. Ar dīzeli brauc,tie saucamie kapeik P.........!

Pļurkt 10.maijs 2020 20:07
7 3 Atbildēt

Nu protams, ka ar benzīnu brauc tie zagļi, kam ir pajāt par naudu!!! Cik vajadzēs, tik paņems no saviem strādniekiem!

Pļurkt 10.maijs 2020 20:10
1 4 Atbildēt

autoparts777

10.maijs 2020 14:01

2

2

Atbildēt

Kamer jauns dīzeļauto tikmēr tīra izplūde, bet kā tas nonāk no Vācijas līdz LV, tad nākas tos visus sūdu filtrus ravēt ārā un tad tie auto atgriežas 80 gadu līmenī kad izpūtēju locija uz zemes pusi jo kūpēja kā melnā pirtiņa.

-----------------------

Sūdains benzīnnieks ar izravētiem kapalizatoriem smird kā mauka mēnesi nemazgājusies!

msh 10.maijs 2020 21:59
3 4 Atbildēt

Vienīgais kas benzīnniekam var smirdēt - izplūdē un degkamerā sadegoša eļļa dēļ beigtiem vārstu blīvslēgiem, vairāk nekas.

Mana golfa dvēsele man pirms nepilnas nedēļas apskates punktā sagādāja pārsteigumu - domāju ka tie vecie kluči nespēj izspiest CO mazāk par 0,5 - izrādās ka manējais dod laukā 0,37; daudzumu kas manam golfam piemērotajās normās ierakstās seškārtīgi un apskati izietu pat tad ja to dvēseli ieceltu kādā padsmit gadus jaunākā mašīnā.

Tims 10.maijs 2020 20:18
10 0 Atbildēt

Diskusijas vietā- komentāros plika apdi...na- benzīns pret dīzeli. Pašiem pretìgi nav?

Jānis 2 11.maijs 2020 9:57
4 0 Atbildēt

To takš iauto arī gribēja.

Kad komentāru skaits nokrītas, šie iemet kaut ko par dīzeli vai auomātu vai distanci/kurš vainīgs. Uzreiz komentāri ap pus simtu.

Te ir pilns tādu "pretējo" nometņu pārstāvju, kuri uz diskusiju nav spējīgi. Tikai apdirst viens otru "kapeikpisēji" pret "zagļiem" vai "smird" pret "baigi eco" stilā.

Tā ir iauto taktika.

Pļurkt 11.maijs 2020 11:44
2 0 Atbildēt

Takš sen jau visiem ir skaidrs, ka i-auto paši veido dirstuvi!

650 10.maijs 2020 23:01
11 0 Atbildēt

Nožēlojami.Raksta attēlā apzināti ievietota provokācija.To nokvēpušo izpūtēja galu lai (lohi)(sev) salonā iebāž.

Tikpat pilna iela ir ar kapeiksipēju ekspluatētiem benzīniem, pa gabalu smirdošiem tieši ppēc sadegušas eļļas un pussadegušas gāzes.Drīz savus degunus varēsit iepriecināt, kād vasarā sastrēgumā pie +38 kvernēsiet.

Pagrīdes šķūņos par beznodokļu naudas apriti saķenerēti ražotāja konstrukcijai absolūt 1000% neatbilstoši,nojaati un laicīgu apkopi nekad neredzējuši hlami.

Cssd TA tos joprojām atbalsta un atļauj piedalīties satiksmē principā ar jebkuru smerdekli.Jaebkuru tādu, kas ir ražotāja parametriem netbilstošs un ar tukšu izpūtēju bez jebkāda filtra.Kas neatbilst pat ne vecam eur4, ne eur5, ne pat nekādam ne-eur.Ko mūsu debiiilie kiber-3per inženieri (jopprojām!) nav sadūšojušies un/vai iemācījušies izkontrolēt.Bet pašam cssd nekad neviens nekāds nešāds jautājums "par tēmu" nav tapis uzdots.Tur joprojām skaita miljonus un laipni sagaida kapeiksipējus no abām trijām pusēm.Tfu.

kasinsh79 11.maijs 2020 10:53
6 2 Atbildēt

Tie benzīnnieki ar zilajiem dūmiem ir vnk

msh 11.maijs 2020 12:45
0 2 Atbildēt

Cik tad tādu ir? Lai benzīnnieks reāli sāktu kūpēt, tur jau eļļas patēriņš noteikti ir jārēķina litros uz tūkstoti ja ne simtu...

650 11.maijs 2020 14:15
2 0 Atbildēt

Smirdēt jau nav uzrez ka vizuāli kūpēt.Litrs uz tūkstoti ir vienaotra ražotāja oficiāla "pielaide".Tipa, ka tas esot ok un "neprasa remontu".Ar neesošu katalizatoru smirdēs jebkas, un vecie benzīnnieki ir teju visi tādi.Izņemot varbūt atsevišķus tagadējo entuziastu kapitāli pārlasītos.

Godīguma labad būtu "jāatceras" pagātnē valdījušās tendences, kad tos masveidā dauzīja ārā, gluži kā šodien dīzeļiem dpf-us.Kaut gan par TO vajadzēja uzlikt tūkstošos sodanaudas un tos hlamus novākt no ceļa.

Ihtiologs 11.maijs 2020 1:29
5 1 Atbildēt

Teorētiski dīzeļmotori ir ar lielāku lietderības koeficientu. Tā pat var minēt ka degvielas ieguve no naftas ir energo efektīvāka un lētāka, jo smago naftas frakciju ir daudz vairāk un nav nepieciešams naftas krekings kā benzīnam.

Raits 11.maijs 2020 7:35
1 0 Atbildēt

Dīdzeli un benzīna dzinēju izdegšana fosilijas gāze vienmēr būs. Ja lieto jauno tehnoloģiju mazāku izdegšanas gāzi technology. Tie ļoti dārgi šādi maksā gandrīz jaunu privātmāju cenās. Tikmēr dīdzeli un benzīnu lētie dzinēju stransports ir. Vēl brauks. Kamēr jauna technology nenolaiž zeltu cenu.

Diesel power 11.maijs 2020 8:43
6 3 Atbildēt

Pareizāks jautājums būtu, kurš vēl pērk benzīniekus?

kasinsh79 11.maijs 2020 9:42
3 4 Atbildēt

Aizvien vairāk pērk benzīnniekus. Kas arī ir ļoti ekonomiski. Šobrīd dīzelis ieliek tikai ar lētāku degvielas cenu.

Man ir konkrēti piemēri ikdienas vairākus gadus. Jaudīgs 180zs dīzelis un tagad 180zs benzīnnieks - patēriņš ir teju identisks. Totāli nekādas jēgas no dīzeļauto, kas man gan arī patīk.

Jānis 2 11.maijs 2020 10:05
7 1 Atbildēt

Reku tev pretējs piemērs. 2 auto, abi 3 gadus veci, abi vācu ražoti. Viens dīzelis 300Zs 3.0, otrs benzīns 180Zs 2.0.

Un tagad pats interesantākais. Dīzelim 6-8 litru patēriņš uz 100km, benzīnam 8-10.

Un nekādu defektu nav jo auto jauni un apkopes, pārbaudes veiktas.

kasinsh79 11.maijs 2020 10:38
3 4 Atbildēt

Protams, taču kā vari salīdzināt dažādas jaudas auto? Kādas izmaksas, tos iegādājoties? Pats esmu ilgāku laiku braucis ar E60 235zs dīzeli, patiešām

Pļurkt 11.maijs 2020 11:42
5 4 Atbildēt

LASĪT IEMĀCIES!!!

Tev priekšā nolika 2 reizes jaudīgāku, bet ekonomiskāku dīzeli!!!

kasinsh79 11.maijs 2020 11:43
3 4 Atbildēt

Iemācies beidzot adekvāti komunicēt

Pļurkt 11.maijs 2020 14:12
1 3 Atbildēt

Ar ko man te būtu adekvāti jākomunicē???

Ar dirsējiem, lasītnepratējiem vai totāliem stulbeņiem!

Ja iemācītos lasīt, tad nevajadzētu izdomājumus vai pilnīgas muļķības rakstīt. Neizlasot komentāru tu sarakstīji tieši pretēju viedokli, jeb kaut ko uzsmērēji atbildot uz paša sacerēto, kuru mēģināji piedēt citiem!

+++

Nav jau ne pirmā, ne pēdējā reize!

kasinsh79 11.maijs 2020 15:37
0 0 Atbildēt

Vecīt, ar steigu pie nervu ārsta. Nopietni.

Pļurkt 11.maijs 2020 16:19
0 0 Atbildēt

Pasveicini savu 1. klases skolotāju!!

AR STEIGU!

kasinsh79 11.maijs 2020 16:28
2 2 Atbildēt

Ar prieku pasveicinātu, vien viņa jau mirusi. Glupi ieteikumi

Pļurkt 11.maijs 2020 16:52
1 4 Atbildēt

Tavu stulbumu viņa točna nepārdzīvotu!

msh 11.maijs 2020 12:50
1 0 Atbildēt

Vē vispārl pastāv arī tādi mainīgie lielumi kā mašīnas lielums, aerodinamika un svars, braukšanas stils, maršruts, motora adekvātums mašīnai kurā tas atrodas utt... Man ir nelaba aizdoma ka tā trīslitrīgā kuļmašīna ir daudz adekvātāka tai mašīnai kurā tā atrodas nekā tas divlitrīgais purkšķītis.

Jānis 2 11.maijs 2020 16:43
3 0 Atbildēt

Ja par 300Zs un 180Zs piemēru, tad mainīgie lielumi varētu būt par labu 180Zs, jo 300Zs ir par 500kg smagāks un ar šo motoru braukšanas stils arī ir sportiskāks. Bet varbūt tas ir subjektīvi.

Lai būtu godīgi, pateikšu, ka 300Zs dīzelis uz 110km/h pa šoseju griežas ar 1200rpm (jo ar šo jaudu un dīzeļa griezes momentu pie zemiem apgriezieniem, var atļauties), savukārt 180Zs benzīns griežas ar 2100rpm. Tur gan jau arī rodas atšķirība.

Tas ko gribu teikti, ir ne jau, kurš ir labāks, bet kā viss ir uzbūvēts, izmantojot katra varianta labās īpašības.

msh 11.maijs 2020 17:58
0 0 Atbildēt

Piecsimt kilo smagāks - tas izklausās apmēram kā "30% smagāks", motoram kam droši vien ir 2x vairāk ņūtonu...

650 11.maijs 2020 14:57
4 1 Atbildēt

TAISNĪBA ir Jānim 2.Benzīns ar 1,8-2,0l motoru un tiem pašiem teiksmainajiem 180zs ir beidzamais, ko normāls lietotājs varētu uzskatīt par adekvātu patēriņā.Ar to 2l benzīnnieka sludināto "ekonomiju" ir apkakājušies praktiski visi, kuri to gribēja reāli uz savas ādas izmēģināt.Daži to taisnīgi atzīst, bet daudzi vnk turpina drirst lažu.

Tāda 2,0 benzīna vidējais patēriņš IR LIELĀKS, nekā pie identiskiem apstākļiem 3.0l dīzeļa.Bet ieskrējienā un braukšanas īpašībās tas 3l dd bieži vien izrādās galvastiesu pārāks.Pie kam, vairumā gadījumu tas 3l dd visdrīzāk būs arī labi aprīkots auto kā tāds.Tāpēc cilvēkiem tas interesē.Turklāt, ir vesela rinda juadīgu un labi aprikotu modeļu, kam benzīna variantu īpatsvars nepārsniedz knapus 2% no piedāvājuma,vai pat reāli nav vispār kā tādu.

Ja 3 litru segmentā izskatīt tos,kam ieskrējiens ir krietni zem 6sek, tad tāds btdi dd motors īpašibu ziņā līdzvērtīgu benzīna turbomotoru vid/patēriņā pazemo jau itin smagi.Atšķirība ir vismaz 3-4 litri,pilsētā pat vairāk.Tādu suudu praktiski pat neviens naftas magnāts no laba prāta neies ikdienā lietot.Pie kam, tieši šiem te 3l benzīnniekiem mēdz būt par kārtu īsāks bezproblēmu ekspluatācijas resurss un daudzos gadījumos problēmas sākas jau garantijas periodā.

Jānis 11.maijs 2020 16:18
2 1 Atbildēt

Te tak liela daļa nav braukuši ar normāliem 6 cilindru dīzeļiem, kuriem nebūtu kaut kas izgriests. Tādēļ jau arī runā muļķības.

Tas 6cil dīzelis ar 300+ zs un smagākā automašīnā būs tik pat ekonomisks, atsevišķos gadījumos pat ekonomiskāks cik 1.8t pasāts. Tikai neviens jau ar šādiem auto šeit nebrauc, nu praktiski neviens. Par vibrācijām tas pats, 6cil dzinējs nevibrē, tā kā 4cil, turklāt šie auto ir labi nopakoti, salonā nekādu vibrāciju nejūt, tas pats ar skaņu, un gaitas īlašībām. Tas 4cil benzīns tāpat savu pīķi dabūn pēc 4k rpm, lai tas sāktu kustēties, līdz ar to vienmēr jāklausās nožēlojamajā kviekšanā, kas savukārt attiecās uz degvielas patēriņu. Es esmu par benzīniekiem, bet tā izmaksu atšķirība ir vairāk nekā milzīga.

Laaciz 12.maijs 2020 8:14
0 2 Atbildēt

Moderns turbo benzīns savu max griezes momentu saņem tikpat zemu kā dīzelis. Un bieži pat saglabā daudz plašākā RPM diapazonā kā dīzelis. Tā kā nevajag ļa ļa...

650 12.maijs 2020 14:13
0 0 Atbildēt

Vai Tavs ļa ļa jā jā personīgais ikdienas auto kāreiz ir "Moderns turbobenzīns"? Varbūt iemet kādu Grafiku ;))))

msh 11.maijs 2020 18:06
0 2 Atbildēt

"Tas 4cil benzīns tāpat savu pīķi dabūn pēc 4k rpm"

Tu laikam esi aizķēries astoņdesmitajos gados un/vai brauc ar četru katlu turbiķi, no kura izspiesti vismaz pārsimts zirgi no litra...

Jānis 2 11.maijs 2020 16:50
0 0 Atbildēt

Par vibrācijām un skaņu taisnība. Es salonā neko nejūtu. Un izplūdes skaņa šim arī ir attiecīgi uztaisīta, lai skanētu pēc 300Zs, nevis kā traktors

AG 11.maijs 2020 12:24
3 0 Atbildēt

Nu šīs gan ir pilnīgas muļķības! Parādi man kādu vidējas klases, sedanu/universāli, vai apvidus auto, kuri tiktu komplekteti ar vienādas jaudas benzīna un dīzeļa motoriem, no kuriem benzīna motors tērētu mazāk? Pat tam pašam passat 2.0d 190zs dīzelia būs ekonomiskāks par 1.8 180zs benzīna dzinēju, un šis pat ir slikts piemērs. Normāliem, lasi lielākiem jaudīgākiem auto tā atsķirība ir krietni, krietni izteiktāka!

No kurienes tu vispār šādas muļķibas izrāvi?

kasinsh79 11.maijs 2020 12:56
1 1 Atbildēt

No savas reālās pieredzes, tā kā - pamatots viedoklis.

AG 11.maijs 2020 15:58
0 0 Atbildēt

Kāda būtu tava reālā pieredze?

Neturi sveci zem pūra šauj vaļā.

Kuri tad ir tie auto, būtu interesanti uzzināt?

kasinsh79 11.maijs 2020 16:19
0 0 Atbildēt

Vismaz ar šiem esmu pieredzējis:

BMW 2,0 pret 3,0d (dīzelis stipri ekonomiskāks)

Toyota 1,8vvti pret 2,0d - benzīns ekonomiskāks

Vw 1,8tsi pret 2,0tdi - patēriņi identiski

Peugeot 1,8 pret 2,0hdi (dīzelis stipri ekonomiskāks)

Jānis 11.maijs 2020 10:02
3 6 Atbildēt

Da kādi vēl dzīzeļi pret benzīniem - ELEKTRO arvien vairāk pērk nevis šitos divus

Pļurkt 11.maijs 2020 11:41
2 1 Atbildēt

Eksperts

Dīzeļus pērk kapeiku pisēji, kam neinteresē ko elpos viņu bērni un mazbērni. Paši jau arī sarīs sūdus un ātrāk nomirs ar vēzi, jo dīzelis izraisa vēzi. Vairāk neko piebilst pat nevajag.

-------------------------

Jēziņ kas par dunduku!!! Gugles auKstkolā mācījies?

Pat ar galīgi sajātu 80-to gadu dīzeli, ja tik tas vispār kust var normāli iziet tehnisko uz dūmgāzēm, jo tie laiki kad kaktu targaši mutīja kopā visādus mēslus (tai skaitā krāšņu kurināmo), lai tik lētāk notirgotu, ir pagājuši!

Jo sliktāks soļķis, jo vairāk dūmu (vecajiem bezfiltru dīzeļiem) un jo ātrāk tiek sačakarēts un gala rezultātā noravēts filtrs vai "atdūmošanas" sistēmas jaunākiem.

++

Nosēdini savus bērnus pie sajāta auksta gāzenieka izpūtēja gala!!!

Freijers 11.maijs 2020 13:01
3 1 Atbildēt

Pilnīgs sū ne raksts ! Pirmkārt ar melniem dūmiem ļoti reti kāds gadās un, ja gadās, tad visdrīzāk tāpat uz beigām aizies ātri vien. Diemžēl daudz biežāk ir zilganie smirdekļi, kas svilina eļļu un tur nu ir 50/50 dīzeļi, benzīni un visi citi nojātie auto. Diemžēl pašreizējā krīze neko uz labu tur nesola un tāpat būs padsmit, 20mit gadu autoparks uz ielām - kgan "jaunie" modeļi tādu vecumu panes krietni sliktāk par 80, 90to gadu autiņiem.

treškārt degviela, 'vēl šogad paaugstināja visām degvielām bio šmio piedevu, rezultāti kā uz delnas pieaugoši patēriņi un nu arī daļēji smirdoņa, jo nav sākotnēji kas tāds paredzēts !

650 11.maijs 2020 14:29
0 0 Atbildēt

Pateisības vārdi : ...visi citi nojātie auto..

Bio piedevu paaugstināja priekš Lohiem- bet taču kāds uz to uzvārījās!Tieši tāpat, kā 13g/vid hlamu lielvalstī uzstādot aprīkojumu un "izdevīgus" notekumus tieši 0.00xuy% elektroauto lietotājiem.Nevis sakārtojot lietas par esošo to tur "nojaato" hlamu un viņu īpašnieku tālāko likteni.

Atklāt iekš TA neesošu dpf vai aizturēt un noņemt no trases vizuāli kūpošu būtu vieglāk kā 3pirkstus apmiizt.Bte tikai lieta tā, ka Lohiem jauc prātu un gadiem bīda/stāsta apzinātu rafinētu demagoģiju par nanogramiem un mikrolitriem, kamēr aizkadrā turpina iekāst naudu no tūkstošiem šo te hlamu aprites.Kādi pāris trīs tiek deminstratīvi izsipsti, aber pārējie šie te kūpošie un smirdošie tūkstoši brauc pa ielu un pēc gada atkal atgriezīsies pie TA ar dzīvu naudu rokā.

Laaciz 12.maijs 2020 8:18
0 0 Atbildēt

Braucot katru dienu, dienā vismaz viens tāds melni kūpošs gadās un pat ne no 90. gadiem. Dažs pat ir labi ja 10 gadus vecs. Smird kā elle toties ego pacelts debesīs

darklight 11.maijs 2020 14:52
0 0 Atbildēt

Iespējams par to smirdēšanu ir individuāli. Man patīk benzīna smarža, un pa pāris vasarām, ko nobraukāju ar 2t dzinēju, arī sadegušas eļļas smaržu esmu iemīļojis :-) A vot aukstā ziemas rītā pielaists dīzelis toč uz nelabumu velk. Bet nu tā ir mana problēma, vienkārši man visdrīzāk dīzelis nekad nebūs.

Pļurkt 11.maijs 2020 16:28
1 1 Atbildēt

Pie -32 grādiem ārā man ar dizeli nācās ievilkt benzīnniekus, protams tos kuriem bija mehāniskā kārba un vienu galīgi nojātu dīzeli!

Tad tam dīzelim jaunība bija krietni vien aiz muguras! Pie kam nav pilnīgi nekādu palīgiekārtu, lai to iedarbinātu riktīgas ziemas apstākļos.

kasinsh79 11.maijs 2020 15:42
3 1 Atbildēt

Te tieši tas pats, kas ar ātrumkārbām. Atkal cīņa. Bet, lai taču katrs brauc ar to, kas patīk. Jau izteicos, salīdzinot identikus auto, abu auto iegādes cenas (jauniem auto), no dīzeļa jēgas nekādas. Piemērs, Passat 1,8 180zs benzīns un Passat 2,0 150zs dīzelis. Otrs būs vērā ņemami dārgāks, bet reālais degvielas patēriņš mix satiksmē atšķirsies max par 1-2litriem. Pie tam ārpilsētā vēll mazāk.

Jānis 11.maijs 2020 16:09
1 2 Atbildēt

Un ja mēs par piemēru paņemam 5ser., a6., e klasi, vai kādu lielāku auto? Es pavērojis kas tad tur notiek? Jeb tev aktuāli braukt ar to, ko tev piešķir, tajā skaitā degvielas karti?

Pietiks dzīt tuftu, atšķirība ir krietni lielāka, savukārt remontu izmaksas, ja kādus tās uztrauc arī būs vienādas ar mūsdienīgu benzīna motoru. Tu no tehnikas kaut ko saproti? Zini kāds spiediens ir mūzdienu benzīna dzinēju degv. maģistrālē? Zināji, ka lielai dalai to motoru sprauslas un sūkņi jāmaina biežāk, par dīzeli, zināji, ka ir problēmas ar atgāzu recirkulācījām? Nu nevajag te stāstīt, tas pats 1.8t pasāts pēc 250k km sāks rīt eļļu kā vecs 3.0d tikai tam dīzelim nobraukums būs ap 500k km.

kasinsh79 11.maijs 2020 16:14
0 1 Atbildēt

Pirmajā rindkopā lasu skaudību. Fui

Pārējais no ikdienas lietotāja redzesloka.

Jānis 11.maijs 2020 17:15
0 0 Atbildēt

Par kādu skaudību tu runā?

Zemāk abi auto (baltais ir pārdots, bija 3.0d, melnais ir 535d, mb ir 300ce, benzīns (vasaras auto)).

ibb.co/sq4B8Bb

ibb.co/NVtdhJW

ibb.co/9hPZPSk

kasinsh79 11.maijs 2020 18:12
0 0 Atbildēt

Vecīty, labi auto Toties pats apmaksā to visu prieku. Par to man tevis žēl, jo man tādu izmaksu nav vispār. Vairākums līdzekļu tiek pelnīts un tērēts tikai mājas iekārtošanai šobrīd.

Jānis 11.maijs 2020 18:39
1 0 Atbildēt

Nu patiesībā mēs visu apmaksājam paši, nu labi man ir bijuši darba auto, protams tas ir citādāk, lai gan es pret tiem auto izturējos ar cieņu (neteikšu, ka neieslīpēju un neizspiedu max, bet uzņēmos atbildību un kopu), protams ir tā sajūta, ka nav jāmaksa par remontiem (ja tādi ir), degviela arī vairāk, vai mazāk no uzņēmuma, riepas, logu šķidrums moika utt., taču nu tā ir nauda kuru tu nopelni, pa lielam nav jau atšķirības, tu pelni uzņēmumam, un tā ir tava vērtība tas itkā ir iekļauts algā. Man tas neko nemaina, tu nopelni algu par savu darbu, es par savu. Arī plānoju būvēt māju, zeme jau iegādāta, turklāt ir dzīvoklis jaunajā projektā, teju Rīgas centrā, un māja laukos(tas gan mantojums, ne paša pirkts). Covids dēļ gan "piebremzēšu", jo ir citi plāni kurus vajadzētu realizēt izmantojot šī brīža situāciju. Konkrētajā bmw neko neesmu licis, neviena remonta, lai gan auto vecs 2013 gads, taču max komplektācija visi softclosese, masāžas, nakts redzmības, adaptīvā piekare, dzesēšanas, sildīšanas, kā priekšā, tā aizmugurē, 6 kameras utt., palielam viss, kas tajās 5 ser ir pieejams. Kad pirku noskrējiens bija 52k km tagad ir virs 180k un bez remontiem. Skaņa vienreiz visam pazuda un tas arī viss. Un priekšējās pusasis sāk krakšķet, būs jāmaina.

Turklāt bmw gan man nav bijis, kā darba auto.

Nu un mersis ir meris, 124tais ir bomba, tiešām ļoti labs auto man reāli patīk, kluss komfortabls, ja man būtu jāizvēlas starp savu 124to, vai pasātu, es paliktu pie 124tā, nu labi, mīnuss protams drošība, tas ir vecs auto, bez airbagiem utt., patēriņš protams arī nav mazais, bet auto tiešām lielisks.

Pļurkt 11.maijs 2020 16:55
1 3 Atbildēt

Da neko viņš nezina!!

Ja jau cilvēks neatšķir ekspluatācijas un remotizmaksas, tad no auto ir kārtīgas blondīnes līmenī!!!

kasinsh79 11.maijs 2020 18:12
0 0 Atbildēt

Tu jau nu noteikti būtu tas, kura viedoklī vērts iedziļināties. KLAUNS

msh 11.maijs 2020 18:15
0 0 Atbildēt

"Zini kāds spiediens ir mūzdienu benzīna dzinēju degv. maģistrālē? Zināji, ka lielai dalai to motoru sprauslas un sūkņi jāmaina biežāk, par dīzeli, zināji, ka ir problēmas ar atgāzu recirkulācījām?"

Bet vai tu zināji ka tai tavai auto markai ir sevišķi moderni un attiecīgi sevišķi sarežģīti benzīnnieki, kurus vietējais dīleris nemāk saremontēt, daļēji savas vainas dēļ, daļēji BMW AG dēļ? Tāpēc arī tu stāsti cik tie benzīnnieki ir slikti, jo ja tu iebrauksi pa wess vārtiem ar benzīnnieku, pastāv liela varbūtība ka šie ņemsies uz tava rēķina mainīt nost labas sprauslas. Bet problēma jau nav motors bet speciālistos un ražotāja izrakstītajos diagnostikas rīkos.

Jānis 11.maijs 2020 18:43
0 0 Atbildēt

Protams, ka braukšu uz wesu, 2 pazīstami labi čomi tur strādā(ne mehi), tādēļ nestāsti man par šò visu un visām h*ņām kuras jā, starpcitu tur arī notiek.

P.s.

Iespējams pēc šī 5ser sēdīšos uz mb, ļoti iepaticies.

650 11.maijs 2020 20:13
0 0 Atbildēt

Kur tad tā Bmw ražotāja vaina radās? Vai tik ne no tā, ka "vajadzēja" no tā nabaga 3-4l benzīnnieka izspiest ekoloģiju un svaru un vēl pamēģināt daudzmaz ierobežot degvielas tēriņu?

Tas tur 1,8 vai 2,0 benzīnnieks daudzmaz "brauc" dajebkuram ražotājam.Bet, kolīdz runa par ko lielāku vai ātrāku, tā uzreiz sākas riskanti xperimenti.Par kuriem potenciālais interesents nevēlas maksāt.Tāpēc viņš izvēlas dīzeli.Ko attiecīgā segmenta ražotājs lieliski zin- tāpēc tādu benzīnnieku piedāvājums ir uz pirkstiem saskaitāms.Tie paši gan Vag, gan Bmw, gan Mb tieši tā rīkojas.Jo nospiedoši lielākajai daļai interesentu tāds benzīns neinteresē ne jauns, ne arī lietots.

Demagogi ir izrakuši paši sev bedri- jo svarīgs nosacījums ir iespējā apmainīt savu lietoto auto pret jaunu.Ja par esošo nav intereses- tā īpašnieks ar viņu brauks tik ilgi, kamēr cena būs nokritusi līdz kādiem daudzmaz "ejošajiem" cipariem.Pie kuriem nebūtu žēl atkratīties par pusvelti.Jo nav vairs "tie" laiki, kad kaut/ko pārdot varēja dārgāk, nekā tas tika sākotnēji nopirkts.

msh 11.maijs 2020 23:12
0 0 Atbildēt

Kur BMW ražotāja vaina radās? Ražotāja vaina radās tur ka BMW ir pasācis slēpt dažādas problēmas, ne tikai no lietotājiem un apskates rūķīšiem, bet arī no dīlera mehiem. NOX katalizatoriem ir īss mūžs un tos nākas pa garantiju mainīt? Izņem ārā kļūdas par to, tas nekas ka motors darbojas avārijas režīmā un, ļoti iespējams, kāds dīlerservisā gribēs visas sprauslas un/vai augstspiediena sūkni mainīt. Un tā tālāk. Es mēdzu palasīt kaspicha blogu,interesanta lasāmviela - kaut vai tas pats joks ar diagnostiku - viņš daudzmaz pilnvērtīgai diagnostikai lieto divas BMW programmas + pieklājīgu OBD2 risinājumu [jo izlaistas darba taktis BMW slēpj no mehiem] - BMW dīleris drīkst izmantot tikai to vienu programmu un viss...

Te kaut kas no tā visa ir sarakstīts, vari palasīties n53series.blogspot.com/2020/05/sprauslu-nedienas.html

Jānis 12.maijs 2020 7:03
0 0 Atbildēt

Šķiet tu nesaprati, ko 650 tev saka.

Vaina NERADĀS dēļ slēpšanas, tā ir šo dzinēju problēma! Un kādēļ šī problēma radās? Tādēļ, ka inženieri cenšoties iekļauties izmešu normās, radīt ekonomisku un jaudīgu dzinēju pieļāva kļūdu, protams pēc kara jau visi gudri. Bet kādam ir jābūt pirmajam, kādam.ir jācenšas tas darīt, nevis kā japāņi simts gadus ražo vienu un to pašu benzīna kluci. Un tā nav tikai bmw problēma, un ne tikai šiem benzīna motoriem.

Turklāt tas cilvēks arī beigās uzrakstija, kas un kādēļ...

ibb.co/9hcLrNJ

msh 12.maijs 2020 12:48
0 0 Atbildēt

Tavā ekrānšāvienā redzamais teksts attiecas konkrēti uz vienas sērijas motoriem - bet par gadījumiem, kur nepamatoti tikušas mainītas sprauslas, vai dīleris gribējis to darīt, dažādu sēriju motoriem, kaspichs raksta regulāri. Man, piemēram, patika situācija - ideāli strādājošs V8 biturbo iekš kaut kāda X5 vai X6 - strauji paātrinoties zemos ātrumos kaut kādas saminstināšanās vai kaut kas tāds - dīleris gribēja mainīt sprauslas un augstspiediena sūkni - īpašnieks uz to neparakstījās un aizbrauca pie kaspicha, kurš noteica ka problēma ir tā ka čipša dēļ griezes moments ir bik par nevienmērīgu, izraisot reakciju no ESP - kāpēc pie dīlera neviens tik gudrs nebija?

Attiecībā par "kādam jācenšas darīt" - no vienas puses, palasot kaspicha aprakstus par to, kā tie motori un to vadības darbojas, liekas forši, no otras puses - kad izlasa apkopju prasības un detaļu cenas, rodas jautājums - kāpēc problēma jārisina izdomājot vēl lielākas un smagākas problēmas?

Jānis 12.maijs 2020 13:01
0 0 Atbildēt

Nu, tad lai čipists brauc pie tiem pašiem kaspičiem, kas to x5, vai figviņzinko čipoja.

Jautājums, kā viņš to noteica, ko izmantoja utt., skaidrs ka stulbi to visu būtu mainīt dēļ tāda sīkuma, no otras puses varu saderēt, ka dīlera diognostikā uzrādījās tas, ka kaut kas ir "citādāk" ar to degvielas padevi, es protams neaizstāvu dīlerus, bet viņiem or savas prasības no bmw, tur nevar tā čomiski pieiet, sak papētīšu tavu auto kas tur ir. Katram remontam darbam ir noteikts savs laiks, ja to neievēro, tad arī mehs neko nenopelnīs.

Ja es savu 535d nočipsētu aizdzītu pie dīlera teiktu, ka kaut kas raustās, šie pieslēgtu pie kompja un arī pateiktu, ka degvielas padeve neatbilst noteiktajam normām, un protams vini gribēs kaut ko tur mainīt, mūsdienās dīleri man šķiet vispār neko tā padziļināt neremontē, jo tas viss ir sarežģīti un bieži dārgi, plus nav iespējams dot garantiju, un no tā viņi ļoti baidās. Protams ir tikai labi, ja ir zinoši mehiz kuri prot novērst defektu un saremontēt, bet tādu nav daudz, un tici man bieži arī viņi kļūdās.

msh 12.maijs 2020 19:32
0 0 Atbildēt

Kaspichs, ja kas, vienreiz eksperimentālos nolūkos bijis aizbraucis ar savu 525i uz wess - tur līkrocīgi mehi "salauza" viņa mašīnu - motors viņam ir uzlabots uz "3.0" ["3.0" ieplūdnieks un programmatūra], datora operators uzlika vadības blokam mašīnai atbilstošo programmatūru bez prasīšanas īpašniekam par neatbilstību + attieksmi viņš apraksta kā "kupi N57 dizeļ" [tas, ko tu esi izdarījis ]. Par dīlera sastrādātām lažām viņš tur šad un tad raksta...

Jānis 13.maijs 2020 5:20
0 0 Atbildēt

Neko nesapratu no tava pentera.

Kaut kads 2.5 pārtaisīts par 3.0 jo mainīts ieplūdnieks, kāds kaut ko sapisa, un bezsakarīgs teksts ar tikpat bezsakarīgu nosaukumu.

Tādēļ jau dīleri nelabprāt ņem vecos auto, jo tur visādi urķi jau sazinko ir samainījuši, sačipojuši izgriezuši utt., tu tiešām domā, ka katrs mehs tagad tev zinās ko tur ar kādu hlamu darīt? Ļoti iespējams, ka pat zinās, bet nečakarēsies jo tā visa sistēma tāda ir, tu neko nenopelnīsi, ja nebūs "apgrozījuma", tā bieži nav tikai mehu vaina (lai gan lohu tur 50/50, tas tiesa).

650 12.maijs 2020 14:55
0 0 Atbildēt

Ja man būt Bmw, es ikdienā visdrīzāk brauktu pie kāda tāda sava "kaspiča",nevis pie dīlera.Dīleris lai paliek kā rezerve kādiem neatliekamiem vai citur tehniski neizpildāmiem gadījumiem.Viens skaidrs, ka tādus 535d un/vai biTdi čipo un graiza galvenokārt tad, kad viņiem ir kādas jau problēmas.Vai nu kāds ir ļooti dižs entuziasts.Katrā gadījumā, es šādu auto čipotu vai izrūnītu neizskatītu vispār un pat pēc saviem oem parametriem tas ir vairāk kā pašpietiekams.Ja vien viņš tiem atbilst.

Par "moderno" benzīnu skaidrs, ka ierindas lietotājam nav dižas jēgas iedziļināties tehniskajos terminos vai mēģināt konkurēt ar tiem, kas to spēj un dara ikdienā.Tāds pārāk Gudrs speciālists var arī izrādīties cilvēciskā jomā prasts pmpis.Viena maza sākotnēja kļūme vai kapeiksipēja darbība var tālāk izraisīt palielu šaizi.Katalizātors kirdik, sprausla lej,cilindram pzc,uzreiz visu motoru vnk met ārā.Jo pats lohs un NAV bijis uzticama "priekšāpateicēja". Nāksies vien tagad izvērst pieredzes apmaiņu un "mācīties" uzturēt tos nozākātos "pusprēmiumus".

Katram jādara savs- te reku var pamācīties nevis tehniski par bmw, bet drīzāk cilvēciski pareizu uzvedību.Kā jārunā ar bravūrīgiem oponentiem: www.youtube.com/watch?v=NncDBpb9ftI

Juris 11.maijs 2020 22:55
0 0 Atbildēt

Protams ja mēs runājam par dīzeļiem kas noskrējuši zem vai ap 100 tūkstošiem tad protams tie varētu interesēt cilvēkus ar pietiekami biezu maku!

Bet Rumbulai ir jāsaprot ka neizpārdos vairāk par 15-19% savu superdīzeļu!

Pļurkt 12.maijs 2020 7:48
2 2 Atbildēt

Te mītošie vēl joprojām nespēj saprast, ka dīzeļu pilnīgi tukša nomelnošana iz zaļo afēras pirmie soļi.

To krietni vieglāk iestāstīt, jo dīzelis "kūp". Tas nekas ka benzīnnieks ir ne mazāk kaitīgs, tikai ar citu izplūdes gāzu sastāvu (neredzamu).

Noēdīs dīzeli, nākamais būs benzīnnieks.

Tikai kā vienmēr neviens nepasaka, ka ogļu sadedzināšana TECos ir vēl kaitītgāka uz katru iegūto kilovattstundu.

--------------------

I-auto visu šo jezgu ar degsmi uztur!

Dīzelis labāks 12.maijs 2020 13:30
0 0 Atbildēt

Benzīnnieks patērē vismaz 2 l vairāk kā dīzelis, tas ir 2,5 EUR vairāk. Uz 20000 km gadā tie ir 500 EUR. Man pat sapņos nerādās, ko es varētu likt dīzeļiem šo naudu. Esmu nobraucis ar veciem dīzeļiem vairāk kā 200000 km, neko neesmu remontējis pie motoriem. Labi, esmu remontējis divmastu aparātu 200 EUR, tas arī viss. Vienīgais esmu braucis Nissan dīzeļiem, varbūt tie ir izturīgi.

Dīzelis labāks 12.maijs 2020 15:38
0 0 Atbildēt

Un, ja runā par EGR, DPF vai Turbo, tad ir tādi baloniņi pa 5 Eur, kurus vajag iepūst reizi gadā dzinēja un problēmu nebūs. Ir dažādi ražotāji Valvoline, Motip utt.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 33

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: 1000 ZS un 2 sek. līdz 100. Porsche Taycan.(+VIDEO) 3

Lai gan uzlabotais Porsche Taycan ārēji izskatās ļoti līdzīgs oriģinālajam, tas uzlabots pilnīgi visos parametros, un, kas svarīgi, visās modeļu versijās, ieskaitot paaugstināto Cross Turismo. Ar atjaunināto Taycan TV Autoziņas iepazinās testa braucienā Spānijā, tostarp arī Monteblanko ātrumaplī. Lasīt vairāk

 

Bankrota ēnā - Fisker izziņo milzīgas atlaides; klienti dusmīgi 20

Bankrota priekšā nonākušais ASV elektroautomobiļu ražotājs Fisker paziņojis par iespaidīgām atlaidēm savai produkcijai, kas dažos gadījumos sasniedz 24 000 dolāru. Lasīt vairāk

 

Policija un mediķi informēs par bezatbildīgai elektroskrejriteņu vadīšanai veltītu kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā" 18

Valsts policija un mediķi trešdien plkst.11 informēs par kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā", aģentūru LETA informēja policija. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti