Dīzeļdzinējis ir slikti, skaļi un smird – šāds stereotips iesakņojies lielas mūsu sabiedrības daļas prātos. Taču modernie dīzeļi ir ātri, jaudīgi, gandrīz tikpat klusi kā benzīna dzinēji, patērē ievērojami mazāk degvielas un to izplūdes gāzes ir tīrākas par gaisu, ko tie “ieelpo”.
Tehnoloģijas ir sevi pierādījušas, un tomēr - vispirms diskusijas par slāpekļa oksīdu, pēc tam krāpšanās, kas saistīta ar izplūdes gāzu attīrīšanu, kā arī globālā sasilšana, ir padarījusi dīzeļus par vissliktāko no visiem iekšdedzes dzinējiem sabiedrības un politiķu prātos. Vai tās ir dīzeļu beigas? Jato Dynamics pētījums pierāda ko citu.
Pirms desmit gadiem pirmreizējo Vācijā reģistrēto dīzeļauto īpatsvars bija 42 procenti, bet 2019. gadā vairs tikai 32 procenti. Tomēr arī tagad vismaz vienai no trim jaunajām reģistrētajām automašīnām zem motora pārsega pukst dīzeļdzinēja sirds, bet smago transportlīdzekļu nozarē dīzeļu pārsvars ir nospiedošs.
Jato Dynamics izpētījis, ka mazauto klasē dīzeļdzinēju īpatsvars nekad nav bijis augsts - no 2010. līdz 2015. gadam Vācijā tas svārstījās 10-12 procentu apmērā, bet 2019.gadā tika reģistrētas vien 17 800 automašīnas, kas atbilst 4,3 procentiem. Pirmajos divos 2020. gada mēnešos mazo dīzeļautomašīnu īpatsvars bija tikai 2,6 procenti. Tas ir saistīts arī ar faktu, ka dīzeļdzinēji vairs nav pieejama daudziem mazauto klases modeļiem - pārāk dārga tehnoloģija, kas neatpelna sevi mašīnās ar maziem nobraukumiem pat ņemot vērā ietaupījumu uz degvielas izmaksām.
Populārākais dīzeļauto mazajā klasē ir Volkswagen Polo – 2019.gadā tā īpatsvars bija 17 procenti (2010.gadā 18%, 2015.gadā 18%, 2020.gadā 7,3%). Savulaik iecienītie Seat Ibiza (2010.gadā 12%) un Ford Fiesta (2010.gadā 10,5%) tagad krietni zaudējuši pozīcijas un 2019.gadā tas bija vairs 3,6 un 6,4 procenti.
Arī kompaktajā jeb golf klasē dīzeļauto proporcijas pēdējos desmit gados ievērojami mainījušās, taču daudz augstākā līmenī. Laika posmā no 2010. līdz 2015. gadam dīzeļauto daļa palielinājās no gandrīz 36 procentiem līdz aptuveni 44 procentiem, lielāko jauno reģistrēto automašīnu īpatsvaru sasniedzot ar šādiem modeļiem: Škoda Octavia (72,1 procents), Peugeot 308 (67,2 procenti) un Renault Megane (54,6 procenti).
2017. gadā kompaktajā klasē tika fiksēts dīzeļauto reģistrācijas kritums par aptuveni desmit procentpunktiem līdz 33,7 procentiem. Dīzeļu lejupslīde turpinājās 2018.gadā (26,4 procenti), bet 2019. gadā parādījās neliels pieaugums (27,8 procenti). Šā gada pirmajos divos mēnešos jaunu dīzeļautomašīnu reģistrācija pieauga līdz aptuveni 30,4 procentiem. Lielāko artavu deva Škoda Octavia (58,7 procenti), Peugeot 308 (43,4 procenti), kā arī Ford Focus un VW Golf - ar 36,2 procentiem.
Tikai dīzelis!
Kamer jauns dīzeļauto tikmēr tīra izplūde, bet kā tas nonāk no Vācijas līdz LV, tad nākas tos visus sūdu filtrus ravēt ārā un tad tie auto atgriežas 80 gadu līmenī kad izpūtēju locija uz zemes pusi jo kūpēja kā melnā pirtiņa.
Tā kā ļoti priecāties par tiem tīrajiem dīzeļiem nevajadzētu.
P.S. Lv ar dīzeļiem brauc, jo lielakajai daļai ir pazīsstams samagās mašīnas šoferis, kas māk braukt ar ekonomiju, un beigās vēl pārpalikumu veiksmigi ieliet savā un savu čomu auto.
Nu īsts eksperts tu esi, pilnīgi dirst gribās.
Par tiem izgriestajiem dpf utt, tur es tev piekrītu, tas ir ļoti slikti. Bet ne visi auto kuri nākuši no Vāczemes, da kaut vai no Āfrikas ir tādi. Viss atkarīgs no nobraukuma, kā/kur auto ekspluatēts utt. Tas pats arī Latvijā, cilvēki vēlas dabūt visu pa lēto, bet nssaprot, ka lētākais variamts visbiežak ir vissliktākais.
Par to, ka dīzeļus pērk jo ir pazīstami fūristi tas tāds aplams uzskats, zinu vienu fūrsistu, ne viņs tur kaut ko lej nest ne viņs to vispār var izdarīt, tas jau vairāk tir psrs onkām, ko ķīmiķot.
Par kūpēšanu arī navs taisnība!!! Tu vari izgriest tiko no salona izdzītam auto to dpf filtru, da kaut norauj to izpūtēju, nekāds melnais dūmu mākonis nekad tur nenāks laukā. Tie kuri kūp ir ar beigtām sprauslām izdiluši sūdi, bieži vel nepareizi nočipoti utt. Jopt. Pat vec 80 audi ar 1.9tdi, bez tā sūda filtra nemeta ārā nekādu melno dūmu, ieslēdz taču reiz smadzenes.
Viennozīmīgi neesmu dīzeļu aizstāvis, man riebjas visi tie kūpošie šroti un stulbie izgriezēji. Savukārt labam teh. kārtībā esošam dīzelim galīgi nav ne vainas.
Kas attiecas uz remontiem, tad nu jau pienākuši tie laiki (vsp sen jau) kad arī benzīniekiem jāmaina sprauslas, sūkņi un prptams turbīnas (jā tādas ir), apkopes ziņā atšķirības nav, remontu ziņa teju tāpat. Nu protams ja brauc ar kādu sķībacaino aizvēsturisko motoru bez jaudas, tad šīs problēmas atkrīt, bet tas vairāk jautājums sev. Turklāt par komfortu VIEMĒR būs jāmaksā, vienkārši ir daudz cilvēku kuri to nesaprot, diemžēl..
Par kvēpiem - neesi sapratis divas lietas. Pirmā - nav obligāti jābūt kaut kam beigtam - pietiek ar čipsi; priekš jaudas visoptimālākais degmaisījums dīzelim kūp neatkarīgi no sprauslu stāvokļa. Otrā - lai cik tur standarta motors maz kūpētu - standarta kvēpu filtra esamības pārbaudes metode paliek spēkā - ieliek pirkstu izpūtējā - ja pirksts paliek melns - filtra nav.
Un cik tu gadā nobrauc? 12 000 līdz 15 000km gadā??? Dīzelis atmaksājas tikai sākot no 30 000km gadā....LV pērk dīzeļus tikai tie, kas nemāk skaitīt... nav jēgas pat diskutēt....
Kā likums māk skaitīt cik ar dīzeli jānobrauc lai atmaksāties tieši tie kam dīzeļa nekad nav bijis!
Eu. Beidz lietot manu niku