„Peugeot” ideju laboratorija: konceptauto (+ FOTO) 1

 

Foto: Publicitātes attēls

Peugeot | 18.maijs 2020 13:22

„Peugeot” konceptauto nav tikai stila un dizaineru testi un izmēģinājumi– tie ir daļa no jau 210 gadus pazīstama zīmola stratēģijas.

Konceptuālie modeļi demonstrē jaunākās tehnoloģijas un sniedz norādes uz tendencēm, kas dominēs jau pēc dažiem gadiem – gan dizaina, gan tehnoloģiju ziņā. Turklāt reāli auto modeļi ir lieliska vide eksperimentu veikšanai – ar tiem tehnoloģijas var uzlabot daudz labāk, nekā balstoties tikai uz teorētiskiem rasējumiem.

Pirmais koncepauto izstrādāts 1984. gadā

„Peugeot Quasar” tika prezentēts sabiedrībai 1984. gadā – tas ir pirmais konceptauto, ko ražotājs parādīja sabiedrībai, kuru dizaineri un inženieri sāka no baltas papīra lapas un spēja realizēt savas fantāzijas par spīti visām rūpniecības normām. Eriks Bertets izveidoja šablonu, Gerards Velters – korpusu, bet futūristisko interjeru veidoja Pols Braks. Auto tika izveidots uz „205 Turbo 16” platformas, un tās dzinējs tika uzlabots līdz 600 ZS.

G. Velters, kas deva nozīmīgu ieguldījumu šī un daudzu citu konceptauto un sērijas auto dizainā, vēlāk tika pienācīgi novērtēts: no 1998. gada līdz 2007. gadam viņš bija „Peugeot” dizaina nodaļas direktors.

„Quasar” bija tikai sākums. „Peugeot Proxima”, kas dažus gadus vēlāk tika prezentēts Gudvudas „Festival of Speed”, bija pat 680 ZS V6 dzinējs. „Peugeot Oxya”, kam bija ļoti līdzīgs dzinējs, 1988. gadā sasniedza ātrumu 350 km/h Nardo apļa sacīkšu trasē.

Izsludina dizaina konkursus

Dizaineri smeļas iedvesmu dažādās jomās – arhitektūrā, modē, mākslā, jaunajās tehnoloģijās. Viņu mērķis ir atklāt vispārēju sociālo virzienu un mainīgās klientu vajadzības. Paredzēt to, kas viņiem vēlāk varētu būt vajadzīgs. Šie principi ir nepieciešami ne tikai eksterjera un interjera dizaina izstrādē, bet arī izvēloties krāsas, materiālus un grafiskās detaļas.

Kad šīs specifikācijas ir noteiktas, „Peugeot” dizaina nodaļa visiem dizaineriem izsludina konkursu, kurā uzvarējušais projekts tiek rūpīgi sagatavots 3D vidē un apstrādāts ar CAD programmām. Tas ļauj jums izveidot ļoti precīzu reāla izmēra maketu, kuru izmanto precīzai detaļu izgatavošanai un krāsu pārbaudei. Analoģisks process notiek ar interjeru.

Kad visas detaļas ir pielāgotas, darbs tiek nodots labākajiem modelēšanas uzņēmumiem, kas vienlaidu virsbūvi var precīzi sadalīt dažādās daļās un izgatavot. Maz ir tādu uzņēmumu, kas var izpildīt dažādās un specifiskās dizaineru vēlmes.

Viens no lielākajiem izaicinājumiem konceptauto izgatavošanā ir laiks. Tie ļoti bieži tiek veidoti lielam pasākumam, piemēram, auto izstādei, tāpēc tos nevar prezentēt pat vienu dienu vēlāk: mazāk nekā gada laikā dizainera zīmējumam uz papīra ir jāpārvēršas par pabeigtu un funkcionējošu objektu. Neskatoties uz to, ka virtuālās realitātes ķiveres jeb C.A.V.E. (Cave Automatic Virtual Environment) sistēmas ievērojami atvieglo dizaineru darbu, tomēr speciālistu uzmanība pret detaļām un visi smalkumi vislabāk atklājas uz reāliem, fiziskiem objektiem. Tas ir laikietilpīgs process.

Ideju laboratorija

Konceptauto ir kā lokomotīves, kas apvieno visas ražotāja nodaļas – no Izpētes līdz Mārketinga vai Komunikācijas nodaļai. Daudzas no konceptuālajos modeļos izmantotajām detaļām vēlāk var identificēt sērijveidā ražotajos auto, tāpēc rūpīga koncepciju sagatavošana ļauj prognozēt un ievērot ražotāja virzību. Daudzi auto ir izgatavoti ar savu laiku apsteigušām inovācijām.

1996. gadā prezentētajam konceptuālajam bagijam „Touareg” bija elektromotors, un ar akumulatoriem tas varēja darboties četras stundas. Tas bija aprīkots arī ar iekšdedzes dzinēju, kas darbojas kā ģenerators un vēl vairāk palielina nobraucamo attālumu. Tas ir risinājums, kuru pēdējos gados izmantojuši daudzi elektroauto ražotāji.

2000. un 2002. gadā „Peugeot” rīkoja divus atvērtus starptautiskus dizaina konkursus. Balva bija neordināra – reāls datorā modelēts konceptuālais modelis, kas tiks demonstrēts starptautiskās izstādēs. Šajos konkursos tika izgatavoti auto  modeļi „Moonster” un 4002.

„Sesame” modelim bija elektriski vadāmas bīdāmās durvis, kas auto padarīja īpaši praktisku kompaktajās pilsētas ielās. Šis risinājums un pats konceptuālais modelis kļuva par sērijveida 1007 prologu.

Elektroauto EX1 tika izveidots, lai atzīmētu ražotāja dibināšanas 200 gadu jubileju, un vēlāk laboja 3 pasaules paātrinājuma rekordus un fiksēja trīs jaunus sasniegumus „Montlhery” trasē Francijā.

SR1 koncepcijā pirmo reizi tika demonstrēta „i-Cockpit®” vadītāja vide, kas tagad ir katrā „Peugeot” modelī, bet trīsdimensiju instrumentu panelis, ko pirmo reizi izmantoja „Quartz”, tiek uzstādīts jaunajos modeļos 208 un 2008.

2012. gada „Onyx” uzsvēra ražotāja jauno stilu – stilīgu neapstrādātu materiālu izmantošanu un radiatora režģa centrā iemontētu logotipu. Šis stils tika pielāgots ne tikai automobiļiem, bet arī velosipēdiem un motorolleriem. Šī konceptuālā modeļa virsbūve izgatavota no oglekļa šķiedras un vara, un interjerā izmantots liels daudzums sapresētu lietotu laikrakstu. Tas ir aprīkots ar V8 „HDi Hybrid4” dzinēju, kas sasniedz 600 ZS (plus 80 ZS elektromotors) un uzstādīts modelim 908, kas piedalījies Lemānas 24 stundu sacensībās.

„Exalt” koncepcijas siluets ir līdzīgs 508. sedana siluetam, bet „Instinct” ir līdzīgs 508 SW universālim. Pēdējais modelis izcēlās arī ar to, ka tika prezentēts nevis auto izstādē, bet gan tehnoloģiju izstādē „Mobile World Congress” Barselonā. „Fractal” izceļas ar to, ka 80% tā detaļu izgatavotas ar 3D printeri, bet 2018. gadā Parīzes autoizstādē prezentētais „e-Legend” demonstrēja aizraujošu vīziju par braukšanas nākotni. Automašīna ir citādāka nekā tagad, bet sniedza vēl vairāk patīkamu sajūtu – gan autovadītājam, gan pasažieriem.

 

 
Visi komentāri
 
oho 18.maijs 2020 17:29
0 0 Atbildēt

proxima - tuvums. tuvais pežiks. un ātrs arī!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

200 000 eiro: Mercedes parāda elektrisko G-klasi (+ FOTO)

Mercedes – Benz pastāsta par G-580 EQ, elektrisko apvidnieku, kas iepazīšanās versijā Edition One maksās aptuveni 200 000 eiro. Lasīt vairāk

 

Pa ceļam uz Marbelja 95 benzīns 1.799 un dīzelis 1.649 EUR. Paskaties iAuto iepriekšējo video no LV (+ VIDEO) 15

Attēlos un video var redzēt, kādas šobrīd ir degvielas cenas Spānijā, Latvijā un Lietuvā. Lasīt vairāk

 

X stundai nav gatavi: Aizsardzības industrijas pārstāvji pārmet valstij nepietiekamo finansējumu inovācijām un pasūtījumu trūkumu 2

Aizsardzības industrijas pārstāvji šodien Saeimas Inovācijas ekosistēmas attīstības apakškomisijas sēdē pauda kritisku nostāju par nepietiekamo valsts finansējumu jomas inovācijām, atbilstošu pasūtījumu trūkumu un birokrātiskiem novecojuša normatīvā regulējuma radītajiem šķēršļiem. Lasīt vairāk

 

800 Zs mustangs - Shelby izlaiž Mustang Super Snake (+ FOTO) 3

Shelby American parādījis savu pirmo projektu, kas radīts uz jaunās S650 Mustang platformas. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti