„Peugeot” ideju laboratorija: konceptauto (+ FOTO) 1

 

Foto: Publicitātes attēls

Peugeot | 18.maijs 2020 13:22

„Peugeot” konceptauto nav tikai stila un dizaineru testi un izmēģinājumi– tie ir daļa no jau 210 gadus pazīstama zīmola stratēģijas.

Konceptuālie modeļi demonstrē jaunākās tehnoloģijas un sniedz norādes uz tendencēm, kas dominēs jau pēc dažiem gadiem – gan dizaina, gan tehnoloģiju ziņā. Turklāt reāli auto modeļi ir lieliska vide eksperimentu veikšanai – ar tiem tehnoloģijas var uzlabot daudz labāk, nekā balstoties tikai uz teorētiskiem rasējumiem.

Pirmais koncepauto izstrādāts 1984. gadā

„Peugeot Quasar” tika prezentēts sabiedrībai 1984. gadā – tas ir pirmais konceptauto, ko ražotājs parādīja sabiedrībai, kuru dizaineri un inženieri sāka no baltas papīra lapas un spēja realizēt savas fantāzijas par spīti visām rūpniecības normām. Eriks Bertets izveidoja šablonu, Gerards Velters – korpusu, bet futūristisko interjeru veidoja Pols Braks. Auto tika izveidots uz „205 Turbo 16” platformas, un tās dzinējs tika uzlabots līdz 600 ZS.

G. Velters, kas deva nozīmīgu ieguldījumu šī un daudzu citu konceptauto un sērijas auto dizainā, vēlāk tika pienācīgi novērtēts: no 1998. gada līdz 2007. gadam viņš bija „Peugeot” dizaina nodaļas direktors.

„Quasar” bija tikai sākums. „Peugeot Proxima”, kas dažus gadus vēlāk tika prezentēts Gudvudas „Festival of Speed”, bija pat 680 ZS V6 dzinējs. „Peugeot Oxya”, kam bija ļoti līdzīgs dzinējs, 1988. gadā sasniedza ātrumu 350 km/h Nardo apļa sacīkšu trasē.

Izsludina dizaina konkursus

Dizaineri smeļas iedvesmu dažādās jomās – arhitektūrā, modē, mākslā, jaunajās tehnoloģijās. Viņu mērķis ir atklāt vispārēju sociālo virzienu un mainīgās klientu vajadzības. Paredzēt to, kas viņiem vēlāk varētu būt vajadzīgs. Šie principi ir nepieciešami ne tikai eksterjera un interjera dizaina izstrādē, bet arī izvēloties krāsas, materiālus un grafiskās detaļas.

Kad šīs specifikācijas ir noteiktas, „Peugeot” dizaina nodaļa visiem dizaineriem izsludina konkursu, kurā uzvarējušais projekts tiek rūpīgi sagatavots 3D vidē un apstrādāts ar CAD programmām. Tas ļauj jums izveidot ļoti precīzu reāla izmēra maketu, kuru izmanto precīzai detaļu izgatavošanai un krāsu pārbaudei. Analoģisks process notiek ar interjeru.

Kad visas detaļas ir pielāgotas, darbs tiek nodots labākajiem modelēšanas uzņēmumiem, kas vienlaidu virsbūvi var precīzi sadalīt dažādās daļās un izgatavot. Maz ir tādu uzņēmumu, kas var izpildīt dažādās un specifiskās dizaineru vēlmes.

Viens no lielākajiem izaicinājumiem konceptauto izgatavošanā ir laiks. Tie ļoti bieži tiek veidoti lielam pasākumam, piemēram, auto izstādei, tāpēc tos nevar prezentēt pat vienu dienu vēlāk: mazāk nekā gada laikā dizainera zīmējumam uz papīra ir jāpārvēršas par pabeigtu un funkcionējošu objektu. Neskatoties uz to, ka virtuālās realitātes ķiveres jeb C.A.V.E. (Cave Automatic Virtual Environment) sistēmas ievērojami atvieglo dizaineru darbu, tomēr speciālistu uzmanība pret detaļām un visi smalkumi vislabāk atklājas uz reāliem, fiziskiem objektiem. Tas ir laikietilpīgs process.

Ideju laboratorija

Konceptauto ir kā lokomotīves, kas apvieno visas ražotāja nodaļas – no Izpētes līdz Mārketinga vai Komunikācijas nodaļai. Daudzas no konceptuālajos modeļos izmantotajām detaļām vēlāk var identificēt sērijveidā ražotajos auto, tāpēc rūpīga koncepciju sagatavošana ļauj prognozēt un ievērot ražotāja virzību. Daudzi auto ir izgatavoti ar savu laiku apsteigušām inovācijām.

1996. gadā prezentētajam konceptuālajam bagijam „Touareg” bija elektromotors, un ar akumulatoriem tas varēja darboties četras stundas. Tas bija aprīkots arī ar iekšdedzes dzinēju, kas darbojas kā ģenerators un vēl vairāk palielina nobraucamo attālumu. Tas ir risinājums, kuru pēdējos gados izmantojuši daudzi elektroauto ražotāji.

2000. un 2002. gadā „Peugeot” rīkoja divus atvērtus starptautiskus dizaina konkursus. Balva bija neordināra – reāls datorā modelēts konceptuālais modelis, kas tiks demonstrēts starptautiskās izstādēs. Šajos konkursos tika izgatavoti auto  modeļi „Moonster” un 4002.

„Sesame” modelim bija elektriski vadāmas bīdāmās durvis, kas auto padarīja īpaši praktisku kompaktajās pilsētas ielās. Šis risinājums un pats konceptuālais modelis kļuva par sērijveida 1007 prologu.

Elektroauto EX1 tika izveidots, lai atzīmētu ražotāja dibināšanas 200 gadu jubileju, un vēlāk laboja 3 pasaules paātrinājuma rekordus un fiksēja trīs jaunus sasniegumus „Montlhery” trasē Francijā.

SR1 koncepcijā pirmo reizi tika demonstrēta „i-Cockpit®” vadītāja vide, kas tagad ir katrā „Peugeot” modelī, bet trīsdimensiju instrumentu panelis, ko pirmo reizi izmantoja „Quartz”, tiek uzstādīts jaunajos modeļos 208 un 2008.

2012. gada „Onyx” uzsvēra ražotāja jauno stilu – stilīgu neapstrādātu materiālu izmantošanu un radiatora režģa centrā iemontētu logotipu. Šis stils tika pielāgots ne tikai automobiļiem, bet arī velosipēdiem un motorolleriem. Šī konceptuālā modeļa virsbūve izgatavota no oglekļa šķiedras un vara, un interjerā izmantots liels daudzums sapresētu lietotu laikrakstu. Tas ir aprīkots ar V8 „HDi Hybrid4” dzinēju, kas sasniedz 600 ZS (plus 80 ZS elektromotors) un uzstādīts modelim 908, kas piedalījies Lemānas 24 stundu sacensībās.

„Exalt” koncepcijas siluets ir līdzīgs 508. sedana siluetam, bet „Instinct” ir līdzīgs 508 SW universālim. Pēdējais modelis izcēlās arī ar to, ka tika prezentēts nevis auto izstādē, bet gan tehnoloģiju izstādē „Mobile World Congress” Barselonā. „Fractal” izceļas ar to, ka 80% tā detaļu izgatavotas ar 3D printeri, bet 2018. gadā Parīzes autoizstādē prezentētais „e-Legend” demonstrēja aizraujošu vīziju par braukšanas nākotni. Automašīna ir citādāka nekā tagad, bet sniedza vēl vairāk patīkamu sajūtu – gan autovadītājam, gan pasažieriem.

 

 
Visi komentāri
 
oho 18.maijs 2020 17:29
0 0 Atbildēt

proxima - tuvums. tuvais pežiks. un ātrs arī!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 34

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: 1000 ZS un 2 sek. līdz 100. Porsche Taycan.(+VIDEO) 3

Lai gan uzlabotais Porsche Taycan ārēji izskatās ļoti līdzīgs oriģinālajam, tas uzlabots pilnīgi visos parametros, un, kas svarīgi, visās modeļu versijās, ieskaitot paaugstināto Cross Turismo. Ar atjaunināto Taycan TV Autoziņas iepazinās testa braucienā Spānijā, tostarp arī Monteblanko ātrumaplī. Lasīt vairāk

 

Bankrota ēnā - Fisker izziņo milzīgas atlaides; klienti dusmīgi 20

Bankrota priekšā nonākušais ASV elektroautomobiļu ražotājs Fisker paziņojis par iespaidīgām atlaidēm savai produkcijai, kas dažos gadījumos sasniedz 24 000 dolāru. Lasīt vairāk

 

Policija un mediķi informēs par bezatbildīgai elektroskrejriteņu vadīšanai veltītu kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā" 17

Valsts policija un mediķi trešdien plkst.11 informēs par kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā", aģentūru LETA informēja policija. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti