4507 km mazāk nekā 26 stundās! – jauns Cannonball rekords 19

 

Foto: Ekrānbilde no Youtube.com

iAuto | 25.jūnijs 2020 11:13

Amerikānis Freds Ešmors uzstādījis jaunu Cannonball rekordu, veicot distanci no Ņujorkas līdz Losandželosai 25 stundās 55 minūtēs 56 sekundēs. Freds to paveicis ar iznomātu Ford Mustang GT, turklāt viens.

Cannonball (lielgabala lodes) brauciens notiek jau kopš 70.gadiem un tā mērķis ir relatīvi vienkāršs – iespējami ātri aizbraukt no Ņujorkas līdz Losandželosai. Protams, tas ir nelegāls pasākums, jo uzstādīt rekordu nepārkāpjot noteikumus nav iespējams.

Tad nu brauciena dalībnieki arī izmanto dažādas „viltības”, piemēram, nolīgst cilvēkus, kas visa maršruta garumā apseko situāciju, tuvojoties „lielgabala lodei” pacenšas novērst policijas uzmanību, kā arī palīdz uztankot degvielu. Arī automašīnas tiek izvēlētas ar jaudīgiem dzinējiem, tiek uzstādītas papildu degvielas tvertnes, piesegti bremžu lukturi, navigācijas, hronometri un radaru atklāšanas ierīces. Parasti braucienā piedalās vairāku cilvēku komanda, lai varētu mainīties pie stūres, pildīt stūrmaņa funkcijas un atpūsties.

Freds Ešmors izvēlējās citu ceļu, dodoties bīstamajā pasākumā pilnīgi viens. Viņš iznomāja jaudīgāko Ford Mustang versiju ar 5,0 litru V8 motoru, demontēja pasažiera sēdekli, izņēma rezerves riteni un citas salona detaļas, bez kurām tobrīd varēja iztikt, to vietā iebūvējot 500 litru degvielas tvertni.

Arī Ešmors neiztika bez palīgiem – viņš tos izmantoja vienīgajā „pitstopā”, kas bija nepieciešams, lai uzpildītu degvielu. Jāpiebilst, ka arī tad tika zaudētas astoņas minūtes dārgā laika.

Amerikāņa taktika izrādījās veiksmīga – iepriekšējo Cannonball rekordu, ko trīs cilvēku komanda ar Audi A8 L uzstādīja šā gada aprīlī (26 stundas, 38 minūtes), viņš pārspēja pārliecinoši.

Rezultāts ir iespaidīgs – 4507 km veikti 25 stundās, 55 minūtēs un 55 sekundēs, ieturot vidējo ātrumu 174 km/h un patērējot vidēji 20 litrus degvielas uz 100 km.

Ešmors atzīst, ka ar policiju viņam nācies tikties tikai vienreiz un piemetina, ka Ford Mustang GT ātrāk par 255 km/h „neiet”, bet, ja kāds apgalvo, ko citu, tad viņš ir melis.

Jāpiebilst, ka Ešmors ir pieredzējis Cannonball pasākumu dalībnieks – pārbraucienu no Ņujorkas līdz Losandželosai viņš veicis vairākkārt, piedaloties klasisko automobiļu ieskaitē un startējot arī komandā.

 
19 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Jeņķvāgen 25.jūnijs 2020 14:42
10 4 Atbildēt

Tipisks vojādžera braucēja komentārs par eiropas auto. Tikmēr amerikāņi čurā karstu par eiropas auto un stāv rindā pēc VW busiņiem, bet savus vecos vojādžerus sūtu Latvijas amerikāņu auto faniem!

viencexperc 25.jūnijs 2020 14:00
6 4 Atbildēt

Cik saprotu mērķis bija nokritizēt, bet pats pieraksti ka 1000 bez apstāšanās.

Tie dīvāna stila beņķi tika ražoti 60-tajos gados, laikā kad Eiropas sūdiem bija taburetes krēslu vietā.

viencexperc 25.jūnijs 2020 11:50
5 9 Atbildēt

Ar vācu sūdu tik daudz nenobrauktu. Sāktos trūce, hemoroīdi un mugurkaula deformācija.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 18

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

Porsche pirms termiņa izbeidz 718 modeļa pārdošanu Eiropā 11

Par iemeslu modeļa izņemšanai no konfiguratora kļuva neatbilstība Eiropas kiberdrošības likumam. Lasīt vairāk

 

Vācijas autotirgus martā: elektriskie ar gandrīz 29% kritumu 17

Eiropas lielākajā jauno automobiļu tirgū 2024. gada marts izrādījies ne tas veiksmīgākais, sāpīgāko kritumu piedzīvojot pilnībā elektrisko auto segmentam. Lasīt vairāk

 

Atvadas no 10 cilindru motora - Lamborghini Huracan STJ desmit vienībās (+ FOTO)

Lamborghini izgatavos desmit ekskluzīvā superauto Huracan STJ eksemplārus, veltot tos atvadām no V10 motora, kas bija pamatā Huracan saimes panākumiem desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti