Renault ZOE – stāsts par pilsētas automašīnu, kas radīja revolūciju elektroauto tirgū 8

Foto: Publicitātes attēls

Renault | 25.jūnijs 2020 15:49

2009. gadā, atklājot ZOE Z.E. konceptauto modeli, Renault apliecināja apņemšanos attīstīt liela mēroga elektromobilitāti. Tolaik Renault grupa bija pirmais ražotājs Eiropā, kurš piedāvāja modeli, kas no sākuma līdz beigām tika projektēts kā elektriskās piedziņas auto.

Kopš tā laika Renault ZOE trīs nākamo paaudžu laikā tika attīstīta, bagātināta un pilnveidota. Tajā pašā laikā auto palika uzticīgs savam sākotnējam mērķim, kas bija nodrošināt piekļuvi elektriskajām automašīnām pēc iespējas plašākai lietotāju grupai, vienlaikus apmierinot katra lietotāja vajadzības.

Renault ZOE, kurš pirmo reizi ražošanas versijā publikai tika atrādīts Ženēvas autošovā 2012. gadā, apstiprināja Renault grupas dizaineru novatorisko pieeju, kas jau no paša sākuma ir bijis zīmola spēks un sniedzis nebijušu impulsu mobilitātes attīstībai. Lai arī 2009. gadā laistās ZOE Z.E. konceptuālās kupejas drosmīgās formas tika aizstātas ar elegantāku virsbūvi, ražošanas versija saglabāja sava priekšteča plūstošo līniju, dinamisko izskatu un patīkami mierīgo atmosfēru. Aizmugurējo durvju rokturi, kas iebūvēti stieņos, atspoguļo atsauci uz kupeju, tāpat arī rūpīgi izstrādātās detaļas ir pielāgotas sērijveida ražošanai un plaša lietotāju loka vajadzībām.

Kopš tā laika ZOE ir Renault grupas elektroauto saimes vadošais modelis. Šī līnija kļūst aizvien labāka, pateicoties plašajām zināšanām, kuras ražotājs ieguvis pēdējo 10 gadu laikā, šajā jomā iegūtajai pieredzei un 30 000 elektromobiļu jomā apmācītiem darbiniekiem. Tas attiecas ne tikai uz dzinējiem un pašu tehnoloģiju, bet arī uz saistītajiem procesiem, kas elektromobiļus padara par ilgtspējīgas attīstības politikas elementu. Piemēram, jaunā ZOE apdares elementos tiek izmantoti pārstrādāti materiāli, tāpat Renault  cenšas palielināt elektromobiļu izmantošanu, veicinot koplietošanas popularitāti.

Renault ZOE – pārdotākais pilsētas elektroauto Eiropā

Gadu gaitā Renault ZOE guva arvien lielākus panākumus. Atšķirībā no tradicionālo auto modeļu pārdošanas līknēm, ZOE pārdošanas apjomi katru gadu pieaug. Šīs Renault pilsētas mašīnas pārdošanas apjoma pieaugumu veicināja pastāvīgi uzlabotās borta tehnoloģijas un pievilcīgs virsbūves izskats, kaut arī kopš pirmizrādes tas ir mainījies minimāli. Astoņus gadus pēc pirmās paaudzes ZOE pirmizrādes automašīna joprojām izceļas ar “efektīvu juteklīgumu”, kā to ir raksturojis ZOE Z.E. dizaineris Rafaels Linari un Elektromodeļu dizaina direktore Agneta Dālgrena.

Pēdējo desmit gadu laikā ZOE ir pārdotākais elektromobilis Eiropā. Līdz 2019. gada beigām tika pārdotas teju 180 000 šī modeļa vienības, kas ir 70% no kopējā šajā periodā reģistrēto elektromobiļu skaita.

Renault ZOE pievilcība ir neapstrīdama, lielākoties gan Francijā, kur 2019. gadā šis auto sastādīja pat 42% no visa tirgus, un arī Vācijā, kur ar 20% no tirgus daļas tiek nodrošināta izteikti dominējošā pozīcija elektrisko automašīnu segmentā.

Augsta energoefektivitāte lielākam braukšanas priekam

Renault ZOE vienmēr svarīgākais ir bijis braukšanas prieks. Tūlīt pieejama pilna elektromotora jauda, kā arī klusa un vienmērīga darbība rada pilnīgi jaunu braukšanas dimensiju.

Turklāt Renault ZOE raksturo izcila energoefektivitāte. Jau pirmizrādes dienā automašīna bija aprīkota ar daudziem inovatīviem risinājumiem, piemēram, siltumsūkni, kas patērē trīs reizes mazāk enerģijas nekā standarta apsilde, riepām ar mazu rites pretestību un inovatīvu bremžu sistēmu ar enerģijas atgūšanu. Tas vēl jo vairāk ir aktuāls tieši trešās paaudzes modeļiem, kur elektroniskajā pārnesumu svirā “E-shifter” parādās jauns braukšanas režīms “B”. Jaunais režīms palielina bremzēšanas spēku, noņemot kāju no gāzes pedāļa, lai optimizētu enerģijas atgūšanu. Līdz ar to, braucot pa pilsētu, vadītājam gandrīz vispār vairs nav jāizmanto bremžu pedālis, kas neapšaubāmi palielina automašīnas lietošanas komfortu.

Braukšana ar Renault ZOE ir pārsteidzoša un aizraujoša arī pateicoties novatoriskām tehnoloģijām, piemēram, automātiskajai tālo gaismu ieslēgšanai, kas atvieglo braukšanu naktī, aktīvajai avārijas bremzēšanas palīgsistēmai, kas novērš sadursmes, vai EASY PARK ASSIST sistēmai, kura novieto automašīnu vadītāja vietā. Tie ir tikai daži piemēri no tā, ko prot Renault ZOE.

Izmaiņas Renault ZOE dzinējā

No tehniska viedokļa 2020. gada Renault ZOE modelim ir maz kopīga ar pirmās paaudzes ZOE. Laika gaitā mašīnas jauda tika palielināta, vispirms no 65 līdz 80, un jaunākajā modelī līdz 100 kW, kas atbilst 135 ZS iekšdedzes dzinējos. Tajā pašā laikā griezes moments palielinājās no 220 līdz 245 Nm.

Tagad braukšana ar Renault ZOE ir vēl drošāka un ērtāka, pateicoties dinamiskākam paātrinājumam gan uzsākot braukšanu, gan braucot vidējā un lielā ātrumā. Piemēram, jaunā ZOE paātrinājums no 80 līdz 120 km/h tagad ir par 2,2 sekundēm īsāks nekā iepriekšējās paaudzes automobiļos. Automašīna sasniedz vēl labākus rezultātus paātrinājumā no 0 līdz 100 km/h - tas prasa vien 7,1 sekundes, savukārt pirmās paaudzes ZOE prasīja pat 13,5 sekundes. Tas ir iespaidīgs snieguma uzlabojums. Līdzīgi ir ar maksimālo ātrumu, kas tagad ir 140 km/h, salīdzinot ar 135 km/h iepriekšējo paaudžu modeļos. Augstākā līmeņa braukšanas prieks ir jaunā ZOE ADN elements.

 

Renault ZOE vilces akumulators

Ne tikai dzinējs ir piedzīvojis pārmaiņas. Arī vilces akumulators tika uzlabots, un tā izmantojamā jauda ir gandrīz dubultojusies! Trīs secīgās paaudzēs Renault ZOE vilces akumulatora izmantojamā jauda palielinājās no 22 līdz 41, un pēc tam līdz pat 52 kWh, pie gandrīz tādiem pašiem izmēriem, t.i., ar nemainīgu salona plašumu un komforta līmeni.

Trešās paaudzes Renault ZOE, kas tika laists tirgū 2019. gada septembrī,  nobraucamais attālums, saskaņā ar apstiprināšanas sertifikātu WLTP*, ir līdz 395 kilometriem. Tas ir par 25 % vairāk nekā iepriekšējā paaudzē. Kad automobilis tika laists tirgū 2015. gadā, tad tajā laikā tam bija šajā segmentā rekordliels nobraucamais attālums – 240 kilometru, pateicoties jauna dzinēja izmantošanai, kas ļāva nobraukt par 30 kilometriem garāku distanci, salīdzinot ar iepriekšējo paaudzi. Uzlādes laiks bija par 10% īsāks. Tā ir liela atšķirība, salīdzinot ar pirmās paaudzes ZOE no 2012. gada, kam kilometrāžas diapazons – atkarībā no braukšanas stila – bija no 100 līdz 150 km.

Pašlaik braukšanu tālākos maršrutos atvieglo iespēja izmantot ātru uzlādi no līdzstrāvas (DC) stacijām ar jaudu līdz 50 kW. Kā papildinājumu ātrajai uzlādei, ZOE piedāvā arī maiņstrāvas (AC) uzlādi, kas ļauj veikt lādēšanu gan no mājas kontaktligzdas, gan no paātrinātās uzlādes stacijas ar jaudu līdz 22 kW.

Intuitīva digitālā vide

Elektromobiļi – vairāk nekā citi transportlīdzekļi – iederas mobilitātes attīstības globālajā vidē. Tā ir uz lietotāju vērsta vide, kurā tehnoloģija ir pakārtota personas vajadzībām, ar intuitīviem un patiešām noderīgiem mobilajiem pakalpojumiem, kas atvieglo dzīvi. Jau no paša sākuma dizaineri vēlējās, lai Renault ZOE būtu vadošais modelis Renault grupas elektrisko automašīnu klāstā.

EASY CONNECT piedāvājums šodien ietver plašu risinājumu klāstu, kas atvieglo elektromobiļu ikdienas lietošanu gan salonā, gan ārpus tā. Multivides izmantošanas iespējas ir paplašinātas ar viedtālruņa lietotni MY Renault, kas nodrošina attālinātu piekļuvi visai informācijai par Renault ZOE. Tas ļauj, piemēram, ērti sagatavot ceļojuma maršrutu, ņemot vērā visus parametrus, atrodoties mājās.

Renault ZOE nodrošināja plašu piekļuvi elektromašīnām

Renault ZOE savus pircējus piesaista arī savas pievilcīgās cenas dēļ un tas ir viens no retajiem elektromobiļiem tirgū, kas ir pieejams plašam lietotāju lokam. Jau ZOE izlaišanas laikā, Renault mērķis bija veicināt elektromobilitāti. Tomēr šāda cenu politika netika izstrādāta uz kvalitātes vai attīstīto tehnoloģiju rēķina, par ko liecina neskaitāmas balvas un atzinības par inovācijām, kas šim modelim tika piešķirtas jau kopš automobiļa karjeras sākuma. Piemēram, 2019. gadā viens no vadošajiem Lielbritānijas automobiļu nozares žurnāliem What car? sesto gadu pēc kārtas atzina ZOE par “Labāko elektromobili par mazāk nekā 30 000 mārciņu”.

ZOE ir kļuvis par neapstrīdamu etalonu elektrisko automašīnu tirgū un ir veicinājis Renault zīmola vadošu pozīciju nākotnes mobilitātes nozarē.

Tajā pašā laikā Grupas gadu gaitā iegūtā pieredze nozīmē to, ka ZOE labāk atbilst klientu prasībām un mainās līdz ar viņiem. Zināšanas par klientu vajadzībām ir ļoti svarīgas arī Renault dizaineriem, kuri, pateicoties ZOE panākumiem, pastāvīgi saņem informāciju, izstrādājot visus Grupas turpmākos elektriskos modeļus.

* Kilometrāža saskaņā ar WLTP (Worldwide Harmonized Light vehicles Test Procedure), standarta cikls: 57% braukšanas pilsētā, 25% braukšana piepilsētā, 18% braukšana pa lielceļiem.

 
 

 
8 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
ZZZZ 26.jūnijs 2020 8:49
2 2 Atbildēt

Izbraucu īsu testa braucienu. Īstenībā ļoti patika. Lai piedod premium auto cienītāji, braukšanas prieks pat lielāks nekā no Audi Q8

Kanibaals 26.jūnijs 2020 10:50
2 1 Atbildēt

Revolūcija, kuru neviens pat nav pamanījis. Ir kāds pēc skata normāls elektroauto arī? Laikam vienīgais ir Jaguar.

msh 27.jūnijs 2020 17:54
1 0 Atbildēt

Žēl ka nevar pielikt klāt "haha" kā purnagrāmatā. Kāda vēl nahuj gaisa pretestība? Kuru tā rūp? Palasi tepat ziņas; regulāri lasāms "ražotājs X noņem no ražošanas modeli Y un tā vietā būs krosovers" - palasām vietējo ekofanu lapā uzladets.lv jaunāko elektrisko mašīnīšu klāstu - [kaut kad gada sākumā tur bija raksts ar šajā gadā gaidāmo elektrisko mašīnīšu klāstu] - nepārspīlējot PUSE bija pseidodžipi - jā, elektriskajām mašīnītēm gaisa pretestība ir tik svarīga, ka bez iespringuma var ražot mašīnas kam tā ir daudz sūdīgāka nekā manam ķieģeļa formas golfam...

Ideālā pludlīnijas forma ir lāse - kur ir jaunie, futūristiskie elektrobusiņi ar pludlīnijas formu? Nekur - galvenais ir stils un mode.

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Aicinām Tevi nosūtīt epastu Jūrmalas domei, lai noraidītu ieceri cirst kokus Dubultu stāvlaukumam (+ VIDEO) 17

Jūrmalas pilsētas dome iecerējusi būvprojektu – satiksmes organizācijas uzlabošanu Dubultu prospektā un Z. Meierovica prospektā no Baznīcas ielas līdz Pils ielas laukumam.Lai to realizētu, plāno nocirst 22 kokus. Lasīt vairāk

 

Škoda Octavia iegūst jaudīgāko dīzeļdzinēju vēsturē 5

Škoda prezentējusi Octavia sportiskās modifikācijas RS benzīna un dīzeļa variantus, turklāt pēdējais var lepoties ar to, ka kļūs par jaudīgāko šādas konstrukcijas motoru modeļa vēsturē. Lasīt vairāk

 

Rīgas Motormuzejs tagad strādā katru dienu

No 2020. gada 6. jūlija Rīgas Motormuzejs apmeklētājiem atvērts katru dienu no 10:00 līdz 18:00. Muzejā skatāma pastāvīgā ekspozīcija ar vairāk nekā 100 vēsturiskajiem spēkratiem, kā arī izstāde “GARĀŽA”, kur aplūkojami spilgtākie 2019. gada Latvijas Antīko automobiļu kluba biedru atradumi. Lasīt vairāk

 

No 1.jūlija izmaiņas administratīvajos sodos (+ VIDEO) 9

Šodien stājies spēkā jaunais Administratīvās atbildības likums. Tas nomainījis vēl padomju laikā izstrādāto Administratīvo pārkāpumu kodeksu un ieviesis pamatīgas pārmaiņas likuma piemērotāju, toskait policijas darbā. Iedzīvotāji gan lielu atšķirību nejutīs, tomēr ir virkne nianšu, kam būtu jāpievērš uzmanība. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti