Vācijas vides aktīvistu organizācija Deutsche Umwelthilfe (DUH) aicina balsot par pilsētai nepiemērotāko auto modeli, rezultātus solot paziņot septembrī. Lielākās izredzes tikt pie ne visai glaimojošās balvas ir BMW, Mercedes un Range Rover.
Vācijas vides aktīvistu organizācija Deutsche Umwelthilfe (DUH) izsludinājusi balsošanu, kas noslēgsies 27.jūlijā. Pēc tam vides aizstāvji izvērtēs rezultātus un piešķirs Goldenen Geier 2020 (Zelta grifs 2020) balvu tiem autoražotājiem, kas ražo videi kaitīgākos modeļus.
DUH Goldenen Geier 2020 balvai izvirzījis piecus kandidātus: BMW X7 M50i, Range Rover Sport SVR, Audi Q7 Plug-In, Volkswagen Amarok Aventura un Mercedes GLS.
DUH uzsver, ka BMW X7 ar savu 5,15 m garumu un 2,22 m platumu ne vienmēr atradīs vietu daudzstāvu autostāvvietās. 2,6 tonnas smagais un 530 Zs spēcīgais M50i pieskaitāms pie videi nedraudzīgākajiem spēkratiem, turklāt patērē 15 litrus degvielas uz 100 km, radot 357 g/km CO2 izmešus.
Range Rover Sport SVR nerimstošo kāri pēc benzīna parāda jau ar savu degvielas tvertnes tilpumu (104 l). Testos pierādījās, ka automašīnas degvielas patēriņš ir 16,4 litri uz 100 km, bet CO2 izmeši sasniedz 390 g/km, kas ES noteiktos normatīvus (95 g/km) pārsniedz četrkārt. Līdz ar to 2,6 tonnas smagais un 575 Zs jaudīgais britu SUV pieskaitāms pie automobiļiem ar vislielāko CO2 izmešu daudzumu.
Audi Q7 Plug-In tiek raksturots kā klasisks piemērs autoražotāju blēdībām. Ar elektromotoru apgādātais Plug-in hibrīds tiek pasniegts kā videi draudzīgs modelis, ko Vācijas valdība atbalsta ar 3750 eiro pircējam, taču reālos izmēģinājumos šis krosovers uzrāda CO2 izmešus 302 g/km, kas trīskārt pārsniedz ES nosprausto mērķi 95 g/km no 2021.gada.
Neko labāk neizskatās arī VW Amarok Aventura. 5,25 m garais un 2,24 m platais pikaps ir garāks par vairumu automobiļu un neiekļaujas standarta autostāvvietā, bet 258 Zs jaudīgais dīzeļdzinējs, kas atbilst jau novecošajiem Euro 6b standartiem, bojā gaisu ar pārlieku lielu NOx izmešu daudzumu. Testos tas patērēja 10,4 l uz 100 km un radīja CO2 daudzumu, kas atbilst 276 g/km.
Lai pielāgotu savu GLS pilsētas apstākļiem Mercedes pat izdomājis elektronisku sistēmu, kas nedaudz ieloka tā riteņus, lai 5,21 m garais un 2,16 m platais SUV var vieglāk iebraukt automazgātuvē. Videi gan tas nepalīdz – rūpnīcas dati liecina, ka 634 Zs jaudīgais GLS 63 AMG 4Matic patērē vidēji 11,9 l uz 100 km, kas atbilst CO2 izmešu daudzumam 288 g/km. Reālos apstākļos ir vēl ļaunāk – pat ar mazāk jaudīgu motoru apgādātais GLS uzrādīja 19,3 l/100 km, kas atbilst CO2 izmešiem 459 g.km. Tiesa, pārbaudīts tika GLS iepriekšējās paaudzes modelis.
VW Obmorok vispār ir lauksaimnieku auto, kāpēc lai kāds to izmantotu pilsētā?